abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44194924
Hallo,

Ik ben van plan om samen met 8 vrienden een raod trip door europa te maken, deze zomer.
Hiervoor willen wij 2 busjes kopen. We willen dan door europa rijden en af en toe een camping pakken en daar voor een aantal dagen staan.
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die dit al een keer hebben gedaan en wat hun ervaringen zijn.
Waar moet ik dan ook allemaal aan denken en wat zijn ongeveer de kosten?

MVG
  Moderator woensdag 6 december 2006 @ 15:57:17 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44195527
De kosten zijn afhankelijk van de afstand die je gaat rijden, het verbruik en de tolwegen die je neemt. Zijn het diesels? En daarnaast heb je natuurlijk de kosten voor onderhoud. Kleine reparaties zullen vast wel nodig zijn zo op zijn tijd. Verzekering is niet gratis. En de belasting natuurlijk ook niet. Tot zover de kosten voor de busjes.

Overnachtingen op campings kunnen goedkoop zijn, maar voor een kostenplaatje is het wel noodzakelijk om te weten hoeveel dagen je weg gaat en naar welke landen.

Dan moet je nog eten en drinken. Kosten voor nachtleven bedenken en eventuele activiteiten die je gaat doen en dan ben je er.

We hebben dus iets meer info nodig.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_44197887
De afgelopen 2 zomers ben ik met 2 verschillende vrienden op reis geweest (dus 2 maal met 2 mensen) in 2005 hebben we dit gedaan met een eigen auto (fiat punto) we zijn via zwitserland naar italie gegaan en toen langs de kust naar marseille. we waren ongeveer 45 euro voor een tank kwijt en daar deden wij best lang mee kilometer of 700 toch wel. je moet natuurlijk ook rekening met de tol houden maar als je geen haast hebt en je eigen roadmovie wil beleven zal ik het zeker aanraden om van de tolwegen af te gaan en lekker secundair gaan rijden, dit heb ik de laatste zomer ook gedaan toen hebben we een auto gehuurd (opel corsa) deze verbruikte een stuk meer en we hadden vante voren afgesproken om zo low budget mogelijk op vakantie te gaan.
we hadden tomtom ingesteld op marseille, en tolwegen vermijden opgegeven..
de eerste dag om 11 uur weggegaan onderweg regelmatig stoppen even balletje trappen en weer verder. toen rond een uur of 7 waren we 100 km voor nancy de snelweg afgegaan.
mooie omgeving opgezocht met veel bos en akkers.. een onverharde weg opgereden en aan een boer gevraagd die daar stond te kijken of we daar konden slapen. ( met ons bouwvakkers frans)
dat was geen probleem zei die als we sochtens maar het hek weer dicht deden want hijzelf woonde paar dorpen verder. etc etc..
wat ik wi lzeggen is: YOU MAKE THE RULES
je maakt het zo gek als je zelf wilt.. dit hebben we vaker gedaan en je altijd overal wel een mooi plekje vinden waar je gratis mag wildkamperen.
we hebben ook gedouched bij de tennisclub en dat soort fratsen.. uiteindelijk waren we echt niet veel geld kwijt alleen aan tol benzine huur van de auto drank en 1 nachtje caming
have fun !
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_44198585
We hebben bezine busjes op het oog en we zullen waarschijnlijk ook wel de tolwegen vermijden. Over het verbruik kan ik vrij weinig zeggen, maar ik denk dat we toch wel snel zo'n 5000 kilometer zullen rijden. Kwa gebieden willen we eerst richting het zuiden en daarna nog een beetje oost europa. We zullen zo'n 3 a 4 weken onderweg zijn.
pi_44199166
Polen is heel leuk en uiterst goed betaalbaar! Idem voor Tsjechie.
Maar afijn, dat zijn dan weer niet de landen waar je op het strand in de zon gaat liggen.
pi_44214801
Waarschijnlijk zal ik en strand en wat Oostland gaan bekijken.
Maar zijn er niet meer mensen die mij een prijsindicatie kunnen geven, of waar ik even goed op moet letten.
Een verhaal van jou road trip is ook altijd welkom.
pi_44216138
Rondreis Oost-Europa - tips gevraagd
Daar kun je wel heel veel informatie vinden.
Ik ben zelf via Berlijn naar Wroclaw, Krakow, Zakopane, Brno en Praag geweest. Allemaal erg leuk. Ook overal in Hostels/Hotels gezeten. Totale kosten voor 18 dagen was (inclusief benzine die op dat moment belachelijk duur was en 3500 gereden kilometers) iets van 1500 euro geloof ik. Echt goedkoop was het dus niet. Wel leuk.
pi_44225989
Wij zijn dan wel van plan, om net als paaskannekoekje, ook gewoon in het wild te gaan kamperen. Heeft iemand enig idee wat een beetje redelijk busje kost? Met redelijk versta ik dan dat hij ons niet in de steek laat, maar na de vakantie hoeven we hem ook niet meer te gebruiken.
  Moderator donderdag 7 december 2006 @ 16:13:29 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_44226129
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:08 schreef Louterman het volgende:
Wij zijn dan wel van plan, om net als paaskannekoekje, ook gewoon in het wild te gaan kamperen. Heeft iemand enig idee wat een beetje redelijk busje kost? Met redelijk versta ik dan dat hij ons niet in de steek laat, maar na de vakantie hoeven we hem ook niet meer te gebruiken.
Tja, qua betrouwbaarheid zou ik zeggen: Toyota. Voor de rest hebben we toch echt een budget nodig. De keuze is te groot.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_44229006
We willen het gewoon zo minimaal mogeljk aanpakken. Maar ik denk dat we met 1000 pp, er van uitgaand dat we met 8 man gaan, een heel eind komen. Maar zoals een echte Nederlander, hoe minder hoe beter. Het is altijd leuk, om nog wat geld over te houden, wat we aan activiteiten kunnen uitgeven, hierbij denk ik aan dingen zoals raften.
pi_44253231
Iemand?
pi_44326799
Weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om een autoverzekering per maand af te sluiten, of kan dit alleen per jaar?
  maandag 11 december 2006 @ 16:13:55 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44328394
Zodra een auto van je naam af gaat, kun je ook de verzekering stopzetten volgens mij. Dus voor de vakantie bus kopen, verzekering afsluiten, na vakantie verkopen of anderzins het kenteken van de verzekeringnemer's naam af krijgen --> verzekering opzeggen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44328641
Ok het is dus wel mogelijk om een verzekering voor een maand te nemen.
Hoe worden dan de kilometers per jaar berekend?
Het aantal dat je die maand rijdt maal 12, terwiljl ik niet twaalf maanden zo veel rijd?
  maandag 11 december 2006 @ 16:26:45 #15
153506 Captain_Fabulous
pi_44328890
Um, das een leuke. Ik denk, dat je moet uitgaan van hoeveel je in de maand dat je de verzekering gebruikt, en dat maal 12. Maar ik ben geen expert op dit gebied...Theoretisch kun je zeggen, als ik voor minder dan 12000 km verzeker, mag ik 11999 km rijden in de eerset maand, en dan de rest van het jaar de auto voor mijn huis hebben staan. Maar als je eerder opzegt?
Vragen, kleine lettertjes lezen zou ik zeggen!
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:34:28 #16
159652 PPAUL
.de pispot.
pi_44348861
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:20 schreef Louterman het volgende:
Ok het is dus wel mogelijk om een verzekering voor een maand te nemen.
Hoe worden dan de kilometers per jaar berekend?
Het aantal dat je die maand rijdt maal 12, terwiljl ik niet twaalf maanden zo veel rijd?
mijn zus heeft vorig jaar dit gedaan met een bestel busje, ding verzekeren (kan niet voor 1 maand) maar naar je periode gewoon verkopen of van het kenteken afhalen ofzo.. zoiets hadden zij dat gedaan geloof ik..
Hesitation means masturbation…
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:53:35 #17
153506 Captain_Fabulous
pi_44350507
Bij elke verzekring volgens mij een ontbindende voorwaarde, als de auto niet meer van jou is, kan je de verzekering gewoon stoppen
pi_44392353
Ok, nu nog maar is opzoek naar 2 goedkope geschikte busjes.
Iemand suggesties?
pi_44397539
Waar je denk ik voor uit moet kijken is datj e niet alleen maar snelweg ziet om maar zo veel mogelijk plaatsen en landen te zien. Dus een redelijke planning vooraf zou wel goed zijn volgens mij.
pi_44397610
Dit willen we juist totaal niet. Lekker van die franse landweggentjes, prachtig.
pi_44426919
Ik wil met drie andere vrienden dit jaar een maand ongeveer door Italië rond gaan touren ook low budget maar hoe en wat weten we nog niet precies, ook niet hoe we het met de auto gaan doen ( of we een andere kopen, of een van iemand gebruiken) en hoeveel geld we mee moeten nemen. Italië is natuurlijk wel een duur land.. Iemand daar nog tips voor?
A whisper of a thrill..
pi_44426985
tvp
pi_44472068
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:10 schreef Louterman het volgende:
Dit willen we juist totaal niet. Lekker van die franse landweggentjes, prachtig.
Nou, na een paar honderd kilometer heb je die landweggetjes ook wel gezien lijkt me. Wel leuk voor 200 - 300km, maar daarna zou ik gek worden, en snel de Autoroute opzoeken, of een betere Route National.

Qua bus kan je denk ik inderdaad het beste een Toyota of een ander Japans merk nemen. Die staan bekend om hun betrouwbaarheid. Verder moet je er misschien wat voor over hebben om airco in de auto te hebben. 3 dagen in 40 graden rijden breekt je op, en bovendien is het ook niet goed voor de concentratie, welke je wel nodig zal hebben voor die lange afstanden. Je had het over 5000km volgens mij, dat is niet echt veel hoor. Mijn ouders zaten vroeger snel op 3000/3500 en dan heb je het alleen maar over de heen/terugreis, wat boodschappen doen en een enkel uitstapje.

Verder kan het budgettechnisch aantrekkelijk zijn om naar landen te gaan waar de benzine niet zo duur is. In Frankrijk is het net zo duur als hier, dus wellicht zijn Oost Europese landen goedkoper. Spanje was ook niet echt duur met een euro de liter.

Iets op gas zou ik niet aanraden, de prijs daarvan is in Frankrijk de helft hoger dan hier, en in veel andere landen is het beperkt verkrijgbaar, of is onderhoud lastiger (taalproblemen, kennis etc).
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_44472250
Ik heb twee jaar geleden de route Berlijn, Praag, Brno, Kracow, Boedapest, Bratislava, Wenen, Praag gedaan.

Gewoon met de auto, het kost wat benzine maar die kosten haal je er zo weer uit omdat de uitgaven voor overnachtingen en eten/drinken in die landen erg laag zijn. Ook slapen was geen enkel probleem overal vonden we wel een geschikte camping, vaak met trekkershutjes die je voor één of twee nachten voor weinig kon huren. Op die manier hoeften we niet de hele tijd de tent opnieuw op te zetten. Ik raad je wel aan er voor de zekerheid één mee te nemen, campings zijn overal en goedkoop. Vergeet niet dat je voor veel landen wel een vignet aan moet schaffen.
pi_44485011
Ha wij hebben toevallig hetzelfde idee als jullie (groep van 8 man). Wij proberen het toch met 1 bus voor elkaar te krijgen, omdat het gewoon veel goedkoper in benzine/diesel gaat zijn. Ook wil ik het liefste voor een diesel motor gaan, aangezien diesels toch minder onderhouds gevoelig zijn dan benzine motors.

Wij hadden trouwens als ruwe schatting 1500 euro genomen voor brandstof/auto/vakantie. Dit is dan voor 3 weken, maar we trekken wel richting het oosten waar het allemaal gewoon een stuk goedkoper is. Want meeste kosten gaat toch in eten/drank zitten en dat kost daar 'niets'.

Ons ritje wordt ongeveer:
Belgie - luxemburg - zuid duitsland/misschien stukje oostenrijk - tsjechie - polen - noord duitsland - nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')