Waarom niet? is voor jou gewoon een daggie vrij hoor..quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze vieren maar wat ze willen onder elkaar. Als het maar geen erkende feestdag wordt.
Dat boeit me niet. Het zou nog meer aanpassing aan en invoering van hun cultuur betekenen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Waarom niet? is voor jou gewoon een daggie vrij hoor..
Als we alle feestdagen van het Jodendom, Boeddhisme, Hinduïsme, etc meerekenen, hoeven we nooit meer te werken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Je hoeft er toch niet aan mee te doenquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat boeit me niet. Het zou nog meer aanpassing aan en invoering van hun cultuur betekenen.
We hebben het hier over een dag (1 dag). En De Islam is in Nl volgens mij de op 2 na grootste religie in NL..quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Als we alle feestdagen van het Jodendom, Boeddhisme, Hinduïsme, etc meerekenen, hoeven we nooit meer te werken.
Daar ben ik het meer eens.. en bovendien hebben ze al de suikerfeestje met al die smerige henna op hun handen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze vieren maar wat ze willen onder elkaar. Als het maar geen erkende feestdag wordt.
Net zoals Goede Vrijdag en Bevrijdingsdag zeker.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:05 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat is al erg genoeg. We laten het daar maar bij.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
We hebben het hier over een dag (1 dag). En De Islam is in Nl volgens mij de op 2 na grootste religie in NL..
Ja, dus? Waarom zou een Islamfeestdag erkend moeten worden? Waarom niet de feestdagen van de duizenden andere religies?quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
We hebben het hier over een dag (1 dag). En De Islam is in Nl volgens mij de op 2 na grootste religie in NL..
Wel dus als je het nationaal erkend. Dan krijg je een dag vrij om erbij stil te staan. De feestdag wordt je daardoor opgedrongen. Terwijl als een feestdag individueel waarde voor je heeft, dan kan je dat sowieso vieren. Daarvoor hoef je het niet de hele staat op te dringen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:12 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Je hoeft er toch niet aan mee te doen
Omdat de Islam in NL niet zomaar een religie is. Hoe je het wendt of keert: iets van 2 miljoen Nederlanders zijn Moslim.. beetje arrogant om deze maar ff buiten te sluiten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:23 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, dus? Waarom zou een Islamfeestdag erkend moeten worden? Waarom niet de feestdagen van de duizenden andere religies?
En dat geldt niet voor kerst? pasen? Dodenherdenking. Ik heb totaal geen zin om 4 mei te herdenken, maar o wee als ik het niet doe...quote:Trouwens: Waarom moet een feestdag sowieso nationaal erkend worden? Als je er zelf waarde aan hecht hoef je dit toch niet aan de natie te verbinden? Ikzelf kan Thanksgiving fantastisch vinden, maar ik zit er echt niet op te wachten dit de hele natie op te dringen. Dat mag je lekker in je eigen kring vieren.
Dat kan je helemaal zelf invullen.. Gebruik die dag lekker om naar de gamma te gaan ofzo.. Je hoeft er niet bij stil te staan, je hoeft er niet aan te denken. kortom: het wordt je niet opgedrongen, je kan doen en laten wat je zelf wilt..quote:Wel dus als je het nationaal erkend. Dan krijg je een dag vrij om erbij stil te staan. De feestdag wordt je daardoor opgedrongen. Terwijl als een feestdag individueel waarde voor je heeft, dan kan je dat sowieso vieren. Daarvoor hoef je het niet de hele staat op te dringen.
quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:32 schreef habsudovafan het volgende:
Dan ook kerst en Pasen in de arabisch wereld.
Gelijke monniken (imams) gelijke kappen (baarden)
Die 2 miljoen 'mensen' moeten al blij zijn dat ze hier mogen wonen! En dan nog eens het lef hebben om eisen te gaan stellen!quote:Op zondag 16 april 2006 04:45 schreef TimmyAsd het volgende:
Omdat de Islam in NL niet zomaar een religie is. Hoe je het wendt of keert: iets van 2 miljoen Nederlanders zijn Moslim.. beetje arrogant om deze maar ff buiten te sluiten.
[..]
We hebben niet eens vrij op alle huidige feestdagen. Denk je dat als er één bijkomt, waar ook nog een ruim 14 miljoen mensen niets mee heeft, dat je dan wel vrij gaat krijgen? Ik dacht het niet.quote:Op zondag 16 april 2006 04:45 schreef TimmyAsd het volgende:
Dat kan je helemaal zelf invullen.. Gebruik die dag lekker om naar de gamma te gaan ofzo.. Je hoeft er niet bij stil te staan, je hoeft er niet aan te denken. kortom: het wordt je niet opgedrongen, je kan doen en laten wat je zelf wilt..
Ik las net ergens anders dat je wilde emigreren naar de VS, met zo'n instelling kom je er wel inderdaad.quote:Op zondag 16 april 2006 05:18 schreef jeroen2497 het volgende:
[..]
Die 2 miljoen 'mensen' moeten al blij zijn dat ze hier mogen wonen! En dan nog eens het lef hebben om eisen te gaan stellen!
Wat denken ze wel! Laat ze dat in hun eigen land doen! Oprotten!
Ja hoor, maar die worden niet allemaal nationaal gemaakt, die moslims mogen best een feessie bouwen ofzo, prima, houd ze van de straatquote:Op zondag 16 april 2006 08:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik las net ergens anders dat je wilde emigreren naar de VS, met zo'n instelling kom je er wel inderdaad.
Je bent er van op de hoogte dat in de VS ook vele 'feestdagen' zijn uit allerlei culturen?
Gut ja, nou is het al nationaal.quote:Op zondag 16 april 2006 09:00 schreef jeroen2497 het volgende:
[..]
Ja hoor, maar die worden niet allemaal nationaal gemaakt, die moslims mogen best een feessie bouwen ofzo, prima, houd ze van de straat![]()
Voor velen van hen is NL hun eigen land.quote:Op zondag 16 april 2006 05:18 schreef jeroen2497 het volgende:
[..]
Die 2 miljoen 'mensen' moeten al blij zijn dat ze hier mogen wonen! En dan nog eens het lef hebben om eisen te gaan stellen!
Wat denken ze wel! Laat ze dat in hun eigen land doen! Oprotten!
Dat gaat er bij sommigen niet in, ook niet bij mensen die naar de VS willen en niet weten dat dat een immigratieland bij uitstek is.quote:Op zondag 16 april 2006 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor velen van hen is NL hun eigen land.
Accepteer dat NL een immigratie land is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |