abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2008 @ 18:44:30 #126
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_59953700
Lekkerding is die blonde toch ook he
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_59956222
Welke blonde, die zangeres of 3D?
pi_65939880
quote:
Massive Attack - Protected: Massive samples

Massive Attack fans moeten nog heel even geduld hebben. Het vijfde studioalbum van de mannen uit Bristol, ‘Weather Underground’ getiteld, moet nog deze maand uitkomen.

Om de honger in de tussentijd enigszins te stillen brengt Rapster een compilatie uit van tracks die dienden als basis voor de muziek van het invloedrijke triphoptrio.

Met het meesterlijke ‘Blue Lines’ (met de megahit Unfinished Sympathy) leverde Massive Attack begin jaren ’90 een vernieuwend album af. De lome mix van hiphopbeats, soul, funk en reggae kreeg het label ‘triphop’ opgeplakt, een stijl die ontelbare navolgelingen kreeg.

‘Protected’ is de tweede compilatie in de reeks die het Rapster label uitgeeft. Eerder konden we op ‘Discovered’ al horen waar Daft Punk de mosterd haalt. Nu is Massive Attack aan de beurt haar blauwdrukken vrij te geven.

Zo horen we het origineel van ‘Man Next Door’ van John Holt (in een vertraagde versie verschenen op Mezzanine) en blijkt Wally Badarou’s ‘Mambo’ de basis voor ‘Daydreaming’ (van het album ‘Blue Lines’) te zijn geweest.

Niet alle samples zijn direct te herleiden naar de bron. Maar na het beluisteren van ‘Protected’ wordt wél helder hoe Massive Attack uit elementen van verschillende muzikale richtingen een eigen stijl destilleerden.

De drie gingen bij Al Green, Isaac Hayes en James Brown langs voor wat soulvolle beats, leende de diepe bassen van reggea-artiesten als John Holt en Lewin Bones Lock en bestudeerde de atmosferische synthesizerklanken van Wally Badarou.

Maar ‘Protected’ is buiten een interessante kijk in Massive Attack’s grabbelton ook gewoon een verzameling van goede muziek. Ondanks het verschil in stijl creëren de nummers stuk voor stuk een relaxte, laidback-achtige sfeer waar het fijn toeven is. En dat voelde de Bristolse vaandeldragers van de triphop haarfijn aan.
Weet iemand, net als de schrijver van dit stukje(?), al meer over 'Weather Underground'? Ik meende dat dat toch niet de titel zou worden?
Nothing has changed. Everything has changed.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:15:47 #129
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_68667257
Kaartverkoop voor Massive Attack in de HMH is begonnen. 27 oktober.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 4 mei 2009 @ 21:25:10 #130
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_68669967
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:15 schreef Asskicker14 het volgende:
Kaartverkoop voor Massive Attack in de HMH is begonnen. 27 oktober.
Ik heb mijn kaartje al klaar liggen!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 4 mei 2009 @ 21:27:30 #131
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_68670085
hmm...
Misschien maar dan.
Heb ze vorige keer wel gezien in de HMH. Was een toffe show.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_68680881
Denk dat ik wel een kaartje ga halen.
pi_68754429
Nee, denk dat ik het dit keer voor gezien houd. HMH is niet mijn favoriete venue en verleden jaar vond ik het na hun Westerparkconcert meer dan genoeg. Hopelijk nemen ze deze keer wel Liz Fraser mee en laten ze die blonde chick achterwege (ik herinner mij sterk van het concert vorig jaar dat ik mij mateloos irriteerde aan haar )
pi_68759344
24 Oktober in Antwerpen, Lotto Arena. Is dat een goede zaal?

Wel een heel stuk dichter bij huis voor mij
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:47:57 #135
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_68785807
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:24 schreef hydraulix het volgende:
Nee, denk dat ik het dit keer voor gezien houd. HMH is niet mijn favoriete venue en verleden jaar vond ik het na hun Westerparkconcert meer dan genoeg. Hopelijk nemen ze deze keer wel Liz Fraser mee en laten ze die blonde chick achterwege (ik herinner mij sterk van het concert vorig jaar dat ik mij mateloos irriteerde aan haar )
Liz fraser was er op lowlands 2 jaar geleden wel bij
Op dit pluspuntje na, was de laatste keer in de hmh wel een heel stuk beter
pi_68788364
Ja dat had ik gelukkig ook meegemaakt toen op Lowlands. Heerlijk staan dromen tijdens hun concert op een zaterdagavond in de Alpha
pi_68933818
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 06:28 schreef Faxie het volgende:
24 Oktober in Antwerpen, Lotto Arena. Is dat een goede zaal?

Wel een heel stuk dichter bij huis voor mij
Is wel een leuke zaal, ik heb er Dream Theater al eens gezien en was leuk, ook goed geluid bij hen. In tegenstelling tot hun voorprogramma, dat was gwn een ramp
pi_68934601
niks bekend over een eventueel voorprogramma op 27/10?

Goldfrapp vorig jaar was een revelatie voor mij.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:07:06 #139
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_68936672
Over LP5:

Op Belgische sites (bijvoorbeeld hiereaux en daareaux) staat een releasedaum van het album genoemd: 14 september. Komt wel allemaal uit hetzelfde persbericht, lijkt het.

Laatste bericht over het album van MA zelf is van 27 maart:
quote:
POSTED BY ROBERT: SPRING WAS IN THE AIR TIGHT CONTAINER OF 100 SUNS STUDIOS..OUR HEADS WERE DOWN OVER THE ELECTRIC DESK LOOKING FOR SINES,GNAWING AND CLAWING AT THE MATTER THAT WILL BECOME LP5-'WEATHER UNDERGROUND'/STEAL IT BACK'..OR ANY EQUALLY INANE SUGGESTIONS..
pi_72030591
quote:
Nieuw album van Massive Attack in januari

AMSTERDAM - Het langverwachte nieuwe album van de Britse triphopformatie Massive Attack komt in januari uit. Dat heeft bandlid Grant 'Daddy G.' Marshall bevestigd tegenover NU.nl.

Als opwarmertje voor de nieuwe plaat komt er in oktober eerst een EP uit, met daarop in ieder geval twee nieuwe nummers: Splitting The Atom en Pray For Rain.

Hoe de EP gaat heten en wanneer het schijfje precies uitkomt wil G. nog niet zeggen. "Het materiaal op de EP is in ieder geval een goede aanloop naar de plaat. Er komen waarschijnlijk ook wat remixen van de nieuwe albumtracks op te staan."

Tijdens recente optredens heeft Massive Attack al verschillende nieuwe nummers laten horen, maar hiervan zullen fans in het nieuwe materiaal weinig terug herkennen.

"We hebben de afgelopen tour een stuk of acht nieuwe nummers uitgeprobeerd, maar geen daarvan zullen in herkenbare versie op de plaat terug te vinden zijn", zo laat G. weten.

Ook over de titel van het album wil G. nog niks kwijt. "Ik weet dat er op internet namen rondzingen als Weather Underground en LP5, maar dat zijn allemaal werktitels. De definitieve albumtitel zijn we zelf ook nog niet uit."

G. wil wel de namen van enkele gastvocalisten prijsgeven. Onder andere Damon Albarn (Blur, Gorillaz), reggeazanger Horace Andy, Tunde Adebimpe (zanger van TV On The Radio) en zangeres Martina Topley-Bird zullen op de plaat te horen zijn.

Het laatste studioalbum van Massive Attack, 100th Window, dateert uit 2003. De band verwierf in 1991 wereldfaam met het nummer Unfinished Sympathy van debuutalbum Blue Lines. Later haalde het duo opnieuw de hitlijsten met de liedjes Angel en Teardrop.

Massive Attack geeft op 27 oktober een concert in de HMH in Amsterdam.
Goed nieuws!
pi_72031599
Martina
pi_73896220
Nog een week
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:08:04 #143
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_74103046
Vanavond! Zin in!

Iemand meer info over het voorprogramma?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_74105445
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:08 schreef hornage het volgende:
Iemand meer info over het voorprogramma?
Martina Topley Bird. Je kunt op Youtube wat clipjes vinden (bijv Sandpaper Kisses). Ze is bekend geworden als zangeres bij Tricky, op z'n eerste albums (zoek bijv maar eens het nummer Black Steel).

Waarschijnlijk zal ze ook bij Massive Attack wat vocals doen vanavond.
pi_74105826
Dat Black Steel is trouwens een Public Enemy cover, met een fantastische tekst.

I got a letter from the government the other day
I Opened and read it
It said they were suckers
They wanted me for their army or whatever
Picture me given' a damn, I said never
Here is a land that never gave a damn
About a brother like me and myself
Because they never did I wasn't wit' it
But just that very minute it occured to me...
The suckers had authority

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2009 12:15:05 ]
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:57:12 #146
18008 hornage
pi_74138895
Zo zeg, ik vond het concert van gisteren veel vetter dan vorig jaar!
Nieuwe nummers klonken beter en kwamen er beter in en de nummers waarin ze ff lekker losgingen en lekker gingen jammen waren echt super! Genoten en lekker staan swingen!

Ben erg benieuwd naar het nieuwe album. Nu weer werken, beetje afteren in de Rabo-Lounge boven klonk wel goed, maarja, no time he....
pi_74139790
Tja, het geluid was beter dan vorige keer bij Westergas. Vette nummers ook. Helaas Dissolved Girl niet gehoord :-(

De sfeer in het Westerpark was wel beter vorig jaar.
pi_74140601
Geen Protection.

Ik vond het eigenlijk minder geslaagd dan vorige keer in de open lucht. De lichtshow was natuurlijk waanzinning en een concert van een uur en drie kwartier is behoorlijk, maar...
- Dat enorm lang uitgesponnen Save From Harm had van mij niet gehoeven. Het voegt niks toe aan het nummer.
- De vocals bij Unfinished Sympathie vond ik niet geslaagd. Zo'n mooi, ingetogen nummer moet je niet verkrachten met Mariah Carey-achtige uithalen en kreuntjes.
- De vocals van Martina vond ik ook niet top.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:42:19 #149
18008 hornage
pi_74141546
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:10 schreef k_man het volgende:
- Dat enorm lang uitgesponnen Save From Harm had van mij niet gehoeven. Het voegt niks toe aan het nummer.
Ik ging eigenlijk superlos omdat ze zo lekker los gingen daarmee. Eigenlijk hoogtepunt van mijn kant
quote:
- De vocals bij Unfinished Sympathie vond ik niet geslaagd. Zo'n mooi, ingetogen nummer moet je niet verkrachten met Mariah Carey-achtige uithalen en kreuntjes.
Ach, je moet het nummer af en toe anders brengen voor de variatie. Vond het wel te doen eigenlijk.
quote:
- De vocals van Martina vond ik ook niet top.
Beter dan dat meisje die vorig jaar dacht Teardrop te kunnen brengen en tegelijkertijd maar het hele nummer verkrachtte

[ Bericht 0% gewijzigd door hornage op 28-10-2009 15:09:13 ]
pi_74150891
Nou ja, het was ook geen slecht optreden. Het was best acceptabel, maar niet super goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')