Je moet ontbijten, want daar breng je namelijk je stofwisseling/verbranding mee op gang!! Echt heel erg belangrijk, als je wilt afvallen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:26 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik zou gaan voor een lekker bakkie koffie of thee, warme pistolets uit de oven met hagelslag erop.
Glaasje jus erbij en smullen maar. O ja crackertje met jonge kaas gaat er ook altijd wel in...
Goed topic.. Gun mezelf nooit tijd om te ontbijten. Eerste wat ik eet is mijn lunch op het werk.
Slecht ik weet het, maar het is dat tijdsgebrek.. Spijker op zijn kop.
Qua dikmakers?quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is eigenlijk gezonder bij je maaltijd Rijst, Pasta of aardappels?
als je vet eet blijft je eten langer in je maag zitten. dat draagt vast ook wel bij aan dat verzadigde gevoel.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Gevarieerd en matig (niet teveel) eten is het gezondst.
Als je ruzie hebt met de weegschaal komt dat omdat je teveel eet en te weinig beweegt.
Mager vlees is lang zo lekker niet als mooi doorregen vlees en vetten heb je nodig. Je haalt vervolgens minder bevredeging uit je eten wat verleid tot snoepen. Niet voor niets heeft men het om kommerspek, de meeste mensen met overgewicht zijn ergens ontevreden en compenseren dat met eten.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Qua dikmakers?
Thankxsquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Kan je mooi hier vergelijken :
http://www.caloriechecker.nl/www/scripts/productChecker.php
Zo dat had ik niet verwachtquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Aardappelen gekookt 1 opscheplepel 40 kcal
Pasta 1 opscheplepel 45 kcal
Rijst 1 opscheplepel 75 kcal
Langer in je maag wil nog niet zeggen dat het een beter verzadigingsgevoel geeftquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:13 schreef 7th_wave het volgende:
als je vet eet blijft je eten langer in je maag zitten. dat draagt vast ook wel bij aan dat verzadigde gevoel.
Precies, een boterham van goed brood, roomboter en volvette kaas is veel bevredigender dan meerdere met light halvarine en nepkaasquote:Op woensdag 19 april 2006 06:09 schreef Isabeau het volgende:
En het gaat vooral om de keuzes die je maakt, je zal zien dat je dan nog best veel kan eten. En vervang eten dat je echt lekker vindt niet door iets wat je niet lekker vindt. Als je 48+ kaas echt graag eet, ga dan niet ineens de rubberen 20+ versie eten als je die vreselijk vindt. Neem gewoon max. 1 boterham met kaas en geniet er van.
Preciesquote:En vergeet niet dat je lichaam ook vet nodig heeft! Weliswaar niet zoveel als de gemiddelde Nederlander op een dag eet, maar wees niet bang om vet te gebruiken. Ook hier gaat het om keuzes (wel vette vis, lekkere oliesoorten, halfvolle ipv magere melk
Yep, stond gisteren weer zo'n libelle vrouwtje voor me bij de kassa, allemaal speciaal extra mager producten maar wel een pak witte chocolade.quote:en geen chips, koekjes, gebak, marsen, m&m's en dergelijke (nou ja, niet dagelijks)).
En een hieruitvolgende uitstekende tip is dan ook: Eet voldoende!.quote:Op woensdag 19 april 2006 08:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Een dieet volgen maakt trouwens dik, mensen die streng lijnen komen daarna veel sneller en meer aan, iedere calorie die ze niet direct gebruiken wordt opgeslagen, hoe harder je lijnt, hoe strenger je dieet hoe meer je lichaam signaleerd hongersnood en op het moment dat er weer wat meer is begint het direct met opslaan.
Jep, en dan gewoon eten, groente, aardappels, rijst, (bruin) brood, vlees(vervangers), vis, boter, kaas, eieren en niet snoepen en snacken.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En een hieruitvolgende uitstekende tip is dan ook: Eet voldoende!.
Ik hoorde ooit iemand zeggen dat crashdiėten de beste manier zijn om aan te komen en menig te dik iemand kan dat beamen.
Probleem is die geraffineerde suikers die je naar binnen werkt, daar heeft je lichaan dus echt geen reet aan en maakt er alleen maar vet van als opslag. Dus ik zou zeggen "lose the snickers, koekjes en al het andere suiker in je eten/drinken".quote:Op woensdag 19 april 2006 19:05 schreef Annemiek78 het volgende:
Leuke reactie's al hier, zeg! Ik schrik alleen wel van de calorieen van de rijst per opscheplepel!
Piet in beweeg wel degelijk genoeg. Ik ga twee keer in de week ongeveer anderhalf uur sporten en pak ook steeds vaker de fiets naar mijn werk. Ik eet op zich ook niet te veel. Tussen de middag 2 pistoletjes met alleen kipfilet en dan 's avonds twee tot drie opscheplepels aardappels/rijst of pasta en groenten zoveel al ik wil (in verhouding tot de rest) Ik probeer ook altijd rekening te houden met het vlees. Meestal iets van een filetlapje of een stukje witvis ofzo.. Tussendoor neem ik best wel eens iets lekkers (zeker niet iedere dag) zoals een snickers ofzo. 's Avonds het koekje bij de koffie blijft er ook gewoon in.
Mijn probleem is denk ik dat ik te weinig fruit eet en misschien een ietwat grote portie avondeten.
Een snickers, das ongeveer een normale warme maaltijd aan Kcalquote:Op woensdag 19 april 2006 19:05 schreef Annemiek78 het volgende:
Leuke reactie's al hier, zeg! Ik schrik alleen wel van de calorieen van de rijst per opscheplepel!
Piet in beweeg wel degelijk genoeg. Ik ga twee keer in de week ongeveer anderhalf uur sporten en pak ook steeds vaker de fiets naar mijn werk. Ik eet op zich ook niet te veel. Tussen de middag 2 pistoletjes met alleen kipfilet en dan 's avonds twee tot drie opscheplepels aardappels/rijst of pasta en groenten zoveel al ik wil (in verhouding tot de rest) Ik probeer ook altijd rekening te houden met het vlees. Meestal iets van een filetlapje of een stukje witvis ofzo.. Tussendoor neem ik best wel eens iets lekkers (zeker niet iedere dag) zoals een snickers ofzo. 's Avonds het koekje bij de koffie blijft er ook gewoon in.
Mijn probleem is denk ik dat ik te weinig fruit eet en misschien een ietwat grote portie avondeten.
Heb je nog een goed recept? Want ik vind dat erg lekkerquote:Op woensdag 19 april 2006 23:53 schreef hassanjassan het volgende:
Leer gado-gado maken, gegarandeerd dat je vol zit en het is zo gezond als het maar kan (easy met de pindasaus natuurlijk).
Calories in Snickers (1 bar/64½g) = 323 Vethoeveelheid=18.1quote:Op donderdag 20 april 2006 06:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een snickers, das ongeveer een normale warme maaltijd aan Kcal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |