abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37053891
Ging ik gisteren naar Jesus Christ Superstar in de Nieuwe Luxor, staan er van die christenen buiten te folderen dat deze musical tegen de bijbel in gaat, strijdig is met het tweede gebod en dat Jezus niet vertolkt mag worden.

Inhoudelijk kan je daar natuurlijk best een aardige boom over opzetten maar ik ging lekker toch

Prima hoor, dat ze hun tweede paasdag er aan op willen offeren maar wel erg dogmatisch en vooral arrogant. En wat me ook stoort is dat ze er kinderen voor inzetten.
pi_37053921
Wij gaan toch ook niet met folders voor de kerk staan, met de boodschap dat
dit tegen de mening van de Atheïsten in gaat!
pi_37053948
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Wij gaan toch ook niet met folders voor de kerk staan, met de boodschap dat
dit tegen de mening van de Atheïsten in gaat!
Idee voor een volgende meet?
pi_37053951
2e gebod:
»Je zult de naam van de Heer, je God, niet misbruiken, want de Heer zal diegene niet ongestraft laten, die Zijn naam misbruikt.«

heerlijk hoe mensen zo scheef kunnen interpreteren
pi_37054019
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:54 schreef SCH het volgende:
Ging ik gisteren naar Jesus Christ Superstar in de Nieuwe Luxor, staan er van die christenen buiten te folderen dat deze musical tegen de bijbel in gaat, strijdig is met het tweede gebod en dat Jezus niet vertolkt mag worden.

Inhoudelijk kan je daar natuurlijk best een aardige boom over opzetten maar ik ging lekker toch

Prima hoor, dat ze hun tweede paasdag er aan op willen offeren maar wel erg dogmatisch en vooral arrogant. En wat me ook stoort is dat ze er kinderen voor inzetten.
Walgelijk idd, dat opleggen van je eigen wetten/normen aan anderen. JCS, Aïsha, ik heb al zin om expres te gaan, ook al interesseert toneel mij geen bal.
Mijn moeder was er ook zoeen. Er was destijds die campagne van de Hij ("Hij is er ook voor u" compleet met glas in lood op de achtergrond om de bijbelse sfeer te versterken). Stonden er van die grefo's voor de Hij te demonstreren. Ze had niks nodig, maar marcheerde subiet naar binnen om even later triomfantelijk wapperend met een overhemd weer tevoorschijn te komen.
Dat zal ze leren
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37054184
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:59 schreef jdmorpheus het volgende:
2e gebod:
»Je zult de naam van de Heer, je God, niet misbruiken, want de Heer zal diegene niet ongestraft laten, die Zijn naam misbruikt.«

heerlijk hoe mensen zo scheef kunnen interpreteren
Denk dat ze mogelijk oook op het eerste gebod doelen:
quote:
»Ik ben de Heer, je God. Je zult naast Mij geen andere goden hebben. Je zult je geen beeld, noch een of andere gelijkenis maken, noch van hetgeen boven in de hemel, noch van hetgeen beneden op de aarde, noch van hetgeen in het water onder de aarde is.«
Met andere woorden, een film of musical waarin God of Christus uitgebeeld wordt, is tegen dit gebod (denk ik).

Maar goed, wees blij dat ze alleen folders uitdeelden, er zijn landen/volkeren waarbij ze meteen bloederige opstanden organiseren.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_37054224
ik zou dat iets anders formuleren

[ Bericht 77% gewijzigd door buzzer op 18-04-2006 09:47:52 ]
pi_37054262
edit

[ Bericht 96% gewijzigd door buzzer op 18-04-2006 09:48:06 ]
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:23:17 #9
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_37054265
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:18 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Denk dat ze mogelijk oook op het eerste gebod doelen:
[..]

