abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:34:33 #1
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_37071486
Tijd voor een nieuw topic. Aangezien ik de laatste tijd nogal vaak ruzie met de weegeschaal heb zou ik wel eens wat lekkere recepten hebben die goed zijn voor de lijn, maar toch ook lekker zijn.
Dus geen dieten waarbij je een halve appel en alleen een bakje sla mag eten, maar gewoon echt lekkere, magere verantwoorde gerechten.

Ik ben al begonnen met mager vlees ipv vette speklappen en dergelijk. Deze bereid ik nu in de grillpan, zodat ik daarvoor eigenlijk al geen olie meer gebruik. 's Middags neem ik ipv gebraden gehakt of vette kaas liever gegrilde kipfilet op mijn brood.

Kom maar op met lekkere, verantwoorde recepten...
Positive thinking, my way of thinking!
pi_37074245
voor de variatie gebraden/gegrilde kipfilet met light philedelphia met bieslook! Op een volkoren boterham (maar dan wel in plaats van boter gebruiken...)
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:55:23 #3
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_37074869
Wok gerechten met veel groenten, zijn erg gezond zolang je ze niet te lang doorwokt.
Je kan bijna eindeloos variėren met verschillende groenten en het is over het algemeen snel klaar.
Als je dan olijfolie 'extra verge' (eerste persing) gebruikt kan dat ook nog een gunstig effect op je cholesterol hebben, zolang je niet te veel gebruikt uiteraard, je hebt ongeveer 2 eetlepels olie nodig tijdens het wokken.
Je kan er naar keuze pasta, mie, rijst of aardappels bij eten.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_37075654
Baby-voeding. Vriend van me die in het leger zat at vaak babyvoeding .. het zat vol met vitaminen, gezond en hij vond het nog lekker ook
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:19:08 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37075769
Gevarieerd en matig (niet teveel) eten is het gezondst.
Als je ruzie hebt met de weegschaal komt dat omdat je teveel eet en te weinig beweegt.
Mager vlees is lang zo lekker niet als mooi doorregen vlees en vetten heb je nodig. Je haalt vervolgens minder bevredeging uit je eten wat verleid tot snoepen. Niet voor niets heeft men het om kommerspek, de meeste mensen met overgewicht zijn ergens ontevreden en compenseren dat met eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37077585
Even een kookboek tip:

Slank en Snel van ainsley harriot (die donkere engelse tvkok)
erg lekkere recepten met weinig vet... al draaft ie af en toe wel erg door...
Maar niet zo standaard en toch gezonde recepten.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:16:36 #7
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_37078416
Precies wat Pietverdriet zegt... eet liever lekker maar wat minder dan zo'n enge caloriėnteller te worden. En blijf bewegen.
Sinds ik samenwoon eet ik veel gezonder dan vroeger, heb veel meer een voldaan gevoel... en toch is het eten wat m'n vriendin klaarmaakt veel vetter dan ik zelf altijd deed - ze is Chinese, en gaat ervan uit dat groenten alleen eetbaar zijn mits gebakken in de wok. Het is zelfs meer dan ik vroeger at. Daarentegen snoep ik nu nauwelijks meer - 's avonds geen bak chips of zo. Na het eten gaan we altijd een stukje wandelen - kwartier tot een halfuur. Heerlijk. Zelfs als het een beetje regent. Alleen bij slagregen blijven we thuis.
Heel belangrijk: Eet voldoende koolhydraten (dus, aardappels, rijst, pasta, brood). Deze zorgen voor een vol gevoel... en als je het gevoel hebt vol te zitten ga je vanzelf minder snoepen (ALS dat bij jou een probleem was).
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:57:26 #8
126620 Krln
Belg in Breda
pi_37080377
mijn dieet eten waar ik echt gek op ben :

gegrilde tonijn in citroen deppen, en dan in een bord met verse kruiden (koriander, selder, bieslook, peterselie, ...) en dan even op de gril , serveren op verse spinazie (zonder room) yumm

seldersalde met wortel, magere kaas en walnootjes en yoghurt dressing

gegrilde biefstuk op op warme veldsla met oesterzwammen

ikkook eigenlijk mager altijd zonder koolhydraten, alleen mager vlees of vis en dan dubbele porties groenten
pi_37080740
Annemiek, toevallig kom ik deze post van je tegen, en daar ligt ook heel veel oplossing in voor jou wist je dat
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:26 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik zou gaan voor een lekker bakkie koffie of thee, warme pistolets uit de oven met hagelslag erop.
Glaasje jus erbij en smullen maar. O ja crackertje met jonge kaas gaat er ook altijd wel in...

Goed topic.. Gun mezelf nooit tijd om te ontbijten. Eerste wat ik eet is mijn lunch op het werk.
Slecht ik weet het, maar het is dat tijdsgebrek.. Spijker op zijn kop.
Je moet ontbijten, want daar breng je namelijk je stofwisseling/verbranding mee op gang!! Echt heel erg belangrijk, als je wilt afvallen.

3X per dag gewoon eten, 2 liter water op een dag, en net iets meer bewegen dan normaal (vaker de trap, lekker fietsen op die nieuwe fietsen van jullie, een halte eerder uitstappen als je met de bus gaat)
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:08:45 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37080852
Wat is eigenlijk gezonder bij je maaltijd Rijst, Pasta of aardappels?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37080962
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is eigenlijk gezonder bij je maaltijd Rijst, Pasta of aardappels?
Qua dikmakers?
Kan je mooi hier vergelijken :
http://www.caloriechecker.nl/www/scripts/productChecker.php

Aardappelen gekookt 1 opscheplepel 40 kcal
Pasta 1 opscheplepel 45 kcal
Rijst 1 opscheplepel 75 kcal
pi_37081080
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Gevarieerd en matig (niet teveel) eten is het gezondst.
Als je ruzie hebt met de weegschaal komt dat omdat je teveel eet en te weinig beweegt.
Mager vlees is lang zo lekker niet als mooi doorregen vlees en vetten heb je nodig. Je haalt vervolgens minder bevredeging uit je eten wat verleid tot snoepen. Niet voor niets heeft men het om kommerspek, de meeste mensen met overgewicht zijn ergens ontevreden en compenseren dat met eten.
als je vet eet blijft je eten langer in je maag zitten. dat draagt vast ook wel bij aan dat verzadigde gevoel.
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:18:45 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37081322
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Qua dikmakers?
quote:
Kan je mooi hier vergelijken :
http://www.caloriechecker.nl/www/scripts/productChecker.php
Thankxs
quote:
Aardappelen gekookt 1 opscheplepel 40 kcal
Pasta 1 opscheplepel 45 kcal
Rijst 1 opscheplepel 75 kcal
Zo dat had ik niet verwacht
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37085987
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:13 schreef 7th_wave het volgende:
als je vet eet blijft je eten langer in je maag zitten. dat draagt vast ook wel bij aan dat verzadigde gevoel.
Langer in je maag wil nog niet zeggen dat het een beter verzadigingsgevoel geeft Misschien druist het tegen je gevoel voor logica in, maar de volgorde voor het verzadigingsgevoel is: eiwit, koolhydraten, vet. Als je snel trek krijgt kun je dus het beste eiwitten eten (stukje vlees, kip, kommetje yoghurt, glas melk, kaas op brood etc).

Voor gerechten waar je gewend bent om spek te gebruiken kun je ook rauwe ham knapperig bakken in een pan met een anti-aanbaklaag. Smaakt echt zalig!

En het gaat vooral om de keuzes die je maakt, je zal zien dat je dan nog best veel kan eten. En vervang eten dat je echt lekker vindt niet door iets wat je niet lekker vindt. Als je 48+ kaas echt graag eet, ga dan niet ineens de rubberen 20+ versie eten als je die vreselijk vindt. Neem gewoon max. 1 boterham met kaas en geniet er van. En vergeet niet dat je lichaam ook vet nodig heeft! Weliswaar niet zoveel als de gemiddelde Nederlander op een dag eet, maar wees niet bang om vet te gebruiken. Ook hier gaat het om keuzes (wel vette vis, lekkere oliesoorten, halfvolle ipv magere melk en geen chips, koekjes, gebak, marsen, m&m's en dergelijke (nou ja, niet dagelijks )).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 19 april 2006 @ 08:28:41 #15
45206 Pietverdriet
pi_37086651
quote:
Op woensdag 19 april 2006 06:09 schreef Isabeau het volgende:

En het gaat vooral om de keuzes die je maakt, je zal zien dat je dan nog best veel kan eten. En vervang eten dat je echt lekker vindt niet door iets wat je niet lekker vindt. Als je 48+ kaas echt graag eet, ga dan niet ineens de rubberen 20+ versie eten als je die vreselijk vindt. Neem gewoon max. 1 boterham met kaas en geniet er van.
Precies, een boterham van goed brood, roomboter en volvette kaas is veel bevredigender dan meerdere met light halvarine en nepkaas
quote:
En vergeet niet dat je lichaam ook vet nodig heeft! Weliswaar niet zoveel als de gemiddelde Nederlander op een dag eet, maar wees niet bang om vet te gebruiken. Ook hier gaat het om keuzes (wel vette vis, lekkere oliesoorten, halfvolle ipv magere melk
Precies
quote:
en geen chips, koekjes, gebak, marsen, m&m's en dergelijke (nou ja, niet dagelijks )).
Yep, stond gisteren weer zo'n libelle vrouwtje voor me bij de kassa, allemaal speciaal extra mager producten maar wel een pak witte chocolade.
Eet dan gewoon goede lekkere producten en laat die witte chocolade weg.
Gewoon goed eten en niet snoepen en wat vaker de fiets pakken en iedere avond een blokje om doet veeeel meer voor je figuur dan al die light en dieet onzin.

Een dieet volgen maakt trouwens dik, mensen die streng lijnen komen daarna veel sneller en meer aan, iedere calorie die ze niet direct gebruiken wordt opgeslagen, hoe harder je lijnt, hoe strenger je dieet hoe meer je lichaam signaleerd hongersnood en op het moment dat er weer wat meer is begint het direct met opslaan.
pi_37097033
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:28 schreef Pietverdriet het volgende:

Een dieet volgen maakt trouwens dik, mensen die streng lijnen komen daarna veel sneller en meer aan, iedere calorie die ze niet direct gebruiken wordt opgeslagen, hoe harder je lijnt, hoe strenger je dieet hoe meer je lichaam signaleerd hongersnood en op het moment dat er weer wat meer is begint het direct met opslaan.
En een hieruitvolgende uitstekende tip is dan ook: Eet voldoende!.

Ik hoorde ooit iemand zeggen dat crashdiėten de beste manier zijn om aan te komen en menig te dik iemand kan dat beamen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 19 april 2006 @ 15:45:55 #17
45206 Pietverdriet
pi_37097246
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En een hieruitvolgende uitstekende tip is dan ook: Eet voldoende!.

Ik hoorde ooit iemand zeggen dat crashdiėten de beste manier zijn om aan te komen en menig te dik iemand kan dat beamen.
Jep, en dan gewoon eten, groente, aardappels, rijst, (bruin) brood, vlees(vervangers), vis, boter, kaas, eieren en niet snoepen en snacken.
Maak daar gewoon je leefpatroon van, en eet gevarieerd en beweeg wat meer.
Je kan best eens een frietje eten, niets mis mee.
Je zal hiermee niet snel afvallen, maar dat is ook de bedoeling niet, het gaat erom dat je niet een korte periode afvalt maar dat je een leefpatroon verandering doorvoert.
Een crashdieet zonder vet is niet vol te houden en ongezond, je hebt vetten en koolhydraten gewoon nodig, net als vezels.
Je kan beter de hele week gewoon eten, dan de hele week dieeten en dan in het weekend zondigen met bier en een zak pinda's
  woensdag 19 april 2006 @ 18:21:37 #18
105435 amarena
Just curious
pi_37102488
Kijk eens op deze site:
http://www.slankensexy.nl/index.html

Staan goede tips op en lekkere receptjes! Hongerlijden hoef je zeker niet bij deze manier van afvallen.

Verder kun je eindeloos variėren met salades. Ik eet meestal salades bij het warme eten of tussen de middag als maaltijdsalade. Haal fetakaas bij de Turkse winkel, een paar blikjes tonijn, lekkere olijfolie en gooi er rucola, komkommer, wortelen, tomaten, radijsjes door.
Veni vidi vici
  woensdag 19 april 2006 @ 19:05:09 #19
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_37103762
Leuke reactie's al hier, zeg! Ik schrik alleen wel van de calorieen van de rijst per opscheplepel!

Piet in beweeg wel degelijk genoeg. Ik ga twee keer in de week ongeveer anderhalf uur sporten en pak ook steeds vaker de fiets naar mijn werk. Ik eet op zich ook niet te veel. Tussen de middag 2 pistoletjes met alleen kipfilet en dan 's avonds twee tot drie opscheplepels aardappels/rijst of pasta en groenten zoveel al ik wil (in verhouding tot de rest) Ik probeer ook altijd rekening te houden met het vlees. Meestal iets van een filetlapje of een stukje witvis ofzo.. Tussendoor neem ik best wel eens iets lekkers (zeker niet iedere dag) zoals een snickers ofzo. 's Avonds het koekje bij de koffie blijft er ook gewoon in.

Mijn probleem is denk ik dat ik te weinig fruit eet en misschien een ietwat grote portie avondeten.
Positive thinking, my way of thinking!
  woensdag 19 april 2006 @ 21:28:38 #20
105435 amarena
Just curious
pi_37108783
Ja en dat is redelijk makkelijk te verhelpen door 6x per dag te eten en dan iets kleinere beetjes. Je kunt ook drie keer voor koolhydraten kiezen en dan tussendoor weinig koolhydraten, zoals een stukje fruit inderdaad of een handje noten of studentenhaver voor de eiwitten.

Als je de pistoltjes vervangt voor twee of drie volkoren boterhammen zit je alweer een stukje gezonder. Voor beleg zou je bijvoorbeeld een beetje sla, tomaatje, kipfilet met een beetje kruiden erover kunnen doen. Het toetje doe ik zelf altijd na het sporten, ook nog goed voor de eiwitten voor de opbouw van spieren.

Vooral afwisseling is belangrijk om je lichaam niet te laten wennen. Want als het lichaam went gaat het gauw in de spaarstand. Doe bv de ene dag drie boterhammen tussen de middag en de andere dag een maaltijdsalade bv.

Tussendoortje mogen best, het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Veni vidi vici
pi_37114471
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:05 schreef Annemiek78 het volgende:
Leuke reactie's al hier, zeg! Ik schrik alleen wel van de calorieen van de rijst per opscheplepel!

Piet in beweeg wel degelijk genoeg. Ik ga twee keer in de week ongeveer anderhalf uur sporten en pak ook steeds vaker de fiets naar mijn werk. Ik eet op zich ook niet te veel. Tussen de middag 2 pistoletjes met alleen kipfilet en dan 's avonds twee tot drie opscheplepels aardappels/rijst of pasta en groenten zoveel al ik wil (in verhouding tot de rest) Ik probeer ook altijd rekening te houden met het vlees. Meestal iets van een filetlapje of een stukje witvis ofzo.. Tussendoor neem ik best wel eens iets lekkers (zeker niet iedere dag) zoals een snickers ofzo. 's Avonds het koekje bij de koffie blijft er ook gewoon in.

Mijn probleem is denk ik dat ik te weinig fruit eet en misschien een ietwat grote portie avondeten.
Probleem is die geraffineerde suikers die je naar binnen werkt, daar heeft je lichaan dus echt geen reet aan en maakt er alleen maar vet van als opslag. Dus ik zou zeggen "lose the snickers, koekjes en al het andere suiker in je eten/drinken".

Stap liever over op natuurlijke suikers en dan het liefst uit wat ik graag noem "eerlijk voedsel". Ontbijt met yoghurt en muesli/cruesli en wat bosvruchten of yoghurt met gedroogde vruchten, dat is echt superlekker. Voor lunch: Eet volkoren brood met tomaat, kipfilet en sla en een lekkere vinegrette (honing/mosterdsaus bijv.) of wat roggebrood met spek. Avondeten kan je zoveel varieren en toch lekker eten. Rijst gemengd met wilde rijst (wat eigenlijk een grassoort is) en icm mijn tonijn in wasabisaus recept. Leer eens een hele goede caesar's salad te maken en eet dat als avondeten. Maak 'n waldorfsalade met een goed stuk zalm. Koop bij de appie een gestoomde makreel en met zoete ketjap eten met rijst ofzo...superrrrrlekkerrrr....

Leer gado-gado maken, gegarandeerd dat je vol zit en het is zo gezond als het maar kan (easy met de pindasaus natuurlijk).

Tja, ik kan genoeg dingen verzinnen om lekker en gezond te eten, het is maar hoeveel moeite je ervoor wilt nemen, want tijd kost dit allemaal echt niet veel.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 20 april 2006 @ 06:49:31 #22
45206 Pietverdriet
pi_37117627
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:05 schreef Annemiek78 het volgende:

Een snickers, das ongeveer een normale warme maaltijd aan Kcal
  donderdag 20 april 2006 @ 20:17:48 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37138228
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:53 schreef hassanjassan het volgende:
Leer gado-gado maken, gegarandeerd dat je vol zit en het is zo gezond als het maar kan (easy met de pindasaus natuurlijk).
Heb je nog een goed recept? Want ik vind dat erg lekker
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 20 april 2006 @ 21:52:26 #24
119994 aidyl
bla bla bla
pi_37142311
Rattentoellie Ratatouille (of zoiets) dus
Vandaag heeft de man des huizes dat gemaakt op de volgende manier:

aubergine
courgette
rode ui
winterpeen
vleestomaat
chamipignons
sperzieboontjes

Dit alles in redelijk grote stukjes snijden

Olijfolie in pan (wok)=> ui erin => wortel erbij

Kruiden met basilicum, oregano, peper, zout, paprikapoeder en verder wat je lekker vindt => rest van de groenten erbij, lekker door wokken
KLAAR!

Lekker met een stukkie vis (of plain ordinairy vissticks)
15 jaar te laat geboren...
pi_37145894
quote:
Op donderdag 20 april 2006 06:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een snickers, das ongeveer een normale warme maaltijd aan Kcal
Calories in Snickers (1 bar/64½g) = 323 Vethoeveelheid=18.1

Eet smakelijk !!

1 snickers, mars, twix oid heeft dus netzoveel calorieen als een flinke biefstuk, 200 gram, alleen minder vet, maar goed, ik denk dat je dus zowiezo alle geraffineerde sukers moet schrappen.

Zelf eet ik elke dag 15-20 gram chocolade (2-4 stukjes van een chocoladereep v 200gr.), maar dat is meer uit gezondheid, net als dat ik een glas rode wijn drink. Ik neem ook een aspirine elke dag (10 mg) en sja wat nog meer, multivitaminen, visolietablet, knoflooktablet en eet veel fruit en groente.

Maar met gezond en lekker eten versta ik dus het eerlijke voedsel, geen chemische troep of e-nummers, zo min mogelijk en ja soms is dat wel eens wat calorie-rijk, maar ik eet dan liever 1000 calorieen aan een griekse salade met olijfolie, olijven en feta en pijnboompitten dan 3 snickers.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')