Wat draag jij zelf bij..? (lezersbrief)
Geplaatst op 14.04.2006 om 00:03:03 uur | 1017 bekeken | Lezersbrieven |
www.NIBURU.NL | print
We leven momenteel in roerige tijden. Amerika staat op het punt, binnenkort opnieuw een Arabisch land aan te vallen, en waarschijnlijk deze keer ook nog eens met gebruik van kernwapen. Ik moet er niet aan denken wat de gevolgen daarvan voor het midden oosten zullen zijn. Een aanval met kernwapens, gewoon omdat dit een stuk goedkoper is, en er zullen op die manier veel minder Amerikaanse slachtoffers vallen.
Amerika is op 11 september 2001 wereldwijd een religieuze oorlog tegen de Moslims op deze wereld begonnen dat wordt langzaam aan wel duidelijk. Een oorlog die volgens eigen zeggen wel 20 jaar kan gaan duren. Het slechte nieuws, is dat Amerika de gehele wereldbevolking in deze (III wereld)oorlog stort. Een oorlog kent alleen maar slachtoffers en veel verdriet. Het is altijd de Jan Soldaat die sneuvelt op het slachtveld. Nooit de mensen die zo`n oorlog zijn begonnen.
Het doel van de Amerikanen met die aanval op Iran is, net als in Irak het ten val brengen van de huidige politieke leiders. Men rekent er op dat na een eerste aanvallen, de bevolking wel massaal in opstand zal komen en vervolgens de Ayatollahs zullen afzetten..
Maar willen wij dart wel? Staan wij achter zo`n eenzijdige aanval, zonder mandaat van de VN, of van de Europese Unie. Ons als bevolking wordt weer niets gevraagd. Het terrorisme wordt ons iedere dag via de TV door de strot geduwd. We moeten elkaar in de gaten houden in het publieke domein. 200,000 Nederlanders waken over uw en onze veiligheid? “NSB-ers”, die jou en mij de hele tijd in de gaten houden, en bij de minste of geringste reden of verdenking, bij de plaatselijke politie / Nederlandse Vuiligheids-dienst aangeven / verraden. De gevolgen van dit soort achterdocht werd afgelopen week hier in Rotterdam maar al te duidelijk.
Lees en huiver:
Opgepakt na gesprek over moskee in metro.
Als je dit niet wilt, moet je zulke dingen niet zeggen'
Nog geen maand na de start van de campagne 'Nederland tegen terrorisme, wat u zelf kunt doen' ondervond een 22-jarige man uit Kralingen vorige week de nadelige gevolgen daarvan. Op weg naar huis voerde hij met een 19-jarige collega uit Capelle aan den IJssel een gesprek over Feyenoord. "Het is niet te hopen dat Feyenoord vrijdag verliest", zei de Kralinger. "Anders moet de moskee het misschien ontgelden." "Nou, die mag van mij sowieso in brand" vond zijn collega.
Twee dagen later leek het alsof de Kralinger in een film terecht was gekomen. Toen hij om kwart voor zeven 's ochtends bij zijn werk aankwam, werd hij voor de poort van Akzo in de Botlek plotseling door een arrestatieteam uit het personeelsbusje gesleurd. Geblinddoekt en geboeid werd hij met hoge snelheid overgebracht naar het hoofdbureau van de Rotterdamse politie. Intussen belden zes rechercheurs bij hem thuis aan met een huiszoekingsbevel in de hand. "We komen uw zoon arresteren', zeiden ze tegen me", vertelt zijn moeder, nog steeds aangeslagen. "Ze haalden ons hele huis overhoop. De computer, mobiele telefoon, camera, auto en zelfs de afstandsbediening werden meegenomen voor onderzoek." Even later werden ook twee collega's aangehouden, terwijl ze een examen aan het doen waren in de bedrijfsschool van Imtech Projects. De aanhouding vond plaats na een tip van een vrouw die het gesprek in de "metro had opgevangen". Het ergste vind ik dat ze zo’n intimiderende arrestatie uitvoeren' na één telefoontje", zegt de moeder van de 22-jarige Kralinger.
"Personeelsleden van Akzo gingen van schrik naar huis toen ze het arrestatieteam en drie politie-auto’s zagen staan. Ze dachten dat de Botlek getroffen was door een terroristische aanslag", vertelt ze, Ze vraagt zich af waarom haar zoon niet thuis is aangehouden. "Achteraf blijkt dat' rechercheurs mijn zoon een dag lang gevolgd hebben. Ze konden hem makkelijk opsporen via de beveiligingscamera's van de RET, omdat hij een opvallend winterjack en een muts droeg." Het duurde nog ruim een week voor de 22-jarige zijn spullen weer' terug had. "Beseft u wel waarvoor u hier was?", had de politie geroepen toen hij zich daarover beklaagde. "Tot uit uw spullen het tegendeel blijkt, wordt u verdacht van poging tot brandstichting van de Essalam moskee in Rotterdam-Zuid." En dus werden bijvoorbeeld alle nummers gebeld die In zijn telefoon stonden. "Nou, tjonge, jonge, 'politie voorkomt brandstichting'. Alsof je een, echte aanslag hardop zou bespreken in de metro", schampert zijn moeder. Haar 22-jarige zoon wil het voorval het liefst zo snel mogelijk vergeten. De politie zegt dat ze juist, heeft gehandeld. "Een vrouw hoorde drie jongens uitgebreid spreken over een vermeende aanslag op de moskee. Ze bestempelde dat als serieus en is naar de politie gegaan. Het leek in eerste instantie een ernstige zaak, daarom hebben we het arrestatieteam ingeschakeld. Achteraf bleek het grootspraak", laat een woordvoerder weten.
Maar is een excuus dan niet op zijn plaats? "Nee, helemaal niet! We hebben adequaat opgetreden." Is het dan geen eng idee dat je zomaar kan worden opgepakt als je in het openbaar iets roept dat bij iemand verkeerd valt? "Dat vind ik een hele verkeerde houding", reageert de politiewoordvoerder, fel. "Vrijheid van meningsuiting is mooi, maar soms moet je ook op de blaren zitten." Ook het Openbaar Ministeriestaat staat nog steeds achter het optreden van de politie. "Het was een serieuze tip. In de campagne vragen we mensen ook alert te zijn, dus het is heel goed' dat die mevrouw naar de politie is gegaan. Stel dat we niets hadden gedaan en èr was achteraf toch een aanslag gepleegd?", aldus een woordvoerster van het OM. "Als je niet wilt dat dit gebeurt, moet je zulke dingen niet zeggen."
"Er is in dit geval erg zenuwachtig gereageerd op domme praat", reageert een woordvoerder van privacy- waakhond College Bescherming Persoonsgegevens. "Voor de opsporing van verdachten mag de politie inderdaad gebruik maken van camerabeelden en andere gegevens. Daarbij zijn we dus overgeleverd aan het beoordelingsvermogen en het gezond verstand van politieagenten. Die mevrouw heeft zich laten leiden door de angst voor een aanslag. Maar de politie en het OM hebben zich weer laten leiden door de angst om een signaal te missen."
Aldus ons plaatselijk huis aan huisblad. ( Maasstad Weekbladen - City Zuid)
Waar gaan we in godsnaam naar toe, als dit soort praktijken dagelijkse kost gaan worden in Nederland? Willen we in zo`n maatschappij leven? Waar iedereen elkaar in de gaten houd. Of willen we iets anders? (Het lijkt verdorie wel of ik in het boek van george orwell terecht gekomen ben...1984 ) Of willen we toch liever een maatschappij waarin we weer met zijn allen gewoon in vrede en harmonie naast en met elkaar kunnen leven? Een maatschappij waarin mensen weer vriendelijk en behulpzaam voor elkaar willen zijn. Een maatschappij waarin we weer voor elkaar opkomen, en klaar staan om elkaar te steunen indien dat nodig is. Ik wel in ieder geval! Dan ben ik misschien maar ouderwets, dat kan me niet schelen. Maar ik vind dit soort waarden universeel.
Maar ik zal zo langzaam aan eens “2 The Point” komen met mijn stukje. De titel boven dit stukje was: “Wat draag jij zelf bij…?”
Verdraagzaamheid en Vrede op de wereld, zal naar mijn idee altijd van twee kanten moeten komen. Wil jij de eerste zijn, die zijn hand uitsteekt naar die ander? Bied jij hem je uitgestoken hand aan? Die hand die zegt: kom broeder, laten we er samen proberen uit te komen. Wij willen die oorlog ook niet.
Ik ben al begonnen op diverse Nederlandse / Arabische Forums Ik steek regelmatig mijn hand uit naar mijn Moslimbroeders. Vertel hun dat er heel veel Nederlanders zijn die Bush en co ook haten, en verafschuwen wat er op de wereld momenteel allemaal gebeurt. Maar ook naar de joodse gemeenschap steek ik mijn hand uit. Ik steun iedereen die voor Vrede is.
Steek jij ook je hand uit?
http://highlander.web-log.nl/http://www.elqalem.nl/forum/viewforum.php?f=2http://forum.tweevandaag.nl/viewforum.php?f=100138http://mickjagger.emiforums.com/index.php?showtopic=299271http://nederlandtegencensuur.web-log.nl/