Dat lijkt me wel, het ligt er maar net aan hoe vaag die is.quote:Op maandag 17 april 2006 20:09 schreef Anneque het volgende:
is dat serieus?
snap je even niet, waarom niet? ik had er zelf in eerste instantie ook niet aan gedacht, maar iedereen die ik het vertelde vroeg meteen wat ik er voor zou krijgen!quote:Op maandag 17 april 2006 20:11 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel, het ligt er maar net aan hoe vaag die is.
Al ben je amper herkenbaar zou ik het niet durven om er geld voor te vragen![]()
Nou misschien omdat er niet zo veel bijzonders is aan die foto( als in: 100 keer makkelijk na te maken). Als ik jou was zou ik mij gewoon gevleid voelen en verders niets, leuk toch dat je op de cover staat?quote:Op maandag 17 april 2006 20:16 schreef Anneque het volgende:
[..]
snap je even niet, waarom niet? ik had er zelf in eerste instantie ook niet aan gedacht, maar iedereen die ik het vertelde vroeg meteen wat ik er voor zou krijgen!
gewoon vragen of je een gesigneerd exemplaar van de roman krijgtquote:Op maandag 17 april 2006 20:20 schreef Anneque het volgende:
ik denk dat het voorbarig is zijn naam te noemen, maar hij is redelijk bekend ja. dit wordt zijn derde roman.
dank!quote:Op maandag 17 april 2006 20:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen idee wat je kan vragen, maar de foto is erg mooi
quote:Op maandag 17 april 2006 20:21 schreef iDex het volgende:
gewoon vragen of je een gesigneerd exemplaar van de roman krijgt
Tuurlijk....quote:Op maandag 17 april 2006 20:17 schreef zoalshetis het volgende:
euro of 1000? hangt ook een beetje van het boek af. je kan ook een soort regeling treffen dat je een dubbeltje per verkocht boek vraagt. oid.
ik vind het helemaal niet veel. en die regeling die ik schetste was een dubbeltje oid... kan dus ook een stuiver zijn, of 2 cent...quote:Op maandag 17 april 2006 20:19 schreef Eland het volgende:
¤1000 lijkt me echt veel te veel. Is het een bekende schrijver?
Als je per sé een bedrag wilt horen zou ik voor ¤100,- gaan.
Edit: een dubbeltje per verkocht boek? Snap je wel hoeveel dat is?![]()
Misschien scheelt het dat ik geen vrouw ben, maar ik kan me niet goed voorstellen dat ik geld zou vragen voor een niet zo duidelijke foto van m'n rugquote:Op maandag 17 april 2006 20:16 schreef Anneque het volgende:
[..]
snap je even niet, waarom niet? ik had er zelf in eerste instantie ook niet aan gedacht, maar iedereen die ik het vertelde vroeg meteen wat ik er voor zou krijgen!
haha ja, de titel van het boek is al bekendquote:Op maandag 17 april 2006 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
heb je al gevraagd wat voor titel er bij jouw bikini komt te staan?
het betreft hier wel een foto die niet van zeer goede kwaliteit is, en hij zou ook een ander kunnen nemen om precies zo'n foto te maken.quote:Op maandag 17 april 2006 20:28 schreef Anneque het volgende:
ja ok, kijk, ik vind het een eer en als er niets aan vastzit vind ik het ook hardstikke leuk! en ik snap ook wel dat het veiliger is om dus niet over geld te beginnen.. maar wie weet er nou echt iets van? zijn jullie meningen gebaseerd op kennis van boekhandel ofzo? wie werkt er bij een uitgever? ik hoef niet perse geld, ik vraag wat de norm is!
ze zal de highres beelden nog wel ergens hebben?quote:Op maandag 17 april 2006 20:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Die foto is van een dermate lage kwaliteit, die gaan ze echt niet gebruiken hoor
quote:Op maandag 17 april 2006 20:35 schreef Lord Dreamer het volgende:
Je mag blij zijn als je naam ergens in het boke komt te staan, het is een slechte kwaliteit vage foto, die van veel willekeurige meisjes gemaakt kan zijn. Er valt amper tot niets aan te herkennen.
wat is een rare manier? via hyves of via een stockfoto agencyquote:Op maandag 17 april 2006 20:53 schreef BdR het volgende:
Die opmerking wat stockfoto's kosten is inderdaad een goeie indicatie lijkt me. Wel een rare manier om aan een omslagfoto te komen trouwens..
huh? niks vragen staat gek in mijn wereld. die schrijver/uitgever gaat er al vanuit dat er beeldrechten op zitten.quote:Op maandag 17 april 2006 21:17 schreef Thomas B. het volgende:
Inhalig gedoe allemaal... wees blij dat ie JOU wil gebruiken voor z'n boek. Dan is de eer toch genoeg? Zeker als het een bekende schrijver is...
Het is een kutfoto. Een aai over d'r bol kan ze krijgenquote:Op maandag 17 april 2006 21:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
huh? niks vragen staat gek in mijn wereld. die schrijver/uitgever gaat er al vanuit dat er beeldrechten op zitten.
ik denk er anders over.quote:Op maandag 17 april 2006 21:24 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het is een kutfoto. Een aai over d'r bol kan ze krijgen
En een gratis exemplaar en voor mijn part mag ze op de boekpresentatie komen.
dankquote:
Ik bedoelde dat eerste, een boekomslag foto ergens op internet zoeken tussen willekeurige vakantiefoto's van een wildvreemde, das apart..quote:Op maandag 17 april 2006 21:06 schreef Dick-Schaffa het volgende:
wat is een rare manier? via hyves of via een stockfoto agency
dat laatste is namelijk de normale gang van zaken hoor
Niet op hyves dus, maar wel op zo'n profielen website zoals CU2, sugababes, myspace etc.?quote:Op maandag 17 april 2006 19:48 schreef Anneque het volgende:
..had hem op een profiel op internet staan..
bij een oplage van >20.000 zou ik toch ernstig richting 1000 gaan.quote:Op maandag 17 april 2006 21:47 schreef Thisbe het volgende:
Vergeet niet om vast te leggen dat de foto slechts voor het boek gebruikt mag worden. En dat bij eventuele herdrukken of ander gebruik toestemming van jou gevraagd moet worden (dat is sowieso al wettelijk geregeld, maar het kan geen kwaad om het toch schriftelijk vast te leggen).
En hoge bedragen vragen lijkt me inderdaad vrij zinloos, aangezien het boek niet de wereld over zal gaan. Maar je foto belangeloos ter beschikking stellen zou ook waanzin zijn. Ik denk dat zo'n 100 euro wel een mooi bedrag is ja.
Jij niet, maar zoalshetis welquote:Op maandag 17 april 2006 22:43 schreef Anneque het volgende:
zegik heb nooit een bedrag genoemd he, E1000 al helemaal niet
quote:Op maandag 17 april 2006 22:45 schreef Anneque het volgende:
ja, en ik vind dat ook erg lief van zoalshetisbetekent niet dat ik daar nu op reken
voor de cover?quote:Op maandag 17 april 2006 23:09 schreef PdeHoog het volgende:
Dit is misschien nog wel een aardige link: http://www.photocrack.com/pages/tarief/tarief/tarieven6.shtml
Onderaan vind je het kopje boeken en als ik daar even reken met 20.000 stuks oplage dan kun je EUR 340 ex BTW vragen![]()
quote:
valt me tegen zeg. ga niet de hele link doorlezen, maar ik denk dat ts het beter als stock kan aanbieden.quote:Op maandag 17 april 2006 23:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Klik maar eens op de link
Het standaardtarief voor een foto in een boek = EUR 170. Voor een omslag mag het dubbele gevraagd worden
Dus als "hobby-fotograaf" is EUR 100-200 best een reeel bedrag denk ik zo
ik denk persoonlijk dat de kwaliteit niet goed is voor een boek.quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:07 schreef Jordy-B het volgende:
Je staat er onherkenbaar op... In principe weet alleen jij dat jij het bent (ja, nou niet meer natuurlijk, maar je begrijpt wel wat ik bedoel)...
Ik zou het gehouden hebben bij een gesigneerde uitgave van het boek...
mosterd na de maaltijd, anyone?
NS, doe eens lief tegen mijn stadgenote!quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:15 schreef NiteSpeed het volgende:
Wel een lelijke foto, trouwens.
Het is toch ook een lelijke foto! Als je dat gaat drukken op een beetje groter dan mini-zak-agenda formaat wordt het ongelofelijk lelijkquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:17 schreef Roellio het volgende:
[..]
NS, doe eens lief tegen mijn stadgenote!
Idd mosterd na de maaltijd, maar of ze er herkenbaar of niet op staat maakt geen bal uit (voor de prijs).quote:Op dinsdag 25 april 2006 00:07 schreef Jordy-B het volgende:
Je staat er onherkenbaar op... In principe weet alleen jij dat jij het bent (ja, nou niet meer natuurlijk, maar je begrijpt wel wat ik bedoel)...
Ik zou het gehouden hebben bij een gesigneerde uitgave van het boek...
mosterd na de maaltijd, anyone?
Misschien moeten sommige mensen het hele topic lezenquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:05 schreef Phraze het volgende:
Heb je de foto ook nog op een grotere resolutie?
Want die foto die je nu op internet hebt staan is afhankelijk van 't formaat van 't boek denk ik niet geschikt voor drukwerk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |