abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45117746
erg flauw van jullie ouders dat jullie geen auto mogen meenemen.

mijn ouwe zou het geen probleem vinden.
pi_45117877
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:43 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Mja, maar je bent fucked als ie ermee ophoud.
ook dat heeft zo z'n charmes
  zondag 7 januari 2007 @ 20:33:55 #126
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_45120785
quote:
Op zondag 7 januari 2007 18:13 schreef raptorix het volgende:
Misschien dat het een optie is om een auto te lenen van iemand uit kennisenkring die in die periode bijvoorbeled uit nederland is
Wel even goed regelen met verzekering zou ik zeggen.
kan, alleen ben ik zelf niet zo'n voorstander van lenen... ik rijd liever een wagen van een verhuurbedrijf total-loss dan een wagen van m'n familie/vrienden. Ook al is het allemaal prima verzekerd. Misschien raar, maar zo denk ik erover!
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_45123210
Kijk ook even in dit topic: Autovakantie door Europa en dit topic: Road Trip Europa?

Daar staan ook ongeveer dezelfde vragen in.
  zondag 7 januari 2007 @ 22:42:01 #128
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_45126978
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:28 schreef DutchTrain het volgende:
Kijk ook even in dit topic: Autovakantie door Europa en dit topic: Road Trip Europa?

Daar staan ook ongeveer dezelfde vragen in.
thanks
  zondag 7 januari 2007 @ 22:44:27 #129
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_45127099
quote:
Op zondag 7 januari 2007 16:54 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Een goedkope auto hoeft echt niet slecht te zijn, zorg dat ie netjes gekeurd is en dat je bij de ANWB bent aangesloten met voldoende dekking, dan nog is het goedkoper dan huren lijkt me. Plus dat je met een eigen auto kan doen wat je wil, roken, eten, knoeien, dagje langer wegblijven, noem maar op.
Helemaal gelijk en je krijgt van de ANWB nog vervangend vervoer als die barrel er echt aangaat.
  zondag 7 januari 2007 @ 22:46:34 #130
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_45127192
tvp, toevallig vandaag zelf 'n soortgelijk topic geopend
  maandag 8 januari 2007 @ 09:37:31 #131
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_45135468
Kijk anders eens op www.multirent.nl daar ga ik een auto huren. Stuk goedkoper dan de rest en geen moeilijk gedoe met leeftijden, extra bestuurders en bijkomende kilometerkosten.
Humans dont deserve to live...
  maandag 8 januari 2007 @ 15:14:22 #132
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_45143940
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:37 schreef L3IPO het volgende:
Kijk anders eens op www.multirent.nl daar ga ik een auto huren. Stuk goedkoper dan de rest en geen moeilijk gedoe met leeftijden, extra bestuurders en bijkomende kilometerkosten.
cool, thanks voor de tip, zal er later vandaag eens naar kijken
  maandag 29 januari 2007 @ 15:54:28 #133
158162 Majeztic
State Property
pi_45792373
Wat ik veel lees is dat ze moeilijk gaan doen over je leeftijd, maar is het dan geen optie om je vader hem te laten huren en dat jij er vervolgens een dagje in gaat rijden (mits je de auto 1 dag huurt).. of zeg ik nu iets doms?
Fa'ka?
pi_45792448
Als je door je leeftijd geen auto krijgt en je pa leent de gehuurde auto aan jou uit. Wie zou dan denk je de schade moeten betalen als je een ongeluk maakt?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 29 januari 2007 @ 16:35:49 #135
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_45793973
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:56 schreef FJD het volgende:
Als je door je leeftijd geen auto krijgt en je pa leent de gehuurde auto aan jou uit. Wie zou dan denk je de schade moeten betalen als je een ongeluk maakt?
Er is al geopperd dat TS de huurauto bij z'n pa achterlaat en met de auto van zijn vader op pad gaat. Niets mis mee...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:21:15 #136
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_46107546
Tijdens de zomermaanden wil ik met 8 vrienden een aantal dagen naar Slovenië, hiervoor ben ik op zoek geweest naar een 9 persoons busje. Alle autoverhuur bedrijven waar ik lans ben geweest verhuren geen auto's om naar voormalige oostbloklanden te reizen. (Europecar, Avis, autorent)
Ook heb ik navraag gedaan bij bedrijven in Duitsland, die wilde de busjes niet naar die landen laten reizen, personenauto's was wel te regelen volgens mij.

Mijn vraag is: Heeft iemand ervaring of weet iemand een autoverhuur waar ik een 9 persoonsbusje kan huren om mee naar Slovenië te rijden?
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:39:15 #137
28775 QazzaQ
Ik ben een kroet
pi_46108102
ik ben naar kroatie gegaan met een 9persoonsbusje van diks autohuur: http://www.diks.net/
Daar vragen ze een toeslag voor bepaalde risico landen, maar dat is niet veel, kon er gewoon mee door slovenie en kroatie etc.
Ze zitten alleen in Amsterdam.

Erg goede ervaring met Diks autohuur gehad, mooie wagens, nieuw....
I see the way you look at him. I'm a man, too, you know? I go pee pee standing up.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:21:41 #138
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_46109644
Top! Bedankt man!

Ik heb ze net gebeld en het was idd geen probleem om naar Slovenie te reizen. Ook geeft het niet dat wij uit Nijmegen komen en vanaf 21 jaar mag je rijden.

Het is helaas duurder dan al het andere wat ik tot nu toe gevonden heb maar het is tot nu toe de enige optie.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:28:36 #139
28775 QazzaQ
Ik ben een kroet
pi_46109925
ik had toen een actie ofzo, 2 weken plus alle kilometers vrij een 9persoons busje voor 1500euro, vond ik best meevallen.
I see the way you look at him. I'm a man, too, you know? I go pee pee standing up.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:37:41 #140
67385 ROG
Go on, say it.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:57:09 #141
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_46111118
quote:
Die busjes mogen ook niet naar Slovenië...
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:59:47 #142
67385 ROG
Go on, say it.
pi_46111226
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:57 schreef NMGN23 het volgende:

[..]

Die busjes mogen ook niet naar Slovenië...
Hm, zonder. HuurMij is meestal wel een goede zaak voor 't huren van wielen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:02:17 #143
67385 ROG
Go on, say it.
pi_46111339
En Van 't Hart al geprobeerd? Ze hebben alleen wel wat oudere bussen (vorige model Volkswagen Transporter)?
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:07:05 #144
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_46111508
anders moet je eens met www.depaddockdienst.be contact nemen...zitten in Belgisch Limburg en zijn heel flexibel...
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:09:13 #145
81237 releaze
best of both worlds
pi_46111594
Jezus man, nogsteeds? Dat was 10 jaar geleden ook al zo. Slovenie is komende zomer al 3 jaar EU lid!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:01:52 #146
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_46146633
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:09 schreef releaze het volgende:
Jezus man, nogsteeds? Dat was 10 jaar geleden ook al zo. Slovenie is komende zomer al 3 jaar EU lid!
Volgens vele is het verzekeringstechnisch niet mogelijk.

Ik hoop dat Dirks in de week dat we willen gaan nog een busje beschikbaar heeft, even overleggen en dan betalen we maar wat meer. Helaas zullen we het busje ook 2 dagen langer moeten huren omdat we hem op moeten halen in A'dam en we willen 's-ochtends uit Nijmegen vertrekken.
pi_46592390
Ik wil dit jaar eens een auto huren voor een paar dagen als ik op vakantie ben. ik ga waarschijnlijk naar griekenland. Nu kan je daar ter plekke een auto huren maar je kan het ook bij het reisbureau regelen of via andere organisaties (holidaycars bijv.) nu vraag ik me af wat het slimste is om te doen. Ik reken voor 3 dagen autohuur op ongeveer 120 euro en dan denk ik aan een auto type opel corsa en het liefst wel met airco.
wie heeft er ervaring met het huren van een auto op vakantie? en op een klein grieks eiland wat is dan handiger, een auto huren of een scooter? Als ik voor de scooter ga wil ik er wel 2 huren want met zn tweetjes op zo'n ding in de hitte zie ik niet zitten. ik denk dat ik eigenlijk toch wel voor de auto ga, kan je ook meer meenemen
pi_46592555
Je kunt beter van te voren je huurauto regelen bij je reisbureau. Dat voorkomt dat je bij een of andere malafide autohandelaar komt die, als je de auto teruggebracht hebt, een deuk gaat declareren van 500 euro als jij al lekker thuis zit.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  vrijdag 23 februari 2007 @ 13:54:48 #149
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_46593070
Ik boek mijn auto altijd ter plekke.
Als je op een luchthaven aankomt zijn er altijd meerdere auto verhuur bedrijven te vinden.

Een reisbureau zal je altijd extra kosten in rekening brengen, zij willen immers aan je verdienen.

Het beste kan je ter plekke huren en voor 80 Euro extra je eigen risico afkopen.
Dan heb je geen last van iemand die jou voor schade wil laten opdraaien zoals in een post eerder gemeld.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 14:08:55 #150
127100 Krupelhintsje
Tsjin sinleas geweld!
pi_46593452
Hoi Celeste123.

Waar ga je precies heen in Griekenland?
Griekenland zelf, of 1 van de eilanden?

Wij zijn vorig jaar naar Kreta geweest, in de buurt van Agios Nicolaos, en konden bij ons appartement een huur auto regelen.
De kosten waren ¤ 25,- per dag, verzekerd en al.
Wat ik je niet aanraad is een scooter, veels te gevaarlijk!!!
*** The Truth Is Out There ***
pi_46593555
ik ga een last minute boeken, ben al op kreta en rhodos geweest denk erover om dit jaar naar corfu te gaan en als daar niks beschikbaar is (waarschijnlijk wel) dan wordt het weer rhodos. Kan je eigenlijk wel bij het reisbureau een auto huren als je last minute boekt?
pi_46594038
He Celeste,

vorig jaar hebben we op Kreta een Renault Clio gereden voor 27 euro per dag incl. airco en alle verzekeringen. Periode: medio mei.

Je kan ook wel handelen via de e-mail. Je vraagt een offerte en doet een tegenvoorstel dat er 30% onder zit. Vooral als het voor een langere periode is dan willen ze er nog al eens op in gaan!
pi_46594058
Wij hebben nog nooit bij het reisbureau geboekt, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik weet wel dat je, ook al boek je bij de reisorganisatie, toch te maken hebt met een lokale verhuurder. Je loopt wat dat betreft ongeveer dezelfde risico's.
Vaak is er op locatie nog wel wat af te dingen en heb je vaak aanbiedingen. Waar je wel goed op moet letten zijn in ieder geval de:

Algemene staat van de auto (een wrak wil je niet, dus eerst vragen of het ook om de Corsa gaat die voor de deur staat)
Het eigen risico (varieert van 0 tot ....?. Ik weet uit ervaring dat het fijn is als je geen eigen risico hebt)
Zijn alle kilometers vrij?

Met andere woorden: Huur gerust lokaal, maar zorg ervoor dat je niet te veel betaald (vergelijk echt!, ook al lijkt het zo goedkoop)... En lees de voorwaarden op het contract!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_46594641
Ik ga zelf ook naar Corfu van de zomer en heb het bij het reisbureau gedaan.
Op die manier begrijp ik de voorwaarden en verzekering voor 100% en heb ik een Nederlands aanspreekpunt als er vooraf, tijdens of achteraf iets gebeurt.
pi_46594649
kijk 27 euro voor een clio incl. airco en verzekeringen, zoiets zoek ik dus.
Kan ik er trouwens vanuit gaan dat ik wel overal in mag rijden (ik ben 22 en heb nu 4 jaar mijn rijbewijs) mijn vriend die meegaat heeft pas sinds deze maand zijn rijbewijs dus ik ben dan degene die zal gaan rijden.
pi_46898321
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 14:48 schreef Celeste123 het volgende:
kijk 27 euro voor een clio incl. airco en verzekeringen, zoiets zoek ik dus.
Kan ik er trouwens vanuit gaan dat ik wel overal in mag rijden (ik ben 22 en heb nu 4 jaar mijn rijbewijs) mijn vriend die meegaat heeft pas sinds deze maand zijn rijbewijs dus ik ben dan degene die zal gaan rijden.
Je vriend mag in ieder geval niet gaan rijden. Ik heb nog nooit een verhuurder meegemaakt die dit deed.
Verder is de prijs wel vrij normaal. Je moet alleen even opletten dat er geen mega eigenrisico bij zit.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_47826586
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 17:28 schreef eer-ik het volgende:
hoe heb je die 320 euro berekend?
Ik ben nog nooit in de buurt geweest van het verwachte benzineverbruik...
Zat er altijd overheen, je mag daar wat harder rijden dan hier, je hebt er bergen etc, dat scheelt echt een hoop. Reken er nog tolkosten bij, zoals het er nu uitziet, komt je dus ruim boven de 400 euro pp voor de reis uit
idd. In de steden zelf rijd je ook veel, even op zoek gaan naar een supermarkt is vaak een heel avontuur in een vreemde stad, ben je zo een half uur aan het zoeken. Brandstofkosten viel mij ook erg tegen, laatst naar Zuid Frankrijk 8 volle tanken Benzine in een oude Mazda moeten gooien.. En dat was dan Utrecht <-> Marseille en ter plekke nog ongeveer 300 km.
pi_47826721
Ik ben ook op zoek naar een huurautotje in Noord Portugal, ik dacht eraan om het via cheaptickets.nl te doen (Holidaycars.com partner geloof ik). Bij veel maatschappijen betaal je je een ongeluk aan extra kosten omdat ik nog geen 25 ben (21), maar bij deze is dat "slechts" 3,50 per dag (excl VAT, neem aan dat dat VAT niet hoger is dan de bruto prijs..) En voor 10 euro heb je het eigen risico gedekt.

Kom je totaal op 150 euro voor 4 dagen, leek mij wel mooi. Ik zit alleen te dubben tussen wel of geen airco. Een auto met airco rijdt rijdt veel duurder wat betreft brandstof, draai daar wel een raampje voor open, maar in de stad is airco wel heel relax.. Iemand tips?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 15:59:57 #159
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_47833794
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:52 schreef Sport_Life het volgende:
Kom je totaal op 150 euro voor 4 dagen, leek mij wel mooi. Ik zit alleen te dubben tussen wel of geen airco. Een auto met airco rijdt rijdt veel duurder wat betreft brandstof, draai daar wel een raampje voor open, maar in de stad is airco wel heel relax.. Iemand tips?
Klopt niet wat je zegt. Testen wijzen uit dat met airco aan rijden goedkoper is dan met raampje(s) open. Pasgeleden nog een test ervan gezien op Discovery. Brandstof verbruik is iets lager met airco.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_47929217
oke!! da;s mooi om te weten!

en kun je in europa gewoon zonder CC overal iets huren? Hoorde dat het in USA bijna onmogelijk is zonder? Ik heb als student zijnde geen CC en ben ook niet van plan er 1 aan te schaffen voor 3 dagen autohuur..
  maandag 14 mei 2007 @ 19:44:06 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49375415
Ik ben eens aan het uitzoeken wat het huren van een auto kost. Ik heb zelf een VW Polo en heeeel misschien willen we deze zomer naar Frankrijk, maar dan moet er aardig wat in de auto passen (kerel van me is een karpervisser), vandaar het zoeken naar een ruimere auto. Ik wil geen nieuwe auto kopen, want die centen hebben we nou ook weer niet.
Ik heb inmiddels de reacties gelezen hier. Nu heb ik bij Multirent wel wat gevonden (blijf het best wel veel geld vinden hoor... 10 dagen, Citroen Xsara Picasso, 458 euri inclusief verlaging eigen risico en buitenland verzekering), maar kan zo snel niets vinden over borg. Weet iemand daar iets van of is dat een kwestie van CC en als je het netjes weer terug brengt, wordt er niets afgeschreven?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 14 mei 2007 @ 19:45:52 #162
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49375483
quote:
Op maandag 14 mei 2007 19:44 schreef Susie het volgende:
Ik ben eens aan het uitzoeken wat het huren van een auto kost. Ik heb zelf een VW Polo en heeeel misschien willen we deze zomer naar Frankrijk, maar dan moet er aardig wat in de auto passen (kerel van me is een karpervisser), vandaar het zoeken naar een ruimere auto. Ik wil geen nieuwe auto kopen, want die centen hebben we nou ook weer niet.
Ik heb inmiddels de reacties gelezen hier. Nu heb ik bij Multirent wel wat gevonden (blijf het best wel veel geld vinden hoor... 10 dagen, Citroen Xsara Picasso, 458 euri inclusief verlaging eigen risico en buitenland verzekering), maar kan zo snel niets vinden over borg. Weet iemand daar iets van of is dat een kwestie van CC en als je het netjes weer terug brengt, wordt er niets afgeschreven?
Ik weet niet hoe het gaat met borg, nog nooit zelf moeten betalen voor een huurauto..
Maar ken je zelf niemand met een grotere auto?
Hebben bijvoorbeeld je ouders niet wat groters, en kun je je polo even omwisselen voor enkel de vakantie met die grotere auto...
Zo regel ik dat altijd
Signature.
  maandag 14 mei 2007 @ 19:49:04 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49375606
quote:
Op maandag 14 mei 2007 19:45 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het gaat met borg, nog nooit zelf moeten betalen voor een huurauto..
Maar ken je zelf niemand met een grotere auto?
Hebben bijvoorbeeld je ouders niet wat groters, en kun je je polo even omwisselen voor enkel de vakantie met die grotere auto...
Zo regel ik dat altijd
Dat is inderdaad ook nog een optie. Maar iemand hier schreef het al; rij liever schade aan een huurauto dan aan die van mijn vader (liever helemaal niet natuurlijk, maar je weet het maar nooit! )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 14 mei 2007 @ 19:51:35 #164
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49375722
quote:
Op maandag 14 mei 2007 19:49 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook nog een optie. Maar iemand hier schreef het al; rij liever schade aan een huurauto dan aan die van mijn vader (liever helemaal niet natuurlijk, maar je weet het maar nooit! )
Mja, ik vind dat een beetje een bullshit reden, dan kan je net zo goed altijd in huurauto's gaan rijden.
Ik ga al jaren met de auto van m'n ouders op vakantie, en er is nog nooit wat gebeurd.
Tuuuuuuuurlijk kan er wat gebeuren, maar je kunt toch rijden.
Heb je verder ooit wel eens schade gereden?
Signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')