abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37064369

quote:
Motor
Type: V8, N/A
Cilinderinhoud: 6208 cc
Power: 514 HP @ 6800 tpm
Koppel: 630 Nm @ 5200 tpm

Prestaties
Acceleratie 0-100 km/h: 4.5 sec.
Top Snelheid: 250 km/h (gelim.)

Prijs
¤ 132.900,- voor de Sedan, ¤ 136.100,- voor de Touring





[ Bericht 11% gewijzigd door M5 op 18-04-2006 16:09:01 ]
V10
pi_37064591
Voor dat geld koop ik liever een CLS
konuşma!, yap!
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:10:05 #3
21397 LSD
[Snellius]
pi_37064620
Behoorlijk leuke auto

betekent dit dat er geen 65 komt, of moeten we daar gewoon nog even op wachten?
catch you on the flipside
pi_37064651
jacco-style-topic

gave bak
pi_37064664
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:10 schreef LSD het volgende:
Behoorlijk leuke auto

betekent dit dat er geen 65 komt, of moeten we daar gewoon nog even op wachten?
Een E 65 AMG? Ik denk niet dat Mercedes een V12 in de E gaat proppen, al zal d'r wel weer een komen die het wel doet.

Deze motor maakt wel meesterlijk mooi geluid, daarbij is de 55 AMG maar een beschaaft autootje.
V10
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:12:05 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_37064671
Die duitsers moeten eens kappen met "Never change an winning team".
Wanneer durven ze nou eens het roer om te gooien met een bepaald nieuw model.

Porsche blijft altijd het zelfde
BMW altijd het zelfde. (op de nieuwe 6serie na)
Mercedes is altijd het zelfde.

Ik weet het nou wel.
pi_37064704
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:12 schreef blup het volgende:
Die duitsers moeten eens kappen met "Never change an winning team".
Wanneer durven ze nou eens het roer om te gooien met een bepaald nieuw model.

Porsche blijft altijd het zelfde
BMW altijd het zelfde. (op de nieuwe 6serie na)
Mercedes is altijd het zelfde.

Ik weet het nou wel.
Van BMW zou ik dat niet zeggen, maar dit is ook maar een face lift en niet echt een nieuw model.
V10
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:58:33 #8
63302 rockstah
New World Disorder
pi_37066204
Dit lijkt me een concurrent voor de M5?
pi_37066258
ik denk "dag dag" m5
pi_37066300
wel achterlijk, die klok in het instrumentenpaneel
pi_37066375
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:59 schreef Repeat het volgende:
ik denk "dag dag" m5
ik denk het niet

'maar' 7 pk meer, en volgens mij is dat enorme blok icm met de rest van de auto veel zwaarder dan een M5.
V10
pi_37066426
Het blijft imo een opgesjonde taxi.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_37066493
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:03 schreef M5 het volgende:

[..]

ik denk het niet

'maar' 7 pk meer, en volgens mij is dat enorme blok icm met de rest van de auto veel zwaarder dan een M5.
wel veel meer koppel, en bij minder toeren.
pi_37066623
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:07 schreef Repeat het volgende:

[..]

wel veel meer koppel, en bij minder toeren.
aan een automaat
V10
pi_37066690
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:11 schreef M5 het volgende:

[..]

aan een automaat
heeft een m5 ook
En dan nog, die automaat schakelt blijkbaar snel genoeg, want 0-100 in 4,5s
pi_37066761
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

heeft een m5 ook
En dan nog, die automaat schakelt blijkbaar snel genoeg, want 0-100 in 4,5s
De M5 heeft een sequentiele bak. Daar kan een automaat niet tegen op. Maar 't zal niet veel schelen tussen de M5 en de E63 denk ik.
V10
pi_37066807
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:16 schreef M5 het volgende:

[..]

De M5 heeft een sequentiele bak. Daar kan een automaat niet tegen op. Maar 't zal niet veel schelen tussen de M5 en de E63 denk ik.
ach, beiden doen de 0-100 even snel, en daarboven is het alleen maar minder interessant omdat je dan niet meer zoveel tijd verliest met schakelen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:31:20 #18
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37067225
Tsjah... Het blijft een Mercedes he... Dus ik zou het nooit kopen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_37067270
quote:
Cilinderinhoud: 6208 cc
Power: 514 HP @ 6800 tpm
.

E60/62 doen het met 4999cc, en daaruit weten ze 507 pk's te persen.
Deed BMW ook met 6,2 liter, dan zouden ze ook 620 pk's hebben tegenover de 514 pk's van DaimlerChrysler. Dus een verschil van 106 pk's, atmosferisch uiteraard.


Schijtblokken van Mercedes .
pi_37067586
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:32 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

.

E60/62 doen het met 4999cc, en daaruit weten ze 507 pk's te persen.
Deed BMW ook met 6,2 liter, dan zouden ze ook 620 pk's hebben tegenover de 514 pk's van DaimlerChrysler. Dus een verschil van 106 pk's, atmosferisch uiteraard.


Schijtblokken van Mercedes .
schijtblokken?
een bmw moet 8000 toeren janken om dat vermogen te halen. Dat is een keuze. Alsof mercedes niet zo'n blok kan bouwen, tuurlijk kunnen ze dat. Maar ze kiezen gewoon voor een soepele motor met meer koppel die je niet hoog in de toeren hoeft te jagen
Gewoon een ander soort motor, heel ander karakter me dunkt.
pi_37067637
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

schijtblokken?
een bmw moet 8000 toeren janken om dat vermogen te halen. Dat is een keuze. Alsof mercedes niet zo'n blok kan bouwen, tuurlijk kunnen ze dat. Maar ze kiezen gewoon voor een soepele motor met meer koppel die je niet hoog in de toeren hoeft te jagen
Omdat ze anders niet op gelijke tred staan met de motorkwaliteit van BMW... you do the math.
pi_37067772
Het is anders al een hele vooruit gang met de Atmosferische 55 AMG,

Die had 67,5 Pk per liter, deze 63 AMG heeft al 82,8 Pk per liter. ze komen er wel.
V10
pi_37067881
Lekker ding, wat zullen Brabus en Carlsson uit dit blok kunnen persen
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:58:37 #24
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37067924
Ongelooflijk altijd die modellen uit Duitsland, deze Mercedes laat weer eens zien hoe het wel moet.
Luxe, stijl en snelheid in 1 auto, wat wil je nog meer?
Alleen waarom begrenzen ze die auto`s altijd tot 250 kilometer per uur??
Waarom niet gewoon zonder begrenzer?? Zijn ze bang dat ze Ferrari`s en Lambo`s eruit gaan rijden??
pi_37068017
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:58 schreef MrSASO het volgende:
Ongelooflijk altijd die modellen uit Duitsland, deze Mercedes laat weer eens zien hoe het wel moet.
Luxe, stijl en snelheid in 1 auto, wat wil je nog meer?
Alleen waarom begrenzen ze die auto`s altijd tot 250 kilometer per uur??
Waarom niet gewoon zonder begrenzer?? Zijn ze bang dat ze Ferrari`s en Lambo`s eruit gaan rijden??
Zonder begrenzer weten de merken zeker dat de duitse autobahn overal op 130 gelimiteerd wordt
V10
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:05:42 #26
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37068131
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:02 schreef M5 het volgende:

[..]

Zonder begrenzer weten de merken zeker dat de duitse autobahn overal op 130 gelimiteerd wordt
Die kans zit er dik in
Maar toch eigenlijk een gemiste kans, het zou toch beter zijn als ze die begrenzer inbouwen voor Duitser alleen. Of een knopje erin zetten dat hij met half vermogen rijdt en als je wil knallen dat je dan effe de schakelaar omgooit, net als een M5.
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:31:30 #27
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_37069005
kan er gewoon niet meer van maken
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_37070530
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het blijft imo een opgesjonde taxi.
JA!..en een ferrari een plat geslagen fiat....een cayenne een opgeblazen 911.....

ik vind er maar weinig sjonnie gehalte aan zitten imo..
pi_37073502
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:52 schreef M5 het volgende:
Het is anders al een hele vooruit gang met de Atmosferische 55 AMG,

Die had 67,5 Pk per liter, deze 63 AMG heeft al 82,8 Pk per liter. ze komen er wel.
Ja, opzich wel.

Vergeleken met andere merken blijft het toch een waardeloze blok.
pi_37073678
Ik heb veel liever een M5, ben niet zo wild van Mercedes. Zeker niet de E-Klasse, blijft inderdaad toch taxi gevoelens oproepen. Al vind ik dit niet eens een lelijke wagen.

Buiten dat het met een M5 natuurlijk gewoon veel leuker rijden is dan met zo'n bak.
pi_37073773
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 16:09 schreef Marco_B_GBB het volgende:
Voor dat geld koop ik liever een CLS
Of een degelijker merk
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:19:37 #32
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_37081352
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:21 schreef Spreadsheet het volgende:

[..]

Ja, opzich wel.

Vergeleken met andere merken blijft het toch een waardeloze blok.
Dat jij nooit zult kunnen veroorloven. Doei.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_37089209
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:27 schreef Marijntje het volgende:

[..]

Of een degelijker merk
Met het merk is naar mijn mening niets mis . Maarja ieder zijn eigen smaak natuurlijk
konuşma!, yap!
pi_37089762
Wat een knoppenbende in de cockpit. lijkt me een heerlijke auto om te rijden. maar zoiets zou mij niet echt aanstaan. misschien als ik boven 50 ben. Anders altijd liever een M5.
ik vraag me af hoeveel ze hier van gaan verkopen. is hij trouwens achterwielaangedreven?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  woensdag 19 april 2006 @ 11:05:01 #35
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37089797
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:03 schreef Inorbit het volgende:
is hij trouwens achterwielaangedreven?
Wat denk je zelf...?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_37089823
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:05 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Wat denk je zelf...?
ja. zou het met zoveel vermogen en gewicht niet eens verstandig worden dat ze ook op de sedans en stations 4wd gaan gebruiken. aangezien ze toch niet echt voor motorsport of driften bedoelt zijn
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  woensdag 19 april 2006 @ 11:07:03 #37
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_37089854
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:05 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Die kans zit er dik in
Maar toch eigenlijk een gemiste kans, het zou toch beter zijn als ze die begrenzer inbouwen voor Duitser alleen. Of een knopje erin zetten dat hij met half vermogen rijdt en als je wil knallen dat je dan effe de schakelaar omgooit, net als een M5.
Als Hartge de begrenzer van de E60 M5 afhaalt loopt dat ding 315+ km/h

Er rijden er al een redelijk aantal mee rond
  woensdag 19 april 2006 @ 11:08:11 #38
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37089886
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:06 schreef Inorbit het volgende:

[..]

ja. zou het met zoveel vermogen en gewicht niet eens verstandig worden dat ze ook op de sedans en stations 4wd gaan gebruiken. aangezien ze toch niet echt voor motorsport of driften bedoelt zijn
Sjah... Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een S8... Veel mooier ook nog...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_37091781
De M5 is nog goedkoper ook... en waarschijnlijk zoals altijd met Mercedes blijft ie alleen bij op het rechte stuk
pi_37093275
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:18 schreef Jimmeh het volgende:
De M5 is nog goedkoper ook... en waarschijnlijk zoals altijd met Mercedes blijft ie alleen bij op het rechte stuk
bmw heeft niet eens een alternatief voor de slr
vind bmw overigens wel toffer dan mercedes

[ Bericht 12% gewijzigd door Repeat op 19-04-2006 13:38:51 ]
pi_37094066
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

bmw heeft niet eens een alternatief voor de slr
vind bmw overigens wel toffer dan mercedes
het schijnt dat ze met een soort van nieuwe verzie van de M1 bezig zijn. heb ik gelezen in een duits autoblaadje. autobild ofzo. die gaat de hele wereld ownen
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  woensdag 19 april 2006 @ 18:32:29 #42
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_37102766
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:16 schreef M5 het volgende:

[..]

De M5 heeft een sequentiele bak. Daar kan een automaat niet tegen op. Maar 't zal niet veel schelen tussen de M5 en de E63 denk ik.
Als je een Schumacher hebt die voor je schakelt zul je verschil merken tussen die twee anders echt niet hoor.
  woensdag 19 april 2006 @ 18:59:55 #43
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_37103577
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:32 schreef osmo het volgende:

[..]

Als je een Schumacher hebt die voor je schakelt zul je verschil merken tussen die twee anders echt niet hoor.
Mwoah... Je hebt sowieso al minder verlies door de automaat...

Daarnaast heeft de M5 volgens mij Launch-control...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_37104111
Doe mij er maar! Een whatever excoot voorbij rijden met 4 man erin en de achterse zijn nog een filmpje aan het kijken ook. Daarbij is de auto nog relatief gezien beschaafd en kun je er nog mee voor komen rijden.
Mercedes-Benz
pi_37104216
Ik had ergens verwacht dat ze die 6 liter uit de S/SL/CL65 in deze E zouden gaan lepelen. 612 pk. .
pi_37105343
514 pk wat voor brommerblok is dat

Vind er weinig speciaal aan eerlijk gezegd. Geef mij maar een M5, of een E55 AMG (beetje tunen en 600+ pk moet wel mogelijk zijn)
pi_37105717
Ik vind de sedan best aardig. 500pk is niet zo wereldschokkend maar het is toch 7x het aantal PKs van de gemiddelde auto.

Foto's zijn ook haarscherp en mooi. Die fotograaf mogen ze bij me langssturen om ook wat foto's te maken
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_37107293
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:18 schreef Modus het volgende:
Ik had ergens verwacht dat ze die 6 liter uit de S/SL/CL65 in deze E zouden gaan lepelen. 612 pk. .
Dan gaan maar naar Bottrop dan krijg je 640 pk in je w211:P
Mercedes-Benz
pi_37108124
Verder vraag ik me de meerwaarde van dit apparaat af als we het ding vergelijken met een E55 AMG...
pi_37110694
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:11 schreef yup het volgende:
Verder vraag ik me de meerwaarde van dit apparaat af als we het ding vergelijken met een E55 AMG...
Geen gejank van een supercharger, 7-speed G-Tronic ipv de oude 5-traps automaat om maar eens wat te noemen

noem maar eens een nadeel
V10
pi_37110728
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:16 schreef M5 het volgende:

[..]

Geen gejank van een supercharger, 7-speed G-Tronic ipv de oude 5-traps automaat om maar eens wat te noemen

noem maar eens een nadeel
De prijs
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_37111008
Die e55 kompr. is nu dus uit het programma, tis niet weer een extra model binnen de w211 serie. Meer pk's niet te vergeten natuurlijk. En de mensen die zaten te drammen om een n/a motor zijn tevreden gesteld
Mercedes-Benz
pi_37111015
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:17 schreef SlaggY het volgende:

[..]

De prijs
De E55 AMG was ook +130.000 euro, dat is geen verchil met de nieuwe E63 AMG.
V10
pi_37111060
Beetje jammer dat er zoveel gasten zijn die de M5 mooier vinden als deze en em dan moeten afkraken om het aantal pk's per liter.... er zijn meerdere wegen die naar rome leiden...

ik vind een M5 ook mooier, maar damned Mercedes doet het echt wel netjes hoor!

besides, dit is gewoon veel meer een auto die tering hard kan maar toch comfortabel zal blijven, en de M5 meer een hardcore rijdersauto.. dat is een keuze die beide merken zeer bewust hebben gemaakt.

De E zal ik dan ook sneller vergelijken met bijvoorbeeld een Alpina oid.
2825cc Single Turbo Beast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')