Met andere woorden, een film of musical waarin God of Christus uitgebeeld wordt, is tegen dit gebod (denk ik).
Zoals ik het lees gaat het alleen om een afbeelding van God, en niet om een afbeelding van Zijn zoon. Anders kan je de katholieke kerken ook wel gaan bestormen om alle Jezus-aan-het-kruis beelden kapot te slaan.
Oh, wacht even, dat is al eens gebeurd
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_37054329
*mompelt iets over 'vrijheid van meningsuiting'
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_37054338
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:28 schreef thefunny het volgende:
*mompelt iets over 'vrijheid van meningsuiting'
Christenen moeten ze dat recht afnemen.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:29:28 #12
146676 Lan-masters
ww.lan-masters.net
pi_37054352
Heidenen , allemaal !
www.lan-masters.net SCHRIJF JE IN !
pi_37054388
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:28 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Of jou!
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_37054429
wel typisch dat SCH, dé relnicht van Fok naar de musical gaat
pi_37054499
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:35 schreef Borkydude het volgende:
wel typisch dat SCH, dé relnicht van Fok naar de musical gaat
Nou
pi_37054512
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou
Vertel er wel ff bij of het leuk was.
pi_37054523
quote:
Nou ja. Alleen als het niet uitkomt natuurlijk. Vreemd genoeg heb ik dat argument nog nooit gehoord bij het uitvoeren van de Matthäus Passion.
quote:

Dat hebben ze vast afgekeken van de Jehova's. Die zeulen hun kinderen ook mee langs de deuren.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_37054533
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:42 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Vertel er wel ff bij of het leuk was.
Het boek is beter
pi_37054543
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Het boek is beter
En hoe staat het t.o.v. de film?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:48:47 #20
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37054608
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Het boek is beter
dan ga ik die eerst wel lezen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:51:13 #21
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37054645
Zij doen het nog beschaafd, zo weet ik nog ook dat linkse boomknuffelaars het niet leuk vonden dat mensen met Michiel Smit praatte, zij verscheurden zijn foldertjes en vielen hem aan op een stand.
Ook moesten toen de christenen van VBOK het ontgelden, hun spullen van hun standje werden gestolen door deze mensen die wisten hoe het wel zat.

Eigenlijk zijn deze christenen dan best beschaafd, niet?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_37054676
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En hoe staat het t.o.v. de film?
De film is onaantastbaar goed. Bovendien is een Nederlandse vertaling altijd surrogaat. Jezus was matig, Judas, Maria Magdalena en Jamai wel goed. Het toneelbeeld was goed en origineel gedaan.

Maar ik snap niet zo goed waar christenen zich druk over maken.
  dinsdag 18 april 2006 @ 09:55:10 #23
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_37054718
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:59 schreef Rhapsody het volgende:

[..]

Idee voor een volgende meet?
flashmob
pi_37054780
Christenen zijn achterlijke idioten die van geloof een straf maken

Neuken na het huwelijk
Samenwonen na het huwelijk
Bidden voor het eten

Christenen
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:03:22 #25
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_37054871
Zal leuk worden met de premiere Da Vince Code.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:06:13 #26
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_37054915
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:51 schreef Pracissor het volgende:
Zij doen het nog beschaafd, zo weet ik nog ook dat linkse boomknuffelaars het niet leuk vonden dat mensen met Michiel Smit praatte, zij verscheurden zijn foldertjes en vielen hem aan op een stand.
Ook moesten toen de christenen van VBOK het ontgelden, hun spullen van hun standje werden gestolen door deze mensen die wisten hoe het wel zat.

Ja, want anders zal God ze wel straffen; en 'linkse boomknuffelaars' (:') ) zijn in de regel vaak ongelovig (of geloven in Stalin)

Tja, het schijnt erg 'in' te zijn om voor jouw mening op te komen en die aan anderen op te dringen; bij vrijwel iedereen, of die ander daar nu op zit te wachten of niet...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_37054935
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:51 schreef Pracissor het volgende:

Tja, vergeleken met christenen in Amerika die abortusartsen vermoorden, is het een keurige actie.

Als je de OP goed leest, zeg ik ook dat ik het prima vind. Foldertjes uitdelen is helemaal tof. Maar ik vind het wel arrogant en aanmatigend en een beetje onbeleefd. Maar het waren verder keurige mensen en ze deden geen vlieg kwaad, behalve dat ik vind dat ze hun kidneren er buiten moetenl aten.
pi_37054959
Ambassades de hens in!
pi_37055005
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:05 schreef Mwanatabu het volgende:

Walgelijk idd, dat opleggen van je eigen wetten/normen aan anderen. JCS, Aïsha, ik heb al zin om expres te gaan, ook al interesseert toneel mij geen bal.
Zolang ze gewoon hun mening geven, een beetje folderen is er niks aan de hand ...

Bedenk wel dat die musical kennelijk de leidspersoon van hun godsdienst opeens uitnut om op een compleet vervormde manier weer te geven, als 'popster'....
Natuurlijk is dat een creatief recht, maar het is ook onzin om te bweren dat die christenen 'dat maar altijd hebben goed te vinden'.....

Als bv er een muical over Pim Fortuyn zou komen, waar vooral linkse acteurs opeens Fortuyn als personage volgens hun eigen waarden dingen laten zeggen en handelen, zou er ook protest komen van de hardcore Pimmetje-aanhangers, en dat is hun goed recht ...

Als zulke christenen een stap verder zouden gaan, geweld tegen die musical en/of de bezoekers aanwenden, ja dat is heel fout, maar als ze het houden bij protesteren en hun mening uitten, dan kun je er weinig op tegen hebben, of bedoel je dat die mensen hun mening niet zouden mogen geven?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37055081
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Zolang ze gewoon hun mening geven, een beetje folderen is er niks aan de hand ...

Bedenk wel dat die musical kennelijk de leidspersoon van hun godsdienst opeens uitnut om op een compleet vervormde manier weer te geven, als 'popster'....
Natuurlijk is dat een creatief recht, maar het is ook onzin om te bweren dat die christenen 'dat maar altijd hebben goed te vinden'.....

Als bv er een muical over Pim Fortuyn zou komen, waar vooral linkse acteurs opeens Fortuyn als personage volgens hun eigen waarden dingen laten zeggen en handelen, zou er ook protest komen van de hardcore Pimmetje-aanhangers, en dat is hun goed recht ...

Als zulke christenen een stap verder zouden gaan, geweld tegen die musical en/of de bezoekers aanwenden, ja dat is heel fout, maar als ze het houden bij protesteren en hun mening uitten, dan kun je er weinig op tegen hebben, of bedoel je dat die mensen hun mening niet zouden mogen geven?
Oh absoluut. Ze mogen zich de kelen schor gillen van mij. Ik had het erover dat het bij mij een averechts effect heeft
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37055125
Dat zijn wel hele strenge christenen dan. Ik ben zelf ook christen maar ik wiler juist wel heen! Lijkt me super musical!
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:19:19 #32
95576 geenaam
Met één N ja!
pi_37055134
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:23 schreef Againzender het volgende:

[..]

Zoals ik het lees gaat het alleen om een afbeelding van God, en niet om een afbeelding van Zijn zoon. Anders kan je de katholieke kerken ook wel gaan bestormen om alle Jezus-aan-het-kruis beelden kapot te slaan.
Oh, wacht even, dat is al eens gebeurd
Volgens veel christenen is jezus hetzelfde als God. De drieenigheid ofzo.. drie in één. Ja ik ben godsdienstig opgevoed dus ik zal het wel weten
Not that dangerous!
Wat een eer, wat een eer.. Teveel eer voor mij:
Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Biogarde het volgende:
Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was :')
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:24:55 #33
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_37055243
Ben maar blij dat ze je niet in de fik hebben gezet. Je weet maar nooit tegenwoordig.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:27:56 #34
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37055310
Musicals zijn dan ook kansloos.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_37055342
haha, weet je zeker dat het het christenen waren en het tweede gebod was?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:31:34 #36
120304 descendent1
pi_37055384
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:08 schreef Evil_Jur het volgende:
Ambassades de hens in!
Kerken en/ of theaters dan toch?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_37055411
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:53 schreef SCH het volgende:
Maar ik snap niet zo goed waar christenen zich druk over maken.
Ik heb altijd het idee dat de mensen die protesteren niet eens de film of musical hebben gezien. Dat was ook zo bij the last temptation of Christ. Allemaal van die mensen die de film schandelijk vonden en toen er werd gevraagd of ze de film gezien hadden zeiden ze nee.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:37:49 #38
132502 MasthaX
~ Designing without limits ~
pi_37055507
SPOTPRENT!!! hehehe

Ik vraag me af waarom ze niet op metal festivals durven te komen. Groot en deels van de black en death-metal is antichristelijk. Gister ook geen 1 gezien tijdens No Mercy (013 tilburg)
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:38:05 #39
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37055514
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:32 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat de mensen die protesteren niet eens de film of musical hebben gezien. Dat was ook zo bij the last temptation of Christ. Allemaal van die mensen die de film schandelijk vonden en toen er werd gevraagd of ze de film gezien hadden zeiden ze nee.
Jij verwachtte dat gelovigen zelf denken?
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:41:56 #40
120304 descendent1
pi_37055600
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:38 schreef TrenTs het volgende:

[..]

pi_37055612
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:38 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Van die fanatiekelingen eigenlijk niet nee.
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:47:46 #42
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_37055725
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mijn moeder was er ook zoeen. Er was destijds die campagne van de Hij ("Hij is er ook voor u" compleet met glas in lood op de achtergrond om de bijbelse sfeer te versterken). Stonden er van die grefo's voor de Hij te demonstreren. Ze had niks nodig, maar marcheerde subiet naar binnen om even later triomfantelijk wapperend met een overhemd weer tevoorschijn te komen.
Dat zal ze leren
En zij had niet door dat de HIJ die trut daar geplant had om recalcitranten als zij naar binnen te halen!

Jammer dat die christenen daar zo dom lopen te doen, maar ik snap wel dat ze het een verwerpeloijk stuk vinden.

en het is nog slecht ook.....
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_37055797
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:47 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

En zij had niet door dat de HIJ die trut daar geplant had om recalcitranten als zij naar binnen te halen!

Jammer dat die christenen daar zo dom lopen te doen, maar ik snap wel dat ze het een verwerpeloijk stuk vinden.

en het is nog slecht ook.....
Wat is er dan zo verwerpelijk aan?

En waarom omarmen ze The Passion van Mel Gibson dan wel?
pi_37055820
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Mel is een goede Christen met veel kinderen.
pi_37056106
Duh, Jezus was in zijn tijd ook een rebel die zich afzette tegen de heersende orde. Ik vind zo'n musical eigenlijk wel bij hem passen. Niets mis mee.
De meeste christenen of andere gelovigen bemoeien zich ook alleen met hun eigen zaken maar je hebt altijd een stel fanatiekelingen die menen dat ze de taak van god moeten overnemen door zelf als rechter/bestraffer op te treden. In de bijbel staat: god zal je straffen als je iets verkeerd doet maar blijkbaar hebben ze daar niet zoveel vertrouwen in en nemen ze zelf maar alvast die taak over. Nu heb ik het niet over die mensen die braaf staan te folderen, die komen gewoon voor hun mening uit maar over mensen die verder gaan dan dat.
Leven en laten leven, dan zou het er veel leuker uitzien hier.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_37056269
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:37 schreef MasthaX het volgende:
SPOTPRENT!!! hehehe

Ik vraag me af waarom ze niet op metal festivals durven te komen. Groot en deels van de black en death-metal is antichristelijk. Gister ook geen 1 gezien tijdens No Mercy (013 tilburg)
Tis dan wel geen black of death metal maar moet je eens naar marilyn Manson gaan, daar staan er altijd een hoop. In 2003 deelden ze nog lollies met bijbelteksten erop uit
Ben nog met ze in discussie gegaan maar als je dan over iets vraagt WAAROM het zo is, komen ze vaak niet verder dan: "omdat het in de bijbel staat"
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:16:10 #47
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37056369
quote:

Tja SCH, dit wisten we toch al lang. Religieus fanaten: KUT!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_37056440
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:50 schreef SCH het volgende:

[..]

De evangelisten omarmen the passion, de refo's vonden the passion ook al niet goed.
pi_37056613
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:28 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Hehehe. Weet je wat jij zou moeten doen?
Immigreren naar Irak ofzo en gaan werken bij de Taliban. Je eigen mening is het belangrijkst en de rest die er anders over denkt moet zn mond houden
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:34:07 #50
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37056795
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:51 schreef Lucille het volgende:

[..]

Mel is een goede Christen met veel kinderen.
En een vader die de holocaust ontkent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')