Wat fucking weinig he? Is toch niet normaal meer?quote:Op woensdag 19 april 2006 00:25 schreef Ringo het volgende:
Ik zit op dit moment midden in een change of careers: een hoop onzekerheid, ook (vooral) over het geld dat ik in de nabije toekomst te besteden heb.
Tot voor kort had ik een baan met een inkomen van ruim ¤1300 netto per maand. Meer dan genoeg voor een easy life waarin ik me weinig zorgen hoefde te maken over mijn uitgavepatroon. Sparen was ook geen probleem.
Mijn toekomstige inkomen is een stuk onzekerder. Hoe dan ook, staat me een flinke financiële aderlating te wachten. Dat is op zich helemaal niet erg, ik reken er op en ik kies ervoor, maar toch... je moet wel maatregelen treffen.
Ik hou als ondergrens aan: ¤900,= netto in de maand. Rekening houdend met alle noodzakelijke vaste lasten, houd ik daar per maand ongeveer ¤200 aan over. Onvoorziene uitgaven niet meegerekend.
Hoeveel heeft de Fokker uit te geven? Hanteren jullie een financiële ondergrens? Trucjes, om van weinig geld veel plezier te beleven?
Klopt. Ik heb jááren geleefd van een fractie van wat ik de afgelopen 4 jaar verdiende en toen deed ik ook wat ik deed.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:09 schreef fleur22 het volgende:
Prioriteiten stellen. En daar dan niet van balen zeg maar.
Dan zóu het moeten kunnen.
Zoals?quote:Met minder geld, kom je ook hele ándere dingen tegen, wat je niet voor mogelijk kon houden toen er meer geld te besteden was. ( En nog 10.000 andere dingen...)
Reken maar op nog zo'n 4 jaar, voor de pessimisten onder ons.quote:Is dit voor lange tijd? ( met minder rondkomen)
Nou....Je moet het doen met minder...Hierdoor kies je eerder voor een laag prijsje dan voor kwaliteit, wat vaak toch meer kost. Op den duur ga je de nadelen merken van telkens maar minder kwalitatief goede dingen te kunnen kopen. Krijg je zo'n vicieuze cirkel effect van.quote:
Ik ben per maand kwijt:quote:Op woensdag 19 april 2006 00:25 schreef Ringo het volgende:
Ik zit op dit moment midden in een change of careers: een hoop onzekerheid, ook (vooral) over het geld dat ik in de nabije toekomst te besteden heb.
Tot voor kort had ik een baan met een inkomen van ruim ¤1300 netto per maand. Meer dan genoeg voor een easy life waarin ik me weinig zorgen hoefde te maken over mijn uitgavepatroon. Sparen was ook geen probleem.
Mijn toekomstige inkomen is een stuk onzekerder. Hoe dan ook, staat me een flinke financiële aderlating te wachten. Dat is op zich helemaal niet erg, ik reken er op en ik kies ervoor, maar toch... je moet wel maatregelen treffen.
Ik hou als ondergrens aan: ¤900,= netto in de maand. Rekening houdend met alle noodzakelijke vaste lasten, houd ik daar per maand ongeveer ¤200 aan over. Onvoorziene uitgaven niet meegerekend.
Hoeveel heeft de Fokker uit te geven? Hanteren jullie een financiële ondergrens? Trucjes, om van weinig geld veel plezier te beleven?
Geen ziektekostenverzekering?quote:Op woensdag 19 april 2006 11:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben per maand kwijt:
Hypotheek: 409
GEB: 100
Boodschappen : 100
Wegenbelasting auto: 26
Verzekering auto: 59
benzine: minimaal een tank per maand: 70 euro
Internet: 15 euro.
779 euro dus.
GEB = gas water electraquote:Op woensdag 19 april 2006 12:01 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Geen ziektekostenverzekering?
Geen ander everzekeringen?
Geen Gas/Water/Elektra?
Heffing van het waterschap voor huiseigenaren?
Mobiel?
Met dat erbij zit je al dichter bij de 1100 dan 1000.
Ben gestopt met mijn oude werk, freelance bezig nu, en op zoek naar een baan(tje) van ca. 3 dagen. In september begonnen met een nieuwe opleiding.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:37 schreef Scepsis het volgende:
Ringo,
je gaat stoppen met werken, en weer studeren ?
100 euro aan boodschappen???????quote:Op woensdag 19 april 2006 11:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben per maand kwijt:
Hypotheek: 409
GEB: 100
Boodschappen : 100
Wegenbelasting auto: 26
Verzekering auto: 59
benzine: minimaal een tank per maand: 70 euro
Internet: 15 euro.
779 euro dus.
Ik hou dus als ondergrens ook ongeveer 900 euro aan aangezien ik wel eens een tank meer erdoorheen jaag of wel eens weg wil gaan.
En tja: stel prioriteiten. Je kan nou eenmaal niet alles kopen met zo'n inkomen.
Je moet keuzes maken, wil je een weekend weg of wil je nieuwe lichtmetalen velgen voor je auto kopen.
Wil je een keer lekker en duur boodschappen doen of een keer naar de bioscoop.
Dat soort dingen moet je rekening mee houden![]()
Wat ik eet op een dag?quote:Op woensdag 19 april 2006 13:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
100 euro aan boodschappen???????
Men wat eet jij per dag? Niks ofzo?
Met jou wil ik niet trouwen![]()
Niet echt een bourgondische inborst zo te lezenquote:
quote:Op woensdag 19 april 2006 14:32 schreef gottegottegott het volgende:
[..]
Niet echt een bourgondische inborst zo te lezen![]()
Ik woonde ooit in een huis met iemand die zeker 4x per week als avondeten spaghetti met alleen maar ketchup at om geld te besparen.![]()
prima!quote:Op woensdag 19 april 2006 14:32 schreef gottegottegott het volgende:
[..]
Niet echt een bourgondische inborst zo te lezen![]()
Ik woonde ooit in een huis met iemand die zeker 4x per week als avondeten spaghetti met alleen maar ketchup at om geld te besparen.![]()
dat pinnen is ook echt funest!quote:Op woensdag 19 april 2006 16:50 schreef exode het volgende:
zakgeld werkt bij mij ook prima...ik heb een mooi excel sheetje gemaakt waarin mijn vaste lasten etc etc staan en wat ik dan over hou...Ik weet precies hoeveel ik elke week uit mag geven en pin dat bedrag. Zit dus contant in mijn portomonee en dat mag op. Maar op=op...dan maar niet stappen ofzo
Overigens heb ik wel stuk makkelijker praten aangezien ik netto best wel wat te besteden heb maar gewoon veel spaar (huisje inrichten, dure vakantie over 4 weken, volgend jaar paar maanden reizen)
groente en vlees kopen bij 'de turk' om de hoek en op de markt scheelt overigens ook veel en is nog lekker en vers ook!
wat is lekker?quote:Op woensdag 19 april 2006 11:21 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik kan niet eens lekker leven van mijn 1400 euro..
1. nvtquote:Op woensdag 19 april 2006 17:53 schreef Hyperdude het volgende:
1. auto de deur uit.
2. Niet te duur wonen.
![]()
Dan nog internet eruit en dure GSM en dan ben je mi. wel uitbezuinigd!quote:
Het gaat hier (als ik goed heb gelezen) om mensen die of partime werken, of die "in between jobs" zijn. Dat je dan een tijdje wat zuiniger aan moet doen lijkt mij niet echt een schande.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:19 schreef zhe-devilll het volgende:
wil iemand dit topic even naar kabinet balkenende mailen?
Misschien geloven ze de bevolking dan?
Mensen die werken worden onderbetaald!
Tis een schande!!!!!
plus nog een stel huisdieren naast het gerookquote:Op woensdag 19 april 2006 11:16 schreef grindtegel het volgende:
ohja kappen met roken... ww/bijstand/whatever trekkertjes hebben hier zeker weten last van, allemaal zeiken dat ze niks te vreten hebben, maar ondertussen roken ze een pakje per dag (reken dat maar eens uit voor de gein)
Dan ben je nog harstikke goedkoop uit met je 93 euro !!!quote:Op woensdag 19 april 2006 12:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
GEB = gas water electra
Mobiel, heb ik wel maar daar bel ik zo weinig mee, doe een half jaar met 20 euro ofzo.
Ziektekosten ben ik vergetendat is 93 euro per maand. Goeie!
Andere verzekeringen heb ik bij de hypotheek gerekend omdat die voor het huis zijn.
Heffingen ed zitten bij het GEB in bij mij.
Maarja, ben overdag niet thuis -> geen verbruik (nja koelkast) en 's avonds heb ik meestal óf tv óf pc aan en een lamp meer ook niet echt. Kachel staat niet vaak aan, alleen als het onder de 15 graden wordt ofzo.
Boodschappen: Lidl of edah, varieert van 12 tot 25 euro per week.
Heb geen telefoonaansluiting (daar heb ik een mobiel voor) en deel internet met een vriend van me uit de straat.
Zo kan je best wat kosten besparen![]()
Verder geen abonnementen of wat en heb mijn dure (zware) auto (xantia) ingeruild op een lichter model (BX) , scheelt ook weer 30 euro in de maand aan wegenbelasting en verzekering.
Verder: fietsen voor korte stukjes en niet teveel geld aan KLEINE dingen uitgeven, dat zijn namelijk budgetkillers omdat vele kleine dingen bij elkaar enorm duur worden aan het einde vd maand![]()
ALsof 1400 euro per maand veel is!quote:Op woensdag 19 april 2006 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het gaat hier (als ik goed heb gelezen) om mensen die of partime werken, of die "in between jobs" zijn. Dat je dan een tijdje wat zuiniger aan moet doen lijkt mij niet echt een schande.
Of je leest tt topic ff, pauperquote:Op woensdag 19 april 2006 21:43 schreef Mars het volgende:
Paupers in dit topic, dan had je beter je best moeten doen op school en een knappe baan moeten zoeken!
Dat maakt natuurlijk helemaal niks uit. Als nu de gulden terugkwam (god beware onsquote:Op woensdag 19 april 2006 20:46 schreef zhe-devilll het volgende:
ALsof 1400 euro per maand veel is!
Ik heb liever 2900 gulden te besteden dan 1400 euro!
Voor een advocaat kan hij wel erg slecht de essentie van een stuk tekst tot zich nemenquote:
Leef maar verder in je eigen droomwereldje.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat fucking weinig he? Is toch niet normaal meer?
We worden heftig onderbetaald in Nederland sinds de euro kwam en iedereen vindt het klaarblijkelijk wel best?
Als je dit omrekent kom je uit op inderdaad
200 euro per maand= 200 gulden per maand om van te leven!
50 piek per week!![]()
euro en gulden zijn evenveel waard nml!
![]()
Tijd voor een revolutie!!!!!!!![]()
tss doe nie zo stom man wat een antwoord!quote:Op woensdag 19 april 2006 21:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat maakt natuurlijk helemaal niks uit. Als nu de gulden terugkwam (god beware ons) werden de dingen echt niet ineens goedkoper. Dat verschil zit toch echt in je hoofd.
Droomwereld? Hoezo leg eens uit!quote:Op woensdag 19 april 2006 22:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Leef maar verder in je eigen droomwereldje.![]()
De euro is niet even veel waard als de gulden. Als jij een bron laat zien dat de inflatie 100% bedraagt sinds 2002 geloof ik je.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:27 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Droomwereld? Hoezo leg eens uit!
quote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
De euro is niet even veel waard als de gulden. Als jij een bron laat zien dat de inflatie 100% bedraagt sinds 2002 geloof ik je.
In mijn geval gaat het om eenfulltime baan 40-45u per week)quote:Op woensdag 19 april 2006 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het gaat hier (als ik goed heb gelezen) om mensen die of partime werken, of die "in between jobs" zijn. Dat je dan een tijdje wat zuiniger aan moet doen lijkt mij niet echt een schande.
Boodschappen heb ik hiervoor al ergens uitgelegd. gewoon kopen wat je nodig hebt en NIET meer. En shoppen bij de lidl is écht voordeliger dan bv bij de edah of de appie.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:55 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dan ben je nog harstikke goedkoop uit met je 93 euro !!!
En zo weinig geld voor boodschappen... wauwHoe doe je dat?
Nou ga maar eens na wat je voor een biertje betaalde voor de Euro. Geen FL 4,50 of wel?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
De euro is niet even veel waard als de gulden. Als jij een bron laat zien dat de inflatie 100% bedraagt sinds 2002 geloof ik je.
Nee, 4 gulden.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:06 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Nou ga maar eens na wat je voor een biertje betaalde voor de Euro. Geen FL 4,50 of wel?
Wat??? Betaalde jij in 2001 4 gulden voor een gewoon biertje in een gewoon cafe? Of drink jij alleen in VIP-gelegenheden?quote:Op donderdag 20 april 2006 12:21 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Nee, 4 gulden.
Ook al is het van 4 gulden naar 2 euro gegaan, dan is er nog steeds geen inflatie van 100%. Als ik me goed herinner waren biertjes ook eerst naar 1,70/1,80 gegaan en pas op een later moment naar 2 euro.
Dat was wel erg prijzig moet ik zeggen.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:43 schreef Mars het volgende:
Ik betaalde nèt voor de invoering van de euro Fl. 3,80 voor een biertje, nu in datzelfde café 2 euro. En dat is dus 4,5 jaar later.
Mensen moeten eens stoppen met dat gezeik over de euro.
Nou dan ben je een van de weinigen die niet zeiken over de euro!quote:Op donderdag 20 april 2006 12:43 schreef Mars het volgende:
Ik betaalde nèt voor de invoering van de euro Fl. 3,80 voor een biertje, nu in datzelfde café 2 euro. En dat is dus 4,5 jaar later.
Mensen moeten eens stoppen met dat gezeik over de euro.
daar zat ik ook aan te denken, met 100 euro kan ik 2 weken boodschappen doenquote:Op woensdag 19 april 2006 13:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
100 euro aan boodschappen???????
Men wat eet jij per dag? Niks ofzo?
Met jou wil ik niet trouwen![]()
Passende tekst, maar kan je de plaatjes voortaan resizen voordat je ze post?quote:Op donderdag 20 april 2006 13:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas kan niet dan kun je de tekst niet meer lezen!quote:Op donderdag 20 april 2006 14:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Passende tekst, maar kan je de plaatjes voortaan resizen voordat je ze post?
(of een linkje geven)
ook weer waar.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:34 schreef zhe-devilll het volgende:
Helaas kan niet dan kun je de tekst niet meer lezen!
Gewoon een selectie van artikelen, als je dit op het gehele aanbod zou kijken, zou die prijsstijging echt niet bv. 60% zijn.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou geen eigen risico nemen, want 12 x 20 is 240 euro, als je dan toch ziektekosten maakt, dan maak je zelfs verlies, dat is dan gewoon zonde!quote:Op donderdag 20 april 2006 09:18 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In mijn geval gaat het om eenfulltime baan 40-45u per week)
Als ik al mijn kosten eraf haal om te leven (900 euro) dan hou ik 300 euro over in de maand om te sparen en van weg te gaan.
[..]
Boodschappen heb ik hiervoor al ergens uitgelegd. gewoon kopen wat je nodig hebt en NIET meer. En shoppen bij de lidl is écht voordeliger dan bv bij de edah of de appie.
Bij de lidl haal ik meestal voor < 20 euro voor een week boodschappen. En dan heb ik gewoon normale dingen.
