abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36995527
OK, kan iemand vertellen of ik het juist heb?

Onlangs is de Postbank begonnen met Rentepunten. Hoe meer en langer geld op een spaarrekening staat (rentegevend dus) deste meer rentepunten "krijg" je van de Postbank.
Met die rentepunten kun je in een webshop artikelen tegen korting kopen.

Allemaal leuk en wel; MAAR... is het niet zo dat je dus eigenlijk genept wordt?... immers rentepunten staan dus voor een geldbedrag...; je krijgt dus geld van de postbank... maar dan uitgekeerd in rentepunten.
Mijn conclusie, als men de rentepunten afschaft kan de rente over mijn spaartegoed omhoog!

Ditzelfde geld ook voor Airmiles.

Eigenlijk ben je een dief van je eigen portemonnee als je geen gebruik maakt van deze spaarsystemen... immers niet uitgegeven airmiles en rentepunten blijven in kas bij Airmiles-winkels en de Postbank, en zijn dus een verkapte winst (immers niet iedereen geeft altijd al zijn miles en punten uit)...

Ik wil geen airmiles, en geen rentepunten, ik wil gewoon lagere prijzen bij de V&D en de AH, en ik wil gewoon meer rente (of gewoon weer een gratis pasje) van de Postbank.
  zondag 16 april 2006 @ 00:55:50 #2
67643 iDex
opdondertje
pi_36995573
dat van de postbank is natuurlijk voor de postbank geen kostenpost. de spullen die aangeboden worden zijn niet echt boeiende artikelen.

en de prijzen die vermeld worden kloppen toch niet, de korting kan je ook in een gewone winkel zo kopen dacht ik
pi_36995607
Ik had het er net nog over met iemand, men weet alles van je via de ah pasjes etc.
Men kan als men wil alles van je achterhalen! Ik heb niks te verbergen maar ik hou er gewoon niet van!
Daarnaast beseft men wel dat een navigatiesysteem in je auto je ook kan tracen?
Gewoonweg scary hoeveel mensen daar in trappen!
Ik wil niet paranoia doen ofzo maar als een staat dat wil kan men hier mega misbruik van maken!
En ik wil ook normale kortingen zonder pasjes!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 16 april 2006 @ 00:58:08 #4
67643 iDex
opdondertje
pi_36995625
net als in ieder foldertje van de modern of van een of andere elektronica zaak

daarin staat altijd dat HUN de ipod bijvoorbeeld als goedkoopste aanbieden.

maar overal is die prijs van die ipod hetzelfde. dus het woordje korting en Goedkoopste en aanbieding is niet altijd de waarheid
pi_36995684
Het allermooiste is , aanbieding van de week, vanaf nu altijd deze prijs!
De week ervoor koste het artikel bv 1,35 en nu er een kaartje bijstaat opeens 1.45
Slimme tactieken zijn dat!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36995687
Leuk verhaal, maar zo werkt het voor de gemiddelde Nederlander dus niet.

Men wil sparen. DE-punten zijn hardstikke populair (maar je hebt er weet ik niet hoeveel voor nodig om een lullig kopje te krijgen, al dan niet met bijbetaling). Airmiles: idem.

Men ziet het niet als een verkapt "eigenlijk zou ik direct korting/extra rente moeten krijgen, maar gewoon als een gratis cadeau. Zo doen we het bij PB dus ook.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_36995713
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ben heel benieuwd......
  zondag 16 april 2006 @ 01:01:55 #8
67643 iDex
opdondertje
pi_36995718
quote:
Op zondag 16 april 2006 00:57 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik had het er net nog over met iemand, men weet alles van je via de ah pasjes etc.
Men kan als men wil alles van je achterhalen! Ik heb niks te verbergen maar ik hou er gewoon niet van!
Gewoonweg scary hoeveel mensen daar in trappen!
Ik wil niet paranoia doen ofzo maar als een staat dat wil kan men hier mega misbruik van maken!
En ik wil ook normale kortingen zonder pasjes!
navigatiesystemen zijn niet zo makkenlijk te traceren van die auto hoort bij die. dan heb ik het over de tomtom en de andere uitneembare systemen. want tomtom heeft niet de gegevens van jou,

een gsm daarintegen die op jouw naam staat die kunnen jou wel vinden bij een bepaalde zendmast

en de AH gebruikt je adres alleen voor de folder. en zullen echt niet kijken van heej meneer de boer koopt al voor de 2de keer deze week hagelslag. totaal niet boeiende informatie voor de albert heijn.
  zondag 16 april 2006 @ 01:05:13 #9
67643 iDex
opdondertje
pi_36995810
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:00 schreef zhe-devilll het volgende:
Het allermooiste is , aanbieding van de week, vanaf nu altijd deze prijs!
De week ervoor koste het artikel bv 1,35 en nu er een kaartje bijstaat opeens 1.45
Slimme tactieken zijn dat!
marketingstrategieen zijn dat
pi_36995811
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:01 schreef iDex het volgende:

en de AH gebruikt je adres alleen voor de folder. en zullen echt niet kijken van heej meneer de boer koopt al voor de 2de keer deze week hagelslag. totaal niet boeiende informatie voor de albert heijn.
Dat kan zeker boeiende informatie zijn.

Meneer De Boer komt misschien niet altijd bij de AH en wanneer "de hagelslag" (of insert ander product) in de aanbieding is, kun je daarmee gericht adverteren. (hetzij via e-mail of via de post)
pi_36995813
quote:

[..]

navigatiesystemen zijn niet zo makkenlijk te traceren van die auto hoort bij die. dan heb ik het over de tomtom en de andere uitneembare systemen. want tomtom heeft niet de gegevens van jou,

een gsm daarintegen die op jouw naam staat die kunnen jou wel vinden bij een bepaalde zendmast

NU nog niet! Straks misschien wel ,...
Een navigatiesysteem is via een sateliet gestuurd!
Als jij die bv krijgt dankzij een abo op een mobieltje?
Kijk misschien is dat nu nog niet het geval! Maar ooit, kan men dit alles wel tegen je gebruiken!
  zondag 16 april 2006 @ 01:09:18 #12
67643 iDex
opdondertje
pi_36995912
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:05 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

NU nog niet! Straks misschien wel ,...
Een navigatiesysteem is via een sateliet gestuurd!
Als jij die bv krijgt dankzij een abo op een mobieltje?
Kijk misschien is dat nu nog niet het geval! Maar ooit, kan men dit alles wel tegen je gebruiken!
er zijn auto's waar dat gewoon word gebruikt. voor als een auto gejat word.

maar daar gaat dit topicje niet om

het gaat om de marketingstrategieen die de bedrijven gebruiken.
pi_36996168
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:09 schreef iDex het volgende:

[..]

er zijn auto's waar dat gewoon word gebruikt. voor als een auto gejat word.

maar daar gaat dit topicje niet om

het gaat om de marketingstrategieen die de bedrijven gebruiken.
ow nou dan vind ik er niks meer aan
pi_37070719
Wat ik al zei, maar ik had een betere OP: Betalen we steeds meer voor dingen die we niet willen?
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:10 schreef pberends het volgende:
Betalen we steeds meer voor dingen die we niet willen? Ik bedoel:

bij Bakkerij 't Stoeptje kun je spaarzegels krijgen, nee, ik wil brood en geen spaarzetels.
Als je een mobieltje koopt tegenwoordig krijg je er een gratis computer bij. Nee, ik wil een mobieltje en als ik een pc wil dan koop ik die wel apart.
Als je online iets besteld doen ze er tegenwoordig ook nog nieuwe tijgernootjes bij. Krijg nou tieten, ik heb geen eten besteld!
Wil je bij de AH iets kopen heb je eigenlijk een bonuskaart nodig.
En nee, ik wil ook niet dat mijn supermarkt zegt op tv dat ze de grootste slager van Nederland zijn.

Sorry, maar wat is dit voor kutcrap? En het mooie is nog: het zijn helemaal geen voordeeltjes of aanbiedingen. Nee, want we betalen het met z'n allen .
  Eindredactie Games dinsdag 18 april 2006 @ 19:19:35 #15
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_37070867
quote:

[..]

jawel, als je updastes wil of andere meuk zoals traffic enzo moet je wel een tomtom account hebben die je gemakshalve vast ingestelt in je tomtom staat. ook andere navigatiesystemen kunne via bluetooth verbinding maken met servers
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 18 april 2006 @ 19:30:21 #16
107521 Furia
snoopy weer
pi_37071304
quote:
Op zondag 16 april 2006 01:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Leuk verhaal, maar zo werkt het voor de gemiddelde Nederlander dus niet.

Men wil sparen. DE-punten zijn hardstikke populair (maar je hebt er weet ik niet hoeveel voor nodig om een lullig kopje te krijgen, al dan niet met bijbetaling). Airmiles: idem.

Men ziet het niet als een verkapt "eigenlijk zou ik direct korting/extra rente moeten krijgen, maar gewoon als een gratis cadeau. Zo doen we het bij PB dus ook.
Maar die korting/extra rente KRIJGEN we NIET, dus dan kun je maar beter sparen, want dan haal lje er tenminste nog iets uit! Het is echt niet zo dat je ineens korting krijgt als iedereen massaal stopt met sparen. Daarnaast is het ook leuk
pi_37071388
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 19:30 schreef Furia het volgende:

[..]

Maar die korting/extra rente KRIJGEN we NIET, dus dan kun je maar beter sparen, want dan haal lje er tenminste nog iets uit! Het is echt niet zo dat je ineens korting krijgt als iedereen massaal stopt met sparen. Daarnaast is het ook leuk
Je weet niet of dat zo is, maar dat is feitelijk ook niet relevant: dat ziet immers in de aard van de Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')