Openbaringen 13:18quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:21 schreef ElectricEye het volgende:
Nou, ik dan maar.
Waar wordt het getal van het Beest, zeshonderdzesensestig, genoemd?
Noem Bijbelboek en vers.
13 stammen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Openbaringen 13:18
Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder dui inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.
Uit hoeveel stammen bestond het volk van Israel?
Mogen we een hint? Het type rund of zo. Ik heb heel Spreuken doorgebladerd maar zag niets wat er op leek.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:57 schreef ElectricEye het volgende:
O ja, nieuwe vraag:
Welk lichaamsdeel vergeleek Salomo met de kalfjes van een rundersoort?
(dit is een iets cryptischer vraagje!)
Succes!
En toen kreeg de echte moeder het kind. Mooi verhaal. Het Salomons oordeel.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Biede vrouwen beweerden dat een baby hun kind was.
Salomo stelde voor (nu moet ik even graven hoor), volgens mij stelde hij voor om het kind te verdelen (dus door midden te snijden).
De echte moeder had liever dat het kind bleef leven dan dat het doormidden werd gesneden en zei dat de ander de moeder was.
David, moest 100 voorhuiden van (gedode) Filistijnen halen en kwam met 200 terug.quote:Op zaterdag 15 april 2006 01:00 schreef onemangang het volgende:
[..]
En toen kreeg de echte moeder het kind. Mooi verhaal. Het Salomons oordeel.
Nieuwe vraag
Hij moest honderd stuks halen, kwam met tweehonderd en kreeg er de hand van de dochter van een koning voor terug. Wat moest hij halen en om wie gaat het hier?
Mijn zwager zegt dat als het haar van mijn zus raar zit:quote:Op vrijdag 14 april 2006 23:17 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
wat valt er onder rundersoorten?
het antwoord staat iig in Hooglied: misschien hoofdstuk 4
haar als een kudde geiten
ik weet uit mijn hoofd dat er 1 van Topaas is gemaakt. daar is het dispuut van mijn zusje naar vernoemdquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:55 schreef freecell het volgende:
[..]
Mijn zwager zegt dat als het haar van mijn zus raar zit:
"Uw haar is als een kudde geiten, neergolvend van het gebergte van Gilead"
Dan weet ze niet hoe snel ze een borstel moet zoeken
Nieuwe:
De grondstenen van de stadsmuur van het nieuwe Jeruzalem, bestaan uit 12 soorten edelgesteente, welke?
quote:18 De muur was gemaakt van jaspis, en de stad zelf was van zuiver goud, helder als glas. 19 De grondstenen van de stadsmuur waren versierd met allerlei edelstenen. De eerste was van jaspis, de tweede van lazuursteen, de derde kornalijn, de vierde smaragd, 20 de vijfde sardonyx, de zesde sarder, de zevende olivijn, de achtste aquamarijn, de negende topaas, de tiende turkoois, de elfde granaat en de twaalfde amethist.
mooi! er moet meer gebladerd worden in Spreuken!quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:16 schreef Armalite het volgende:
[..]
Mogen we een hint? Het type rund of zo. Ik heb heel Spreuken doorgebladerd maar zag niets wat er op leek.
Netjesquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:09 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik weet uit mijn hoofd dat er 1 van Topaas is gemaakt. daar is het dispuut van mijn zusje naar vernoemd
ff zoeken voor de rest.
update: dat was een eitje als je op 'topaas' zoekt
[..]
Om van een handvol mensen een groot volk te worden, en omdat het al eerder voorspeld was dat het 400 jaar zou duren.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:33 schreef pmb_rug het volgende:
waarom moest het volk Israel 400 jaar in Egypte leven voordat het naar Kanaan word geleid?
verschillende schrijvers. Maar dat lijkt me vrij voor de hand liggend.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:36 schreef Halldar het volgende:
Wie is de auteur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |