betoog, beschouwing, en nog een paar. Is dat belangrijk?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:05 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ik weet niet, tekstsoorten de namen enzo?
Ja, maar ik ben altijd zo lui dat ik het aantal woorden van de aparte alinea's met de GR optelquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:12 schreef koffiegast het volgende:
Moet je dus zelf woorden tellen (wat je toch zoiezo doet)
Nee, je moet het wel gewoon kennen, maar waarschijnlijk stellen ze er geen vraag over...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:13 schreef Asmodean het volgende:
[..]
betoog, beschouwing, en nog een paar. Is dat belangrijk?
Let op de signaalwoorden! Als er bijvoorbeeld een alinea begint met de regel: "zo ging het ook bij..." dan weet je dat deze bij de vorige alinea hoort en er dus geen appart kopje bij moet.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:17 schreef Ontopic het volgende:
Net een examen uit de examenbundel gemaakt.
Ik had alleen vrijwel elke 'titel-aan-alinea-toekennen' vraag fout.
Iemand tips voor dit onderdeel?
Nee, optellen hoeveel woorden ik heb gebruiktquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:23 schreef Nuna het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee doen? Uitrekenen welke werkwoordsvorm je moet nemen
Ik zou het niet doen, maar het mag wel. Als je maar de precieze stukjes in je samenvatting heb staan die in het antwoordmodel staan. Tussen die dinegn in mag je zo ongeveer opschrijven wat je wil als het maar niet al te onzinnig is of het stuk daarvoor ontkrachtquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Kenoep2 het volgende:
He je mag tog wel meer info geven dan dat er gevraagd is? Als het maar binnen die 200 worden blijft. Ik schrijjf gewoon veel op - meer kans dat het goed is
The horrorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:49 schreef R-Mon het volgende:
Voor één keertje geen Bolkestein met z'n gezeik over het wel of niet bestaan van de Nederlandse cultuur
ja en drogredenen, argumentatie structuur (nevenschikkend, onderschikkend).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:05 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ik weet niet, tekstsoorten de namen enzo?
Is dat ooit voorgekomen in een examen de laatste jarenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
ja en drogredenen, argumentatie structuur (nevenschikkend, onderschikkend).
Maar dat is ook wel basiskennis opzich
In het verleden blablaquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:07 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Is dat ooit voorgekomen in een examen de laatste jaren![]()
Ja, ons werd zelfs aangeraden om hele stukken letterlijk uit de tekst over te nemen. Dan kan je én geen spelfouten/zinsboufouten maken én je hebt meer kans dat je de punten binnen sleept omdat ze nogal letterlijkt dingen uit de tekst in het antwoordmodel hebben staanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
In het verleden blabla
Je hoeft een samenvatting trouwens toch niet in je eigen woorden op te schrijven? Zolang je alle deelvragen maar behandelt en een goed lopende tekst hebt?
Oke, dan doet ik dat ookquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:10 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ja, ons werd zelfs aangeraden om hele stukken letterlijk uit de tekst over te nemen. Dan kan je én geen spelfouten/zinsboufouten maken én je hebt meer kans dat je de punten binnen sleept omdat ze nogal letterlijkt dingen uit de tekst in het antwoordmodel hebben staan
Heeft Maalman dat jullie niet verteldquote:
Nanettequote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:16 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Heeft Maalman dat jullie niet verteld![]()
Jaaaa, Nanettequote:
Ik zou wel een manier wetenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nanette
Ze heeft wel mijn schrijfdossier afgevinkt die ik nooit heb ingeleverd, moet ik haar nog steeds een keer voor bedanken
Wij laatste twee jaarquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:19 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Jaaaa, Nanette![]()
Heb ik ook een half jaar gehad in de eerste en een heel jaar in de derde![]()
Waarom denk je dat ze hem heeft afgevinkt?quote:
Ja, moeten we niet hebbenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wij laatste twee jaarTof mens!
Maare, gaat hier nogal offtopic
Dat wil ik niet eens wetenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze hem heeft afgevinkt?
Dacht ik alquote:
Wrom ? Heb je er geen of doe je er gewoon niet aanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:49 schreef koffiegast het volgende:
Succes mensen! Ik als een van de weinige zonder woordenboek geloof ik![]()
Wattuhquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:00 schreef B_BOY het volgende:
ik had ook geen woordenboek.
wat heb je der aan.
zijn er mensen die het woord nuanceren op moeten zoekenwat een omfg n00bs
ik ook nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:42 schreef Bellator het volgende:
Niet zo heel lastig. Ik heb wel een kleine blunder gemaakt door geen alinea's bij de samenvatting te gebruiken.![]()
![]()
Het was maximaal 200 woorden, geldt de 10%-regel dan ook???quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:06 schreef R-Mon het volgende:
Ik heb 2 uur gezeten, vond de teksten wel aardig eigenlijk. Maar ik ben echt heel onzeker wat mijn antwoorden en samenvatting betreft. Precies 220 woorden maar ik had er liever een stuk meer.
ja, 200 woorden met 10% = 220 woorden, pas daarna krijg je punten aftrek voor te veel woorden.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:09 schreef K-jozz het volgende:
[..]
Het was maximaal 200 woorden, geldt de 10%-regel dan ook???
ik kwam zelf op 198 uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |