quote:
dat zou wel tof zijnquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:57 schreef Tomasso het volgende:
[..]![]()
Maar iig, toch goed dat Nintendo gesprekken voert met Rockstar. Kijken wat er uit die gesprekken voortvloeit, maar mocht GTA naar de Revolution komen is het wel een consoleseller
quote:GI: So what do you think those companies are doing right?
Harrison: Certainly with the case of Sony, they?ve got a huge momentum going for the last decade. They?ve done a good job and so it?s hard to look at and say that there?s one thing that they?ve done well except to say that they?ve managed their business extremely well. Most of the big games that have really put their hardware on the map have come from other people, not from themselves. So they?ve sort of created an environment there where developers could bring the games that put them on the map. And they?ve managed their franchise well over the course of 10 years ? longevity. For Xbox, they?re still sort of scrambling and trying to fight their way out. They tried to buy their way in with the first Xbox, and ultimately had one or two particularly good titles on that platform
quote:GI: Jim Merrick said that you guys were shooting for a worldwide launch of Revolution, is that still the case and do you think that having a worldwide launch is important?
Harrison: Yeah, we?re still shooting for a worldwide launch before the end of the calendar year. I don?t know if it?s going to be even possible for it to be on the same day. We?ll have to see as we get after E3 and see how we feel things are coming along. I think it?s important to not let too much time lag between the territories. Clearly, for us, the Japanese market might be the most important ? it?s the home market, it?s the chance to reset the clock to the main competitor, which is Sony, the only competitor. So they need to make a good impression. What we found on the DS, though, is that the shopping patterns varied a little bit as you get closer to the end of the calendar year. Holiday shopping comes more in late December. Our holiday shopping here, you have to be ready to go and more in place before Thanksgiving. The actual scheduling of these things is something that I?m sure Mr. Iwata will be thinking about over the summer. That?s why I?m saying that E3 you might not hear necessarily a hard launch date, or even a price point.
Nintendo (Harrison) dist Microsoft 3 keerquote:GI: What did Nintendo learn from the Xbox 360 launch?
Harrison: Well we learned a lot of things not to do.
En het erge is nog, een groter marktaandeel dan de Cubequote:For Xbox, they?re still sort of scrambling and trying to fight their way out. They tried to buy their way in with the first Xbox, and ultimately had one or two particularly good titles on that platform
Marktaandeel zegt niets. Kijk maar naar de PSP.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En het erge is nog, een groter marktaandeel dan de Cube
Bold gedrag, maar hij mag ook wel eens resultaten gaan boeken hoorquote:Op zaterdag 22 april 2006 12:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nintendo (Harrison) dist Microsoft 3 keer![]()
Denk dat de aandeelhouders van Sony absoluut niet ontevreden zullen zijn over de PSP.quote:Op zaterdag 22 april 2006 13:57 schreef BMH het volgende:
Marktaandeel zegt niets. Kijk maar naar de PSP.
Nu alleen nog de kopersquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Denk dat de aandeelhouders van Sony absoluut niet ontevreden zullen zijn over de PSP.
Mwa, ik denk dat die tevredenheid flink gedaald is toen een flink aantal filmmaatschappijen aankondigde geen umd's meer te maken. oh wacht, compleet offtopicquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Denk dat de aandeelhouders van Sony absoluut niet ontevreden zullen zijn over de PSP.
Ja, dat was mooi hequote:
Ondanks het floppen van het zoveelste proprietary formaat van Sony kan ik me niet voorstellen dat de aandeelhouders ontevreden zijn met een handheld die, met name in Europa en de VS, uitermate goed presteert voor een nieuwe entree in een markt die voorheen als monopolie bestempeld kon worden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:17 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat die tevredenheid flink gedaald is toen een flink aantal filmmaatschappijen aankondigde geen umd's meer te maken. oh wacht, compleet offtopicBELIEVE
quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:46 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja, dat was mooi he?
Nog even mensen, dan komen we erachter dat de REV gelijktijdig gereleased wordt met de DS Lite, GTA een launchtitle is met de mogelijkheid om mensen millimeter gevoelig open te snijden,
Mario128 een Magic Glove Mushroom heeft waardoor je ineens twee controllers gelijktijdig kan gebruiken en Bowser voorgoed het Magic Mushroom Kingdom punchend uit kan bonjouren,
Nintendo met een 1st party game komt die RE4 laat overkomen als childish,
de REV een physics card heeft die naast het realistisch manipuleren van objecten tevens polygonen kan manipuleren zodat ze realistischer overkomen als in de Crysis game,
Nintendo met een 'Train Your Dig'-game komt met de mogelijkheid om [gecensureerd] dmv de speciale rubberen addon,
de maker van 'We Love Katamari' komt met het controversiele 'We Love 9/11' waar je in de huid kruipt van Bush en de mogelijkheid hebt om dmv de controller terroristen op te rollen en speciaal voor NL content wordt bijgevoegd om Mohammed B. en de Hofstadgroep op te rollen tezamen met biggen.![]()
Kortom, t wordt geweldig!![]()
Erg zielig zulk soort dingen, waarom zeikt Nintendo Microsoft altijd zo af als ze toch niet bang voor ze zijn? Volgens mij schijten ze gewoon keihard in hun broek en krijgen ze daardoor zulk soort praatjes.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nintendo (Harrison) dist Microsoft 3 keer![]()
Mja, mij valt Nintendo richting Microsoft toch altijd het meest op.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:26 schreef Erwtensoep het volgende:
doen ze alledrie
Muwhahaquote:Op zaterdag 22 april 2006 12:43 schreef Tomasso het volgende:
GI: What did Nintendo learn from the Xbox 360 launch?
Harrison: Well we learned a lot of things not to do.
Nintendo (Harrison) dist Microsoft 3 keer![]()
Mwaoh, ik kan mij van de 360 release wel herinneren dat Microsoft Nintendo aardig als kleine speler wegzette, en dat ging er echt niet lief aan toe.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:28 schreef peristilius het volgende:
[..]
Mja, mij valt Nintendo richting Microsoft toch altijd het meest op.
Van Microsoft lees ik juist altijd weer stukken van hoge piefen die zoveel respect hebben voor Miyamoto enzo. Maar die kunnen er natuurlijk ook wel wat van.
Hulde.quote:GI: What did Nintendo learn from the Xbox 360 launch?
Harrison: Well we learned a lot of things not to do.
Was het niet Bill Gates die Nintendo een niche player noemde voor de nieuwe generatie?quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:25 schreef peristilius het volgende:
[..]
Erg zielig zulk soort dingen, waarom zeikt Nintendo Microsoft altijd zo af als ze toch niet bang voor ze zijn? Volgens mij schijten ze gewoon keihard in hun broek en krijgen ze daardoor zulk soort praatjes.
Leuk trouwens dat ze nog maar eens benadrukken dat ze Japan als de belangrijkste markt zien, maar ja, dat is ook de enige markt waar ze het de afgelopen generatie goed hebben gedaan.
Nee, Ken zegt: "ZOMFG, TSJEK, 4D!!11!!eins11!!!!!"quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:30 schreef Retuobak het volgende:
Ach Microsoft en Nintendo moeten gewoon betere mensen zoeken. Ken Kutaragi zegt tenminste waar het op staat: "We will kill Microsoft"
Gewoon simpel en duidelijk zeggen waar het op staat.
En Ken vermaakt ons ook af en toe met geweldige uitspraken
OMG. PS3 controller krijgt 3 analoge sticks.quote:
Kwa hardware wel ja, maar de winst word met de games gemaakt en daar worden er volgens mij niet zo enorm veel van verkocht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:33 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ondanks het floppen van het zoveelste proprietary formaat van Sony kan ik me niet voorstellen dat de aandeelhouders ontevreden zijn met een handheld die, met name in Europa en de VS, uitermate goed presteert voor een nieuwe entree in een markt die voorheen als monopolie bestempeld kon worden.
Nog niet nee, maar alles begint met een ruime hardware base. Overigens heeft de PS2 ook gewoon een lage games/console verhouding, dit in tegenstelling tot de obsceen hoge games/console verhouding van de Xbox/Xbox 360 en in mindere mate die van de Cube.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:53 schreef Kill_em_all het volgende:
Kwa hardware wel ja, maar de winst word met de games gemaakt en daar worden er volgens mij niet zo enorm veel van verkocht.
