Dat ben ik nog aan het zoeken op de site, nog geen succesquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:38 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Hoeveel km krijg je daar ' gratis' bij en wat moet je per kilometer betalen als je daaroverheen gaat?
Te hoge investering, wij zijn maar arme studentenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:38 schreef Kwarkie het volgende:
Ik zou geen auto huren, ik zou bijv een oude renault espace kopen en die na de vakantie weer verkopen, ben je denk ik goedkoper uit. (zeker als je een oud brik koopt, wat natuurlijk wel weer zijn nadelen heeft)
voor 1000-1500 euro heb je denk ik een espace die goed genoeg is voor 1 maand. Ga er vanuit dat je 200 euro op verliest bij verkoop, maand wegenbelasting en verzekering dat zijn je kosten. Daarnaast hoef je geen borg te betalen en is een krasje meer of minder niet zo erg dan als dat je huurt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:39 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Te hoge investering, wij zijn maar arme studenten
Mja, maar je bent fucked als ie ermee ophoud. En er zit ook geen airco in, en is lang niet zo ruim als dat 9 persoonsding.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:41 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
voor 1000-1500 euro heb je denk ik een espace die goed genoeg is voor 1 maand. Ga er vanuit dat je 200 euro op verliest bij verkoop, maand wegenbelasting en verzekering dat zijn je kosten. Daarnaast hoef je geen borg te betalen en is een krasje meer of minder niet zo erg dan als dat je huurt.
[afbeelding]
Kijk wel uit met zo'n espace, want die dingen gaan nogal eens kapot.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:41 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
voor 1000-1500 euro heb je denk ik een espace die goed genoeg is voor 1 maand. Ga er vanuit dat je 200 euro op verliest bij verkoop, dat zijn je kosten. Daarnaast hoef je geen borg te betalen en is een krasje meer of minder niet zo erg dan als dat je huurt.
[afbeelding]
Dat huren kost een vermogen en je krijgt er relatief weinig voor.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:46 schreef Kwarkie het volgende:
Oké, je neemt natuurlijk wel een risico. Maar twas maar een voorbeeld, je kan natuurlijk ook naar een kleinere auto kijken, het lijkt me zeker het overwegen waard als je ziet wat je voor huren betaald.
Bij de offerte / reservering heb ik aangegeven dat het naar Italië is, en op de hele site kan ik niets vinden over kilometers of extra kosten daarbij. Het enige wat ik kan vinden is:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:48 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat huren kost een vermogen en je krijgt er relatief weinig voor.
Ik meen dat je maar 1000 km 'gratis' krijg namelijk.
En wil je max 1000 km rijden, moet je in NL blijven, en zelfs dan kan het al lastig zijn.
quote:Geen tariefsverrassingen!
- Geen extra toeslagen
- Tarieven inclusief BTW
echt?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:52 schreef Kwarkie het volgende:
Ze zijn idd km-vrij als je ze 21-27 dagen huurt, zo te zien.
Er komt volgens mij wel nog een buitenlandverzekering bij zo te zien (¤60) (als je die nog niet bij ANWB hebt)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:50 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Bij de offerte / reservering heb ik aangegeven dat het naar Italië is, en op de hele site kan ik niets vinden over kilometers of extra kosten daarbij. Het enige wat ik kan vinden is:
[..]
Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:52 schreef Kwarkie het volgende:
Ze zijn idd km-vrij als je ze 21-27 dagen huurt, zo te zien.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:54 schreef eer-ik het volgende:
[..]
echt?
Dan is dat nieuw, vorig jaar was dat nog niet zo.
Zit daar écht geen max aan dan?
Daar maar eens vanaf http://particulier.multirent.nl/ , direct reserven invullen van 5 juni-21juni (whatever, iig 20 dagen ofzo) en geschatte kilometers 4000 en dan zo'n 9 persoonsbus. Bij de volgende stap staat dan onderaan zo'n schema wat het kost en hoeveel kilometers je mag rijden. En bij 20 dagen staat dan KM-Vrijquote:
Ja klopt dat heb ik gelezen, maar is 45 euro (3 euro per dag) voor mijn boeking.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:54 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
Er komt volgens mij wel nog een buitenlandverzekering bij zo te zien (¤60) (als je die nog niet bij ANWB hebt)
Ah ik zie het...relaxed!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:56 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
[..]
Daar maar eens vanaf http://particulier.multirent.nl/ , direct reserven invullen van 5 juni-21juni (whatever, iig 20 dagen ofzo) en geschatte kilometers 4000 en dan zo'n 9 persoonsbus. Bij de volgende stap staat dan onderaan zo'n schema wat het kost en hoeveel kilometers je mag rijden. En bij 20 dagen staat dan KM-Vrij
Die zijn er niet bij deze verhuurder.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:57 schreef JohDan het volgende:
Let ook op de bijkomende kosten als "jonge bestuurder" . Sommige verhuren zonder bijkomende kosten vanaf 23 of 25 jaar.
Vergeet niet dat je veel km moet maken, en voor 6 personen 'onderdak' en kleding etc mee moet nemen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:59 schreef Kwarkie het volgende:
Ik zou ook even naar de Zafira kijken, die is iets kleiner maar ook iets goedkoper
Precies, dat busje lijkt me een goed plan, en 1700 is wel op te hoesten voor een aantal man.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:01 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je veel km moet maken, en voor 6 personen 'onderdak' en kleding etc mee moet nemen.
Kan nog knap kunstig worden in een zafira.
5 Man volgens mijquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:01 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je veel km moet maken, en voor 6 personen 'onderdak' en kleding etc mee moet nemen.
Kan nog knap kunstig worden in een zafira.
sowiesoquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Met de eigen auto ben je denk ik minder dan 400.- pp kwijt....
Ik loop liever geen risicoquote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:27 schreef Pikkebaas het volgende:
Met de eigen auto ben je denk ik minder dan 400.- pp kwijt....
Denk dat ie vooral bedoelt dat je ook auto's van ouders mee kunt nemen.quote:
Mijn ouders gaan me die nooit meegegeven 20 dagen op vakantiequote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:57 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Denk dat ie vooral bedoelt dat je ook auto's van ouders mee kunt nemen.
Zo ga ik al jaren gelukkig op vakantie
En ik denk, dat je met een goed onderhouden auto van je ouders, minder kans maakt dat ie stuk gaat dan bij een huurauto. Die worden nou eenmaal vaak afgeragd.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:59 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan me die nooit meegegeven 20 dagen op vakantieEen een mooi mercedes busje gaat ook wel mee denk ik hoor
Nopequote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:33 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Waarom niet?
Niemand van de ouders van de 5 rijbevoegden wil de auto meegeven?
Het is dieselquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:28 schreef eer-ik het volgende:
hoe heb je die 320 euro berekend?
Ik ben nog nooit in de buurt geweest van het verwachte benzineverbruik...
Zat er altijd overheen, je mag daar wat harder rijden dan hier, je hebt er bergen etc, dat scheelt echt een hoop. Reken er nog tolkosten bij, zoals het er nu uitziet, komt je dus ruim boven de 400 euro pp voor de reis uit
ja, maar dat zegt niks.quote:
ja daar zitten we ook aan te denken, gewoon een barrel kopen voor een paar honderd euro en deze eventueel achterlaten om alsnog terug te vliegen. Maar aan de andere kant willen we wel een beetje zekerheid kwa vervoer, niet dat we halverwege ergens stranden ofzoquote:Op zondag 7 januari 2007 16:42 schreef FJD het volgende:
Denk dat auto kopen-verkopen een stuk goedkopere constructie is.
ja zit daar nu te kijken, alleen we brengen het voertuig dus wel op dezelfde locatie terug. dat is de bedoeling tenminste.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:46 schreef wimmel_1 het volgende:
kijk gewoon ff op de site van Hertz én zet het vinkje bij "Ik breng dit voertuig terug bij een andere locatie" ... Er zijn genoeg vestigingen die niet bij een vliegveld zitten.
Koop dan een treinkaartje ofso. Dan doe je er ook 2-3 dagen over. Ook leuk, kun je onderweg nog stoppen als je dat graag wilt. Zie je mooie dingenquote:Op zondag 7 januari 2007 16:41 schreef EsDe het volgende:
Ik en een paar vrienden zijn van plan om komende zomer in Nederland een auto te huren en vervolgens naar Spanje of Italië te rijden (om vervolgens daar een appartement te huren)
We weten dat vliegen ook maar een paar tientjes kost tegenwoordig, maar wij zien de reis zelf al als deel van de vakantie, lijkt ons erg leuk om te doen.
Mijn vraag is alleen of het mogelijk is om dus hier een auto te huren, en dan daarmee door europa te cruisen. Heeft iemand hier ervaring mee? kan/mag dit zomaar bij elk verhuurbedrijf? (Hertz bijvoorbeeld) ik weet dat je bij ongeveer elk vliegveld een auto kunt huren, maar daar heb ik dus niks aan.
Weet iemand hoe dit zit? of heeft iemand zoiets al eens gedaan?
nouja we willen wel uitstapjes maken, de ene dag hier, de andere daar, maar we slapen wel elke dag in hetzelfde appartement. Vandaar dat een auto ons ook handig lijkt. om de avond een andere bob.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:47 schreef FJD het volgende:
Met vier man in een auto gaan zitten om vervolgens op 1 plaats te blijven hangen....gaan jullie ook nog uitstapjes onderweg doen of is het gewoon zo snel mogelijk naar bv. Salou? Als je nergens echt wilt stoppen dan is het rijden vrij kansloos. Het kost veel geld, het heeft geen toegevoegde waarde en je zit met vier man in een oud barrel 2000km op de weg. Een deel v/d reis is het zeker maar vrolijk wordt je er niet van
Ik bedoel meer van we gaan richting Salou maar we trekken voor de reis ernaar toe een week uit en gaan naar Normandie en vervolgens via Monaco naar Salou. Als je alleen ter plekke reist dan kun je veel beter daar een auto huren.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:50 schreef EsDe het volgende:
nouja we willen wel uitstapjes maken, de ene dag hier, de andere daar, maar we slapen wel elke dag in hetzelfde appartement. Vandaar dat een auto ons ook handig lijkt. om de avond een andere bob.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |