abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37544659
hmm, vleesch....
Kan niet wachten tot de volgende BBQ!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_37544755
Wij gaan morgen BBQ-en bij vrienden
Wat we dus te eten krijgen weet ik nog niet precies.
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:46:11 #78
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_37547014
vanavond een kippetje op de weber. Kippetje vullen met 2x halve citroen, en tussen de huid en de borst opvullen met verse kruiden uit de tuin. Dan een uurtje indirect verwarmen met deksel erop. Yummie!
pi_37548024
Ik ga zo de BBQ eens schoonmaken.

Vanavond weer eens BBQ'en
pi_37549100
Morgen naar de ardennen, en daar lekker BBQ-en
Vis in wijn en knoflook en dan in folie op de kooltjes
pi_37549929
Hamburgers, kipfilet die ik zo zelf even ga marineren en karbonades.

En uiteraard 2 komkommers als het nodige groenvoer
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:05:50 #82
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_38585050
Klein kickje

Iemand idee of je nog wat met een licht verroest rooster kan doen?
Zu hause ist alles besser
pi_38585355
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:05 schreef kaputwiehund het volgende:
Klein kickje

Met cola behandelen. Dat hielp dacht ik.

Zondag na Nederland hier BBQ'en, hopelijk wordt het een dikke knalfeest! W00h0000.
JOHNNY HEITINGA
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:59:26 #84
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38586399
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:05 schreef kaputwiehund het volgende:
Klein kickje

Over roosters gesproken: poetsen jullie die na elke BBQ weer glimmend op? Hoe krijg je een rooster nou echt goed schoon? Mijn rooster heeft een aantal zwarte plekken, die niet meer weg te krijgen zijn. Net alsof het in het metaal gebrand is.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:45:31 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38589535
Heb je al met staalwol of een staalborstel geprobeerd?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:55:00 #86
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38589901
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je al met staalwol of een staalborstel geprobeerd?
Yep. Het is gewoon een rotklus die elke keer weer terugkomt.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:09:51 #87
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38590478
Vorige week had ik in het kader van mijn EHBO herhaling een lezing over brandwonden. Volgens de brandwondendame kende het brandwondenseizoen twee pieken: als de barbecues tevoorschijn komen en als de gourmet/fonduestellen tevoorschijn komen rond kerst.

Maar goed: ik heb een Weber (OT Silver) met een Weber firestarter. Makkelijk en snel!

Binnenkort maar weer eens de fik er in, alleen even nadenken hoe ik mijn driejarige zoontje uit de buurt ga houden....
pi_38591632
Ik doe het rooster van de bbq in de vaatwasser scheelt een hoop schrobben.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:42:33 #89
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38593871
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vorige week had ik in het kader van mijn EHBO herhaling een lezing over brandwonden. Volgens de brandwondendame kende het brandwondenseizoen twee pieken: als de barbecues tevoorschijn komen en als de gourmet/fonduestellen tevoorschijn komen rond kerst.

Maar goed: ik heb een Weber (OT Silver) met een Weber firestarter. Makkelijk en snel!

Binnenkort maar weer eens de fik er in, alleen even nadenken hoe ik mijn driejarige zoontje uit de buurt ga houden....
Ik heb laatst bij intratuin gekeken naar zo'n snelstarter, maar zie niet echt het nut. Ik krijg mijn Weber normaal gesproken binnen het kwartier op bedrijfstemperatuur. Wat is het voordeel dan nog?
pi_38594031
Dit weekend was het voor ons BBQ tijd..
Het eten is lekker ,maar vooral alles erom heen ,maakt het zo leuk
Salsa Espaņola
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:51:15 #91
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38594138
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:42 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik heb laatst bij intratuin gekeken naar zo'n snelstarter, maar zie niet echt het nut. Ik krijg mijn Weber normaal gesproken binnen het kwartier op bedrijfstemperatuur. Wat is het voordeel dan nog?
Binnen een kwartier? Volgens de 'reguliere' aansteekblokje-met-een-stapeltje-houtskool-er-op methode?? Dat lukt me met de sneltarter niet eens, kost toch zo'n 20-25 minuten (maar dan zijn de kolen ook onbenaderbaar heet!)
pi_38594280
Tijdje terug had ik ook een bbq en die hadden ook een weber bbq echt een super ding. Ook met zo'n kolen aanmaker. Echt super was dat.
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:53:39 #93
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38659693
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:47 schreef Utrecht het volgende:
Maakt niet uit of het vis, vegetarisch of vlees is.
Ik ga dit weekend met 6 vrienden bbq-en en wil lekkere gerechten klaarmaken (dus geen standaard braadworst en kant en klare spiesjes erop)

Wie heeft er lekkere recepten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:16:52 #94
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38660619
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 15:51 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Binnen een kwartier? Volgens de 'reguliere' aansteekblokje-met-een-stapeltje-houtskool-er-op methode?? Dat lukt me met de sneltarter niet eens, kost toch zo'n 20-25 minuten (maar dan zijn de kolen ook onbenaderbaar heet!)
Misschien omdat ik niet wil dat de hele bak (diameter 47cm) meteen vol in de fik staat als we met z'n tweeen of vieren BBQen? Ik steek hem meestal aan 1 zijkant aan, en dan trekt ie vanzelf naar de andere kant. Combi van houtskool en briketten. En heet is voor mij de rode gloed tussen de kolen, van die halve hitte-vlammetjes.
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:17:52 #95
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38660664
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 15:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Ook hier: Check www.weber.com
Recepten genoeg, van makkelijk tot moeilijk, van vlees en vis tot groentes.
pi_38661967
Hmm als iemand nog goede tips heeft...
Ik wil van het weekend naar de kralingse plas en daar het liefst ook wat bbqen.
punt is.. ik moet ook etenswaren daar krijgen/bewaren tot etenstijd dus

Ben van plan even zo'n wegwerpbbq te scoren.. dat lijtk me het handigst
Maar als iemand goede tips heeft voor het bewaren/meenemen van vlees graag

Het is maar 2,5km fietsen op zich.. maar om nou op en neer te rijden met het vlees is niet zo handig denk ik

edit: coole nick trouwens coelho...
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38662783
ik heb geen tuin of balkon meer, dus kan niet zomaar gaan barbequen als ik zin heb
dat is wel jammer op zich
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_38662852
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:49 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm als iemand nog goede tips heeft...
Ik wil van het weekend naar de kralingse plas en daar het liefst ook wat bbqen.
punt is.. ik moet ook etenswaren daar krijgen/bewaren tot etenstijd dus

Ben van plan even zo'n wegwerpbbq te scoren.. dat lijtk me het handigst
Maar als iemand goede tips heeft voor het bewaren/meenemen van vlees graag

Het is maar 2,5km fietsen op zich.. maar om nou op en neer te rijden met het vlees is niet zo handig denk ik

edit: coole nick trouwens coelho...
morgen vlees halen en invriezen, diepvriestas scoren, vlak voordat je weggaat het vlees uit de vriezer in de diepvriestas, dan blijft het wel lang koud/bevroeren nog, als je er lang op uit gaat voor je gaat bbq en
en anders dat vlees in de koelkast, koel elementen invriezen, die in de koeltas gooien, en het vlees erbij, moet het denk ik ook wel goed doen
oh oh, weet je wat je zelfs kan doen? flesjes drinken ivriezen en als koel element gebruiken, heb je koud vlees, en heel lang heel koud drinken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator zondag 11 juni 2006 @ 15:54:57 #99
45833 crew  Fogel
pi_38750704
Gistermiddag:

Veiligheid op de eerste plek: BBQs op een natgemaakte ondergrond op bakstenen zetten om bosbrand te voorkomen!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zondag 11 juni 2006 @ 21:08:50 #100
45833 crew  Fogel
pi_38760406
Tips voor dingen meenemen:
De locatie hierboven is ongeveer 1km van mijn apartment af en de dichtsbijzijnde parkeerplek is 0.5km verderop: lopen dus.
Bier en ander drinken wat op kamertemperatuur is 2.5 uur in de diepvries mikken zodat ze net wel of net geen slush-puppy worden. Vlees natuurlijk in de koelkast.
Dit alles en in doornormale weekendtas stoppen samen met enkele vrieselementen (wij hadden er 4) en je hebt enkele uren later nog steeds koud bier (mits je de vrieselementen steeds goed tussen de flessen zet).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')