abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:57:58 #1
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_37072450
Maar er moet veel aan gebeuren..

Heel veel

Hier een lijstje wat dus de problemen zijn:

* 2 groepen stroom in de meterkast, moeten er waarschijnlijk dus een paar bij.
* alle kabels en stopcontacten zijn verouderd en moeten dus vervangen worden.
* Geen afvoer voor wasmachine, moet dus in keuken extra afvoer gemaakt worden
* Moet een nieuwe keuken in
* Badkamer moet compleet nieuw, inclusief vloer (te verouderd en lekt op sommige plaatsen).
* Alle plafonds moeten opnieuw gestucadoord worden
* Er zit asbest in de riolering .

Dit alles hierboven moet denk ik door een bedrijf gebeuren. Verder moeten er de standaard verhuis dingen gebeuren zoals muren, vloeren en schilderen, maar daar maak ik me geen zorgen over.

Ik heb dus enkele vraagjes aan jullie:
1) Hoe duur schatten jullie de renovatie kosten die hierboven staan ongeveer als ik het door een bedrijf laat doen? (moeilijk in te schatten, het gaat om een niet zo'n groot apartementje uit 1965).
2) Waarmee beginnen? Muren openbreken en kabels leggen? (Ik ben een leek op dit gebied).
3) Is het mogelijk om deze kosten te financieren met een hogere hypotheek? (Ik heb vrijdag een gesprek maar wil natuurlijk van te voren wel een beetje op de hoogte zijn)
4) Het appartement is 135.000, uit 1965, heeft 2 slaapkamers, kleine douche, keuken, redelijke woonkamer en een berging. Het is van dit type woning:

Er moet dus enorm veel aan gebeuren. Is dit het geld waard? (Het ligt wel op een mooie locatie).

Alvast bedankt
pi_37072551
waar staat ie?
welke stad/welk dorp?
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:00:43 #3
54403 Mr-Z
pi_37072594
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:59 schreef TheOneAndOnly het volgende:
waar staat ie?
welke stad/welk dorp?
Eindhoven, centrum op zo'n 10 minuten fietsen...
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:02:41 #4
54403 Mr-Z
pi_37072693
Probleem is dus dat ik helemaal verliefd op het appartementje ben! Het ligt op de tweede verdieping op een hoek, dus de woonkamer heeft aan 3 kanten ramen! Als dit opgeknapt is is het een juweeltje! Maar daar wil ik me dus niet op blind staren en ik wil dus zekerheid...
pi_37072728
hoe groot is de keuken?

hoeveel groepen denk je nodig te hebben?

denk dat stucadoor voor plafond al gauw 20 a 25 euro de meter vraagt
als je kiest om alle stopcontacten te vervangen en nieuwe pijpen te leggen door je muur moet je die ook al laten stucen...

ik was voor badkamer circa 2000 euro kwijt, incl: tegel en alles om ze te zetten, bad, douchewand, wastafel, kranen, wc, kastje.

rechte keuken ben je bij keukenconcurrent tussen de 2000 a 3000 euro kwijt, keuken van 2,70m breed.

als je alles door een bedrijf laat doen betaal je je in ieder geval scheel, ben je zelf niet handig of heb je geen handige vrienden die wat kunnen?
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:06:28 #6
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37072863
Heb je ook info over de oppervlakte of inhoud? Zo op het eerste gezicht vind ik het nogal prijzig gezien de verbeteringen die je zelf nog moet doen. Ik neem aan dat de prijzen in Eindhoven ongeveer hetzelfde liggen als in Tilburg. Een compleet nieuwe keuken én badkamer door een bedrijf gaat je behoorlijk wat kosten. Het ligt een beetje aan je smaak natuurlijk, maar ik denk dat je daarvoor al zeker tussen de 10 en 15 duizend euro voor neer mag tellen. (inclusief keuken/badkamer en materiaal) En dan alle kosten nog voor vervanging van electra....

Als je het allemaal zelf kunt of door vrienden/familie kunt laten doen drukt dat de kosten behoorlijk, maar dan nóg zul je behoorlijk wat geld kwijt zijn... Hou overigens ook rekening met de servicekosten, die komen bovenop je maandlast en dat kan behoorlijk aantikken...

Je bent al verliefd, maar ik zou er nog eens goed over na denken.... (sorry)

staat ie niet op funda ofzo? Dan kunnen we aan de hand van de foto's beter oordelen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:13:59 #7
54403 Mr-Z
pi_37073197
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hoe groot is de keuken?
Keuken is op zich niet zo heel groot.. 1 klein blok met afvoer past er, daarnaast een fornuis en koelkast. De breedte is wel redelijk.. Er kan een tafel met 2 stoelen in.
quote:
hoeveel groepen denk je nodig te hebben?
in ieder geval 1 extra voor de wasmachine/droger
quote:
denk dat stucadoor voor plafond al gauw 20 a 25 euro de meter vraagt
als je kiest om alle stopcontacten te vervangen en nieuwe pijpen te leggen door je muur moet je die ook al laten stucen...
Op zich weet ik niet zeker of de kabels vervangen moeten worden, maar het zijn heel oude dunne kabeltjes..
quote:
ik was voor badkamer circa 2000 euro kwijt, incl: tegel en alles om ze te zetten, bad, douchewand, wastafel, kranen, wc, kastje.
Dat is nog best te doen dus!
quote:
rechte keuken ben je bij keukenconcurrent tussen de 2000 a 3000 euro kwijt, keuken van 2,70m breed.

als je alles door een bedrijf laat doen betaal je je in ieder geval scheel, ben je zelf niet handig of heb je geen handige vrienden die wat kunnen?
Tsja maar het probleem is dus dat dat via de hypotheek gebeurd en dus moeilijk is om het zwart te laten doen... (denk ik)...
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:28:30 #8
40466 Steg
100 % Tukker
pi_37073817
Ik vind het op zich ook vrij prijzig, zeker als je de extra kosten erbij betrekt.

Voor je referentie, ik heb in juni 2004 een 3-kamer appartement in Eindhoven in de wijk Stratum gekocht van zo'n 70m2 voor ook 135000 waaraan niks hoefde te gebeuren (dus ook geen extra kosten).

Mijn appartement is ook een hoekappartement op de 1e verdieping. Hier heb ik een gaskachel ipv CV dus dat kan nog wat prijsverschil creeëren.. Maar zo op het eerste oog lijkt de vraagprijs mij aan de hoge kant. Succes!
Overdrijven maakt de zaak duidelijk
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:30:45 #9
54403 Mr-Z
pi_37073900
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:06 schreef flugeltje het volgende:
Heb je ook info over de oppervlakte of inhoud?
Helaas niet.. op de site staat een plattegrondje, maar daar zijn de getallen van de oppervlaktes niet te lezen. Het is een woning die verloot is ( www.slimmerkopen.nl ) Dus er zijn dus ook geen specifieke gegevens over het apartement te vinden (die heb ik vrijdag als het goed is dus wel).
quote:
Zo op het eerste gezicht vind ik het nogal prijzig gezien de verbeteringen die je zelf nog moet doen.
Het mooie aan de constuctie van slimmerkopen is dat ik maar de helft van de hypotheek betaal. Daarvoor in de plaats krijg je wel een appartement wat opgeknapt moet worden.
quote:
Ik neem aan dat de prijzen in Eindhoven ongeveer hetzelfde liggen als in Tilburg. Een compleet nieuwe keuken én badkamer door een bedrijf gaat je behoorlijk wat kosten. Het ligt een beetje aan je smaak natuurlijk, maar ik denk dat je daarvoor al zeker tussen de 10 en 15 duizend euro voor neer mag tellen. (inclusief keuken/badkamer en materiaal) En dan alle kosten nog voor vervanging van electra....

Als je het allemaal zelf kunt of door vrienden/familie kunt laten doen drukt dat de kosten behoorlijk, maar dan nóg zul je behoorlijk wat geld kwijt zijn... Hou overigens ook rekening met de servicekosten, die komen bovenop je maandlast en dat kan behoorlijk aantikken...
Sevice kosten zijn al bekend.. 95 euro per maand.. Zit opstal en alles bij inbegrepen...
quote:
Je bent al verliefd, maar ik zou er nog eens goed over na denken.... (sorry)
Liefde kan ook over gaan Als ik in financiele problemen kom gaat het feest niet door. Daarom ook dit topic.. Ik wil zekerheid voordat ik een beslissing neem!
quote:
staat ie niet op funda ofzo? Dan kunnen we aan de hand van de foto's beter oordelen
www.slimmerkopen.nl , zoeken naar woningen, woensel zuid, willem van kesselstraat.
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:34:46 #10
64781 bonke
pipo koeie
pi_37074058
sjee wat een prijzen voor een appartementje
ik kocht mijn huis voor 130 k
en daar zit zelfs een garage bij
voor de verbouwing van je appartementje kan je zeker rekenen op een kleine 25,000 euro
en dat bovenop die 130 vind ik et duur
voor de liefhebbers ook ik heb een ander huis
pies on joe toe
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:40:23 #11
54403 Mr-Z
pi_37074276
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:34 schreef bonke het volgende:
sjee wat een prijzen voor een appartementje
ik kocht mijn huis voor 130 k
en daar zit zelfs een garage bij
voor de verbouwing van je appartementje kan je zeker rekenen op een kleine 25,000 euro
en dat bovenop die 130 vind ik et duur
voor de liefhebbers ook ik heb een ander huis
Maar ik betaal die prijs dus niet he. Ik betaal de helft: 70.000.. Dat is het mooie van die constructie: Ik ben wel volledig eigenaar, maar ik moet wel als ik ga verhuizen m'n appartement weer aan trudo verkopen. De winst of verlies wordt gedeeld (behalve als er een nieuwe badkamer of keuken in zit. Dat bedrag, de restwaarde, krijg ik volledig vergoed)

Dus in principe blijft trudo voor de helft eigenaar (op papier ik, maar volgens contract dus).
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:42:32 #12
64781 bonke
pipo koeie
pi_37074353
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:40 schreef Mr-Z het volgende:

[..]

Maar ik betaal die prijs dus niet he. Ik betaal de helft: 70.000.. Dat is het mooie van die constructie: Ik ben wel volledig eigenaar, maar ik moet wel als ik ga verhuizen m'n appartement weer aan trudo verkopen. De winst of verlies wordt gedeeld (behalve als er een nieuwe badkamer of keuken in zit. Dat bedrag, de restwaarde, krijg ik volledig vergoed)

Dus in principe blijft trudo voor de helft eigenaar (op papier ik, maar volgens contract dus).
dan is et dus redelijk te doen
kan je nog een leuk bouwdepotje aan vast hangen ook en wat je over hebt stort je weer terug in je hypotheek
pies on joe toe
pi_37074669
Het riool lijkt me een zaak voor de Vereniging van Eigenaren van dat appartmentencomplex, en voor de grootte van hun reserve voor dergelijke werkzaamheden. Of heb je het alleen over je eigen afvoer naar het gemeenschappelijk rioolstelsel?
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:51:27 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37074727
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:30 schreef Mr-Z het volgende:

[..]

Helaas niet.. op de site staat een plattegrondje, maar daar zijn de getallen van de oppervlaktes niet te lezen. Het is een woning die verloot is ( www.slimmerkopen.nl ) Dus er zijn dus ook geen specifieke gegevens over het apartement te vinden (die heb ik vrijdag als het goed is dus wel).
[..]

Het mooie aan de constuctie van slimmerkopen is dat ik maar de helft van de hypotheek betaal. Daarvoor in de plaats krijg je wel een appartement wat opgeknapt moet worden.
Hoe werkt die constructie dan? Wat als je eruit gaat, krijg je de overwaarde die het opbrengt omdat je er zoveel werk in verricht hebt dan terug? (en brengt je woning dat ook op na de verbouwing?) Je kunt er bijvoorbeeld voor 25.000 euro aan verbouwingskosten instoppen, maar stel dat je over 5 jaar wilt verhuizen en het appartement is dan nog steeds 135.000 waard?
quote:
Sevice kosten zijn al bekend.. 95 euro per maand.. Zit opstal en alles bij inbegrepen...
Dat is een redelijk 'normaal' bedrag tegenwoordig, maar dat komt dan wel bovenop je normale woonlasten. Goed rekening mee houden dus als je gaat berekenen wat dit appartement je per maand gaat kosten.
quote:
Liefde kan ook over gaan Als ik in financiele problemen kom gaat het feest niet door. Daarom ook dit topic.. Ik wil zekerheid voordat ik een beslissing neem!
Zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar ik betwijfel of je er zoveel geld in moet stoppen als de woning al zo prijzig is. Voor dat geld moet je eigenlijk gewoon een appartementje kunnen kopen wat al áf is... Ik heb eens op funda gekeken in eindhoven in de prijscategorie van jouw appartement en ik kom genoeg tegen waar je vrijwel niets meer aan hoeft te doen voor die prijs. Ook een nieuwbouwappartement vlakbij het centrum. Ik denk dus dat het verstandiger is om verder te zoeken in dit geval.
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:55:57 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_37074892
TS kijk eens even naar deze woning op funda. Dichtbij het stadscentrum en mogelijkheden voor koperssubsidie. Misschien kom je dan uiteindelijk op hetzelfde uit (of iets meer).

(ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat 'jouw' woning dus behoorlijk aan de prijzige kant is gezien alles wat je er nog aan moet doen, voor minder geld heb je in Eindhoven ook een volledig nieuw appartement)
pi_37075287
Mijn snelle schatting:
elektra 2500
afvoer 750
keuken 5000 (kan goedkoper maar ook veeeel duurder, hangt van je smaak af)
badkamer 5000 (voor een niet al te luxe badkamer, en een nieuwe vloer)
plafonds 2500

Voordat je zelf begint zou ik ook nog eens informeren bij de vereniging van eigenaren. Met name de elektrische installatie en de asbestriolering zou best eens een kwestie van collectief groot onderhoud kunnen zijn.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:22:32 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37075884
Hmmm. Vreemde constructie, dat slimmerkopen.
De opzetters van dit plan moeten wel heel erg bullish zijn mbt de huizenmarkt in ieder geval. Of is het eventuele verlies 100% voor rekening van de koper?

(Overigens vind ik het appartement ook erg duur, zeker gezien de staat van onderhoud. Een servicecontract van 95 euro per maand staat gelijk aan een extra hypotheeklast van ca. 44.000 (Afhankelijk van inkomen => HRA). Dus eigenlijk betaal je 135K + 15K (onderhoud) + 44K is 194K ervoor. Dat is bijna een half miljoen! Nederlandse guldens.
The End Times are wild
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:29:45 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37076138
Mr-Z, doe het alsjeblieft niet. Ik heb de folder nog eens doorgelezen. Het is een uiterst merkwaardige constructie. Uiterst merkwaardig is tevens dat je alleen woningen uit hun bestand kunt kopen (voor toch echt ongeveer 140% van de marktwaarde).
Het is een Bramduikelaarconstructie van jewelste. Niet doen dus!
The End Times are wild
pi_37076646
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:22 schreef LXIV het volgende:
Een servicecontract van 95 euro per maand staat gelijk ...
Is dat 'service contract' eigenlijk niet een andere naam dan de bijdrage in een VVE? Dat aangezien bij een appartement een goede VVE wel van belang is, en de bijdrage daarin vaak structureel te laag is. Ik denk dat de meeste mensen mogen mazzelen als de kosten voor het buitenwerk van een appartement inclusief opstalverzekering onder de 95 euro per maand blijven.
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:59:37 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37077483
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:29 schreef LXIV het volgende:
Mr-Z, doe het alsjeblieft niet. Ik heb de folder nog eens doorgelezen. Het is een uiterst merkwaardige constructie. Uiterst merkwaardig is tevens dat je alleen woningen uit hun bestand kunt kopen (voor toch echt ongeveer 140% van de marktwaarde).
Het is een Bramduikelaarconstructie van jewelste. Niet doen dus!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:09:06 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37080864
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:57 schreef Mr-Z het volgende:

* Er zit asbest in de riolering .
Die keuken en badkamer is niet 't ergste. Wat je er ook inzet, de volgende eigenaar ragt dat er toch uit.

Dat asbest, daar ga je gezeik mee krijgen. Asbest verwijderen is *duur*. Reken op bedragen tussen de 3 en 10.000 euro, als 't verwijderd moet worden.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 19 april 2006 @ 08:04:09 #22
64781 bonke
pipo koeie
pi_37086443
het ligt er volgens mij aan hoe het verwijderd word
aangezien het riool is kan ik me voorstellen dat het er niet heel uit kan komen en dus in brokken afgevoerd moet worden
dit zal het extra duur maken
zelf heb ik ook asbest golfplaten op me garagedak liggen en het kost me helemaal niks om het te laten verwijderen, ik moet et alleen heel houden en ik plastic zakken gooien, een bedrijf haalt het dan gratis voor me op ( wel een vriendendienstje )
ik zou het ook naar de gemeente kunnen brengen en dan kost het 40 euro voor de hele partij
pies on joe toe
  woensdag 19 april 2006 @ 08:48:01 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37086873
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:04 schreef bonke het volgende:
het ligt er volgens mij aan hoe het verwijderd word
aangezien het riool is kan ik me voorstellen dat het er niet heel uit kan komen en dus in brokken afgevoerd moet worden
dit zal het extra duur maken
zelf heb ik ook asbest golfplaten op me garagedak liggen en het kost me helemaal niks om het te laten verwijderen, ik moet et alleen heel houden en ik plastic zakken gooien, een bedrijf haalt het dan gratis voor me op ( wel een vriendendienstje )
ik zou het ook naar de gemeente kunnen brengen en dan kost het 40 euro voor de hele partij
Absest golfplaten zijn inderdaad simpel te verwijderen. Maar dan nog: z'n vve besteed zoiets uit, ook al kun je het makkelijk zelf doen, en het zou me niets verbazen als er zelfs voor zoiets simpels opeens twee maanmannetjes op je garagedak staan. Dat geld moet egens mee verdiend worden, niet?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37087112
wow, echt gaf dat app, tis bij mij (mijn ouders ) om de hoek.
weet niet of ik snel "slimmer zou kopen", hoor daar wisselende verhalen over.
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 10:02:13 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37088205
In een moderne installatie vindt je vier kleuren draad. Bruin is de stroomaanvoer (fase), blauw voert de stroom af (nuldraad), zwart, de schakeldraad, verbindt o.a. een schakelaar en een lichtpunt. Groen-geel is de aarddraad, die letterlijk in contact staat met de aarde.

In oudere installaties (+/- 1970) is de fasedraad groen, de nuldraad rood en de aarddraad grijs.

De huidige bedrading vervangen en nieuw schakelmateriaal monteren is een activiteit die kun je in principe prima zelf doen. Daar heeft niemand een installateur voor nodig ; beetje handigheid en een heel klein beetje inzicht en je zou een heel eind moeten kunnen komen.

Wil je de meterkast vervangen of extra groepen aan willen leggen dan zou ik toch even contact op nemen met een installateur in Eindhoven om te vragen na een indicatie van de kostprijs

http://www.uneto-vni.nl/a(...)0Aanbouw/default.asp
Kijk hier eens rond voor adressen van diverse waarborg installateurs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')