abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:01:57 #1
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_36958621
Dit topic is niet om verder te gaan met het gesloten topic "Gewoon geen zin 2", maar ik wil wel even wat zeggen voordat ik hieraan begin, naar aanleiding van vorige topics hierover.

De opmerkingen dat 'jij wel altijd zin hebt in sex' is heel pijnlijk, en naar mijn mening niet op zijn plaats. Zo help je de TS of anderen met dit probleem niet.

Roepen: maak het uit want je vindt je vriend blijkbaar niet leuk, is erg simpel gedacht.

Ik wil dit delen omdat ik ermee zit en zelf geen duidelijk, kort en bondig antwoord heb. Misschien kunnen jullie serieus met mij meedenken, en anderen die dit ook hebben, dit delen. Hopelijk voorkom ik zo een hoop misverstanden en ergernissen; dan nu mijn verhaal.

Al sinds een paar maanden is mijn libido, zoals dat heet, flink achteruit gegaan. Tussen mij en mijn vriend gaat alles uitstekend: we hebben zoveel lol, doen leuke dingen, zijn helemaal gek op elkaar, kunnen goed praten en lachen. En de sex is altijd goed, niet te vergeten.
In het begin was ik zo ontzettend sexverslaafd, kon ik er geen genoeg van krijgen. Nu, zo'n twee jaar later, weet ik niet wát er is gebeurd, maar ik neig er gewoon niet meer toe. Ik raak niet opgewonden, in het algemeen al niet: niet van sexfilms, verhalen, plaatjes, fantasieën, en dus niet meer van mijn vriend. Dit zeg ik nadrukkelijk, omdat het dus niet persé aan hem ligt, maar aan iets in mijn geest of gedachten.

De optie 'het gewoon doen' heb ik vaak gedaan, maar geloof me, als je niet opgewonden bent (en dus ook niet van onder zegmaar) is het helemaal niet zo leuk als het was. Je voelt je achteraf niet blijer, soms voelt het zelfs naar omdat je niet het gevoel hebt het voor jezelf te hebben gedaan, maar voor de ander. Niet dat ik mijn vriend het genot niet gun, echt niet! Maar ik voel me op zo'n moment alleen maar daar goed voor, omdat ik niet meer goed kan inzien dat je zo opgewonden kan zijn. Omdat ik dat zelf gewoonweg niet meer ervaar.

Ik heb het met hem er al meerdere keren over gehad, en hij probeert mij te begrijpen en ermee om te gaan. Het is dus niet zo dat ik in mijn eentje hiermee worstel en er niet voor uit kom. Het lost alleen weinig op. Doordat het is besproken voel ik me nog meer 'bekeken' en voel ik nog meer druk op het moment dat we intiem worden. Knuffelen, zoenen en lief tegen elkaar zijn gaat prima, maar zodra ik voel dat hij opgewonden is, of zodra hij me op een andere (meer seksueel getinte) manier aanraakt, krijg ik het benauwd. Bij mij komt die 'klik' niet meer van het leuk knuffelig bij elkaar zijn naar sex willen hebben. En dat terwijl ik mijn vriend echt nog wel sexy vind, en mooi en knap. De behoefte aan sex komt gewoon niet meer in mijn lichaam.

Het stomste is nog dat áls het een beetje komt, ik gelijk er zo erg op let van "hey! Ik raak opgewonden!!", dat het weer weggaat. Misschien wordt het daardoor alleen maar erger, het is zo benadrukt voor me. Maar ik vind het ook zo vervelend en hoop zo erg dat het terugkomt..

Ik heb gewisseld van pil, en in het begin dacht ik dat het hielp. Uiteindelijk leek dit meer een soort placebo-effect, want nu is die zin evenhard weer weg.

Ik weet gewoon niet goed wat ik er nog aan moet doen. We hebben het zo ontzettend leuk samen, maar het zit (vooral mij) zó in de weg. We hebben erover gepraat, ik heb van pil gewisseld, ik heb me geprobeerd er overheen te zetten en het gewoon te doen, ik ben bij mezelf al 100x nagegaan wat het zou kunnen zijn. Maar ik weet het antwoord gewoon niet. Ik wil zo graag weer eens opgewonden zijn en sex wíllen, en er dan weer echt van kunnen genieten. En ik ben zo bang dat dit niet meer gebeurt. Dat het iets psychisch is, of iets chemisch weet ik wat, dat ik een bepaald hormoon niet meer aanmaak ofzo. Heeft iemand een serieus idee waar dit aan kan liggen, of goede tips???

Heel erg bedankt.
Als de kikker kwaakt in het riet, gaat het regenen. Of niet.
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:07:10 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_36958778
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_36958900
Volgens mij zit het tussen je oren als ik het zo is lees.
ik zou is naar een pro stappen als k jou was.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Je hebt niet eens de moeite genomen om de eerste zin van de OP te lezen.
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:13:13 #5
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36958962
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:11 schreef het.ismij het volgende:
Volgens mij zit het tussen je oren als ik het zo is lees.
ik zou is naar een pro stappen als k jou was.
Lijkt me de enige juiste oplossing.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:14:33 #6
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_36959000
quote:
De reden dat ik een nieuw topic erover start is dat de reacties in deze 'gewoon geen zin' topics erg flauw en kort door de bocht zijn. De laatste pagina van nr 3 gaat bijna nergens meer over. Het topic Geen zin gaat over de andere kant van de zaak. Ik wil een wat serieuzere aanpak van dit probleem, omdat veel mensen hele simpele oplossingen roepen, maar het niet zo simpel ligt.
pi_36959175
Praat er eens over met je huisarts
pi_36959182
Misschien helemaal van de pil af? Ik gebruik nu de Nuvaring, en daar zitten een stuk minder hormonen in..
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 14 april 2006 @ 17:23:33 #9
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_36959266
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:20 schreef warrel het volgende:
Misschien helemaal van de pil af? Ik gebruik nu de Nuvaring, en daar zitten een stuk minder hormonen in..
Is dat een spiraaltje? Ik word wat huiverig van inbreng-dingen. Daarbij heb ik het met mijn huisarts besproken, en zij zei dat het raar is als ik na de 4 jaar dat ik al de pil slik, pas een paar maanden last heb hiervan. Nu ik er zelf over nadenk is de invloed van de pil ook wel onwaarschijnlijk, gezien dat feit.

Misschien is een afspraak met een seksuoloog niet zo'n gek idee.. iemand hier ervaring mee? Lijkt me zo naar als dat een persoon is waarmee het niet klikt ofzo, je moet toch intieme details vertellen en over seks praten.
pi_36959269
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:20 schreef warrel het volgende:
K ben een man dus had k niet aan gedacht.
Maar is indd ook een optie.
Zoals mijn mening luid, raadpleeg een pro.
Ze is overgestapt van pil naar pil, en geeft aan dat het (wat betreft haar libido) even heeft geholpen. Ik vraag me alleen af of dat indd door de wisseling kwam of omdat ze "dacht" dat het werkte.
The mind is stronger then the body. ofzoiets.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_36959397
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:26 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Het vrouwelijke metabolisme is erop gericht na twee jaar sex wel getrouwd te zijn. Waarna het libido veel minder belangrijk wordt. That's evolution for ya.
Zoon stompzinnig antwoord heb k echt nog nooit gehoord.
Op vrijdag 14 april 2006 17:28 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Zoon stompzinnig antwoord heb k echt nog nooit gehoord.
Je hebt gelijk; getrouwde koppels hebben altijd nog massa's seks!
En als dat niet zo is ligt dat aan de man, die krijgt dan hoofdpijn ofzo.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_36959668
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:32 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Je hebt gelijk; getrouwde koppels hebben altijd nog massa's seks!
En als dat niet zo is ligt dat aan de man, die krijgt dan hoofdpijn ofzo.
jij klinkt ook al zo desperate. K denkd a tje vriendin je gewoon niet meer wil neuken. (of vrouw).
Wat op zich terecht is met zoon instelling.
Ik denk dat je er toch minder mee bezig moet zijn. Allereerst zou ik als ik jou was voorlopig met je vriend afspreken gewoon geen sex te hebben. Ik snap dat je dat nu ook niet hebt, maar op deze manier haal je toch de druk er wat vanaf. Zelfs als je toch een keer opgewonden raakt, niets doen. En dan pas bij bijvoorbeeld de 3de keer dat je wel weer opgewonden raakt en echt verlangt naar hem het weer doen.

Al ben ik natuurlijk geen expert, maar meestal mensen die een probleem hebben met sex, zijn met dit soort oplossingen erg geholpen.
pi_36960812
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:15 schreef mirannie het volgende:
Ik denk dat je er toch minder mee bezig moet zijn. Allereerst zou ik als ik jou was voorlopig met je vriend afspreken gewoon geen sex te hebben. Ik snap dat je dat nu ook niet hebt, maar op deze manier haal je toch de druk er wat vanaf. Zelfs als je toch een keer opgewonden raakt, niets doen. En dan pas bij bijvoorbeeld de 3de keer dat je wel weer opgewonden raakt en echt verlangt naar hem het weer doen.

Al ben ik natuurlijk geen expert, maar meestal mensen die een probleem hebben met sex, zijn met dit soort oplossingen erg geholpen.
Ik persoonlijk denkt dat dit niet voor haar werkt.
Zoals ze zelf al aangeeft is de drang/geilheid er ook gewoon helemaal niet meer.
Op vrijdag 14 april 2006 18:22 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Ik persoonlijk denkt dat dit niet voor haar werkt.
Zoals ze zelf al aangeeft is de drang/geilheid er ook gewoon helemaal niet meer.
Nee, dat snap ik en dat heb ik ook gelezen. Maar op een goed moment als je even 1 of 2 keer geen zin hebt, kan je vreemd gaan denken. "Ben ik wel normaal", "Hoort dit zo", "Waarom raak ik niet opgewonden", en misschien zelfs "Dit moet vervelend zijn voor mijn vriend". En juist daarom denk ik dat het belangrijk is om die druk helemaal weg te nemen.
pi_36960949
Maar nogmaals, ik ben geen expert, en dus lijkt een sexuologe de beste oplossing. Maar er wordt hier nu eenmaal gevraagd of iemand ideeen heeft, dus probeer een tip mee te geven.
pi_36963016
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:23 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

[..]

Is dat een spiraaltje? Ik word wat huiverig van inbreng-dingen. Daarbij heb ik het met mijn huisarts besproken, en zij zei dat het raar is als ik na de 4 jaar dat ik al de pil slik, pas een paar maanden last heb hiervan. Nu ik er zelf over nadenk is de invloed van de pil ook wel onwaarschijnlijk, gezien dat feit.

Misschien is een afspraak met een seksuoloog niet zo'n gek idee.. iemand hier ervaring mee? Lijkt me zo naar als dat een persoon is waarmee het niet klikt ofzo, je moet toch intieme details vertellen en over seks praten.
De Nuvaring is helemaal niet eng! Het is een plastic ring, die je in je vagina inbrengt. Dat doe je zelf en is geheel pijnloos. Google er even naar.
I will take the sun in my mouth
pi_36963159
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 19:46 schreef warrel het volgende:

[..]

De Nuvaring is helemaal niet eng! Het is een plastic ring, die je in je vagina inbrengt. Dat doe je zelf en is geheel pijnloos. Google er even naar.
Zou voor mij ook niks zijn hoor, hou al niet van tampons....
pi_36974423
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:01 schreef Taurusje_Koetje het volgende:

Doordat het is besproken voel ik me nog meer 'bekeken' en voel ik nog meer druk op het moment dat we intiem worden. Knuffelen, zoenen en lief tegen elkaar zijn gaat prima, maar zodra ik voel dat hij opgewonden is, of zodra hij me op een andere (meer seksueel getinte) manier aanraakt, krijg ik het benauwd. Bij mij komt die 'klik' niet meer van het leuk knuffelig bij elkaar zijn naar sex willen hebben. En dat terwijl ik mijn vriend echt nog wel sexy vind, en mooi en knap. De behoefte aan sex komt gewoon niet meer in mijn lichaam.

Het stomste is nog dat áls het een beetje komt, ik gelijk er zo erg op let van "hey! Ik raak opgewonden!!", dat het weer weggaat. Misschien wordt het daardoor alleen maar erger, het is zo benadrukt voor me. Maar ik vind het ook zo vervelend en hoop zo erg dat het terugkomt..

Ik heb gewisseld van pil, en in het begin dacht ik dat het hielp. Uiteindelijk leek dit meer een soort placebo-effect, want nu is die zin evenhard weer weg.

Ik weet gewoon niet goed wat ik er nog aan moet doen. We hebben het zo ontzettend leuk samen, maar het zit (vooral mij) zó in de weg. We hebben erover gepraat, ik heb van pil gewisseld, ik heb me geprobeerd er overheen te zetten en het gewoon te doen, ik ben bij mezelf al 100x nagegaan wat het zou kunnen zijn. Maar ik weet het antwoord gewoon niet. Ik wil zo graag weer eens opgewonden zijn en sex wíllen, en er dan weer echt van kunnen genieten. En ik ben zo bang dat dit niet meer gebeurt. Dat het iets psychisch is, of iets chemisch weet ik wat, dat ik een bepaald hormoon niet meer aanmaak ofzo. Heeft iemand een serieus idee waar dit aan kan liggen, of goede tips???

Heel erg bedankt.
Ja SHIT, ik heb precies hetzelfde
pi_36974432
En weet dus ook niet wat ik eraan moet doen! Mijn vriend wordt er gek van, die denkt dat het aan hem ligt (al zeg ik hem natuurlijk dat dat onzin is) maar dat is het dus NIET. Ik vind hem nog steeds een lekker ding.
Ik hoor wel van meer vrouwen dat ze dit probleem hebben dus misschien heeft die ' Belg' eerder op dit topic toch nog gelijk.... Hoop het niet!
pi_36974439
Ik heb nu wel een product gevonden, gemaakt uit kruiden, dat lbido verhogend zou moeten werken. Ik ben er nogal sceptisch over maar heb wel zoiets van 'baat het niet dan schaadt het niet' dus ben er gisteren mee begonnen. Het heet multi-maca en komt uit Amerika.
pi_36974487
Ik denk dat het in het klimaat van Fok erg moeilijk is om goed duidelijk te maken wat dit voor je betekent en ik begrijp (na het doorlezen van 'gewoon geen zin deel 3') heel erg goed dat je hiervoor een nieuw topic opent voor nieuwe inzichten en ideeën. Ik heb een aantal dagen met een seksuoloog meegelopen (als co-assistente) en je bent echt niet de enige met dit probleem. Ik wilde je e-mailen, maar je hebt geen mailadres in je profiel staan. Als ik je mag mailen dan moet je mij maar even een seintje geven (mijn mail adres is gewoon isabeau@fok.nl ).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:23:37 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_36974776
*zucht*

maar wat kan je er als man nou aan doen? Dat is een beetje het probleem. Want omdat de vrouw geen zin heeft, krijgt de man ook een (minderwaardigheids)complex, omdat hij denkt dat hij het niet goed doet

Gisteren ook weer. Ik dacht nou, laat ik eens gewoon bij mn vriendin gaan liggen om gewoon lekker tegen elkaar aan te knuffelen, wil ze weer niet knuffelen Ik word er echt niet goed van.... voortaan dus gewoon geen contact meer, dan maar een platonische relatie
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')