abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 april 2006 @ 16:04:23 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_37215764
Getver, bix. Heel suf van je nicht en vreselijk eng lijkt me om in je hoofd te hebben wat er allemaal gebeurd kan zijn, terwijl je je kind zoekt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 23 april 2006 @ 16:05:02 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37215783
Dat is dan mss hun keuze voor hun kinderen, maar mag jij die mss even zelf maken!
pi_37215790
ja. pff.
  zondag 23 april 2006 @ 16:46:34 #254
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37217249
Jeetje bix wat eng allemaal Gelukkig goed afgelopen!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_37217255
Bix, kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent!
  † In Memoriam † zondag 23 april 2006 @ 16:49:51 #256
43556 miss_dynastie
pi_37217346
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:48 schreef bixister het volgende:
ja en 't was echt geen 'gewoon' schrikdraad, maar extra sterk dus he. de man van m'n nicht heel droog 'och ja, daar krijg je wel een flinke klap van maar dat doen ze een keer en nooit meer'. tsja.
Uhm... ja, dat kan je ook op twee manieren interpreteren. Doodeng
pi_37217349
Oh Bix, wat een mazzel dat er niks ernstigs gebeurd is Stel je voor hee.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_37217841
missD, nou dodelijk zou 't niet zijn hoor, maar wel echt een flinke klap. ik geloof 20.000 volt maar met een laag ampere ofzoiets (?). voor een volwassene al een behoorlijke rotklap, dus voor een kind helemaal heftig lijkt me. als ie die poppenbuggy iets anders vastgehouden had (nu bij de plastic handvaten) had ie vast harder gehuild dan nu alleen over die afgepakte pop en vastzittende buggy.

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 23-04-2006 20:33:10 ]
  zondag 23 april 2006 @ 17:19:35 #259
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_37218342
Jeetje wat een schrik Bix. In ons vorige huis gebruikten de buren heel zwak schrikdraad om hun katten in de tuin te houden en dat vond ik al eng
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zondag 23 april 2006 @ 18:11:13 #260
43556 miss_dynastie
pi_37219892
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:04 schreef bixister het volgende:
missD, nou dodelijk zou 't niet zijn hoor, maar wel echt een flinke klap.
Nee, snap ik wel, maar ik vind het altijd zo'n dooddoener...
  zondag 23 april 2006 @ 18:40:59 #261
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_37220785
Sommige mensen zou je toch ook, niks gevaarlijks pff..
Bix, je reactie had de mijne kunnen zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 23 april 2006 @ 19:03:10 #262
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37221541
Mijn hart bonsde gewoon bij 't lezen van je verhaal..
Dem, wat eng!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37222340
Bix en sugar
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_37223221
Wat eng Bix
pi_37223748
quote:
Op zondag 23 april 2006 14:34 schreef poemojn het volgende:
Ja, met afgeronde punten enzo. Ik was zelf ook niet op het idee gekomen dat ze het misschien al zou kunnen maar m'n oma begon erover en die heeft soms wel goede ideeen. Van die smalle stroken papier zijn 't makkelijkst om te knippen. Er moeten ook schaartjes zijn met een groot en een klein gat (zoals deze) en die schijnen makkelijker te zijn.. maar weet iemand waar je die kunt kopen? 'k Heb ze nog niet kunnen vinden. (Die ze nu gebruikt is van de Hema.)
Hier heb ik m volgens mij bij de Bruna zien liggen. Als je wilt wil ik de volgende keer als ik in de buurt ben (en er aandenk) wel even gaan kijken voor je.
  Jubileum moderator zondag 23 april 2006 @ 20:13:17 #266
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37223997
Gatverdamme Bix, ik denk dat ik die mensen van schrik helemaal stijf zou schelden. Sloot, schrikdraad, toe maar hee.....
IIk ben blij dat het goed is afgelopen maar jemig hee!

En Maria ook al zo eng met dat stopcontact, brrrrr
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_37224292
Bedankt Xanthe maar een Bruna is hier ook, dus ik zal er (over)morgen eens naar kijken!
  † In Memoriam † zondag 23 april 2006 @ 21:35:59 #268
81992 Githa
pi_37227201
jeetje Bix, ik zou ook een lichtelijke paniek aanval hebben als ik Jordy niet zou kunnen vinden en dan zeg ik maar niks over de gevaarlijke zones
Gelukkig is alles goed afgelopen, zo ook met Maria!
Wat een schrik Sugar als je je kindje daar ziet porren in een stopcontact
pi_37229120
quote:
Op zondag 23 april 2006 20:20 schreef poemojn het volgende:
Bedankt Xanthe maar een Bruna is hier ook, dus ik zal er (over)morgen eens naar kijken!
Mocht het nou niet lukken geef dan even een gil , kijk ik alsnog even hier (de bruna die we hier hebben was voorheen een grote boekhandel met kantoor en hobby artikelen en is vele malen uitgebreider dan de andere bruna filialen die ik ken).
pi_37229515
Zal ik doen, bedankt!
  zondag 23 april 2006 @ 23:16:56 #271
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37229628
Worst case scenario, bbbrrr Sugg en Bix gelukkig is alles goed afgelopen.

Ook enorme leuke verhalen gelezen over de kids wat zijn het toch ook kleine toppertjes
pi_37235699
Bix wat een verhaal. Ik zou me ook helemaal rotgeschrokken zijn!!!! Heb je toen je een beetje bijgekomen was hun niet aangesproken op die sloot enzo? Ik zou daar laaiend om geweest zijn.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37235957
Bix en Sugar Gelukkig een happy end, maar wat eens schrik!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 24 april 2006 @ 09:16:37 #274
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_37236163
Ik krijg echt buikpijn van die verhalen van Sugar en Bix
pi_37236501
Anders ik wel. Heb er zelfs van gedroomd vannacht.
Gelukkig kan dit bij mijn ouders niet gebeuren die hebben allemaal kindveilige stopkontakten. Wi hebben de dozen waar ze eventueel bij zou kunnen afgeplakt maar echt veilig vind ik die dingen ook niet , we gaan dus van die dozen kopen waarin het is ingebouwd en zeker de dozen op haar kamertje vervangen.

En slootjes... Brrr , we hebben hier ook heel veel water in de buurt , slootjes , grachtjes en een grote plas , allemaal binnen loop afstand van een paar minuten. Voor mij geld gewoon dat ik mijn kind in het zicht wil houden. Wat een ander daarvan denkt boeit me niet , maar als er toch wat gebeurd zou ik het mezelf anders nooit vergeven. De tijd dat ze zich losmaken komt nog wel.
  maandag 24 april 2006 @ 11:59:00 #276
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37239945
Bix, wat eng....
Toen ik zwanger was maakte mijn familie zich helemaal druk om de buurt waarin ik woon. Dat zijn zegmaar 4 eilandjes. Dus om onze straat is omringd door water. Ik had er alle vertrouwen in dat dat niet uit zou maken enzo. Nu luuk er eenmaal is ben ik toch wel huiverig. En Xanthe, inderdaad... gewoon in het zicht houden hoor! Kinderen spelen hier ook echt pas laat alleen op straat.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_37240784
Wat vinden jullie eigenlijk laat? Wat is dan een normale leeftijd om alleen te spelen? (O en nee dat mag Myrthe echt nog niet, ik kuier er achteraan en sta ernaast bij glijbanen en klimrekken ed, vind dat toch echt nog een beetje eng.)
pi_37241044
Isis mag van mij als ze een jaar of 2 is best "alleen" buiten spelen , maar dan voor de deur op de straat , dan kan ik haar toch nog in de gaten houden. Of met de grotere kinderen in de dominee's tuin. Voordeel van die grotere kinderen waar ik het nu over heb al een groot verantwoordelijkheids gevoel hebben naar kleine kindjes omdat ze thuis veel kindjes hebben waarvan de jongste iets jonger is dan Isis.
Maar ik wil haar toch in het zicht van ons huis houden.
dat is het gevoel dat ik er nu bij heb , maar kan natuurlijk nog veranderen. Voordeel is wel dat wij in een dorp wonen en ons huis in een doodlopende straat staat waar een je 30km pu mag rijden, eigenlijk komt er alleen bestemmings verkeer

Isis is weer goed gekeurd 12kg en 78cm. De BMR-prik is een maandje uitgesteld en word als Isis tenminste gezond is 22 mei gegeven.
  maandag 24 april 2006 @ 12:49:30 #279
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37241303
Maar om nou de verantwoording bij die kinderen te gaan leggen vind ik persoonlijk heel wat. Dat zijn ook nog steeds kinderen ongeacht de leeftijd.

Hier zal ik voorlopig achter Zoë aan hobbelen ook al is de speeltuin omringd met hekken ik zal er toch bij zitten. Denk zelf dat ik haar op dat gebied bij een jaar of 4 los laat zeg maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe je eigen kind is.
pi_37241408
Djen is echt buiten gaan spelen toen ze ruim 4 was. Wij woonden 2 hoog dus dan ga je al minder makkelijk ff naar beneden om te spelen. Hier, waar we nu wonen, spelen de kinderen tot een jaar of 3 in de tuin en daarna voor op het hofje, waar vaak de halve buurt zit thee te leuten.

Djulian gaat het steeds meer door krijgen dat zindelijk worden. Vanmorgen wou hij geen luier meer aan en dus lekker in zijn blote kont gelopen en 2x een mini plasje op de grond toen hij onderweg naar het potje was. Het poepen gaat ook goed op het potje
  maandag 24 april 2006 @ 12:54:30 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_37241459
Ik moet er ook nog niet aan denken om Léon met een paar weekjes (want dan 2) alleen op straat te laten. No way. Sowieso omdat we aan een behoorlijke drukke weg wonen. En meneer kijkt niet op of om, banjert zo de straat op. Hij heeft me al een keer een hartverzakking bezorgd, omdat ik niet snel genoeg kon reageren. Dus nee, dat zit er echt nog niet in. Zelfs in de tuin ben ik er vaak gewoon bij.

Lishe, hoe doe je dat straks in het nieuwe huis eigenlijk? Daar staat ook niets voor het water of wel? Ik meen het zo op de foto gezien te hebben.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_37241473
Ik vind het moeilijk hoor om te beslissen wanneer.
Mijn vriendin heeft 2 zoontjes die wat ouder zijn (8 en 12) en die vragen steeds als wij er zijn of Sven mee naar buiten mag met hen. Aan het eind van de straat is daar een klein speeltuintje en daar willen ze met hem gaan spelen. Maar er is ook een rivier vlakbij, en het is vlakbij een (weliswaar rustig) kruispunt. Ik heb het 1x goed gevonden maar het zat me toen heel de tijd niet lekker. Ik doe het voorlopig dus niet meer. Ik wil ook niet die jongens de verantwoordelijkheid over Sven geven (ik ben er niet zo'n voorstander van kinderen de verantwoordelijkheid over andere kinderen te geven)
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_37241505
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:49 schreef Rottdog het volgende:
Maar om nou de verantwoording bij die kinderen te gaan leggen vind ik persoonlijk heel wat. Dat zijn ook nog steeds kinderen ongeacht de leeftijd.
Heb zelf die vrijheid op deze manier ook gekregen toen ik een jaar of 2 was.
En natuurlijk blijven het kinderen (al zijn de oudste al pubers) , dat is ook de reden dat ik Isis hoe dan ook wel in het zicht wil kunnen houden.
pi_37241539
Alleen buiten spelen zit er hier sowieso voorlopig niet in. Beetje link op een boot. Maar ik hoop dat we een huis met een tuin vinden. Dat lijkt me wel relaxed. Maar een dreumes/peuter moet je toch echt overal en altijd in de gaten houden vind ik.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_37241722
Bo speelde met 3.5 jaar "alleen" buiten. Ze mocht dan in het pad (achter de tuinen) en om het andere blok huizen heen (daar is een grasveldje) Ze mocht niet aan de voorkant bij onze huizen omdat de stoep daar niet breed is. Ze moest (en nu nog) zeggen waar ze heen ging en al ging ze voor 3 min ergens in de tuin spelen of bij iemand binnen moest ze dat komen zeggen) En dat deed ze ook keurig. Verder ging ik dan wel zelf om de zoveel tijd tjekken door een rondje met Jans te wandelen enzo. En nu gaat dat nog steeds zo. Nu laten we haar wat losser ze hoeft als ze bv met Miep voor Miep dr deur aan t spelen is niet meer te zeggen dat ze daar in de tuin wilt spelen.. Maar zelf vind ze dat nog wel prettig want ze komt nu nog steeds zeggen hoe en wat, maar dat proberen we nu een beetje los te laten. Bo is ook niet iemand die zomaar zal oversteken ofzo.
Jans accepteerde dat ze altijd in de tuin moest blijven. Tot nu toe dus
Jans mag nu als ze het komt vragen naar het buurmeisje toe. Daar in de tuin spelen of daar binnen. Als ze weer klaar met spelen is komt ze ook altijd weer netjes terug. Maar willen de andere kinderen ergens anders heen dan zou ze het liefst wel meerennen. En dat doet ze dus ook wel eens. Jans is nog een kippie zonder koppie en dus mag ze deze zomer nog niet alleen mee het pad in en om het huis naar t grasveldje. Zal wel veel frustratie opleveren En eidn van de zomer lukt het haar misschien wel.

Ik vind het in ieder geval erg afhankelijk van het kind. Ook van de buurt, de andere ouders enzo. Ik zal in ieder geval nooit Bo belasten met het oppassen op haar zusje.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_37241854
Wat ik trouwens altijd zeg en nmog steeds tegen Djen dat als ze ergens binnen gaat spelen dat ze haar fietsvroeger stepvoor de deur moet zetten waar ze binnen is, dat maakt het zoeken een stuk makkelijker
pi_37243784
Dat is een slimme Anitra!
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 24 april 2006 @ 14:45:57 #288
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_37244855
Zo doe ik dat ook met Sterre, Anitra Bij Wouter is het een ander verhaal, die weet dat 5 uur 5 uur is, dat ie dan terug moet zijn. Tristan krijgt sinds een paar weken de vrijheid dat ie in de zandbak op de oprit mag spelen. Maar hij mag niet de straat op. En daar luistert ie naar. Ik kijk wel om de paar minuten of ie er nog is (via het raampje in de bijkeuken, dan ziet ie mij niet), maar ik sta of zit er niet meer naast.
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:00:11 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_37269450
Ik heb een kind wat met geen mogelijkheid aan een ontbijt te brengen is maar wel strontchagerijnig omdat ie nog niks gegeten heeft. Ik krijg er echt geen hap in, zo erg! Ik probeer vanalles, pap, brood, yoghurt, you name it. Nu heeft ie het ineens weer over krentebollen (die ik niet heb natuurlijk) maar als ik ze wel zou hebben zou hij die ook niet willen hoor. Wat moet je daar nou mee? Want ik weet dat ie enorm bijtrekt als ie eenmaal gegeten heeft.
Ik maak er naar hem toe geen drama van, want ik heb altijd het idee dat dat juist averechts werkt. Maar inmiddels word ik er wel gestoord van! (voornamelijk van het gesjacherijn eigenlijk)

[ Bericht 3% gewijzigd door Belana op 25-04-2006 08:26:20 ]
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:00:46 #290
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37269454
Jolie speelt wel eens buiten met de buurkinderen van acht en zes jaar. Daar ben ik gewoon bij.
Ik vind het helemaal niet goed, al die kinderen die maar op straat hangen. Ligt waarschijnlijk ook aan waar je woont maar hier zie je bijna van die hangende kinderen op straat. Bij Jolie wil ik dat echt niet hebben, als je niet weet wat je gaat dan ga je niet voor de deur hangen. Ik vind dat zo'n deprimerend gezicht, hangkleuters. Bah.
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:04:58 #291
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37269494
Wil hij ook geen melk in bed ofzo s morgens?
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:30:23 #292
24188 Belana
kloon van belana
pi_37269744
Nou, ik heb hem inmiddels weer op bed gedaan en aldaar er een fles pap in gekregen...
Gisteren had ie ook al zo'n rare slaapdag, hij was vroeg wakker en ging er om 8 uur ook alweer in en toen heeft hij 5 uur achter elkaar liggen slapen nog En nu wilde hij dus weer slapen...
Misschien heeft ie wel gewoon weer wat onder de leden hoor, kan best. Die ene kies is wel helemaal door nu, dus daar zou het dan toch niet meer aan mogen liggen, maar misschien zit de rest er ook wel aan te komen ofzo... het blijft raden... Magoe, hij heeft een fles pap op en gaat weer slapen. Straks heb ik weer mijn lieve leuke stoute jongetje terug

Hangkleuters LB dat lijkt me vreselijk idd...
stormy waters...
sailin'
pi_37269782
In de vorige buurt waar wij woonden zag je idd. ook van die kinderen in alle leeftijden (vanaf dat ze konden lopen) die maar een beetje rond hingen.
Hier word echt gespeeld , geknikkerd , hutten gebouwd , gevoetbald , batminton , stoepkrijten , hinken , stelten , hoepels en de kleintjes die net hebben leren fietsen zie je nu wel vaak even heen en weer fietsen.
pi_37270183
Dan zal die inderdaad wel niet lekker zijn/worden Belana, dat slaapkoppie van jou

Luchtbel wat erg dat die kleuters zich al zo vervelen. Hier is het net als bij Xanthe gelukkig kwa spelen.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 25 april 2006 @ 09:06:06 #295
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37270202
daar geloof ik volgens mij niet eens meer in, zo'n wereld

Misschien moet ie even groeien ofzo Belana, straks wordt het vast gezelliger en hij kan mooi buiten spelen Lekker weer!
pi_37270255
O luchtbel als Jolie daar dalijk zelf mee begint gaan de kinderen vanzelf meedoen
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 25 april 2006 @ 09:08:46 #297
24188 Belana
kloon van belana
pi_37270257
ik heb hem er alweer uit gehaald, dat heeft ie ook soms, ff "tot rust komen" noemen wij dat, dan is ie ff aan het spelen in zijn bedje, lekker alleen in het donker. Nu gaat het beter (de pap heeft ook geholpen) Maar hij zal wel iets hebben idd, groeien of kiezen, of iets.
Straks lekker naar buiten idd, lekker in de tuin van de glijbaan enzo. Veel meer kan ik helaas niet meer, daar baal ik dan wel weer van magoe, is niet anders.
stormy waters...
sailin'
pi_37270387
Tis ook wel lekker weer hoor Belana om lekker te zitten en te genieten van een bakkie in de zon
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 25 april 2006 @ 09:29:34 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_37270679
ja is ook zo hoor jessie
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 25 april 2006 @ 09:31:53 #300
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37270728
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 09:08 schreef jessie het volgende:
O luchtbel als Jolie daar dalijk zelf mee begint gaan de kinderen vanzelf meedoen
Ja laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaater
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')