wie weet, maar misschien ook niet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
bacterie kan toch ook evolueren naar een mogelijk medicijn tot aids, ik noem maar wat?
Groot kansquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wie weet, maar misschien ook niet.
Er zijn toch genoeg bacterien die een medicijn creeren zonder dat je van ze ziekt wordt?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:09 schreef Zyggie het volgende:
Ehm waarom ga je van de ziektenmakers opeens naar genezers? Zonder die bacterien en virussen werd je niet ziek.
Mensen zijn toch wel intelligenter om een grote dreiging van tevoren op te merken, dan wel herstellen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:06 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar wat nou als je nakomelingen tegelijk met jou het loodje leggen zoals bij de dino's ?
je "intellect" vindt toch wel een manier om dat alles in een balans te houden?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:24 schreef ATuin-hek het volgende:
Nog even over het evolutionair nadeel van intelligentie. Het kost een lichaam erg veel energie en voedingsstoffen om een groot brein te onderhouden. Als dit nadeel niet opweegt tegen de voordelen van een groter intellect..
Daar gaat het niet om. Als het nadeel te groot is zal het nieteens ontstaan. Het is niet alsof er van de ene op de andere generatie een zelfbewust brein is.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je "intellect" vindt toch wel een manier om dat alles in een balans te houden?
Van de een op de andere generaties danquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Als het nadeel te groot is zal het nieteens ontstaan. Het is niet alsof er van de ene op de andere generatie een zelfbewust brein is.
?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van de een op de andere generaties dan
Kans dat leven zou ontstaan was ook kleinquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ook een grote kans geeft geen garanties, slechts een grotere kans
precies. dus de kans dat je uitgeroeid wordt kan klein zijn, maar zeer zeker aanwezigquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kans dat leven zou ontstaan was ook klein
Dan is het tijd voor mijn superieure soort, Homo Triggerquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
precies. dus de kans dat je uitgeroeid wordt kan klein zijn, maar zeer zeker aanwezig
vooruit, achteruit...dat is subjectief. dat zou betekenen dat we evolutionair ergens naar streven.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:37 schreef Triggershot het volgende:
Zijn we laatste 150.000 jaar uberhaupt vooruit gegaan dan?
In Turkije weten ze hoe het hoortquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
vooruit, achteruit...dat is subjectief. dat zou betekenen dat we evolutionair ergens naar streven.
quote:er zullen vast zaken veranderd zijn op bais van de habitat. denk alleen maar aan huidskleur.
quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In Turkije weten ze hoe het hoort
[afbeelding]
[..]
[..]
in het artikel hebben ze het over "achterwaartse evolutie"
quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:48 schreef het_fokschaap het volgende:
in het artikel hebben ze het over "achterwaartse evolutie"
quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
vooruit, achteruit...dat is subjectief.
Niet helemaal in dit geval. Rechtop lopen is een eigenschap van Homo Sapiens, terwijl een stukje terug in de geschiedenis er niet rechtop lwerd gelopen. Dus kan je stellen dat het achteruit is.quote:
Je kunt toch niet menen dat het daar om evolutie gaat?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:51 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Niet helemaal in dit geval. Rechtop lopen is een eigenschap van Homo Sapiens, terwijl een stukje terug in de geschiedenis er niet rechtop lwerd gelopen. Dus kan je stellen dat het achteruit is.
Nee slechts een mutatie in de genen. Stel dat ze die mutatie niet hadden zouden ze normaal zijn. Misschien is die mutatie dus wel de eigenlijk reversibele mutatie geweest die mensen rechtop lieten lopen. Uiteraard zit het niet zo simpel in elkaar.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je kunt toch niet menen dat het daar om evolutie gaat?
Kan het gaan om een mutatie gebaseerd op chemicalien?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:56 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Nee slechts een mutatie in de genen. Stel dat ze die mutatie niet hadden zouden ze normaal zijn. Misschien is die mutatie dus wel de eigenlijk reversibele mutatie geweest die mensen rechtop lieten lopen. Uiteraard zit het niet zo simpel in elkaar.
Verschillende maten van intelligentie bestaan door het volledige dierenrijk. Hoe snel zoiets kan ontstaan zou ik niet weten maar een sterke vergroting gaat wel langer duren dan 300 generaties.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
300 generaties later,misschien?
Waar denk je dat genetische informatie in op zit geslagenquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kan het gaan om een mutatie gebaseerd op chemicalien?
Ah ok, maar na hoeveel generaties zou je dan eigenlijk iets moeten kunnen waarnemen?quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Verschillende maten van intelligentie bestaan door het volledige dierenrijk. Hoe snel zoiets kan ontstaan zou ik niet weten maar een sterke vergroting gaat wel langer duren dan 300 generaties.
chemicalien?quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waar denk je dat genetische informatie in op zit geslagen
dat is het mooie van evolutie, niets moetquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah ok, maar na hoeveel generaties zou je dan eigenlijk iets moeten kunnen waarnemen?
Wel als je evolutie wilt onderbouwenquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is het mooie van evolutie, niets moet
jij wilt specifieke voorbeelden, dan kan ik je alleen verwijzen naar het verleden en de vondsten die gedaan zijn. ik kan niet speculeren over hoe het nog een zou gaan. er is vast veel materiaal te vinden over het ontstaan van de homo sapiens en hoe lang zoiets geduurd heeft.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel als je evolutie wilt onderbouwen
quote:
Ik dacht het deSoxyribonucleïnezuur was? Of is dat hetzelfde?quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
deoxyribonucleïnezuur om precies te zijn.
Waarschijnlijk een typo van hekje.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:22 schreef Nekto het volgende:
[..]
Ik dacht het deSoxyribonucleïnezuur was? Of is dat hetzelfde?
duidelijkquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:17 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
jij wilt specifieke voorbeelden, dan kan ik je alleen verwijzen naar het verleden en de vondsten die gedaan zijn. ik kan niet speculeren over hoe het nog een zou gaan. er is vast veel materiaal te vinden over het ontstaan van de homo sapiens en hoe lang zoiets geduurd heeft.
Die kan je doorgeven aan je kinderen? Chemicalien van buitenaf dan?quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
deoxyribonucleïnezuur om precies te zijn.
"DNA (een afkorting van Deoxyribo Nucleic Acid - deoxyribonucleïnezuur, vaak ook desoxyribonucleïnezuur genoemd)"quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:22 schreef Nekto het volgende:
[..]
Ik dacht het deSoxyribonucleïnezuur was? Of is dat hetzelfde?
Da's weer eens een echte schapige opmerking.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan was hij toch niet zooo precies
[..]
Dat is dus DNAquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die kan je doorgeven aan je kinderen? Chemicalien van buitenaf dan?
Je zou de culturele ontwikkeling er bijna bij gaan zettenquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:10 schreef Drugshond het volgende:
De evolutie van de mens over de laatste 150.000 jaar.Minder beharing. Ik denk een fractie meer inteligentie. Zeker een langere levensverwachting (gelet op voeding en dergelijke). Minder roodharigen. Toegenomen lengte in W-Europa Aids (beetje moeilijk in te schatten of ik dit onder de noemer van evolutie moet plaatsen).
ik ben nog aan het denken.... of ik nog iets kan vermelden.
Er zijn wat omstreden onderzoeken m.b.t. IQ en ethnische groep, waarbij bijvoorbeeld de Asjkenazische joden gemiddeld een stuk hoger scoren op IQ testen (een standaarddeviatie hoger, rond 112-115); iets wat mede verklaard wordt dat er binnen de Joodse cultuur veel nadruk heeft gelegen op geleerdheid, wetenschap, intellectuele activeiten e.d., dus dat dat zulke mensen ‘aantrekkelijke partners’ vormden en dat er nu een genetische component is (naast de culturele traditie die er nog steeds veel nadruk op legt.) Dát is allemaal hoogst controversieel, en ook omstreden, maar wat niet omstreden is dat er bij beesten door rasveredeling heel snel bepaalde eigenschappen uitvergroot kunnen worden (denk b.v. aan melkproductie bij koeien). Ook geloof ik dat Geoffry Miller in The Mating Mind een Afrikaanse stam beschrijft waarbij de vrouwen de mannen uitkiezen die het best presteren in bepaalde sport-wedstrijden en op uiterlijk, waarbij die stam duidelijk langere, gespierdere en van betere gebitten voorziene mannen heeft.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je zou de culturele ontwikkeling er bijna bij gaan zettenLijkt me dat het ook best kan dat onze hersenen daar wat meer op in zijn gestelt in die tijd.
Dat lijkt me ook heel niet zo vreemd. Mensen zijn ook maar een diersoort. Waarom zouden wij die regels die voor koeien ed. opgaan niet volgen? (ik bedoel dus niet dat het goed is om te doen.. juist het tegenover gestelde)quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:07 schreef Nekto het volgende:
[..]
Er zijn wat omstreden onderzoeken m.b.t. IQ en ethnische groep, waarbij bijvoorbeeld de Asjkenazische joden gemiddeld een stuk hoger scoren op IQ testen (een standaarddeviatie hoger, rond 112-115); iets wat mede verklaard wordt dat er binnen de Joodse cultuur veel nadruk heeft gelegen op geleerdheid, wetenschap, intellectuele activeiten e.d., dus dat dat zulke mensen ‘aantrekkelijke partners’ vormden en dat er nu een genetische component is (naast de culturele traditie die er nog steeds veel nadruk op legt.) Dát is allemaal hoogst controversieel, en ook omstreden, maar wat niet omstreden is dat er bij beesten door rasveredeling heel snel bepaalde eigenschappen uitvergroot kunnen worden (denk b.v. aan melkproductie bij koeien). Ook geloof ik dat Geoffry Miller in The Mating Mind een Afrikaanse stam beschrijft waarbij de vrouwen de mannen uitkiezen die het best presteren in bepaalde sport-wedstrijden en op uiterlijk, waarbij die stam duidelijk langere, gespierdere en van betere gebitten voorziene mannen heeft.
Ik weet zelf niet helemaal wat ik er van moet denken, want het grenst dicht aan eugenetica en ik krijg er een beetje een huiverig gevoel bij.
Het punt of intelligentie überhaupt een genetische component heeft ligt heel gevoelig. (En dan druk ik het zacht uit.)quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook heel niet zo vreemd. Mensen zijn ook maar een diersoort. Waarom zouden wij die regels die voor koeien ed. opgaan niet volgen? (ik bedoel dus niet dat het goed is om te deon.. juist het tegenover gestelde)
Zal me niets verbazen als het zo is. Het gaat vooral naar worden denk ik als het component in kwestie gevonden wordt en de mogelijkheid onstaat om hier mee te sleutelen of er voor de zwangerschap op te selecteren.quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:36 schreef Nekto het volgende:
[..]
Het punt of intelligentie überhaupt een genetische component heeft ligt heel gevoelig. (En dan druk ik het zacht uit.)
Ja, daar dacht ik ook aan.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je zou de culturele ontwikkeling er bijna bij gaan zetten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |