abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:14:13 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_36977448
Waarom the fok zeggen we dan dat een haas eieren legt?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_36977492
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:14 schreef displission het volgende:
Waarom the fok zeggen we dan dat een haas eieren legt?
Vogels gebruiken soms een verlaten hazenleger als nest. De eieren die in dat nest liggen noemen we ;hazeneieren’. Kinderen gaan al generaties lang op zoek naar deze ‘paashaaseieren’.
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:18:24 #3
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_36977538
Hij legt ze niet hij verstopt ze
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:18:57 #4
91333 displission
pi_36977546
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:16 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Vogels gebruiken soms een verlaten hazenleger als nest. De eieren die in dat nest liggen noemen we ;hazeneieren’. Kinderen gaan al generaties lang op zoek naar deze ‘paashaaseieren’.
dus de vogel is de paashaas?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:19:48 #5
139452 gaai
zwarte poes
pi_36977564
En hoezo is de paashaas een mannetje.........
*I just realized.....i don't care*
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:20:33 #6
91333 displission
pi_36977586
een haas is een mannetje toch?
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:21:53 #7
139452 gaai
zwarte poes
pi_36977628
Hoe denk je dat er hazenbabietjes komen........

hoort dit topic trouwens niet in ONZ?
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:22:52 #8
91333 displission
pi_36977657
oh ok de mannetjes zijn rammen en de vrouwtjes moerhazen!
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:23:17 #9
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_36977664
En een konijn is een vrouwtjes haas, displission?
pi_36977695
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:16 schreef Duiveltja het volgende:

Dat wist ik niet!
pi_36977700
Het is een complot van de aanhangers van Jezus Christus.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:25:42 #12
91333 displission
pi_36977718
ja!???
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:26:56 #13
91333 displission
pi_36977743
stampertje dat is ?? uhm een hazin?
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:27:30 #14
91333 displission
pi_36977765
of is het nu een rammelaartje?
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:29:29 #15
91333 displission
pi_36977813
ach die beesten die doen maar waar ze zin in hebben..zolang ze mij maar niet gek maken wat doen ze eigenlijk..ze leggen geen eieren..maar breeden van hier tot gunter..wat zouden ze met pasen doen dan? kometen uit de lucht halen? door er eieren naar te gooien?
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:39:28 #16
91333 displission
pi_36978054
slotje graag ik ga wel verder in ouwehoer
pi_36978330
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:19 schreef gaai het volgende:
TS heeft het gevoeld
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_36978355
en 't leuke is dat de Engelse variant een konijn is
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_36978376
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:52 schreef existenz het volgende:

[..]

TS heeft het gevoeld
Er zit wel altijd een man in het pak
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_36978450
Ja, mijn ouders doen dat morgen. Niet bij jou, alleen bij mij.
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:03:54 #21
91333 displission
pi_36978557
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:52 schreef existenz het volgende:

[..]

TS heeft het gevoeld
nee laatst stond dat een keer bij iemand op msn..ik vroeg me het gewoon even af..maar ok..dat terzijde..disinformation. m.a.w. je moet ook niet alles geloven wat ze zeggen..informatie wordt erg snel omgedraaid. Een van mijn missies, feiten boven water halen.
pi_36981538
Je OP
de paashaas kan geen eieren leggen want het is een mannetje.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:27:10 #23
91333 displission
pi_36981597
dat moet je dan maar net weten he
pi_36981703
Het is ook geen paashaas maar een Paas konijn.
Want de Amerikanen zijn er mee begonnen en noemen het dier Easter bunny.
Het is dus gewoon fout vertaalt naar het Nederlands . Een beetje zo als met Charlie and the Chocolate Factory.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_36981717
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:31 schreef Canisfire het volgende:
Het is ook geen paashaas maar een Paas konijn.
Want de Amerikanen zijn er mee begonnen en noemen het dier Easter bunny.
Het is dus gewoon fout vertaalt naar het Nederlands . Een beetje zo als met Charlie and the Chocolate Factory.
Wat is daar fout aan vertaald dan?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:33:41 #26
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36981746
waarom doet ie dat eigenlijk?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:37:27 #27
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36981823
aha
quote:
De paashaas is een fictieve haas waarvan in de protestantse traditie aan kinderen verteld wordt dat hij paaseieren brengt op pasen.

In België en Frankrijk vertelt men de kinderen dat de paaseieren door de paasklokken gebracht worden. De kerkklokken zijn immers na het Gloria van de H. Mis op Witte Donderdag vertrokken naar Rome om er de eieren te halen. De klokken hebben de vorm van kerkklokken met vleugeltjes en vliegen door de lucht. Deze paasklokken-traditie bestaat in Nederland alleen in het zuiden van Limburg.

In Nederland heeft de haas een mandje met eieren op zijn rug, waarvan niet duidelijk is door wie ze gelegd zijn. Sommige kinderen wordt verteld dat hij ze verstopt, bijvoorbeeld in de tuin of op het balkon tussen de planten. Een enthousiaste speurtocht op paasmorgen hoort uiteraard bij deze traditie. Tegenwoordig wordt dit vaak met chocolade-eieren gedaan.

Ook wordt de haas veel gebruikt in kunst in de vorm van beeldjes en paasschalen rond de paastijd. Ook het beschilderen van beeldjes en eieren wordt veel gedaan.

Zeer veel heidense gebruiken waarmee de terugkeer van de lente gevierd werd, zijn in de gebruiken rond het christelijke Paasfeest overgenomen. Het ei is het zinnebeeld van het ontkiemende leven in het vroege voorjaar. Het konijn is een van oorsprong heidens symbool en is altijd een zinnebeeld van vruchtbaarheid geweest.

Andere min of meer fictieve figuren die verbonden zijn aan feestdagen, zijn sinterklaas en de kerstman.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36992878
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Wat is daar fout aan vertaald dan?
idd.
Sjakie en de Chocoladefabriek is toch een normale vertaling...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_36993417
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:09 schreef bas-beest het volgende:

[..]

idd.
Sjakie en de Chocoladefabriek is toch een normale vertaling...
Nee.. Sjakie is een typische Amsterdamse naam. En bij die naam leg ik gelijk de link , De jordaan.
Waar bij ik Sjakie altijd zag als een simpel achterbuurt jongetje. De naam Charlie daar in tegen is dan ook wel geen hoogstaande naam. Maar dat is teminste een normale Engelse naam. Net zo als dat Charlie in het boek en de film ook een gewoon arm jongetje was. Bij een naam als Sjaakie denk ik al snel iets negatiefs.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_37017771
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 23:31 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Nee.. Sjakie is een typische Amsterdamse naam. En bij die naam leg ik gelijk de link , De jordaan.
Waar bij ik Sjakie altijd zag als een simpel achterbuurt jongetje. De naam Charlie daar in tegen is dan ook wel geen hoogstaande naam. Maar dat is teminste een normale Engelse naam. Net zo als dat Charlie in het boek en de film ook een gewoon arm jongetje was. Bij een naam als Sjaakie denk ik al snel iets negatiefs.
Je had liever "Kareltje" gezien?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_37018035
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:19 schreef gaai het volgende:
paarse_paashaas !
Scheren is voor schapen!
pi_37019875
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:04 schreef daReaper het volgende:

[..]

Je had liever "Kareltje" gezien?
Wat is er mis met de naam Charlie ?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  zondag 16 april 2006 @ 23:18:27 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37019958
Het draait in weze om het konijn hoor..dus de easter bunny klopt...waarom die haas hier is verzonnen weet ik niet.

gelukkig is een konijn geen knaagdier, maar een haasachtige...keeping it in the family, dus probleem opgelost.
  zondag 16 april 2006 @ 23:43:03 #34
139452 gaai
zwarte poes
pi_37020606
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:18 schreef SHE het volgende:
Het draait in weze om het konijn hoor..dus de easter bunny klopt...waarom die haas hier is verzonnen weet ik niet.

gelukkig is een konijn geen knaagdier, maar een haasachtige...keeping it in the family, dus probleem opgelost.
Nou......ondertussen schijnt dat haasachtige konijn nog steeds een mannetje te zijn wat eieren legt.........vin'k vrij problematisch..........éigenlijk.......
pi_37020769
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:18 schreef SHE het volgende:
Dus pasen draait om inteelt?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_37020838
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:49 schreef existenz het volgende:

[..]

Dus pasen draait om inteelt?
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_37020996
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:15 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Wat is er mis met de naam Charlie ?
Dat het geen nederlandse is.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_37022010
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:58 schreef daReaper het volgende:

[..]

Dat het geen nederlandse is.
jij snapt het
Dat was nl. ook de strekking van mijn vorige reactie
pi_37026544
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')