Hij heeft liever een bakkie vers gezette Ajax koffie dan die senseobendequote:Op dinsdag 18 april 2006 13:08 schreef Erwtensoep het volgende:
Henk komt persoonlijk afzeggen in eindhoven
quote:De keuze van Dirk Scheringa om Martin van Geel niet meer toe te laten in het stadion van AZ bleek achteraf een 'one-man-show', waar intern bij AZ niemand steun voor had.
Nadat eerder Louis van Gaal al zijn verbazing uitsprak in de media, deed technisch directeur Marcel Brands dat vandaag in het Noord-Hollands Dagblad.
'Ik ben blij dat het is teruggedraaid', zegt Brands. 'Het belang van AZ is hiermee niet gediend', aldus de bestuurder. Volgens Van Gaal past dit gedrag niet 'bij een voorzitter van een grote club'. 'Bovendien heeft hij een voorbeeldfunctie. Dit lijkt me het verkeerder voorbeeld', aldus Van Gaal.
quote:Zondagavond werd er in het programma Cafe de Sport op Talpa gemeld dat Ajax'technisch directeur Martin van Geel vorige week woensdag een gesprek heeft gehad met Henk ten Cate.
Afgelopen zondag herhaalde John Jaakke overigens dat de resultaten in de playoffs onafhankelijk zijn van de toekomst van Danny Blind bij Ajax.
Inmiddels weten de stakeholders bij Ajax wel genoeg. De spelers vinden het vreemd dat het bestuur geen vertrouwen uitspreekt in Blind, maar dat lijkt het niet. De vertrouwensbreuk heeft waarschijnlijk al lang geleden plaatsgevonden.
quote:Thomas Vermaelen kan donderdag gewoon spelen in het eerste play-off-duel met Feyenoord. De verdediger van Ajax kreeg zondag tegen RKC Waalwijk zijn zesde gele kaart van het seizoen.
Dit meldt AT5. Vermaelen is daardoor automatisch voor een competitiewedstrijd geschorst. De KNVB heeft echter laten weten dat de spelers allemaal met een schone lei aan de play-offs beginnen. Vermaelen mist nu de eerste wedstrijd van het volgende seizoen.
ajax.nlquote:Vanwege een technische oorzaak kunnen Ajax scc-houders pas vanaf woensdag voor Ajax-Feyenoord een andere plaats dan hun eigen plaats kopen. Dinsdag kunnen seizoenkaarthouders alléén hun eigen plaats kopen.
Maar je snapt toch wel een beetje wat ik bedoel of niet?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Ook in Amsterdam kan hij verliezen. Als hij Ajax geen kampioen maakt volgend jaar heeft hij verloren.
in Amsterdam bewijzen de nieuwe trainers al jaren dat er ook "verloren" kan worden ipv te winnen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:39 schreef PyTh het volgende:
Wie bij Cafe de Sport was trouwens "de bron" dat van Geel in Barcelona met Ten Cate gesproken zou hebben?
Verder schijnt de nieuwe trainer van PSV al 2 weken intern (RvC, belangrijke spelers) bekend te zijn maar wordt dit pas deze of volgende week bekend gemaakt. (om wat voor reden dan ook)
En ik denk eigenlijk ook dat Ten Cate uiteindelijk voor het amsterdamse avontuur (waar hij eigenlijk alleen kan "winnen") ipv Eindhovens avontuur (waar hij eigenlijk alleen kan "verliezen") zal kiezen.
Maar op de nieuwe trainer van PSV staat meer druk, deze moet met het elftal van "Guus" wat momenteel fantastisch draait verder te bouwen terwijl veel spelers langzamerhand weleens zouden kunnen vertrekken.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in Amsterdam bewijzen de nieuwe trainers al jaren dat er ook "verloren" kan worden ipv te winnen.
Meerdere kroegen zenden donderdagavond Ajax uit, maar goed ook, aangezien veel supporters de wedstrijd (in het stadion) boycotten en in de stad gaan kijken.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:03 schreef ethiraseth het volgende:
Voor de Amsterdammers hier: ik zag zondag dat er op het leidscheplein een cafe zit die live de ajax wedstrijden uitzond (kom ik lekker op tijd achter gezien ik hier al 2 jaar woon, maargoed). Weet iemand toevallig of dat café donderdag ook de playoff wedstrijd zal laten zien?
![]()
Cafe Black and White zendt het iig uit. En Kooper ernaast vast ook welquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:03 schreef ethiraseth het volgende:
Voor de Amsterdammers hier: ik zag zondag dat er op het leidscheplein een cafe zit die live de ajax wedstrijden uitzond (kom ik lekker op tijd achter gezien ik hier al 2 jaar woon, maargoed). Weet iemand toevallig of dat café donderdag ook de playoff wedstrijd zal laten zien?
![]()
quote:AS roept Ajax-fans op om club te steunen
Dinsdag 18 april, door SV, Amsterdam, 12.31u GMT+01.00, AS
Ondanks dat er onder de supporters (terecht) felle protesten klinken tegen de playoffs, wil fansite Ajax Showtime (AS) de supporters van Ajax toch oproepen om een kaartje te kopen en Ajax te steunen.
Het behalen van de Champions League is voor een grote club als Ajax van essentieel belang, zowel in sportief als financieel opzicht. Daarbij dient in het achterhoofd gehouden te worden dat de club de komende zomer nog een grote slag op de transfermarkt moet slaan.