Wel misschien een tip misschien: Kijk vóór je boodschappen gaat doen wat er nog in de kastjes ligt. Zo voorkom je dat je teveel koopt wat je uiteindelijk weg moet gooien.
Ik had vorige keer bv een zak aardappels van 5kg gekocht, ja handig maar ik kon na 2 weken wel de rest wegkiepen omdat ze zacht waren geworden. Heb nu een zak van 2,5kg gekocht. (scheelt toch weer een euro)
Kijk ook wat je nog kan koken met wat je hebt, zo keek ik begin van de week even in de kast: had nog macroni en een zakje saus staan, dus btje gehakt kopen en je hebt al een dag eten. Ik zag nog aardappels liggen en een blik bonen, pot appelmoes en vlees kopen is dus genoeg. Verder lagen er nog wat dingen in de kast die ik sowieso nog op moest eten dus dat zijn ook al dagen die je niet meer hoeft te kopen.
Zo kan je best een flink eind besparen!
En die 93 euro ziektekosten moet ik eigenlijk ook nog wat aan doen, heb nu bijna geen eigen risico en dat is zonde, bij een eigen risico van 300 euro scheelt het al 20 euro in de maand.
Precies ja. Maar als je al jaren helemaal niks overkomen is dan is hethet wel het afwegen waard.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:51 schreef mirrie1986 het volgende:
[..]
Ik zou geen eigen risico nemen, want 12 x 20 is 240 euro, als je dan toch ziektekosten maakt, dan maak je zelfs verlies, dat is dan gewoon zonde!
Ach, die plaatjes zijn wel leuk, maar hebben op zich niet veel van doen met de euro. (men vergelijkt prijzen van 98 met die van 2003, maar reken voor de grap eens het verschil tussen 98 en 2000 uit en dan het verschil tussen 2000 en 2003.(de euro kwam in 2002) Dan zie je toch echt een heel ander plaatje. (die cijfers zijn al eerder onderuit gehaald)quote:Op donderdag 20 april 2006 15:25 schreef Syytön het volgende:
[..]
Gewoon een selectie van artikelen, als je dit op het gehele aanbod zou kijken, zou die prijsstijging echt niet bv. 60% zijn.
Prijsstijgingen van dagje Amsterdam zijn trouwens wel enorm! Jezus!
Dat is ook appels met peren vergelijken. Dat brood van 38 cent is houdbaar brood en niet te vreten. Dan kost AH brood misschien wel meer dan een euro, maar tis ook 100 x lekkerder...quote:Op woensdag 19 april 2006 21:40 schreef MouseOver het volgende:
Koop een vriezer, dat scheelt ook heel veel. Verder een beetje gericht inkopen; spullen van goedkope merken kunnen van hele goede kwaliteit zijn, maar je moet wel weten wat je moet kopen. Soms is het ook 3x niets.
Euroshopper brood van 38 cent per stuk is bijvoorbeeld evengoed als huismerk brood dat op veel andere plaatsen een euro kost. En euroshopper koffie is weer niet te zuipen. Maar dat soort dingen leer je vanzelf na er een tijdje op gelet te hebben.
Grappig dat fiets van junk ook bij staat.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja is ook zo. Het is ook lekkerder, duurder broodquote:Op donderdag 20 april 2006 21:27 schreef ByondXpectation het volgende:
[..]
Dat is ook appels met peren vergelijken. Dat brood van 38 cent is houdbaar brood en niet te vreten. Dan kost AH brood misschien wel meer dan een euro, maar tis ook 100 x lekkerder...
quote:Op donderdag 20 april 2006 21:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ach, die plaatjes zijn wel leuk, maar hebben op zich niet veel van doen met de euro. (men vergelijkt prijzen van 98 met die van 2003, maar reken voor de grap eens het verschil tussen 98 en 2000 uit en dan het verschil tussen 2000 en 2003.(de euro kwam in 2002) Dan zie je toch echt een heel ander plaatje. (die cijfers zijn al eerder onderuit gehaald)
Daarnaast heeft bijvoorbeeld de supermarktoorlog geleid tot prijzen die even hoog of zelfs lager zijn, dan voor de invoering van de euro. Wij zijn met zijn vijven hier (2 volwassenen, 3 kinderen van 1, 3 en 6 jaar oud) en we zijn niet significant meer kwijt dan toen we samen waren.
Men blijft de euro de schuld geven terwijl oorzaken van prijsstijgingen toch grotendeels ergens anders liggen.
quote:Op donderdag 20 april 2006 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
men vergelijkt natuurlijk met 2003
quote:wat maakt het uit alsof het steeds goedkoper werd?
Bijvoorbeeld doordat "wij" met zijn alleen flink meer zijn gaan verdienen in de periode 97-2002? Dat maakt producten duur en zorgt voor een flinke inflatie.quote:waar liggen die oorzaken dan?
quote:Bloemkole van 3,50 euro?
Paprika's van 2 euro?
Komkommers van 1 euro?
Aardappels van 2,50?
Make up spullen= mascara van 9 gulden naar 12 euri?
Creme van 11 gulden naar 14 euro!
lippenstiftjes van 4 gulden naar nu 8 euro =ja zelfde merk!
Een truitje van 35 gulden naar 50 euri!
Schoenen van 80 gulden naar 95 euri?
Laat ik er nog rashondjes bij plaatsen!
Chihuahua's van 750 gulden naar 800 euro!!!!!!!
idem geldt dit voor rasloze dogs, 150 euro minimaal!
Herdershonden 350 euro!
Ja leuk hoor die prijssteigingen! Kop in zand peeps?
Wake up aub!
quote:Kom op zeg jij bent de mod hier!
zucht je zou beter moeten weten als mod lijkt me!quote:Op donderdag 20 april 2006 23:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De percentages zijn de verschillen met 98. Dus die vergelijking gaat al helemaal mank. Nogmaals: vergelijk eens de periode 98-2000 (2 jaar) en de verschillen tussen 2000 en 2003 (3 jaar).
[..]
Wat bedoel je hiermee?
[..]
Bijvoorbeeld doordat "wij" met zijn alleen flink meer zijn gaan verdienen in de periode 97-2002? Dat maakt producten duur en zorgt voor een flinke inflatie.
Daarnaast zijn wij vooral een land dat importeert. Dan ben je afhankelijk van wereldprijzen.
[..]
RashondjesBroodnodig, zeg ik je.
Feit blijft dat we praten over vraag en aanbod. Als een bepaalde prijs betaald wordt voor een product, waarom het er niet voor vragen
Dat heeft niets met de euro te maken. Ik weet dat je probeert alles in de schoenen van de overheid te schuiven, maar die heeft (gelukkig) niets met prijzen in winkels te maken.
[..]
En dat is relevant, omdat?
Ik zou niet weten waarom. Ik ben een user met een kleurtje.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:57 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
zucht je zou beter moeten weten als mod lijkt me!
Ik wist niet dat de regering de prijzen bij AH bepaaldenquote:Ik schuif het zeker in de schoenen van de regering zij zijn verantwoordelijk hiervoor!
Daar merk ik anders niets van. (en de rest van Nederland ook niet, dat zou dan moeten zeggen dat de gemiddelde Nederlander, die netto ongeveer 1600 euro heeft, ineens 25% minder te besteden heeftquote:Als je goed meerekent hebben we allemaal 400 euro minder te besteden per maand!
Reken dit maar eens heel goed uit!
Vaste lasten, inkomsten etc!
Nogmaals: de prijzen zijn nu op het niveau van voor de invoering van de euro.quote:Als je dan nog normaal je boodschappen doet, en dan zeg ik ook heel normaal zoals in 2000, want de euro is ingevoerd in 2001 en niet in 2002!
Dan zou je als je omrekenen kunt weten dat alles dubbel zoveel meer kost als tijdens de guldentijd! Wat dit voor impact heeft zie je in de huishoudens in ons land!
quote:En hoezo heeft de regering niks te maken met de prijzen in de winkels? Ze hadden het toen een halt toe kunnen roepen nml maar men deed niets!
quote:De prijzen die ik opnoem is al sinds 2001 trouwens!
Misschien verhogen ze niet want ze verdienen er zat aan die klotenwinkels!
Welke rijke regeringquote:Daarbij die hele rijke fucking regering kan mij niks meer schelen btw!
En nu valt het weer mee? Wat wil je nou eigenlijk?quote:En dat flink verdienen valt ook wel enorm mee immers!
Volgens mij importeren wij voornamelijk uit het verre Oosten.quote:Betreffende wereldprodukten bedoel je soms europese produkten?Nee oke dan begrijpen we elkaar dus waar ligt dan de oorzaak dat zoveel mensen in de shit zijn geraakt momenteel dat er meer criminaliteit is?
quote:Wat denk je wat jij doet als er niks meer te vreten is in huis? Nou?
quote:Het is gemakkelijk praten voor velen, over 10 jaar als men nog omrekenen kan zal het nog te duur zijn, die hele euro is ons door de neus gedouwt, en we moeten er mee dealen of we nu willen of niet, maar dat het een misdaad is tegen de mensheid, dat vergeet men!
quote:Ik heb het niet zo slecht maar lees zat mensen die tot over hun oren in de shit zitten! En dat vind ik echt heel erg! Zeker ook voor oudere mensen!
Maar goed Nederland is toch al enorm egocentrisch, ik ik ik en de rest ach maakt het uit immers?
Sleep well
ik zei al welterusten!quote:
Welke sites dan? Overigens zijn Fokkers over het algemeen hoger opgeleid dan de gemiddeld in Nederland, misschien zit daar het verschil in reacties.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik zei al welterusten!![]()
Jammer dat je je oma en opa niet meer spreekt en de rest van je familie
maar goed als jij dit zo ziet, prima!
Echt een fokreactie!
Op andere sites is men het er roerend mee eens behalve hier dat geeft te denken immers?
![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ik zei al welterusten!![]()
Jammer dat je je oma en opa niet meer spreekt en de rest van je familie
maar goed als jij dit zo ziet, prima!
Echt een fokreactie!
Op andere sites is men het er roerend mee eens behalve hier dat geeft te denken immers?
![]()
oh en je laatste rly reply is wel heeeeeeeeeeeel erg voor een mod
zegt genoeg nml
Hoger?quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Welke sites dan? Overigens zijn Fokkers over het algemeen hoger opgeleid dan de gemiddeld in Nederland, misschien zit daar het verschil in reacties.![]()
Niet alles, maar is er reden om te twijfelen? Zouden mensen bij polls echt zo triest zijn om VWO of uni in te vullen in plaats van VMBO of MBO? Dat geloof ik niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:18 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hoger?
![]()
Dat zegt men ja!
Geloof jij alles wat men je verteld?
De regering wist er toch van? En deed niets! Er was toen sprake van dat men er iets aan zou moeten doen, maar er kwam niets van.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:27 schreef Ringo het volgende:
zhe-devilll, jij bent echt grappig en raar.
vooral jouw uitroeptekens zijn cool!
en dat je ze te pas en te onpas gebruikt! want de meeste mensen zijn nml doof!
Ontopic: natuurlijk zijn er een hoop dingen veel duurder geworden na de euro. Kwestie van omrekenen met de Franse slag: 5 gulden maakt 10,10 euro, maar dat is niet handig dus maak er maar 12 euro van. Slimme handel, men maakte gewoon gebruik van de verwarring bij de consument ("dat omrekenen is ook zóóó lastig"). De regering is hier natuurlijk niet schuldig aan, dat is gewoon de ravenmentaliteit van de handelende mens.
Wat moet de regering er dan aan doen? Iedereen mag zelf z'n prijzen bepalen, vrije markteconomie enzo. En de mensen trappen er nog in ookquote:Op vrijdag 21 april 2006 00:31 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
De regering wist er toch van? En deed niets! Er was toen sprake van dat men er iets aan zou moeten doen, maar er kwam niets van.
sorry kwist niet dat je een hekel aan uitroeptekens had, is een onbewuste gewoonte van mij, neem me niet kwalijk![]()
Zulks een hysteriequote:Op woensdag 19 april 2006 22:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat er in één maand al drastische prijsverschillen kunnen zitten, als je over groente en fruit haalt?quote:Op donderdag 20 april 2006 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Bloemkole van 3,50 euro?
Paprika's van 2 euro?
Komkommers van 1 euro?
Aardappels van 2,50?
Precies, de bloemkool was laatst 99 cent bij de C1000 en aardappels koop je bij de Aldi voor iets meer dan 1 euro per 5 kilo.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:41 schreef Syytön het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat er in één maand al drastische prijsverschillen kunnen zitten, als je over groente en fruit haalt?
Hmmm, maar brood van de Aldi vind ik dan weer niet te vreten behalve dan weer dat duurste brood wat ze daar hebben dat gaat nog wel en wit brood, dat smaakt altijd wel ongeveer hetzelfde. Verder heeft de AH op dinsdag brood extra goedkoop en soms plakken ze er ook nog wel eens van die 35% stickers op...quote:Op donderdag 20 april 2006 22:29 schreef fleur22 het volgende:
[..]
Ja is ook zo. Het is ook lekkerder, duurder broodMaar wat ik per week zou betalen aan 4 broden van de dure Appie, kom ik een maand mee vooruit met brood van de aldi. Een maand! Dat verschil vind ik té. Dan maar íets minder lekker vers brood.
![]()
Nee, dat van aldi krijg ik ook niet weg. Daarom haal ik dus dat euroshopper brood, van alle goedkope broden is dat het lekkerste. Scheelt een paar tientjes per maand, dat is best veel.quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:35 schreef ByondXpectation het volgende:
[..]
Hmmm, maar brood van de Aldi vind ik dan weer niet te vreten behalve dan weer dat duurste brood wat ze daar hebben dat gaat nog wel en wit brood, dat smaakt altijd wel ongeveer hetzelfde. Verder heeft de AH op dinsdag brood extra goedkoop en soms plakken ze er ook nog wel eens van die 35% stickers op...
Ik heb altijd de Oerbroden van de Aldi (Maïs, zonnebloem, meergranen en donker) en dat is gewoon goed brood. Ik investeer graag in goed brood, dit kost maar 1.09 en serieus, vergelijkbaar met AH-opgehipt brood.quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:50 schreef Ringo het volgende:
Aldi Meergranenbrood is goed te eten, voor 85 cent de heel. Niet veel slechter dan dat zgn. goede brood van de Albert Heijn, waarmee je wordt genept bij het leven. Stoer mediterraan naampje, lekker broodbakluchtje, sfeervol geel licht en een chic papieren broodzak waar je U tegen zegt. Maar het brood zelf is nauwelijks beter.
yeah right. onder wlke steen kom jij vandaan?quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Welke rijke regering(even voor de duidelijkheid: het geld "van de regering" is ons geld)
In de zomer zetten in kleine stadjes shoarma-zaken, tokos etc. hun "achterdeur" open.quote:Niet stelen in elk geval. Het ligt er blijkbaar maar aan wat je normaal vindt....
Een paar tientjes per maand besparen op brood? Stel dat je 1 euro per brood bespaart, dan moet je dus minstens 20 broden in de maand eten? Of reken je dit voor meer personen...quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:46 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nee, dat van aldi krijg ik ook niet weg. Daarom haal ik dus dat euroshopper brood, van alle goedkope broden is dat het lekkerste. Scheelt een paar tientjes per maand, dat is best veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |