tot je een boom tegemoet komtquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:43 schreef HAHAHHA het volgende:
Bovenstaande Skyline vinnik maar lelijk, lijkt wel alsof de koplampen niet helemaal 100% R34 zijn.
Maar goed, stel dat je op een vrijdagmiddag vroeg van je werk afkomt, en naar je auto loopt: Daar zit-ie dan op je te wachten:
[afbeelding]
Toegewijd aan z'n taak, om je te dienen.
(klikbaar).
Niet helemaal correct afaik. ATTESA-ETS kan alleen vermogen verdelen tussen voor en achter. ATTESA-ETS Pro behalve dat ook het vermogen verdelen tussen de linker en rechter achterwielen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:
..Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt...
Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:31 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Verder, het is de auto die het beste tot hoge vermogens op te voeren is, dankzij de meest onverwoestbare en een van de beste motoren aller tijden. Doorblazen tot 9500rpm. Er zijn zelfs mensen die er 1300 pk uit hebben geperst, en dat uit een 2,6 literblok. Das omgerekend 500pk/liter.
280 is niet helemaal correct, er word vaak 320 gezegd, maar ik heb geen filmpjes van dyno'squote:Op zondag 21 januari 2007 01:10 schreef Hugster het volgende:
Weet iemand toevallig hoeveel een stock R34 GT-R, bijvoorbeeld een V-Spec aan wiel hp neerzet op een dyno?
Die 280 krukas pk die de japanners opgeven geloof ik namelijk vrij weinig van als ik de filmpjes zo zie van stock Skylines. Dat moet wel meer zijn [afbeelding]
I stand correctedquote:Op zondag 21 januari 2007 03:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Euh... I hate to burst your bubble, maar de 2JZGTE is een veel betere motor om op te voeren. Een skyline blok moet na 550whp al open om alle internals te vervangen, een 2JZ hoeft pas bij 900rhwp open. Dus ik ben het niet eens met je stelling dat dit 'de auto is die het beste tot hoge vermogens op te voeren is'. Elke Jan Lul met een 2JZ haalt er 1000pk uit, er rijden er letterlijk honderden rond in de VS. De skylines die dat doen zijn op 1 hand te tellen en zijn in het bezit van grote tuners met alle resources, omdat het gewoon heel moeilijk is met de skyline.
Estolan flikker op uit dit Skyline topic.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Weer een hoop onzin
In NL heb je geen fucking reet aan Japanse exoten, veel mensen kopen liever een M3 of een 911 ofzo. Dingen zijn ook heel moeilijk te verkopen helaas...quote:Op zondag 21 januari 2007 16:55 schreef Estolan het volgende:
komt ook wel omdat de LHD TwinTurbo 6Bak van een Toyota Supra nu nog zo'n 35.000euro kost ( en dat betekend nog geeneens dat je een perfecte ride hebt zonder problemen ). Alleen de Skylione R34GTR is duurder, doordat er in NL een debiel hoge import kosten aan vast zitten. Verder zijn de 2ehands bakkies allemaal redelijk voordelig te kopen,
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:06 schreef Estolan het volgende:
Skyline is goed voor op het circuit
Supra is goed op de dragstrip
De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.quote:Op zondag 21 januari 2007 16:49 schreef yup het volgende:
Ik denk dat de Skyline meer bij de sjonnies als een soort super auto ofzo wordt gezien, juist omdat het ding hier nooit is verkocht...
Ik heb vaker gehoord dat een Supra veel makkelijker op te voeren valt, maar de Skyline is veel exclusiever natuurlijk.
Bijv. dat ding van Bulent in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam, werkelijk iedereen kijkt om naar zo een auto, terwijl het eigenlijk een redelijk gewone sportwagen is in Japan.
Voor mij zijn beide wagens echt super, alhoewel ik de Skyline een stukje specialer vind.
Oh ja: de Supra is VEEEEEEEEL minder bekend bij de sjonnies dan de Skyline (die door TFTF bekend werd).
jeah klopt maar als je de gemiddelde sjon dan vraagt wat voor auto dat dan ook weer was dan weten ze het vaak niet eens.quote:Op maandag 22 januari 2007 08:30 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
De Skyline is in eerste instantie vooral bekend geworden dankzij Gran Turismo op de PS2.
En de Supra is onder GTI-rijders ook aardig bekend, ik heb de striping van die oranje Supra uit The Fast & The Furious al op aardig wat Opel Calibra's en andere dubieuze 'sport'wagens voorbij zien komen.
Dat was toch een gts-t skyline?quote:Op maandag 22 januari 2007 04:05 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
http://doughy.theddrzone.com/MOV00705.MPG
ja, da's een LS1 swap
Dat ding is echt ziekelijk. Lijkt net of ie op rails ligt ofzo.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:36 schreef Hugster het volgende:
Deze kende ik nog niet![]()
De schokbrekers lijken wel wat zachter en comfortabeler te staan als in het alom bekende "Ultimate straight six" filmpje van BM. Lijkt mij voor op de weg een stuk prettiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |