De arena? Nee dank je, liever voor de Galgenwaardquote:Op maandag 24 april 2006 20:07 schreef Camplo het volgende:
Morgen 30 graden olee olee. Leg de speklappen en hamburgers maar klaar!
Wat wordt het woensdag voor weer? Neem de BBQ mee en ga voor de ArenA zitten BBQ'en. Iedereen welkom
Zo eentje zou ik ook wel willenquote:Op maandag 24 april 2006 19:45 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Dit is mijn BBQ, in de garage. Dit was toen ie nog heel schoon en nieuw wasIk gebruik mijn BBQ regelmatig, (alhoewel de laatste paar maanden eigenlijk niet zo veel) staat bij mij achter buiten.
Binnenkort maar eens wat lekkere steaks halen!
Over bbq'en gesproken he....MAG je uberhaupt overal in een park bijv. bbq'en? Ik zie vaak allerlei (voornamelijk turkse of anderszins buitenlandse) gezinnen bbq'en in parken zoals in rotterdam ofzo.quote:Op maandag 24 april 2006 20:07 schreef Camplo het volgende:
Morgen 30 graden olee olee. Leg de speklappen en hamburgers maar klaar!
Wat wordt het woensdag voor weer? Neem de BBQ mee en ga voor de ArenA zitten BBQ'en. Iedereen welkom
Welke marinade gebruik je daar voor?quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:52 schreef Lexie het volgende:
Fire it up, mijn kipsatetjes staan al lekker te marineren.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:43 schreef pierce het volgende:
Wat gooien jullie vanavond op de BBQ?
Vermeld er tevens even het recept en bereidingswijze bij.
Wij gaan straks plakjes courgette met kerry, in ketjap gemarineerde champignons en banaan met poedersuiker en kaneel op de bbq gooien.
courgette met kerry:
snij de courgette in plakjes en gooi er kerrypoeder overheen, even roosteren en klaar.
gemarineerde champignons:
Champignons in plakken snijden, in een grote schaal met een flinke scheut ketjap laten marineren.
Aan een spies rijgen en op de bbq leggen.
Banaan met kaneel:
Banaan pellen, in tweeen snijden, bestrooien met poedersuiker en kaneel en daarna in aluminium folie wikkelen, dat zo'n 15 min op de bbq
De banaan is overigens uitermate geschikt om als toetje op te dienen.
Daarnaast hebben we nog de "standaard" dingen zoals paprika, hamburger, ui e.d.
Met cola behandelen. Dat hielp dacht ik.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:05 schreef kaputwiehund het volgende:
Klein kickje
Iemand idee of je nog wat met een licht verroest rooster kan doen?
Over roosters gesproken: poetsen jullie die na elke BBQ weer glimmend op? Hoe krijg je een rooster nou echt goed schoon? Mijn rooster heeft een aantal zwarte plekken, die niet meer weg te krijgen zijn. Net alsof het in het metaal gebrand is.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:05 schreef kaputwiehund het volgende:
Klein kickje
Iemand idee of je nog wat met een licht verroest rooster kan doen?
Yep. Het is gewoon een rotklus die elke keer weer terugkomt.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je al met staalwol of een staalborstel geprobeerd?
Ik heb laatst bij intratuin gekeken naar zo'n snelstarter, maar zie niet echt het nut. Ik krijg mijn Weber normaal gesproken binnen het kwartier op bedrijfstemperatuur. Wat is het voordeel dan nog?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vorige week had ik in het kader van mijn EHBO herhaling een lezing over brandwonden. Volgens de brandwondendame kende het brandwondenseizoen twee pieken: als de barbecues tevoorschijn komen en als de gourmet/fonduestellen tevoorschijn komen rond kerst.
Maar goed: ik heb een Weber (OT Silver) met een Weber firestarter. Makkelijk en snel!
Binnenkort maar weer eens de fik er in, alleen even nadenken hoe ik mijn driejarige zoontje uit de buurt ga houden....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |