Met cola behandelen. Dat hielp dacht ik.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:05 schreef kaputwiehund het volgende:
Klein kickje
Iemand idee of je nog wat met een licht verroest rooster kan doen?
Over roosters gesproken: poetsen jullie die na elke BBQ weer glimmend op? Hoe krijg je een rooster nou echt goed schoon? Mijn rooster heeft een aantal zwarte plekken, die niet meer weg te krijgen zijn. Net alsof het in het metaal gebrand is.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:05 schreef kaputwiehund het volgende:
Klein kickje
Iemand idee of je nog wat met een licht verroest rooster kan doen?
Yep. Het is gewoon een rotklus die elke keer weer terugkomt.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je al met staalwol of een staalborstel geprobeerd?
Ik heb laatst bij intratuin gekeken naar zo'n snelstarter, maar zie niet echt het nut. Ik krijg mijn Weber normaal gesproken binnen het kwartier op bedrijfstemperatuur. Wat is het voordeel dan nog?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vorige week had ik in het kader van mijn EHBO herhaling een lezing over brandwonden. Volgens de brandwondendame kende het brandwondenseizoen twee pieken: als de barbecues tevoorschijn komen en als de gourmet/fonduestellen tevoorschijn komen rond kerst.
Maar goed: ik heb een Weber (OT Silver) met een Weber firestarter. Makkelijk en snel!
Binnenkort maar weer eens de fik er in, alleen even nadenken hoe ik mijn driejarige zoontje uit de buurt ga houden....
Binnen een kwartier? Volgens de 'reguliere' aansteekblokje-met-een-stapeltje-houtskool-er-op methode?? Dat lukt me met de sneltarter niet eens, kost toch zo'n 20-25 minuten (maar dan zijn de kolen ook onbenaderbaar heet!)quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik heb laatst bij intratuin gekeken naar zo'n snelstarter, maar zie niet echt het nut. Ik krijg mijn Weber normaal gesproken binnen het kwartier op bedrijfstemperatuur. Wat is het voordeel dan nog?
quote:Op donderdag 8 juni 2006 15:47 schreef Utrecht het volgende:
Maakt niet uit of het vis, vegetarisch of vlees is.
Ik ga dit weekend met 6 vrienden bbq-en en wil lekkere gerechten klaarmaken (dus geen standaard braadworst en kant en klare spiesjes erop)
Wie heeft er lekkere recepten
Misschien omdat ik niet wil dat de hele bak (diameter 47cm) meteen vol in de fik staat als we met z'n tweeen of vieren BBQen? Ik steek hem meestal aan 1 zijkant aan, en dan trekt ie vanzelf naar de andere kant. Combi van houtskool en briketten. En heet is voor mij de rode gloed tussen de kolen, van die halve hitte-vlammetjes.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:51 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Binnen een kwartier? Volgens de 'reguliere' aansteekblokje-met-een-stapeltje-houtskool-er-op methode?? Dat lukt me met de sneltarter niet eens, kost toch zo'n 20-25 minuten (maar dan zijn de kolen ook onbenaderbaar heet!)
Ook hier: Check www.weber.comquote:Op donderdag 8 juni 2006 15:53 schreef Martijn_77 het volgende:
morgen vlees halen en invriezen, diepvriestas scoren, vlak voordat je weggaat het vlees uit de vriezer in de diepvriestas, dan blijft het wel lang koud/bevroeren nog, als je er lang op uit gaat voor je gaat bbq enquote:Op donderdag 8 juni 2006 16:49 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm als iemand nog goede tips heeft...
Ik wil van het weekend naar de kralingse plas en daar het liefst ook wat bbqen.
punt is.. ik moet ook etenswaren daar krijgen/bewaren tot etenstijd dus
Ben van plan even zo'n wegwerpbbq te scoren.. dat lijtk me het handigst
Maar als iemand goede tips heeft voor het bewaren/meenemen van vlees graag
Het is maar 2,5km fietsen op zich.. maar om nou op en neer te rijden met het vlees is niet zo handig denk ik
edit: coole nick trouwens coelho...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |