quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:18 schreef miss_dynastie het volgende:Ja, oké, maar zo heb je als onderzoeker altijd gelijk
![]()
De conclusie klopt van geen kant.
Los van het feit dat ik die massahysterie over 'te dik zijn' op tv, in de kranten, etc. een beetje zat begin te worden...
Begin jij het ook al zat te worden? Ik ook namelijk. De demonisering (
![]()
) gaat wel steeds verder en aan veel reacties te zien op Fok werkt het ook nog eens goed. De gemiddelde Fokker vindt een dik persoon inmiddels een vieze profiteur die zijn verzekeringsgeld erdoor jaagt omdat ie alleen maar gebak en patat wil eten. Dik zijn wordt ook steeds meer gezien als iets wat je heel simpel kan weten te voorkomen of kan verwijderen, als je maar even discipline hebt en van je luie reet afkomt.
Daarbij was de kop in de krant vandaag dat Nederlanders steeds ongezonder leven totaal tegenstrijdig met een onderzoek van een paar weken terug waarin werd geconstateerd dat Nederlanders steeds meer gingen sporten en steeds gezonder aten
![]()
Maar ja, er kan veel gebeuren in een paar weken hè.
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:25 schreef Levitation het volgende:Isa: als je met je collega's bij die satéhut gaat eten, dan kun je ook Gado Gado zonder pindasaus nemen. Wel de groenten en dus niet de saus, dan lijkt 't me wel te doen... Ik ben ook niet zo dol op Chinees-indisch eten, heb ik teveel gegeten in mijn leven.
Goeie tip, dank je wel
![]()
Waarom denk ik er wel aan om vlees zonder pindasaus te kunnen bestellen en niet aan het bestellen van groente zonder pindasaus. Enige nadeel aan gado gado is dat bij een beetje slecht restaurant wordt de pindasaus juist gebruikt om te verbloemen dat het gerecht voor 90% uit taugé bestaat
En leuk, Keulen! Ik ben e rnog nooit geweest, maar het is wel een stad waar ik nog een keer naar toe wil. Wat heb je allemaal gedaan, naast veel wandelen?
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:19 schreef Levitation het volgende:Als ik hier op mijn werk uit 't raam kijk zie ik de gewraakte poster van Modifast hangen. De vrouw op het plaatje moet inderdaad gewoon een broek in een maatje groter kopen, lijkt me een gemakkelijkere oplossing... Die is echt gewoon slank, maatje 36/38 ofzo. Is wel weer goed voor het zelfbeeld van de "dikke mens".
Nee nee, het is niet alleen slecht voor het zelfbeeld van de dikke mens, maar ook heel erg vertekenend voor het beeld van slanke mensen over dikke mensen. Dàt is dus dik en die neemt dus Modifast. En wij zijn dus moddervet en moeten minstens allemaal een maagbandje.
Beetje overdreven natuurlijk, maar het helpt wel mee in het steeds maar negatiever wordende beeld van dikke mensen. Het zal mij niets verbazen als er over 10 jaar een onderzoek uitkomt waaruit blijkt dat de druk op de dikkere mens om slanker te worden heeft geleid tot meer dikke mensen.
En
Emu ik begin recentelijk pas goed te merken hoeveel ik ben afgevallen aan mijn kleren (en dat is dus bijna 17 kilo lichter). Mijn broeken zijn nu duidelijk allemaal wat te groot, inclusief de broeken die me veel te strak zaten (en die ik dus op mijn max. gewicht nog wel aan kon). Ik kan inmiddels ook weer een broek aan die ik niet meer paste. En ik heb dit weekend ontdekt dat het vel tussen mijn bovenbenen iets begint te flubberen
![]()
Ik vind het niet mooi. Maar ja, een te dik been vind ik ook niet mooi
![]()
quote:
Sportief hoor
![]()
Enne, ik vind Boot Vamp veel gaver klinker
![]()
(voor vrouwen dan...)
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:02 schreef Emu het volgende:Over je huid zou je onder de 25 jaar geen zorgen om moeten maken, want dan (heb ik gehoort) krimpt die schoon terug in elkaar. Vaanf 25 jaar en ouder gat het wat trager en vanaf 40 ofzo kan je hier wel last van hebben als je enorm veel af bent gevallen.
Ik denk niet dat je hier veel mensen blij maakt met deze mededeling
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."