abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37242943
Voor wie een nieuwe BBQ zoekt en er geen bakken met geld aan uit wil geven, bij de AH is er een met bonuskorting,een aardig groot ding op hoge poten zodat je je geen hernia hoeft te bukken

Ohw ja, met de korting is ie maar 30 euro
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss.
  maandag 24 april 2006 @ 13:48:18 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37243101
Oh...

Uh: kip marineren in olie, fijngehakte sereh (citroengras), geraspte limoenschil, pepertje en lekker veel koriander. Aan sereh-stengels spietsen (kan ook gewoon aan stokje hoor ). Serveren met een mixje van bruine suiker, notenolie, pepers, limoensap en vissaus. Dat laatste was bij mij (in de rommel van de bbq) niet helemaal gelukt en toen viel de smaak wat tegen. De volgende keer maakt ik denk ik weer mijn andere versie maken: kipblokjes in een marinade van limoen, limoenrasp, rode thaise curry, vissaus en koriander. Is erg lekker met thaise sataysaus (cocosmelk, pindakaas, laos, rode currypasta. vissaus, limoensap, bruine suiker). Het lekkere van marineren in limoen is dat de kip echt súperzacht wordt!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37250719
Hik heel erg bedankt. Mmm!! Van mij mag het nu helemaal snel echt lekker BBQ weer worden...
  maandag 24 april 2006 @ 19:45:34 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37254042

Dit is mijn BBQ, in de garage. Dit was toen ie nog heel schoon en nieuw was Ik gebruik mijn BBQ regelmatig, (alhoewel de laatste paar maanden eigenlijk niet zo veel) staat bij mij achter buiten.

Binnenkort maar eens wat lekkere steaks halen!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37254931
Morgen 30 graden olee olee. Leg de speklappen en hamburgers maar klaar!
Wat wordt het woensdag voor weer? Neem de BBQ mee en ga voor de ArenA zitten BBQ'en. Iedereen welkom
JOHNNY HEITINGA
  maandag 24 april 2006 @ 20:15:01 #66
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_37255241
Ik ga morgen BBQ'en!
pi_37269733
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:07 schreef Camplo het volgende:
Wat wordt het woensdag voor weer? Neem de BBQ mee en ga voor de ArenA zitten BBQ'en. Iedereen welkom
De arena? Nee dank je, liever voor de Galgenwaard

Maar ehm 30 graden? Misschien binnen in de arena ja, maar buiten blijft het helaas maar 20 graden (nog steeds goed BBQ weer!)
pi_37269807
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:45 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]

Dit is mijn BBQ, in de garage. Dit was toen ie nog heel schoon en nieuw was Ik gebruik mijn BBQ regelmatig, (alhoewel de laatste paar maanden eigenlijk niet zo veel) staat bij mij achter buiten.

Binnenkort maar eens wat lekkere steaks halen!
Zo eentje zou ik ook wel willen
pi_37281632
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:07 schreef Camplo het volgende:
Over bbq'en gesproken he....MAG je uberhaupt overal in een park bijv. bbq'en? Ik zie vaak allerlei (voornamelijk turkse of anderszins buitenlandse) gezinnen bbq'en in parken zoals in rotterdam ofzo.

Ondanks dat ik voorn. buitenladse familie's dat zie doen, zou ik het ook graag willen, want het lijkt me wel onwijs tof om een beetje met maten enzo te gaan bbq'en ergens in het park (waar dan ook) af en toe een beetje voetballen, ultimate frisbee'en oid. Het geeft toch een beetje dat buitengevoel zonder meteen naar een camping te hoeven, wat ik dus echt zwaar klote vind overigens, die campings.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_37281709
Volgens mij mag dat niet zonder vergunning... een vuur maken mag namelijk ook niet en bbq is ook een open vuur
pi_37281999
Fire it up, mijn kipsatetjes staan al lekker te marineren .
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:45:30 #72
97745 Thorical
finding a way
pi_37382992
Weet iemand de ultieme BBQ FAQ te vinden?
Ik heb nu een kogel bbq en lees over slowcooking in de bbq, 10 uur voor een hele kip bv.
Een schaal water in het midden daar boven je gerecht en daar omheen de kolen. En dat moet dus goedgaan.
En welk van de twee schuiven doe je open en welk effect heeft dat dan?
Ik kan echt wel grillen en een fikkie stoken lukt me ook wel maar toch ben ik een bbq noob.
  vrijdag 28 april 2006 @ 23:26:58 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37392351
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:52 schreef Lexie het volgende:
Fire it up, mijn kipsatetjes staan al lekker te marineren .
Welke marinade gebruik je daar voor?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37520581
Uit een net gesloten topic
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:43 schreef pierce het volgende:
Wat gooien jullie vanavond op de BBQ?
Vermeld er tevens even het recept en bereidingswijze bij.

Wij gaan straks plakjes courgette met kerry, in ketjap gemarineerde champignons en banaan met poedersuiker en kaneel op de bbq gooien.

courgette met kerry:
snij de courgette in plakjes en gooi er kerrypoeder overheen, even roosteren en klaar.

gemarineerde champignons:
Champignons in plakken snijden, in een grote schaal met een flinke scheut ketjap laten marineren.
Aan een spies rijgen en op de bbq leggen.

Banaan met kaneel:
Banaan pellen, in tweeen snijden, bestrooien met poedersuiker en kaneel en daarna in aluminium folie wikkelen, dat zo'n 15 min op de bbq

De banaan is overigens uitermate geschikt om als toetje op te dienen.

Daarnaast hebben we nog de "standaard" dingen zoals paprika, hamburger, ui e.d.
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 mei 2006 @ 21:34:27 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37524407
Morgenavond is het weer zover
Ik heb rundvleesbrochettes, kip-ananasspiezen, gemarineerde filetlapjes en speklapjes, gemarineerde visspiezen en ik ga zelf nog scampi's marineren. De rosé ligt al koud!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_37544659
hmm, vleesch....
Kan niet wachten tot de volgende BBQ!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_37544755
Wij gaan morgen BBQ-en bij vrienden
Wat we dus te eten krijgen weet ik nog niet precies.
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:46:11 #78
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_37547014
vanavond een kippetje op de weber. Kippetje vullen met 2x halve citroen, en tussen de huid en de borst opvullen met verse kruiden uit de tuin. Dan een uurtje indirect verwarmen met deksel erop. Yummie!
pi_37548024
Ik ga zo de BBQ eens schoonmaken.

Vanavond weer eens BBQ'en
pi_37549100
Morgen naar de ardennen, en daar lekker BBQ-en
Vis in wijn en knoflook en dan in folie op de kooltjes
pi_37549929
Hamburgers, kipfilet die ik zo zelf even ga marineren en karbonades.

En uiteraard 2 komkommers als het nodige groenvoer
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:05:50 #82
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_38585050
Klein kickje

Iemand idee of je nog wat met een licht verroest rooster kan doen?
Zu hause ist alles besser
pi_38585355
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:05 schreef kaputwiehund het volgende:
Klein kickje

Met cola behandelen. Dat hielp dacht ik.

Zondag na Nederland hier BBQ'en, hopelijk wordt het een dikke knalfeest! W00h0000.
JOHNNY HEITINGA
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:59:26 #84
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38586399
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:05 schreef kaputwiehund het volgende:
Klein kickje

Over roosters gesproken: poetsen jullie die na elke BBQ weer glimmend op? Hoe krijg je een rooster nou echt goed schoon? Mijn rooster heeft een aantal zwarte plekken, die niet meer weg te krijgen zijn. Net alsof het in het metaal gebrand is.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:45:31 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38589535
Heb je al met staalwol of een staalborstel geprobeerd?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:55:00 #86
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38589901
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je al met staalwol of een staalborstel geprobeerd?
Yep. Het is gewoon een rotklus die elke keer weer terugkomt.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:09:51 #87
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_38590478
Vorige week had ik in het kader van mijn EHBO herhaling een lezing over brandwonden. Volgens de brandwondendame kende het brandwondenseizoen twee pieken: als de barbecues tevoorschijn komen en als de gourmet/fonduestellen tevoorschijn komen rond kerst.

Maar goed: ik heb een Weber (OT Silver) met een Weber firestarter. Makkelijk en snel!

Binnenkort maar weer eens de fik er in, alleen even nadenken hoe ik mijn driejarige zoontje uit de buurt ga houden....
pi_38591632
Ik doe het rooster van de bbq in de vaatwasser scheelt een hoop schrobben.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:42:33 #89
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_38593871
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vorige week had ik in het kader van mijn EHBO herhaling een lezing over brandwonden. Volgens de brandwondendame kende het brandwondenseizoen twee pieken: als de barbecues tevoorschijn komen en als de gourmet/fonduestellen tevoorschijn komen rond kerst.

Maar goed: ik heb een Weber (OT Silver) met een Weber firestarter. Makkelijk en snel!

Binnenkort maar weer eens de fik er in, alleen even nadenken hoe ik mijn driejarige zoontje uit de buurt ga houden....
Ik heb laatst bij intratuin gekeken naar zo'n snelstarter, maar zie niet echt het nut. Ik krijg mijn Weber normaal gesproken binnen het kwartier op bedrijfstemperatuur. Wat is het voordeel dan nog?
pi_38594031
Dit weekend was het voor ons BBQ tijd..
Het eten is lekker ,maar vooral alles erom heen ,maakt het zo leuk
Salsa Española
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')