abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 01:10:28 #276
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_45550054
Weet iemand toevallig hoeveel een stock R34 GT-R, bijvoorbeeld een V-Spec aan wiel hp neerzet op een dyno?

Die 280 krukas pk die de japanners opgeven geloof ik namelijk vrij weinig van als ik de filmpjes zo zie van stock Skylines. Dat moet wel meer zijn
pi_45550441
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 13:43 schreef HAHAHHA het volgende:
Bovenstaande Skyline vinnik maar lelijk, lijkt wel alsof de koplampen niet helemaal 100% R34 zijn .

Maar goed, stel dat je op een vrijdagmiddag vroeg van je werk afkomt, en naar je auto loopt: Daar zit-ie dan op je te wachten :

[afbeelding]

Toegewijd aan z'n taak, om je te dienen .

(klikbaar).
tot je een boom tegemoet komt
maat van me heeft vorige week zijn SX met skyline blok gecrashed
pi_45550455
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:

..Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt...
Niet helemaal correct afaik. ATTESA-ETS kan alleen vermogen verdelen tussen voor en achter. ATTESA-ETS Pro behalve dat ook het vermogen verdelen tussen de linker en rechter achterwielen.

ATTESA-ETS Pro is gebruikt in de R33 GT-R V-spec en alle R34 GT-R modellen.
V10
  zondag 21 januari 2007 @ 03:49:19 #279
46960 StefanP
polemicist
pi_45551606
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:

[..]

Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpm . Er zijn zelfs mensen die er 1300 pk uit hebben geperst, en dat uit een 2,6 literblok. Das omgerekend 500pk/liter.
Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45557847
en toch gaat de skyline harder
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  zondag 21 januari 2007 @ 14:11:18 #281
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_45558429
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:54 schreef Rev- het volgende:
en toch gaat de skyline harder
pi_45558664
quote:
Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef Hugster het volgende:
Weet iemand toevallig hoeveel een stock R34 GT-R, bijvoorbeeld een V-Spec aan wiel hp neerzet op een dyno?

Die 280 krukas pk die de japanners opgeven geloof ik namelijk vrij weinig van als ik de filmpjes zo zie van stock Skylines. Dat moet wel meer zijn [afbeelding]
280 is niet helemaal correct, er word vaak 320 gezegd, maar ik heb geen filmpjes van dyno's
ik geloof dat het wel voorbij kwam in the nissan skyline story, maar ik weet niet waar.

film van een ruim uur over skylines:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6997317673137542445&q=nissan+skyline+story
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_45559651
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:49 schreef StefanP het volgende:

[..]

Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.
I stand corrected de 2JZ is makkelijker op te voeren, maar de RB26 kan voor zover ik weet (met andere internals ed) verder worden getuned. Volgens mij is de meest krachtige weglegale auto nog altijd de Veilside Skyline R34 met 1380pk. De meest krachtige Supra's komen volgens mij niet verder dan 1200pk (schijntje ).
Of heb ik het nu weer verkeerd?
pi_45562261
ja je hebt het verkeerd, en deze dicussie is al aan de ang sinds The fast and the furious uit is

en eerlijk gezegd weet niemand nou echt wat de beste auto is

behalve

Skyline is goed voor op het circuit
Supra is goed op de dragstrip

beide kunnen +1000pk aan, maar bij toyota moet je minder sneld e internals vervangen dan bij de skyline, terwijl de wegligging vd skyline weerw at beter is dan de supra


maar beide zijn ze de top sportklasse van de merken Nissan en Toyota.


dus


tis meer een eigen mening wat beter is, dan dat het echt zo is. Nissan levert kwa onderdelen iets minder sterke producten dan Toyota, dat is mijn mening


Maar Who Cares! in welk merk auto je rijd als je +1000pk hebt dan ben je mening sneller dan welke productie auto op de wereld
  zondag 21 januari 2007 @ 16:42:27 #285
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_45563507
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Weer een hoop onzin
Estolan flikker op uit dit Skyline topic.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_45563595
Hoezo dat dan? ik beantwoord toch iemand zn vraag, en ik geef nu eindelijk is die skyline een break

nog niet goed

Kaffer!
pi_45563726
Ik denk dat de Skyline meer bij de sjonnies als een soort super auto ofzo wordt gezien, juist omdat het ding hier nooit is verkocht...

Ik heb vaker gehoord dat een Supra veel makkelijker op te voeren valt, maar de Skyline is veel exclusiever natuurlijk.

Bijv. dat ding van Bulent in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam, werkelijk iedereen kijkt om naar zo een auto, terwijl het eigenlijk een redelijk gewone sportwagen is in Japan.

Voor mij zijn beide wagens echt super, alhoewel ik de Skyline een stukje specialer vind.

Oh ja: de Supra is VEEEEEEEEL minder bekend bij de sjonnies dan de Skyline (die door TFTF bekend werd).
pi_45563921
komt ook wel omdat de LHD TwinTurbo 6Bak van een Toyota Supra nu nog zo'n 35.000euro kost ( en dat betekend nog geeneens dat je een perfecte ride hebt zonder problemen ). Alleen de Skylione R34GTR is duurder, doordat er in NL een debiel hoge import kosten aan vast zitten. Verder zijn de 2ehands bakkies allemaal redelijk voordelig te kopen,
pi_45564025
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:55 schreef Estolan het volgende:
komt ook wel omdat de LHD TwinTurbo 6Bak van een Toyota Supra nu nog zo'n 35.000euro kost ( en dat betekend nog geeneens dat je een perfecte ride hebt zonder problemen ). Alleen de Skylione R34GTR is duurder, doordat er in NL een debiel hoge import kosten aan vast zitten. Verder zijn de 2ehands bakkies allemaal redelijk voordelig te kopen,
In NL heb je geen fucking reet aan Japanse exoten, veel mensen kopen liever een M3 of een 911 ofzo. Dingen zijn ook heel moeilijk te verkopen helaas...

Voor echte exotische snelle wagens leef je in het verkeerde land.
pi_45564816
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Skyline is goed voor op het circuit
Supra is goed op de dragstrip
Dat waag ik te betwijfelen.

Heb je wel eens filmpjes gezien van Skyline vs Supra op een dragstrip, allebei in dezelfde vermogensklasse?
Of maar eens een wat krommere voorbeeld te gebruiken: een 500 hp Skyline vs Supra Mk4 800rwhp op een dragstrip. En de skyline versloeg de Supra makkelijk. Zie je ook terug in vele andere filmpjes.

Feit blijft wel dat er bij Supra's met schandalig gemak pk's aan toegevoegd kunnen worden, zodat een 900 of 1200 hp's Supra met de grootste gemak een 500 hp Skyline kan verslaan. Daarom zijn de Supra's dan ook goed geschikt voor dragstrips, puur door heel veel vermogen op te wekken, zodat hun tekortkomingen ruimschoots gecompenseerd worden.


Let wel: wanneer de Supra's in dezelfde vermogensklasse als andere auto's vallen, dan presteren ze ineens niet zo bijzonder meer.
pi_45565164
Duh, maar vermogen zegt ook niet alles

tractie wel, en een Skyline heet tractie op de 4 wielen, dus valt zowieso niet te vergelijken

Duh!
pi_45569874
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45570474
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:49 schreef yup het volgende:
Ik denk dat de Skyline meer bij de sjonnies als een soort super auto ofzo wordt gezien, juist omdat het ding hier nooit is verkocht...

Ik heb vaker gehoord dat een Supra veel makkelijker op te voeren valt, maar de Skyline is veel exclusiever natuurlijk.

Bijv. dat ding van Bulent in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam, werkelijk iedereen kijkt om naar zo een auto, terwijl het eigenlijk een redelijk gewone sportwagen is in Japan.

Voor mij zijn beide wagens echt super, alhoewel ik de Skyline een stukje specialer vind.

Oh ja: de Supra is VEEEEEEEEL minder bekend bij de sjonnies dan de Skyline (die door TFTF bekend werd).
De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.
En de Supra is onder GTI-rijders ook aardig bekend, ik heb de striping van die oranje Supra uit The Fast & The Furious al op aardig wat Opel Calibra's en andere dubieuze 'sport'wagens voorbij zien komen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 22 januari 2007 @ 11:08:41 #294
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_45573144
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:30 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.
En de Supra is onder GTI-rijders ook aardig bekend, ik heb de striping van die oranje Supra uit The Fast & The Furious al op aardig wat Opel Calibra's en andere dubieuze 'sport'wagens voorbij zien komen.
jeah klopt maar als je de gemiddelde sjon dan vraagt wat voor auto dat dan ook weer was dan weten ze het vaak niet eens.

Veelgehoord antwoord op die vraag: "Ehh, een nissan of zo?"

En ja, uit ervaring. Helaas.;(
pi_45575583
quote:
Op maandag 22 januari 2007 04:05 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]

http://doughy.theddrzone.com/MOV00705.MPG



ja, da's een LS1 swap
Dat was toch een gts-t skyline?
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:36:35 #296
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_45628308
Deze kende ik nog niet

De schokbrekers lijken wel wat zachter en comfortabeler te staan als in het alom bekende "Ultimate straight six" filmpje van BM. Lijkt mij voor op de weg een stuk prettiger.
pi_45649671
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:36 schreef Hugster het volgende:
Deze kende ik nog niet

De schokbrekers lijken wel wat zachter en comfortabeler te staan als in het alom bekende "Ultimate straight six" filmpje van BM. Lijkt mij voor op de weg een stuk prettiger.
Dat ding is echt ziekelijk. Lijkt net of ie op rails ligt ofzo.
pi_45656405
Valt wel mee volgens mij, ik heb een coureur nog nooit zoveel zien corrigeren..
Dan ligt een GT3 toch veel beter.
  donderdag 25 januari 2007 @ 13:54:58 #300
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_45660588














Die veredelde tuinslangen ben ik dan weer niet zo'n fan van, dat moeten gewoon gevlochten leidingen zijn want je ziet al een knik zitten.







Titanium uitlaat, carbon cardanas *zucht*







Mijn held, Niikura-san

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')