Nu istie nog stoer: veeeeel meer inkomsten dan uitgaven.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:48 schreef SeLang het volgende:
En als je de excel sheet hebt ingevuld het grafiekje wel hier posten natuurlijk
Inkomsten zijn niet zo boeiend om hier te posten maar uitgaven wel.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nu istie nog stoer: veeeeel meer inkomsten dan uitgaven.
je moet eerst helemaal onderin het tabblad van de juiste maand kiezen, die vul je in en dan komt er op dat " niets invullen"scherm automatisch een overzichtquote:Op maandag 11 mei 2009 15:51 schreef Asgard het volgende:
Ik ben echt een excel noob², maar hoe vul je nou iets in? Telkens als ik ergens iets wil invullen staat er "Niet invullen, dit word automatisch berekend". :/
Post zelf s ff een excel plaatje danquote:Op maandag 11 mei 2009 15:23 schreef Exoteria het volgende:
Ik zie maar weinig mensen daadwerkelijk een overzicht posten.
ZOu het dan toch wat te privé zijn of zit onze financiën nog in de taboe sfeer?
Hier gaat het over goed leven met weinig, we hadden ook eerder een algemeen topic waarin mensen hun uitgaven overzicht gaven. Was wel interessant, veel voer voor discussie...quote:Op maandag 11 mei 2009 15:23 schreef Exoteria het volgende:
Ik zie maar weinig mensen daadwerkelijk een overzicht posten.
ZOu het dan toch wat te privé zijn of zit onze financiën nog in de taboe sfeer?
Dat hangt er ook vanaf of je nog moet werken voor de centen. Ik ken een aantal mensen die dankzij hun leuke baan, waar ze elke dag, 5 of 6 dagen in de week naar toe gingen om te werken, genoeg geld hebben verdient en niet meer hoeven te werken, het toch nog wel doen! Domweg omdat ze het werk dus zo leuk vinden! En dan heb ik het niet over die non achterlijke baantjes zoals acteur of een positie in de politiek.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben de meeste mensen geen keuze en zullen ze een deel van hun tijd moeten 'verkopen' onder de werkelijke waarde omdat je nu eenmaal moet eten e.d., maar je zou dat iig moeten optimaliseren. Veel mensen hebben als argument dat ze hun werk leuk vinden en dat is goed, want proberen om werk te vinden dat dan iig relatief leuk is is deel van die optimalisatie. Al denk ik dat veel mensen die hun werk 'leuk' vinden toch ook niet zouden kiezen voor elke dag werken als ze echt de keuze hadden.
Ik heb net twee maandjes in het eerder genoemde huishoudboekje.xls ingevuld, maar daar komen geen coole staafdiagrammetjes uit. Kan je me jouw xls sturen? Dan post ik het lopende jaar wel eens.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Post zelf s ff een excel plaatje dan
Uitgaven lijken me toch niet echt een taboe. Inkomen is in NL wel een taboe maar dat is toch niet relevant voor dit topic.
Check.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:09 schreef simmu het volgende:
bij de jumbo en de c1000 kan je grote kilozakken diepvriesgroentes kopen. bloemkool, paprikareepjes, champignons, soepgroentes en prei. kan je alle kanten mee op en is (bij de jumbo iig) een stuk goedkoper dan vers.
Check.quote:bij de aldi en de liddle hebben ze ultracheap diepvriespakken gehakt. niet geschikt voor ballen, maar prima in de lasagne bijvoorbeeld. ps: de spinazi ala ceme van de aldi is echt heul vies! maar probeer eens wat. sommige dingen zijn prima lekker hoor, of lekker te maken.
quote:Op maandag 11 mei 2009 17:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Check.
Broccoli en doperwtjes zijn in ieder geval prima te doen.
[..]
Check.
Gehakt van de ALdi doet het heel leuk in spagetti etc. Maar ik zou er inderdaad geen ballen van gaan draaien. Ook handig is dat het al in 250 grams porties is verdeeld. Normaal kocht ik een kilopak bij de Jumbo wat ik thuis in zakjes deed.
PS: dit past ook wel in Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
Heb je dan een man en vier kinderen?quote:Op maandag 11 mei 2009 17:45 schreef Exoteria het volgende:
[..]
hahaha, en dat is natuurlijk ook een verschil... ik heb het dubbele als jij nodig.
En dat werkt niet alleen door in eten en drinken, maar ook in de energie rekening.
Trouwens, energierekeningen... die kunnen énorm omlaag als je gewoon afwast ipv de vaatwasser gebruikt (ik geloof zo'n 80 tot 100 euro minder electriciteit / jaar en dat al als je een A klasse geval hebt... )
Wasdroger idem (en spaart niet alleen electriciteit, maar ook je kleding.. dus dubbelop minder uitgaven).
PM je email adres maar even, ik heb het andere mensen ook gestuurd.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:44 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Ik heb net twee maandjes in het eerder genoemde huishoudboekje.xls ingevuld, maar daar komen geen coole staafdiagrammetjes uit. Kan je me jouw xls sturen? Dan post ik het lopende jaar wel eens.
Pff ja die wasdroger een aanslag op textiel.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:45 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Trouwens, energierekeningen... die kunnen énorm omlaag als je gewoon afwast ipv de vaatwasser gebruikt (ik geloof zo'n 80 tot 100 euro minder electriciteit / jaar en dat al als je een A klasse geval hebt... )
Wasdroger idem (en spaart niet alleen electriciteit, maar ook je kleding.. dus dubbelop minder uitgaven).
Afvalstoffenheffing, waterschapsbelasting, en rioolrecht zitten bij jou al bij dat GEB-bedrag van EUR 100 inbegrepen? Dat is een totaal van EUR 40 (afh. van waar je woont), dus dan heb je nog EUR 60 per maand voor GWL. Zelfs al heb je de verwarming nooit aan, douche je je met koud water en vang je dit water op om daarna je afwas in te doen, dan nog vraag ik me af hoe je het hiermee redt. Ik leef zelf ook vrij zuinig, maar je betaalt ook een fiks bedrag aan vastrecht iedere maand, en dat wordt nooit lager, hoe zuinig je ook stookt.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
GEB = gas water electra
Mobiel, heb ik wel maar daar bel ik zo weinig mee, doe een half jaar met 20 euro ofzo.
Ziektekosten ben ik vergetendat is 93 euro per maand. Goeie!
Andere verzekeringen heb ik bij de hypotheek gerekend omdat die voor het huis zijn.
Heffingen ed zitten bij het GEB in bij mij.
Maarja, ben overdag niet thuis -> geen verbruik (nja koelkast) en 's avonds heb ik meestal óf tv óf pc aan en een lamp meer ook niet echt. Kachel staat niet vaak aan, alleen als het onder de 15 graden wordt ofzo.
Boodschappen: Lidl of edah, varieert van 12 tot 25 euro per week.
Heb geen telefoonaansluiting (daar heb ik een mobiel voor) en deel internet met een vriend van me uit de straat.
Zo kan je best wat kosten besparen![]()
Verder geen abonnementen of wat en heb mijn dure (zware) auto (xantia) ingeruild op een lichter model (BX) , scheelt ook weer 30 euro in de maand aan wegenbelasting en verzekering.
Verder: fietsen voor korte stukjes en niet teveel geld aan KLEINE dingen uitgeven, dat zijn namelijk budgetkillers omdat vele kleine dingen bij elkaar enorm duur worden aan het einde vd maand![]()
quote:Op maandag 11 mei 2009 22:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Afvalstoffenheffing, waterschapsbelasting, en rioolrecht zitten bij jou al bij dat GEB-bedrag van EUR 100 inbegrepen? Dat is een totaal van EUR 40 (afh. van waar je woont), dus dan heb je nog EUR 60 per maand voor GWL. Zelfs al heb je de verwarming nooit aan, douche je je met koud water en vang je dit water op om daarna je afwas in te doen, dan nog vraag ik me af hoe je het hiermee redt. Ik leef zelf ook vrij zuinig, maar je betaalt ook een fiks bedrag aan vastrecht iedere maand, en dat wordt nooit lager, hoe zuinig je ook stookt.
Verder ontbreken er nog een paar posten in je begroting. Bijv. kleding, kapper, afschrijving van je auto (die dingen zijn niet waardevast), kabelabonnement wellicht, en iets van zakgeld, want je wil toch ook wel eens wat leuks kopen, of op vakantie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |