abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68905783
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:48 schreef SeLang het volgende:
En als je de excel sheet hebt ingevuld het grafiekje wel hier posten natuurlijk
Nu istie nog stoer: veeeeel meer inkomsten dan uitgaven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 11 mei 2009 @ 14:59:13 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68905929
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nu istie nog stoer: veeeeel meer inkomsten dan uitgaven.
Inkomsten zijn niet zo boeiend om hier te posten maar uitgaven wel.
Het is wel interessant om te zien hoeveel mensen nu echt uitgeven aan eten, vervoer, wonen, etc.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68905965
Uiteraard. Maar het is een beetje treurig dat ik uit mijn hoofd weet wat binnen komt maar geen idee heb hoeveel er naar buiten gaat.

Wordt vervolgd.

* stokachterdedeurtopic*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68906648
Ik zie maar weinig mensen daadwerkelijk een overzicht posten.
ZOu het dan toch wat te privé zijn of zit onze financiën nog in de taboe sfeer?

Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_68907539
Ik ben echt een excel noob², maar hoe vul je nou iets in? Telkens als ik ergens iets wil invullen staat er "Niet invullen, dit word automatisch berekend". :/
  maandag 11 mei 2009 @ 15:55:57 #256
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_68907694
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:51 schreef Asgard het volgende:
Ik ben echt een excel noob², maar hoe vul je nou iets in? Telkens als ik ergens iets wil invullen staat er "Niet invullen, dit word automatisch berekend". :/
je moet eerst helemaal onderin het tabblad van de juiste maand kiezen, die vul je in en dan komt er op dat " niets invullen"scherm automatisch een overzicht
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_68907812
Oo ok thanks
  maandag 11 mei 2009 @ 16:01:24 #258
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68907920
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:23 schreef Exoteria het volgende:

Post zelf s ff een excel plaatje dan
Uitgaven lijken me toch niet echt een taboe. Inkomen is in NL wel een taboe maar dat is toch niet relevant voor dit topic.
Mijn reisverslagen
pi_68908466
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:23 schreef Exoteria het volgende:

Hier gaat het over goed leven met weinig, we hadden ook eerder een algemeen topic waarin mensen hun uitgaven overzicht gaven. Was wel interessant, veel voer voor discussie...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 11 mei 2009 @ 16:29:03 #260
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_68909047
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:45 schreef SeLang het volgende:

[..]
Natuurlijk hebben de meeste mensen geen keuze en zullen ze een deel van hun tijd moeten 'verkopen' onder de werkelijke waarde omdat je nu eenmaal moet eten e.d., maar je zou dat iig moeten optimaliseren. Veel mensen hebben als argument dat ze hun werk leuk vinden en dat is goed, want proberen om werk te vinden dat dan iig relatief leuk is is deel van die optimalisatie. Al denk ik dat veel mensen die hun werk 'leuk' vinden toch ook niet zouden kiezen voor elke dag werken als ze echt de keuze hadden.
Dat hangt er ook vanaf of je nog moet werken voor de centen. Ik ken een aantal mensen die dankzij hun leuke baan, waar ze elke dag, 5 of 6 dagen in de week naar toe gingen om te werken, genoeg geld hebben verdient en niet meer hoeven te werken, het toch nog wel doen! Domweg omdat ze het werk dus zo leuk vinden! En dan heb ik het niet over die non achterlijke baantjes zoals acteur of een positie in de politiek.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68909272
Waar was dat excel ding?
Ik heb zelf één gemaakt, maar misschien is deze leuker
pi_68909412
oké,
nou ontopic dan maar.

Niet alles hoeft niet nieuw te zijn.
Mijn vaste lasten zijn momenteel net zo hoog als mijn inkomen.
Ik heb dus geen enkele ruimte voor extraatjes of grapjes.
Toch liggen hier o.a. luxe speelgoed artikelen, bv een nintendo DS, staat hier een enorme bergskelter etc etc.
De meeste spullen zijn geruild of er stond een dienst tegenover. (bv gordijnen maken, voor kenissen de financiën op orde brengen etc).
De laatste maanden ben ik bv veel in de weer geweest voor een dame die wat (herstel... behoorlijke) problemen heeft.
Haar familie woont in het buitenland en die zijn ontzettend blij dat er iemand in de buurt is die haar op de rails houdt. Ze hebben zowel in Engeland, Schotland als Spanje en Thailand woningen die niet permanent bewoond worden. Binnenkort ga ik een tripje Engeland - Schotland doen, En later dit jaar waarschijnlijk uitwaaien in Spanje.

En... koop een vriezer.
Ik was er zelf nooit kapot van en wilde alles vers vers, maar tegenwoordig vries ik aanbiedingen in.
Deels is dit noodgedwongen, maar ik ben zeker ook blij verrast. het smaakt nog prima, en het schijnt dat de voedingswaarde helemaal niet zo achteruit gaat als dat ik dacht.

Nog een tip, ga later op de dag naar de markt en wees eens brutaal!
Marktlui willen het liefst zo min mogelijk weer mee naar huis nemen. Het in en uitpakken kost tijd, het kwetst een heleboel producten extra (fruit en groente of bloemen bv) en sommige dingen zijn niet lang houdbaar.

Ik heb hier een megabos bloemen in een vaas van 50 cm hoog en een diameter van 30 cm.
Ze staan geweldig en ik heb hier uiteindelijk maar 8 euro voor betaald.
(ze waren al in prijs gezakt aan het eind van de dag, en ik heb nog wat meer korting gekregen toen ik aangaf dat ik interesse in twee bossen had... ik had een vriendin bij mij en ieder een bos mee naar huis en de kosten gesplitst) Dart is dubbelop korting op de markt die zowieso al vaak goedkoper dan een "winkel" is.

En iedere dag zelf koken.
Geen voorgesneden spullen, geen magnetronvoer (vind ik zowieso niet te eten trouwens),
gewoon goed voedsel.
Rijst/pasta/ aardappelen... beetje vlees (kip? gehakt? verzin het maar) en groente.. veeeeel groente.
Het kost af en toe best wat moeite om aan het eind van de dag als je totall loss bent tóch het kookgerei weer voor de dag te halen, maar het loont echt.
NIet alleen financieel, maar ook wat je gezondheid betreft.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  maandag 11 mei 2009 @ 16:44:25 #263
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68909631
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Post zelf s ff een excel plaatje dan
Uitgaven lijken me toch niet echt een taboe. Inkomen is in NL wel een taboe maar dat is toch niet relevant voor dit topic.
Ik heb net twee maandjes in het eerder genoemde huishoudboekje.xls ingevuld, maar daar komen geen coole staafdiagrammetjes uit. Kan je me jouw xls sturen? Dan post ik het lopende jaar wel eens.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_68910581
bij de jumbo en de c1000 kan je grote kilozakken diepvriesgroentes kopen. bloemkool, paprikareepjes, champignons, soepgroentes en prei. kan je alle kanten mee op en is (bij de jumbo iig) een stuk goedkoper dan vers.

bij de aldi en de liddle hebben ze ultracheap diepvriespakken gehakt. niet geschikt voor ballen, maar prima in de lasagne bijvoorbeeld. ps: de spinazi ala ceme van de aldi is echt heul vies! maar probeer eens wat. sommige dingen zijn prima lekker hoor, of lekker te maken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68911375
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:09 schreef simmu het volgende:
bij de jumbo en de c1000 kan je grote kilozakken diepvriesgroentes kopen. bloemkool, paprikareepjes, champignons, soepgroentes en prei. kan je alle kanten mee op en is (bij de jumbo iig) een stuk goedkoper dan vers.
Check.
Broccoli en doperwtjes zijn in ieder geval prima te doen.
quote:
bij de aldi en de liddle hebben ze ultracheap diepvriespakken gehakt. niet geschikt voor ballen, maar prima in de lasagne bijvoorbeeld. ps: de spinazi ala ceme van de aldi is echt heul vies! maar probeer eens wat. sommige dingen zijn prima lekker hoor, of lekker te maken.
Check.
Gehakt van de ALdi doet het heel leuk in spagetti etc. Maar ik zou er inderdaad geen ballen van gaan draaien. Ook handig is dat het al in 250 grams porties is verdeeld. Normaal kocht ik een kilopak bij de Jumbo wat ik thuis in zakjes deed.

PS: dit past ook wel in Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
pi_68911609
ik ben huisvrouw, al mijn bezuinigtips gaan over eten

edit: niet helemaal waar. ik doe ook aan budget maken, sparen en lopen ipv auto.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68911917
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Check.
Broccoli en doperwtjes zijn in ieder geval prima te doen.
[..]

Check.
Gehakt van de ALdi doet het heel leuk in spagetti etc. Maar ik zou er inderdaad geen ballen van gaan draaien. Ook handig is dat het al in 250 grams porties is verdeeld. Normaal kocht ik een kilopak bij de Jumbo wat ik thuis in zakjes deed.

PS: dit past ook wel in Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)

hahaha, en dat is natuurlijk ook een verschil... ik heb het dubbele als jij nodig.
En dat werkt niet alleen door in eten en drinken, maar ook in de energie rekening.

Trouwens, energierekeningen... die kunnen énorm omlaag als je gewoon afwast ipv de vaatwasser gebruikt (ik geloof zo'n 80 tot 100 euro minder electriciteit / jaar en dat al als je een A klasse geval hebt... )
Wasdroger idem (en spaart niet alleen electriciteit, maar ook je kleding.. dus dubbelop minder uitgaven).
pi_68912947
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:45 schreef Exoteria het volgende:

[..]

hahaha, en dat is natuurlijk ook een verschil... ik heb het dubbele als jij nodig.
En dat werkt niet alleen door in eten en drinken, maar ook in de energie rekening.

Trouwens, energierekeningen... die kunnen énorm omlaag als je gewoon afwast ipv de vaatwasser gebruikt (ik geloof zo'n 80 tot 100 euro minder electriciteit / jaar en dat al als je een A klasse geval hebt... )
Wasdroger idem (en spaart niet alleen electriciteit, maar ook je kleding.. dus dubbelop minder uitgaven).
Heb je dan een man en vier kinderen? Ik maak altijd spagetti voor 3 dagen (lees: 3 personen) en als je er meer groenten in gooit heb je met 250 gram vlees genoeg.
Vaatwasser heb ik niet en vind ik ook onzin in mijn eentje. Droger heb ik wel maar in de zomer hang ik alles lekker buiten.
  maandag 11 mei 2009 @ 18:25:11 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68913144
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:44 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Ik heb net twee maandjes in het eerder genoemde huishoudboekje.xls ingevuld, maar daar komen geen coole staafdiagrammetjes uit. Kan je me jouw xls sturen? Dan post ik het lopende jaar wel eens.
PM je email adres maar even, ik heb het andere mensen ook gestuurd.
Ik weet alleen niet of je er iets aan hebt want ik heb het specifiek voor mezelf gemaakt zodat het voor mij nauwelijks tijd kost om bij te houden (downloaden van m'n bankafschriften, paste, catagoriseren en klaar), maar voor anderen is het mijn format misschien helemaal niet handig.
Mijn reisverslagen
pi_68914103
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:45 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Pff ja die wasdroger een aanslag op textiel.
Mijn handdoeken gaan er alleen in als de rekjes al vol zitten en buiten drogen geen optie is.
En ik heb gewoonweg al gaten in mijn 5 jaar oude handdoeken...En die gaan 1s per week in de wasmachine en I guess 1 keer in de 3 maanden in de droger max.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 11 mei 2009 @ 22:04:09 #271
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_68920784
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

GEB = gas water electra
Mobiel, heb ik wel maar daar bel ik zo weinig mee, doe een half jaar met 20 euro ofzo.
Ziektekosten ben ik vergeten dat is 93 euro per maand. Goeie!
Andere verzekeringen heb ik bij de hypotheek gerekend omdat die voor het huis zijn.
Heffingen ed zitten bij het GEB in bij mij.

Maarja, ben overdag niet thuis -> geen verbruik (nja koelkast) en 's avonds heb ik meestal óf tv óf pc aan en een lamp meer ook niet echt. Kachel staat niet vaak aan, alleen als het onder de 15 graden wordt ofzo.

Boodschappen: Lidl of edah, varieert van 12 tot 25 euro per week.
Heb geen telefoonaansluiting (daar heb ik een mobiel voor ) en deel internet met een vriend van me uit de straat.

Zo kan je best wat kosten besparen
Verder geen abonnementen of wat en heb mijn dure (zware) auto (xantia) ingeruild op een lichter model (BX) , scheelt ook weer 30 euro in de maand aan wegenbelasting en verzekering.

Verder: fietsen voor korte stukjes en niet teveel geld aan KLEINE dingen uitgeven, dat zijn namelijk budgetkillers omdat vele kleine dingen bij elkaar enorm duur worden aan het einde vd maand
Afvalstoffenheffing, waterschapsbelasting, en rioolrecht zitten bij jou al bij dat GEB-bedrag van EUR 100 inbegrepen? Dat is een totaal van EUR 40 (afh. van waar je woont), dus dan heb je nog EUR 60 per maand voor GWL. Zelfs al heb je de verwarming nooit aan, douche je je met koud water en vang je dit water op om daarna je afwas in te doen, dan nog vraag ik me af hoe je het hiermee redt. Ik leef zelf ook vrij zuinig, maar je betaalt ook een fiks bedrag aan vastrecht iedere maand, en dat wordt nooit lager, hoe zuinig je ook stookt.

Verder ontbreken er nog een paar posten in je begroting. Bijv. kleding, kapper, afschrijving van je auto (die dingen zijn niet waardevast), kabelabonnement wellicht, en iets van zakgeld, want je wil toch ook wel eens wat leuks kopen, of op vakantie.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_68921147
Heb je gekeken naar de datum van deze post? Het topic is meer dan 3 jaar oud.

Al klopt je constatering wel natuurlijk.
pi_68934741
Teeveepee, interessant topic
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:38:50 #274
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_68970719
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Afvalstoffenheffing, waterschapsbelasting, en rioolrecht zitten bij jou al bij dat GEB-bedrag van EUR 100 inbegrepen? Dat is een totaal van EUR 40 (afh. van waar je woont), dus dan heb je nog EUR 60 per maand voor GWL. Zelfs al heb je de verwarming nooit aan, douche je je met koud water en vang je dit water op om daarna je afwas in te doen, dan nog vraag ik me af hoe je het hiermee redt. Ik leef zelf ook vrij zuinig, maar je betaalt ook een fiks bedrag aan vastrecht iedere maand, en dat wordt nooit lager, hoe zuinig je ook stookt.

Verder ontbreken er nog een paar posten in je begroting. Bijv. kleding, kapper, afschrijving van je auto (die dingen zijn niet waardevast), kabelabonnement wellicht, en iets van zakgeld, want je wil toch ook wel eens wat leuks kopen, of op vakantie.
je quote een behoorlijk oude post van mij maar goed. Mijn voorschotnota bedraagt momenteel 87 euro in de maand (reeel verbruik iets van 75 euro), dat is excl gemeentelijke lasten tegenwoordig.

Stoken doe ik zuinig aan (19-20 graden) en geschiedt met een gaskachel die toch minder gas verbruikt dan een cv ketel. Douchen gaat met een keukengeiser die ook niet al te spannend qua verbruik is, verder heb ik in het hele huis spaarlampen en led verlichting hangen (bespaart zo'n 200Kwh per jaar) , zit er een schakelaar op de apparaten die geen echte 'uit' knop hebben (bespaart zo'n 260kwh per jaar) en staan er een energiezuinige A klasse koelkast en vriezer (bespaarde ook bijna 200Kwh per jaar op de oude die ook nog eens kleiner was ). Moet alleen nog een schakelaar kopen voor tussen de PC want die verbruikt ook zo'n 100Kwh per jaar (!) terwijl die UIT STAAT (toch handig, zo' nv erbruiksmeter). Je ziet: met weinig inspanning en weinig inleveren van comfort (even alles uitschakelen als je gaat werken of slapen) kan je al best veel besparen.

Kleding koop ik 1 keer per jaar en geef ik geen honderden euro's aan uit dus dat reken ik niet mee als vaste lasten. Kapper heb ik niet, mijn vriendin is kapster dus die knipt me, afschrijving auto heb ik inderdaad maar reken ik ook niet mee als vaste lasten, dat is gewoon een uitgave ineens dus gaat van spaargeld af. Als ik dat moet berekenen zou dat ongeveer zo'n 100 euro per maand zijn. Kabelabbo heb ik voor 40 euro in de maand (internet en tv). Vaste telefoon heb ik niet (alleen prepaid telefoontje) en zakgeld is niet nodig, ik heb spaargeld dus als ik eens wat wil kopen (wat al niet al te vaak is) gaat het gewoon daarvan of ik spaar wat minder die maand.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69081383
Ik zag de kick van dit topic een tijdje terug en moest denken aan een ander oud topic waar veel bespaartips in stonden: Hoe bespaar jij geld?
Weet niet of daar ooit een vervolg op is gekomen trouwens....

Vind het zelf ook wel leuk om te kijken waarop ik kan besparen om meer geld over te houden voor leuke dingen.

Ik ben aan het kijken naar andere aanbieders van energie en ben ik aan het kijken of ik van mijn 'dure' KPN abonnement kan overschakelen naar een goedkoper VOIP abonnement (zonder belkosten naar vaste nummers).
Het is niet echt besparen, maar ik heb ook mijn spaargeld verplaatst naar een rekening waar ik ruim 1% meer rente krijg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')