Zoals bekend komen spelers nu eenmaal liever naar een club dat Champions League voetbal speelt, het liefst op korte termijn. Een spandoek ophangen kunnen je altijd doen, maar geen kaartje kopen dupeer je de club alleen maar mee.
Ajax maakte overigens vandaag bekend dat seizoenkaarthouders pas morgen een ticket kunnen bemachtigen voor andere plaatsen dan 'het eigen zitvlak'.
Tele2 wel iigquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:13 schreef Mangoworks2002 het volgende:
HW weet je of Versatel hem uitzend?
sure? Het is nl geen competitiequote:
dat er veel vertrekken valt nogal te bezien en dat is de afgelopen jaren ook goed opgevangen, maar voor die discussie zijn we hier verkeerd.quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:02 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Maar op de nieuwe trainer van PSV staat meer druk, deze moet met het elftal van "Guus" wat momenteel fantastisch draait verder te bouwen terwijl veel spelers langzamerhand weleens zouden kunnen vertrekken.
Lovende woorden van Vermaelenquote:'Alleen transfersom kan overgang Defour nog beletten' 18 april 2006
Ajax en RC Genk zullen na 5 mei, de dag waarop de laatste speelronde in België op het programma staat, met elkaar om de tafel gaan zitten om een transfer van Steven Defour te bespreken. Maandag meldde Ajax zich officieel bij de zaakwaarnemer van de middenvelder. Technisch directeur Martin van Geel wilde weten of Defour een overstap naar Amsterdam ziet zitten. Ajax kreeg van de jongeling een positief antwoord, waardoor alleen de transfersom van circa vijf miljoen euro nog roet in het eten zou kunnen gooien.
Steven Defour In het geruchtencircuit gaat het verhaal de ronde dat de deal al beklonken is en dat Defour bij Ajax een driejarig contract heeft ondertekend. Dat wordt echter door alle partijen ontkend. Een jaar geleden zou Ajax bij de transfer van Tom Soetaers al een eerste optie op de toen zestienjarige Defour bedongen hebben. In de afgelopen weken bekeken Van Geel en Ajax-trainer Danny Blind het talent in wedstrijden van RC Genk.
Defour zou bij Ajax een veelvoud kunnen gaan verdienen van hetgeen hij nu in België opstrijkt. "Ajax heeft met mij nog niet gepraat, maar uiteraard ben ik bereid tot een gesprek", zegt de achttienjarige aanvallende middenvelder in Belgische media. "Je moet respect tonen en met elke club praten die je uitnodigt voor een onderhoud. Links en rechts hoor ik dat het te vroeg is om weg te gaan, maar als je je klaar voelt is het nooit te vroeg."
De voorbeelden van Wesley Sonck en Tom Soetaers, die het niet konden maken bij Ajax, schrikken Defour niet af. "Sonck en Soetaers gingen op een iets latere leeftijd naar Ajax. Ik denk dat je slaagkansen vooral te maken hebben met je manier van voetballen. Het spel van Ajax ligt me. Mocht het ooit tot een transfer komen, dan heb ik zeker een kans om te slagen. Als er geen akkoord komt, ga ik daar niet moeilijk over doen. Voorlopig is dat ook niet mijn eerste zorg. Ik wil nu zo weinig mogelijk drukte omdat we nog drie belangrijke matchen spelen."
Genk-voorzitter Jos Vaessen wil er alles aan doen Defour voor zijn club te behouden. "Ik heb toch een ander gevoel dan de meeste mensen. Ik ga er voorlopig vanuit dat Steven bij ons blijft. We willen veel inspanningen doen om hem in Genk te houden. Maar we zijn natuurlijk ook van andere partijen afhankelijk. De situatie bij Genk is niet te vergelijken met die van drie jaar geleden. Toen hebben we Sonck verkocht aan Ajax omdat we het geld nodig hadden. Nu hebben we het geld niet nodig en moet Defour niet weg. Als we Steven verkopen, dan laat hij een sportieve leegte achter. Wie gaan we op die positie dan opstellen?"
Thomas VermaelenDe preses betwijfelt of Defour klaar is voor een overstap naar Ajax. "Toevallig zag ik zondag de match van Ajax op tv. Dat is toch nog een ander niveau dan RC Genk, hoor. Al kan je zoiets nooit voorspellen. Je weet pas of hij er klaar voor is als hij het ook probeert. Mocht Steven bij Genk aan zijn top zitten, dan begrijp ik dat hij wegwil. Maar Steven kan ook bij ons zich nog verder ontwikkelen. Op dit moment heb ik nog verschillende scenario's in mijn hoofd." Eén scenario is een overgang waarbij Ajax Defour nu al vastlegt, maar hem nog een jaartje laat doorgroeien bij Genk. Vaessen: "Dat kan, maar meer ga ik daar niet over zeggen."
Ajacied Thomas Vermaelen kan zijn jonge landgenoot een transfer naar Ajax aanraden. "De concurrentie is stevig, maar dat is normaal", aldus de jonge Belg. "Natuurlijk is er veel druk bij Ajax, maar dat is zo bij alle topclubs. Ik ken Defour niet echt, maar ik hoor alleen maar positiefs over hem. Bij Ajax krijgen jonge spelers een kans."
Natuurlijk wel, al is de druk bij Ajax altijd hoog...quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:41 schreef PyTh het volgende:
[..]
Maar je snapt toch wel een beetje wat ik bedoel of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |