quote:
Nou, na een paar honderd kilometer heb je die landweggetjes ook wel gezien lijkt me. Wel leuk voor 200 - 300km, maar daarna zou ik gek worden, en snel de Autoroute opzoeken, of een betere Route National.
Qua bus kan je denk ik inderdaad het beste een Toyota of een ander Japans merk nemen. Die staan bekend om hun betrouwbaarheid. Verder moet je er misschien wat voor over hebben om airco in de auto te hebben. 3 dagen in 40 graden rijden breekt je op, en bovendien is het ook niet goed voor de concentratie, welke je wel nodig zal hebben voor die lange afstanden. Je had het over 5000km volgens mij, dat is niet echt veel hoor. Mijn ouders zaten vroeger snel op 3000/3500 en dan heb je het alleen maar over de heen/terugreis, wat boodschappen doen en een enkel uitstapje.
Verder kan het budgettechnisch aantrekkelijk zijn om naar landen te gaan waar de benzine niet zo duur is. In Frankrijk is het net zo duur als hier, dus wellicht zijn Oost Europese landen goedkoper. Spanje was ook niet echt duur met een euro de liter.
Iets op gas zou ik niet aanraden, de prijs daarvan is in Frankrijk de helft hoger dan hier, en in veel andere landen is het beperkt verkrijgbaar, of is onderhoud lastiger (taalproblemen, kennis etc).