http://www.havovwo.nl/havo/hne/index2.htmquote:Op zondag 21 mei 2006 15:57 schreef Xevor het volgende:
Iemand een website met samenvattingen en oefenexamens? Ik kan mijn examenbundel even niet vinden.
ik ben ook tot de conclusie gekomen dat er niet veel te leren valt, enkel de signaalwoorden en andere begrippen. Examens ga ik niet eens doen.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:55 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Wat wil je leren? Ik heb 2 examens geoefend verder zou ik niet weten wat ik moet leren.
10% van de tekst, en telt meestal voor de helft mee.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:37 schreef Ewaldus het volgende:
Hoe groot moet de samenvatting worden? Hoevaak telt deze?
(havo)
10% maar? Vind ik best meevallen...quote:Op zondag 21 mei 2006 21:47 schreef taart het volgende:
[..]
10% van de tekst, en telt meestal voor de helft mee.
Let wel op je grammatica en zinsbouw, elke fout kost een punt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogredeneringquote:Op maandag 22 mei 2006 17:07 schreef brighton het volgende:
Hoe zit dat met die argumenten, krijg je daar ook vragen over? Dat je moet kiezen of het 'Op de man spelen' is of een drogredenering? Is er iemand die daar een overzichtje van heeft of 't even kan uitleggen?
ik had woordenboek wel meegenomen, heb er alleen 0x ingekeken (HAVO dus)quote:Op maandag 22 mei 2006 17:22 schreef reconnect het volgende:
morgen examen NLDheb je woordenboek echt nodig? Het is voor het eerst toegestaan heh..en wat neem je als titel van je samenvatting? Gewoon: "samenvatting van blablabla" door: Je eigen naam ??
je moet de oorspronkelijke titel als titel voor je samenvatting nemenquote:Op maandag 22 mei 2006 17:22 schreef reconnect het volgende:
morgen examen NLDheb je woordenboek echt nodig? Het is voor het eerst toegestaan heh..en wat neem je als titel van je samenvatting? Gewoon: "samenvatting van blablabla" door: Je eigen naam ??
Woordenboek was handigquote:Op maandag 22 mei 2006 17:22 schreef reconnect het volgende:
Hoop voor je dat je vwo nederlands had ofzo? Want als je bij Nederlands havo examen maar 120 woorden had met de samenvatting ben je zo ongeveer al je punten kwijt :Squote:Op maandag 22 mei 2006 16:59 schreef crossover het volgende:
Ik had maar 120 woorden (105 in klad) met de samenvatting!
Maar er stond gewoon alles in wat betreft die punten... hoop dat ik het niet vernaaid heb
Titel en Auteur van wie je de tekst samenvatquote:Op maandag 22 mei 2006 18:31 schreef koffiegast het volgende:
titel auteur, jongens het is begrijpend lezen en samenvatten je hoeft geen boek te beschrijven
volgens mij metquote:Op maandag 22 mei 2006 18:18 schreef HenkBenzinetank het volgende:
VWO Nederlands is zonder woordenboek aight?
Markeerstift is idd erg handig bij samenvattenquote:Op maandag 22 mei 2006 18:33 schreef crossover het volgende:
Markeerstift. Niet stoppen met zoeken als je 1 antwoord/punt hebt gevonden.
Als je te weinig woorden hebt klopt er iets niet.
Gewoon niet leren, heb ik voor vandaag (Ned.) ook niet gedaan. Ik zou er ook niks aan hebben.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:25 schreef MerlijnDeBlow-venaar het volgende:
Ik kreeg de opdracht er boven te schrijven 'Samenvatting van *TITEL* door *AUTEUR* ' (niet bij 'door' je eigen naam zetten dus)
Maar ik moet morgen dus, ik zit die bundels na te kijken maar ik zie echt niet hoe ik hier voor kan leren, het is te laat om nu nog alles te gaan doen en ff één keer een examen maken is ook niet echt meer leerzaam...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |