abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 08:30:55 #151
43556 miss_dynastie
pi_37151832
Gefeliciteerd Neuk, hardstikke mooi
pi_37152072
Feli Neuk!
pi_37152312
Neuk, gefeliciteerd!!!

En bedankt iedereen voor de lieve woordjes over ons popperige Ronja'tje Die nu echter heel on-popperig mijn rechterrib tot moes wil trappen

Gister bij de vk was alles in orde. Weeg inmiddels 84 kilo (oh oh oh wat blijft dat raar om jezelf zo ongeneerd aan te zien komen). Iets meer dan tien kilo nu al. *slik*
En dat terwijl ik juist al jaren vrede had met mijn gewicht en vooral figuur. Raar hoor om er nu toch even bij te moeten slikken.

Dochter ligt met haar hoofd naar beneden wist de vk na heel lang porren en kneden te vertellen (ja, dat had ik zo wel kunnen zeggen wat beneden voel ik slechts een lieve por of aai af en toe terwijl haar voeten luid en duidelijk bovenin te voelen zijn.

Voor het eerst een extra onderzoek gehad, een vingerprik om het HB te bekijken. Normaal gesproken doen ze het met 30 weken zei ze maar omdat ik af en toe sterretjes zie wilde het voor de zekerheid toch even bekijken.
8.8. Blij als een klein kind zat ik te glunderen toen ze zei dat ik een "dijk van een HB had" Echt, ik zal blij zijn als die hormonen over een aantal maanden wat aan het uitwerken zijn en ik mezelf weer terug ken als een stuk minder gevoelig

Last but not least toegegeven aan de wens om weer eens skateschoenen te kopen. Inmiddels dacht ik die levensfase toch wel voorbij te zijn maar als ik ergens behoefte aan heb zijn het nu wel gemakkelijke, brede, stabiele schoenen. En ja, dan dus maar toegeven aan jeugdsentiment en met je camouflage-print DC's in nette werkkleding tussen de accountmanagers lopen
  vrijdag 21 april 2006 @ 09:10:14 #154
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_37152344
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:51 schreef ik80 het volgende:

als er nog meer juffen zijn, wanneer hebben jullie het aan de kids en ouders laten weten?

Ik heb het twee weken geleden( ik ben nu 25,5 week) verteld aan mijn stageklasje. Ik heb een brief gemaakt voor de ouders, met een kleurplaat voor de kinderen voor thuis.
In het team heb ik het in de 21e week verteld.
Mjn vriend, ook leerkracht, heeft het ook een paar weken terug pas verteld. Eerst in het team en toen in zijn klas.
Wat PV-man ook zei: 'probeer geruchten voor te zijn.'
Dus als je echt begint te zien dat je zwanger bent, dan zal dat de goede tijd zijn.

Weet iemand of kaneel eten schadelijk is tijdens de zwangerschap en zoja...zijn er nog meer kruiden die ik moet vermijden?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:11:59 #155
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37153462
Kaneel en venkel schijnen niet goed te zijn volgens mijn verloskundige. Maar er zijn ook weer anderen die dit tegenspreken. Geen appeltaart helaas
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:19:14 #156
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_37153601
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:10 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Weet iemand of kaneel eten schadelijk is tijdens de zwangerschap en zoja...zijn er nog meer kruiden die ik moet vermijden?
kijk hier eens..
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_37153603
je kunt toch wat minder kaneel in de appeltaart doen?
pi_37153826
Kaneel mag je toch best hebben als je gewoon met mate gebruikt?
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:31:10 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_37153870
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:19 schreef Ladylike het volgende:

[..]

kijk hier eens..

'Jemig de pemig'! Wat een waslijst! En ik zie er zeker tien die ik gewoon heb gegeten/gebruikt.

pff.... zijn er eigenlijk nog dingen die ik wél mag...?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_37153888
Kaneel mag best, maar met mate.
Zie www.voedingscentrum.nl voor goede informatie over dit soort dingen.
quote:
Coumarine en zwangerschap

Geneesmiddelen met afgeleide stoffen van coumarine (doorgaans anti-stollingsmiddelen) kunnen schadelijk zijn voor ongeboren baby’s. Coumarine in kaneel heeft deze werking echter in veel mindere mate. Het is vrijwel onmogelijk via eten zoveel coumarine binnen te krijgen dat dat schadelijk is voor de ongeboren baby. Normaal kaneelgebruik, tot gemiddeld twee milligram coumarine per dag, zal dan ook geen nadelige effecten hebben.
  vrijdag 21 april 2006 @ 11:31:42 #161
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_37155448
Zo, net even net als Moonah gebruik gemaakt van de 20% korting bij Prenatal en een Quinny gekocht, toch. Met maxicosi

En lekker wat kleding nog en 2 banden!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:26:49 #162
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37157209
hoezo 20%!!!?
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:34:17 #163
94046 PM-girl
pi_37157436
Ze hebben een actie, morgen ok nog, 20 % korting muv Stokke, BugaBoo, en nog een aantal merken. Verder dus overal korting op, voor vaste klanten. Maar als je je in de winkel inschrijft (meteen voor de blije doos) dan heb je het al!!

Dusseh, shopze!
*
  vrijdag 21 april 2006 @ 13:03:55 #164
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37158223
Ow? Die doos heb ik al aangevraagd... maar nog niets van gehoord verders...
Iedere golf van de zee,
pi_37158353
Wow Owlet, mooie echo!!

Sjak, waar ga je naartoe in Turkije? Wij zijn 1,5 jr. geleden geweest en vriendje had zich toen niet in laten enten. Gewoon geen water uit de kraan drinken en goed opletten wat je eet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 april 2006 @ 15:53:36 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37163132
Beetje verlaat, maar zeker welgemeend...

PM-girl, na wat terug zoeken in de topics vond ik de positieve uitslag Erg fijn!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:56:35 #167
94046 PM-girl
pi_37163227
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 13:03 schreef Neuk het volgende:
Ow? Die doos heb ik al aangevraagd... maar nog niets van gehoord verders...
Je moet gewoon vandaag of morgen naar de winkel gaan en kopen, dan geef je aan dat je onlangs op internet hebt aangevraagd, dan geven ze je zo de kortingsbon!!
Als je erop wacht, ben je te laat, denk ik, alleen dit weekend nameljk.

Sjeen, dankjewel!! We zijn er nog steeds erg blij mee.
Net nog in het ziekenhuis de torchtest laten afnemen (=bloed afgeven). Schijnbaar nogal iets speciaals, want er moest vanalles nagebeld worden en het bloed moest meteen ergens heen?Ze hadden het ook over een kleihauer test ofzo?
Nouja, ik wacht maar weer af!

Maar dames, wat een heerlijk weer om buikjes te showen he!
*
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:00:18 #168
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_37163349
Ik voel me wat beter. De diëtiste heeft me goed op weg geholpen. Ik mag eventueel ook afvallen als ik maar gezond blijf eten. Het mag wel erg energiebeperkt.

Eerlijk gezegd noem ik het schema wat ze me nu heeft gegeven normaal wel "lijnen". Zo doe ik het namelijk ook ongeveer als ik normaal gesproken wil afvallen (mager beleg, niet te veel sneeën brood, geen snoep, geen suiker, geen snacks, gezonde tussendoortjes). Ik weet niet wat er nu gebeurt, maar het zou me niet verbazen als ik (wanneer ik zo blijf eten) toch nu al af ga vallen. Gelukkig was dat geen probleem, verzekerde de diëtiste me.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_37164690
Waarschijnlijk heeft het er gewoon mee te maken dat je gezond blijft eten en geen 'rare' dieten gaat volgen. Succes Sjoeg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:33:54 #170
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37165919
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:56 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Je moet gewoon vandaag of morgen naar de winkel gaan en kopen, dan geef je aan dat je onlangs op internet hebt aangevraagd, dan geven ze je zo de kortingsbon!!
Als je erop wacht, ben je te laat, denk ik, alleen dit weekend nameljk.

Sjeen, dankjewel!! We zijn er nog steeds erg blij mee.
Net nog in het ziekenhuis de torchtest laten afnemen (=bloed afgeven). Schijnbaar nogal iets speciaals, want er moest vanalles nagebeld worden en het bloed moest meteen ergens heen?Ze hadden het ook over een kleihauer test ofzo?
Nouja, ik wacht maar weer af!

Maar dames, wat een heerlijk weer om buikjes te showen he!
Ik ben vanmiddag even langsgeweest omdat mijn sollicitatiepak niet lekker paste (rollade-idee) en heb daar dezelfde broek gekocht die ik al had maar ipv donkergrijs nu in beige... Kom ik bij de kassa hoef ik maar 8 eurie te betalen ipv 35! Meevallertje dus

Ach, de korting doe ik wel bij de H&M, die heeft veel leuker spul
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 21 april 2006 @ 18:47:42 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37167600
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 07:31 schreef blupje77 het volgende:

[..]

Ik heb het geloof ik met 14 weken aan de kinderen (groep 1 verteld). Ze beseften het niet echt en sommigen nu nog steeds niet hoor. k merk dat het voor de kinderen die er 'ervaring' (broertje/zusje)mee hebben, beter doordringt.
Komt straks vanzelf wel als m'n buik op ploffen staat!

Gelijk en ander vraagje voor de uffen; werken jullie ng gewoon 5 dagen nu je zwanger bent? Ik wl, maar ik vind het erg zwaar.
Nou, deze 'uf' werkt sowieso maar drie dagen per week. En dat is goed te doen. Vijf dagen werken vind ik ook buiten mijn zwangerschap te veel. . Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je met 23 weken 5 dagen per week zwaar vindt...

Overigens leven de kinderen uit mijn groep (3) heel erg mee.
Mama's ook trouwens!
"Wa droag-de-gij toch mooi!"
"Gij kret unne jongen mee zonne buik noar voren!"
"Oooh! Ge het oewe taille nog hillemoal!"
En de kinderen blijven zich verbazen over mijn bijna dagelijks dikker wordende buik.
's Ochtends in de kring:
"Goedemorgen juffrouw Moonah en de baby!"
En zachtjes over mijn buik aaien: "Dag lieve baby, kom maar gauw naar buiten."
Echt fantastisch... Ik wist dat ik een goede en warme band heb met 'mijn' kinderen en hun ouders, maar deze hartelijke meelevendheid doet mij regelmatig smelten.

En Paradijsvogeltje, kon jij je buik zo lang verborgen houden?
Ik heb 13 weken mijn best gedaan te camoufleren. Maar ik draag ook altijd wel 'strakke' kleding, een slobbertrui héb ik niet eens.

En Nuek, gefeli! Kan me voorstellen dat het verzwijgen van je zwangerschap wat vreemd voelt, maar groot gelijk hoor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:03:41 #172
94046 PM-girl
pi_37168009
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 18:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, deze 'uf' werkt sowieso maar drie dagen per week. En dat is goed te doen. Vijf dagen werken vind ik ook buiten mijn zwangerschap te veel. . Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je met 23 weken 5 dagen per week zwaar vindt...

Overigens leven de kinderen uit mijn groep (3) heel erg mee.
Mama's ook trouwens!
"Wa droag-de-gij toch mooi!"
"Gij kret unne jongen mee zonne buik noar voren!"
"Oooh! Ge het oewe taille nog hillemoal!"
Jij kan nooit ver bij mij vandaag werken/wonen!!
*
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:07:32 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37168113
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:03 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Jij kan nooit ver bij mij vandaag werken/wonen!!
Deh klopt vrouwke...
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:10:12 #174
94046 PM-girl
pi_37168166
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Deh klopt vrouwke...
Moar ik gok da gij ietskes meer richting Tilburrug zit, war? Ik zit in ut noordoasten van broabant!

Heb trouwens mijn mooie nieuwe kleren aan, feestje straks, ben er helemaal blij mee!
*
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:14:20 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37168264
Agge ut echt wil weten moete moar ekkes mailen.
En veul plezier op oew feestje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')