Conclusie, Revolution gaan ownenquote:Let's look at it like this:
In order to have a christmas launch, sony needs the ps3 out there by november. That's 7 months from now.
7 * 30 = 210
They have 210 days to make their production runs. If they started tomorrow, they would need to make 4761 units per day just to reach 1,000,000 units world wide. That would be less than the 360 launch.
1,000,000 / 210 = 4761
So let's say they need at least a million units per reigon in order to have a realistic world wide launch. That would require sony produce 14,000 units per day starting May 1st.
3,000,000 / 210 = 14,286
Let's say sony doesn't get the console finalized until june, gets the production facilities running until July. That gives them just 4 months to reach the 3,000,000 figure. They would need to produce 25,000 consoles per day, every day.
3,000,000 / 120 = 25,000
This all assumes that there are no manufacturing glitches. Remember when sony decided to retool the chip fab facility from .25 micron chips to .18 micron chips right before the ps2 launch? That cut the output of the production facility in half.
While we're throwing numbers around, lets assume Sony does make 3,000,000 units at a $200 dollar loss....
3,000,000 * 200 = 600,000,000
That's a six hundred million dollar loss.... good luck with that
quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
[..]
Conclusie, Revolution gaan ownen.
Weet je.......zo ongeloofwaardig klinkt dat nog nietquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
[..]
Conclusie, Revolution gaan ownen.
Harvest Moon op PS3quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:13 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat sony teveel hooi op z'n vork heeft genomen lijkt mij wel duidelijk
Van een gast die bij een grote developer werkt waar ze werken aan 360/PS2/NGC gamesquote:
Die berekening is echt niet onhaalbaar..quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
[..]
Conclusie, Revolution gaan ownen.
Hoe hoog wil je dat hebben dan? iedereen roept de psp doet het goed, dan zou je dus zeggen dat er al een redelijke user base is, waar blijven die games dan? want er word ook niet echt veel aangekondigt. Voor de DS werden er bv wel een boel titels aangekondigt voordat het ding als een idioot begon te verkopen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:56 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nog niet nee, maar alles begint met een ruime hardware base. Overigens heeft de PS2 ook gewoon een lage games/console verhouding, dit in tegenstelling tot de obsceen hoge games/console verhouding van de Xbox/Xbox 360 en in mindere mate die van de Cube.
Zelfde geld voor de revo hardware. PC tech gaat nou eenmaal veel sneller dus zonder dat zouden er ook nooit snelle consoles komen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:51 schreef Retuobak het volgende:
Sorry
(overigens gaat het niet echt over de PC, puur over het feit dat PC-hardware-fabrikanten invloed hebben op de productie van de 360 en PS3)
Maar ik zal ophouden
quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:05 schreef Roi het volgende:
Het schijnt dat Sony alleen nog maar half werkende dev kits heeft geleverd aan developers, die kerst launch zie ik niet zo snel gebeuren. Helemaal niet na het zien van deze berekening:
[..]
Conclusie, Revolution gaan ownen.
Deze geruchten klinken niet eens zo onwaarschijnlijk . Vooral Ikarus by Retro klinkt erg interessantquote:- DS Lite released in Europe June 9 or June 16
- A remake of Soul Blade for the DS
- Soul Calibur 4 annonced for all next-gen consoles
- A remake of Tomb Raider 1 for the DS
- Tomb Raider for Revolution
- NiGHTS into Dreams 2 for Revolution is 65% complete
- Revolution to be released in June in Japan
- Released in America in September and October in Europe
- Ikarus (Kid Ikarus 2) developed by Retro Studios
- Star Fox Lylat Wars for Revolution
- A Japan-only racer
- Fight Night for Revolution uses two Revolution controllers
- Burnout Revenge for Revolution
- A new edition of the musical game ‘Samba de Amigo’ originally sent for Dreamcast. Uses two controllers as drum sticks.
- 35 Development kits have been sent to Take Two/Rockstar London. The game is unknown but it is believed to be a portable GTA for DS.
- Ubisoft has 9 titles in the making. In addition, they confirmed the appearance of Prince Of Persia for Revolution.
- Super Smash Bros Revolution to be subtitled either "Mayhem" ot "Total Chaos"
- Possible new edition of CounterStrike for Revolution
- The aspect of the twilight Princess has changed excessively, and we could be surprised when we see the new images in the E3.
- Pikim 3 is 100% complete
- Midway has three titles on the way. One being"incredible"
- Several Sega System games will be available on the virtual console
- Capcom will have 2 Rev/DS titles on show.
bron: mozlapunk.net
SAMBA DI AMIGOquote:Op zondag 23 april 2006 11:36 schreef Tware het volgende:
Zo ik heb weer wat leuke nieuw (nep) revolution screens gevonden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En de laatse geruchten voor de E3:
[..]
Deze geruchten klinken niet eens zo onwaarschijnlijk . Vooral Ikarus by Retro klinkt erg interessant
Als de helft waar is ben ik al heel erg blij.quote:Op zondag 23 april 2006 11:36 schreef Tware het volgende:
En de laatse geruchten voor de E3:
[..]
Deze geruchten klinken niet eens zo onwaarschijnlijk . Vooral Ikarus by Retro klinkt erg interessant
Interview met Miyamoto is ook belachelijk overigensquote:Op zondag 23 april 2006 12:15 schreef ikookhier het volgende:
PU in de bus 6 pagina's PreE3 nieuws,alleen maar bladiebla
hoopte op een scoop
![]()
In de PU?quote:Op zondag 23 april 2006 12:15 schreef ikookhier het volgende:
PU in de bus 6 pagina's PreE3 nieuws,alleen maar bladiebla
hoopte op een scoop
![]()
pure bladvullingquote:Op zondag 23 april 2006 12:17 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Interview met Miyamoto is ook belachelijk overigens
Counterstrike op de Rev. zou geweldig zijn, met goede (gratis) internet support van Nintendo en niet dat halfgare Steamquote:Op zondag 23 april 2006 11:36 schreef Tware het volgende:
En de laatse geruchten voor de E3:
[..]
Deze geruchten klinken niet eens zo onwaarschijnlijk . Vooral Ikarus by Retro klinkt erg interessant
quote:Dat er een nieuwe Donkey Kong titel in de maak zou zijn voor de toekomstige Nintendo Revolution, was wellicht al een tijdje bekend, echter heeft Miyamoto er nu een tweetal ontwikkelingsteams bij geplaatst.
Dit zou moeten blijken uit een interview met de beste man direct uit het Japanse gameblad, Famitsu Magazine. Daarin heeft Miyamoto aangegeven dat er op dit moment al gewerkt wordt aan de volgende Donkey Kong game voor de Nintendo Revolution. Teams verantwoordelijk voor zowel Super Mario Sunshine als Donkey Kong Jungle Beat zullen aan dit project werken, dus het is even afwachten in welke mate we de franchise terug zullen zien. De controller zal in ieder geval perfect in staat zijn een dergelijke titel als Jungle Beat te ondersteunen.
Ik dacht dat het overal in een aantal weken was ?quote:Op zondag 23 april 2006 11:36 schreef Tware het volgende:
- Revolution to be released in June in Japan
- Released in America in September and October in Europe
Steam is niet halfgaar alleen die n00bs die er niet mee kunnen omgaan. Aan het begin was het idd niet al te best, maar het werkt allang goed.quote:Op zondag 23 april 2006 13:39 schreef EricG het volgende:
[..]
Counterstrike op de Rev. zou geweldig zijn, met goede (gratis) internet support van Nintendo en niet dat halfgare Steam![]()
Dan zal de shell wel nodig zijn denk ik.quote:Op zondag 23 april 2006 16:07 schreef piet_pelle het volgende:
Er zitten een paar geruchten bij die heel cool zouden zijn maar hoe wil je in hemelsnaam Soul Calibur speelbaar maken met de revo. controller?!
Je kan meer met de controller dan alleen maar bewegenquote:Op zondag 23 april 2006 16:07 schreef piet_pelle het volgende:
Er zitten een paar geruchten bij die heel cool zouden zijn maar hoe wil je in hemelsnaam Soul Calibur speelbaar maken met de revo. controller?!
dan maakt ie dus geen gebruik van de rev mogelijkheden? dan zou ik hem liever op de 360 spelen...quote:Op zondag 23 april 2006 16:27 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Je kan meer met de controller dan alleen maar bewegen.
Als er geen bijzondere Revo functies in een multiplatform game zitten dan kun je idd misschien beter een andere versie kiezen. 360 voor Live of PS3 voor beste graphics. Maar dat is allemaal afwachten natuurlijk. Soul Calibur is een redelijk wapen georienteerde fighter.quote:Op zondag 23 april 2006 16:28 schreef Tain het volgende:
[..]
dan maakt ie dus geen gebruik van de rev mogelijkheden? dan zou ik hem liever op de 360 spelen...
1.5 jaar geleden toen ik het nog speelde was Steam kut.quote:Op zondag 23 april 2006 15:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Steam is niet halfgaar alleen die n00bs die er niet mee kunnen omgaan. Aan het begin was het idd niet al te best, maar het werkt allang goed.
dan hoop ik dat er een add-on komt met een d-pad of een speciale soul calibur add-onquote:Op zondag 23 april 2006 16:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als er geen bijzondere Revo functies in een multiplatform game zitten dan kun je idd misschien beter een andere versie kiezen. 360 voor Live of PS3 voor beste graphics. Maar dat is allemaal afwachten natuurlijk. Soul Calibur is een redelijk wapen georienteerde fighter.
Ik verwacht wel dat Namco en/of Nintendo daar goed over nadenken.quote:Op zondag 23 april 2006 16:56 schreef Tain het volgende:
[..]
dan hoop ik dat er een add-on komt met een d-pad of een speciale soul calibur add-on
ze zullen wel moetenquote:Op zondag 23 april 2006 17:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat Namco en/of Nintendo daar goed over nadenken.
quote:It's name: Kurayami. Sadly, if JeuxFrance is to be believed, this newly revealed game from the makers of Killer 7 is for PS3. However, I have a sneaking suspicion JF is mixed up, and that they've actually unveiled the team's Rev title. Why you ask? Well, for a few reasons:
1. Goichi Suda aka Suda51, the figurehead and leader of Grasshopper Manufacture has told everyone that he is working on a Rev game and that it's going to show up in some form at E3.
2. Upon investigation, I found that IGN lists Grasshopper as being a small team, comprised of only 20 or so talented individuals.
3. Unless they're super talented and resourseful, a team of 20 normally puts almost all of their effort into one game.
4. Finally, and most revealing, is the artwork:
beetje 'ico'quote:Op zondag 23 april 2006 20:42 schreef Retuobak het volgende:
Moet je schaduwen bevechten met je fakkel ofzo?
Vaag.
Killer 7 was toch ook op de cube en later op ps2 ?quote:Op zondag 23 april 2006 21:24 schreef MMaRsu het volgende:
Oke die game is aangekondigt voor de ps3, maar verschijnt op de rev
In de meeste games hebben de characters een voorwerp/voorwerpen in hun hand(en).quote:Op zondag 23 april 2006 21:30 schreef 2Dcube het volgende:
Die "zaklamp" en die fakkel duiden wel op een Rev-achtige besturing...
Dat dacht ik ook!quote:Op zondag 23 april 2006 22:03 schreef 2Dcube het volgende:
Natuurlijk, dit kan net zo goed met een traditionele controller. Het lijkt me alleen veel vetter met de Revcon.
Dat was hier toch ook gezegd in dat lijstje met de laatste geruchten? Dat die voor drumsticks gebruikt zouden worden bij een opvolger van Samba De Amigo.quote:Op maandag 24 april 2006 01:37 schreef alex4allofyou het volgende:
Op IGN's Messageboard is een rumour over de controller. Men beweert dat de add-on Nunchak stick ook een gyroscopische functie (dmv een accelero sensor) heeft...
Zou mooi zijn![]()
Die samba game zou met 2 revmotes gespeeld worden.quote:Op maandag 24 april 2006 02:02 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat was hier toch ook gezegd in dat lijstje met de laatste geruchten? Dat die voor drumsticks gebruikt zouden worden bij een opvolger van Samba De Amigo.
Coole stijlquote:Op zondag 23 april 2006 20:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
Artwork Grashopper (Van Killer7) game:
[..]
quote:Op maandag 24 april 2006 01:37 schreef alex4allofyou het volgende:
Op IGN's Messageboard is een rumour over de controller. Men beweert dat de add-on Nunchak stick ook een gyroscopische functie (dmv een accelero sensor) heeft...
Zou mooi zijn![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |