abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36979166
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ach, een aanval op de islam dus? Leg je woorden in de mond van Bush?
dus jij vindt de islam ook fundamentalisch ,heel goed want dat is ook zo..

je rechtvaardigt zelf een aanval door te zeggen een aanval op de islam ik had het zelf over extremisten/fundamentalisten...
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:33:04 #102
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_36979213
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben bang dat als mensen ophouden met bestaan, apen wel een manier vinden om aarde over te nemen.. dan zijn we nog geen stap verder, hou het maar lekker op mensen.. met uitzondering van sommigen tuurlijk
Jah, klopt ook wel.. Of dat dolfijnen met een invasie beginnen omdat de haai onschuldige schilpadden begint uit te moorden en de inktvis de zee vervuilt met zijn inkt.

Het is zo jammer dat veel mensen op macht uit zijn. Als ik toevallig Pinky and the Brain heb opstaan, dan denk ik wel eens dat wij mensen daar niet veel van verschillen.

Vreemd genoeg zijn oorlogen nodig, ook al zijn ze alles van het tegenovergestelde van positieviteit. Zonder oorlog geen vrede.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_36979271
Oorlog wordt praktisch altijd gevoerd met een reden en die reden is niet we willen oorlog, maar die reden is vaak iets te willen veranderen aan de status quo. Mensen die dan roepen van we willen geen oorlog maar vrede zijn vaak geen pacifisten, ze willen gewoon graag de status quo bewaren. Roepen om vrede is veel te makkelijk, vooral als je verder niets wilt veranderen.
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:36:20 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36979273
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En de shietten waren niet arabisch?
L E Z E N
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_36979288
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:31 schreef stevan_A het volgende:

[..]

dus jij vindt de islam ook fundamentalisch ,heel goed want dat is ook zo..
Of je hebt problemen met lezen of met interpretatie, heel slecht want dat is niet zo.
quote:
je rechtvaardigt zelf een aanval door te zeggen een aanval op de islam ik had het zelf over extremisten/fundamentalisten...
Ik rechtvaardig een aanval op de agressor, van welke kant die dreiging ook kunt een aanpak is meer dan logisch
pi_36979298
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

L E Z E N
Goh, kan je het niet hebben?
pi_36979318
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:33 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Jah, klopt ook wel.. Of dat dolfijnen met een invasie beginnen omdat de haai onschuldige schilpadden begint uit te moorden en de inktvis de zee vervuilt met zijn inkt.

Het is zo jammer dat veel mensen op macht uit zijn. Als ik toevallig Pinky and the Brain heb opstaan, dan denk ik wel eens dat wij mensen daar niet veel van verschillen.

Vreemd genoeg zijn oorlogen nodig, ook al zijn ze alles van het tegenovergestelde van positieviteit. Zonder oorlog geen vrede.
Mensen die einde van een oorlog hebben meegemaakt zijn dood
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:41:30 #108
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_36979377
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mensen die einde van een oorlog hebben meegemaakt zijn dood
Dat is meestal bij een oorlog jah.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_36979391
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:41 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Dat is meestal bij een oorlog jah.
Wou even stoer doen met mijn napoleon quote
pi_36979415
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of je hebt problemen met lezen of met interpretatie, heel slecht want dat is niet zo.
[..]

Ik rechtvaardig een aanval op de agressor, van welke kant die dreiging ook kunt een aanpak is meer dan logisch
waarom zeg jij dan "een aanval op de islam dus", jij vindt een aanval op het iraanse regime en kerninstallaties een aanval op de islam ???
pi_36979554
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:42 schreef stevan_A het volgende:

[..]

waarom zeg jij dan "een aanval op de islam dus", jij vindt een aanval op het iraanse regime en kerninstallaties een aanval op de islam ???
3 moslimlanden in minder dan een decennium, terwijl N-korea een groter dreiging is vind ik wel vreemd
pi_36979696
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

3 moslimlanden in minder dan een decennium, terwijl N-korea een groter dreiging is vind ik wel vreemd
Noord Korea is amper een dreiging.

Het M-O is nu eenmaal een probleem. De islam moet doorgaan als religie van de vrede, maar daar is in het M-O weinig van te merken. Het is goed dat daar ingegrepen wordt, ze hebben daar hun eigen landen totaal niet op orde. Ik pas er voor om te wachten op argressie vanuit het M-O, voorkomen is beter dan genezen.

Ik snap trouwens niet dat praktisch alle moslims zich achter Iran scharen. Het is een aanval op Iran, niet op de islam. Zelfde gold voor Irak. Ze hebben daar de godsdienst toch niet om zeep geholpen? Ze hebben toch niet allerlei moskeeen gebombardeerd? Ze hebben de islam toch niet verboden? Nou dan, hou dan eens op te roepen dat het hier om de islam gaat. Moslims hier op fok roepen altijd maar dat je naar de daden van mensen moet kijken en niet alle moslims moet generaliseren. Dan moet je nu ook redelijk zijn en inzien dat het een aanval is op een land, niet de religie. De enige plaats waarin religie naar voren komt is in de oorlogsverklaring van Iran naar Israel, maar daar hoor je geen moslim over. En dan vinden ze het gek dat moslims buitenbeentjes worden.
pi_36979906
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:56 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Noord Korea is amper een dreiging.
Right, trots foto's versturen van hun arsenaal plannen hebben om met menselijke bommen een inval op VS te doen en ze geen dreiging noemen
quote:
Het M-O is nu eenmaal een probleem. De islam moet doorgaan als religie van de vrede, maar daar is in het M-O weinig van te merken. Het is goed dat daar ingegrepen wordt, ze hebben daar hun eigen landen totaal niet op orde. Ik pas er voor om te wachten op argressie vanuit het M-O, voorkomen is beter dan genezen.
Vindt je het gek meesten zijn door het westen geinstalleerde systemen die nu opeens een eigen mening hebben die het westen niet zint?
quote:
Ik snap trouwens niet dat praktisch alle moslims zich achter Iran scharen.
Alle moslims?
quote:
Het is een aanval op Iran, niet op de islam. Zelfde gold voor Irak. Ze hebben daar de godsdienst toch niet om zeep geholpen? Ze hebben toch niet allerlei moskeeen gebombardeerd? Ze hebben de islam toch niet verboden? Nou dan, hou dan eens op te roepen dat het hier om de islam gaat. Moslims hier op fok roepen altijd maar dat je naar de daden van mensen moet kijken en niet alle moslims moet generaliseren. Dan moet je nu ook redelijk zijn en inzien dat het een aanval is op een land, niet de religie. De enige plaats waarin religie naar voren komt is in de oorlogsverklaring van Iran naar Israel, maar daar hoor je geen moslim over. En dan vinden ze het gek dat moslims buitenbeentjes worden.
Nogmaals Beste scorpione het gaat om 3 landen in minder dan een decennium die ze aangepakt hebben en willen aanpakken, wie weet volgt syrie zelfs vrijwel meteen na Iran gezien het allemaal buurlanden zijn en de VS ook syrie ziet als een schurkenstaat. Ze hebben niet moskeeen gebombardeerd? Check jij het nieuws wel eens als het gaat om Irak? Er is geen bewijs geleverd dat Irak een dreiging vormde, dus gaat het voor mij wel om een aanval op de islam. Waarom boeit het mij dat Iran Israel dreigt met totale vernietiging? Ook Israel heeft Iran gedreigt met hetzelfde als het aan mij ligt blazen die 2 landen elkaar weg, maar daar hebben we geen VS voornodig.
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:09:08 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36979910
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:56 schreef -scorpione- het volgende:

Ik snap trouwens niet dat praktisch alle moslims zich achter Iran scharen. Het is een aanval op Iran, niet op de islam.
Is ook een kwestie van retoriek.
Iran wordt ook door andere (moslim) landen in de regio gezien als een bedreiging, vooral nu Irak geen tegengewicht meer kan bieden.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:12:43 #115
104871 remlof
Europees federalist
pi_36979980
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:10 schreef Gaffer het volgende:

[..]

Zou de wereld niet veel beter af zijn zonder de islam ?
De wereld zou beter af zijn zonder religie in het algemeen, hele volkeren staan elkaar naar het leven omdat in hun "heilge" schrift net een paar paragrafen anders zijn (of anders worden uitgelegd) dan bij het buurvolk
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:19:17 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36980092
Ik hoop trouwens niet dat ze gaan knokken. Ik heb hier nog een hele stapel Iraans geld (had teveel omgewisseld en kan niet meer teruggewisseld) en dat is straks niks meer waard

Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:21:51 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36980146
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:12 schreef remlof het volgende:

[..]

De wereld zou beter af zijn zonder religie in het algemeen, hele volkeren staan elkaar naar het leven omdat in hun "heilge" schrift net een paar paragrafen anders zijn (of anders worden uitgelegd) dan bij het buurvolk
Er zijn maar weinig conflicten die over religie gaan.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:33:13 #118
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36983068
quote:
Er zijn maar weinig conflicten die over religie gaan.
Ik vraag me af of dit conflict tussen West en Oost daadwerkelijk om religie gaat. Ik denk dat religie de makkelijkste manier is om een conflict aan te jagen, maar dat er een hele bult andere dingen aan ten grondslag liggen.
quote:
Ik snap trouwens niet dat praktisch alle moslims zich achter Iran scharen. Het is een aanval op Iran, niet op de islam.
Ik denk dat we met zijn allen vergeten dat ongeveer 70% van de landen die wij als "islamitisch" bestempelen voormalig koloniën zijn, waarvan sommigen nog geen 50 jaar onafhankelijk. Die mensen zijn jaren lang uitgebuit door het westen, religieus onderdrukt en kotsen daarom op onze principes (die immers gelijk staan aan uitbuiting). Veel landen staan voor het eerst op eigen voeten en zoeken naar een eigen identiteit. Iran is een mooi voorbeeld. Ze zijn de eersten in de regio de enigzins een eigen, stabiel politiek regime hebben. Dat gebrul naar buiten toe versterkt de eenheid binnen Iran, en de nationale identeit van Iraniërs ten eerste, en het eigenwaarde gevoel van Moslims in het algemeen. Iran is het levende beweis dat ook Moslimlanden zich kunnen ontiwikkelen en iets in de melk te brokkelen hebben. Dáárom scharen die landen zich achter Iran.

Zodoende denk ik ook niet dat Iran een reële dreiging is. Die weten ook donders goed dat ze van de kaart geveegd worden als ze Israel lastig gaan vallen. Maar politiek gezien is het binnen de moslim wereld geen slechte zet om dreigende taal uit te slaan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_36983338
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:33 schreef AgLarrr het volgende:
. Maar politiek gezien is het binnen de moslim wereld geen slechte zet om dreigende taal uit te slaan.
juist wel, en helemaal als het nog religieus getint is ook.

Als de landen in het M-O de zaakjes wat beter voor elkaar maakten dan was er niet zoveel problematiek. Ze zitten op een enorme berg olie en zodoende kun je nu eenmaal inmenging van buitenaf krijgen. Daarnaast is ook al opgmerkt dat die landen vrij weinig doen om problemen thuis en elders in de wereld op te lossen terwijl de landen daar zat geld hebben. Als ze iets betere keuzes maken en zich als een wat betere wereldburger opstellen dan was er geen enkel probleem geweest.
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:55:12 #120
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36983636
@ scorpione: WRR rapport "dynamiek in islamitisch activisme" gelezen? Doen! Geeft een heel ander perspectief...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_36985012
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:55 schreef AgLarrr het volgende:
@ scorpione: WRR rapport "dynamiek in islamitisch activisme" gelezen? Doen! Geeft een heel ander perspectief...
Heb je het topic over dit rapport gelezen? Doen! Zul je zien dat ik dat hele ding heb ontrafeld en dat andere beeld aardig in perspectief heb gezet
pi_36986735
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wou even stoer doen met mijn napoleon quote
FF mierenneuken: Only the dead have seen the end of war -> PLATO
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_36986794
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:01 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

FF mierenneuken: Only the dead have seen the end of war -> PLATO
Damn je hebt nog gelijk ook
pi_36986900
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Damn je hebt nog gelijk ook
Ik heb soms m'n momenten. Die voor vandaag zijn hiermee weer opgebruikt.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_36986935
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:07 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik heb soms m'n momenten. Die voor vandaag zijn hiermee weer opgebruikt.
  zondag 16 april 2006 @ 13:23:51 #126
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_37003275
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 01:12 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou iets goedkoper en dan zelf de macht hebben voor de verkoop?
fabel eerste klas de oorlog in irak heeft al zoveel gekost dat verdient de oorlog niet terug
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')