Er bestaat niet zoiets als "de kiezer", dus je bewering slaat nergens op.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:41 schreef dVTB het volgende:
Loohcs, is het ooit in je opgekomen dat de Nederlandse kiezer inmiddels wel KLAAR is met D66?
Toch is men het er wel over eens dat de schuld van het mislukken van de formatie voornamelijk bij het CDA lag.quote:Op zondag 16 april 2006 20:34 schreef Sickie het volgende:
[..]
Beide partijen hebben volmondig toegegeven dat ze de eerste 6 weken hebben gepraat over zaken waar ze het al over eens waren. Ze hadden beiden geen zin in een gezamelijk coalitie. Simpel.
Ze kregen vertrouwen van de mensen die op hen stemden en niet van de mensen die niet op hen stemden. Nogmaals, je redeneert vanuit het punt van een soort gemiddelde kiezer en dat is onzin.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:23 schreef dVTB het volgende:
[..]
Precies... Maar als het CDA en de VVD samen 72 zetels halen, vind ik de conclusie dat ze 'redelijk wat vertrouwen' kregen, toch niet echt op z'n plaats. Vertrouwen hadden ze gekregen als ze samen een meerderheid hadden gehaald.
En wie is "men"?quote:Op zondag 16 april 2006 20:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Toch is men het er wel over eens dat de schuld van het mislukken van de formatie voornamelijk bij het CDA lag.
Politicologen en parlementair journalisten; dus de mensen die de politiek professioneel volgen.quote:
Politicologen en parlementair journalisten hebben geloof ik niet aan de onderhandelingstafel gezeten. En verder is het weinig opzienbarend dat er CDA ers zijn die gefrustreerd zijn met de huidige koers van de partij en zodoende de zwarte Piet naar de eigen gelederen schuiven.quote:Op zondag 16 april 2006 20:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Politicologen en parlementair journalisten; dus de mensen die de politiek professioneel volgen.
Overigens hebben ook de nodige prominente CDA'ers zoals Bert de Vries en Hans van den Broek dit erkend.
Nee, maar jij hebt evenmin bij die onderhandelingen gezeten en als aanwezigheid noodzakelijk is om iets te kunnen beoordelen dan kunnen we beter stoppen met het schrijven van geschiedenisboeken.quote:Op zondag 16 april 2006 20:44 schreef Sickie het volgende:
[..]
Politicologen en parlementair journalisten hebben geloof ik niet aan de onderhandelingstafel gezeten. En verder is het weinig opzienbarend dat er CDA ers zijn die gefrustreerd zijn met de huidige koers van de partij en zodoende de zwarte Piet naar de eigen gelederen schuiven.
Als die boeken worden volgeschreven met niet onderbouwde aannames lijkt me dat verstandig. De koers van het CDA was ten tijde van BI al duidelijk genoeg hoor.quote:Op zondag 16 april 2006 20:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, maar jij hebt evenmin bij die onderhandelingen gezeten en als aanwezigheid noodzakelijk is om iets te kunnen beoordelen dan kunnen we beter stoppen met het schrijven van geschiedenisboeken.
Frustratie met de huidige koers van het CDA heeft er trouwens niets mee te maken, want die mensen hebben die uitspraken direct na afloop van die formatie gedaan en bovendien heeft een Van den Broek bepaald geen voorliefde voor regeren met de PvdA.
Natuurlijk was die koers duidelijk en juist daarom is het aannemelijk dat de CDA-top de formatie met de PvdA bewust heeft doen mislukken. Iets wat ik op zich niet veroordeel overigens, het is legitiem om voor een coalitie met de VVD te kiezen, te meer daar deze voorkeur voor de verkiezingen al was aangegeven. Wat dat betreft verwijt ik het CDA dan ook helemaal niets.quote:Op zondag 16 april 2006 20:51 schreef Sickie het volgende:
[..]
Als die boeken worden volgeschreven met niet onderbouwde aannames lijkt me dat verstandig. De koers van het CDA was ten tijde van BI al duidelijk genoeg hoor.
Nou, ik wel. Ze hebben tijdens de campagne idd aangegeven met de VVD verder willen dus ze hadden geeneens met de PvdA om de tafel moeten gaan zitten om vervolgens 2 maanden tijd te verneuken.quote:Op zondag 16 april 2006 20:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk was die koers duidelijk en juist daarom is het aannemelijk dat de CDA-top de formatie met de PvdA bewust heeft doen mislukken. Iets wat ik op zich niet veroordeel overigens, het is legitiem om voor een coalitie met de VVD te kiezen, te meer daar deze voorkeur voor de verkiezingen al was aangegeven. Wat dat betreft verwijt ik het CDA dan ook helemaal niets.
Dat meeeen je niet?quote:Op donderdag 20 april 2006 09:02 schreef Floripas het volgende:
Sophie in 't Veld is werkelijk waar een eersteklas trut.
[...]
Sophie in 't Veld: "Hoe durf je dit te zeggen op de dag dat de tien nieuwe lidstaten toetreden!!!!!
Eindelijk is Europa bevrijd van de communisten, komt er zo'n SP'er even het communisme herinvoeren!!!!!
Kritiek op Europa is kritiek op de val van de muur!!!!"
En meer van dat blindeolifanten-dogmatische gelul.
Ik krijg nog rillingen over mijn rug als ik aan haar denk.
Misschien had ze een slechte dag. Maar ik dacht: is deze dogmatica nou de lijsttrekker van de enige pragmatische partij van Nederland?quote:Op donderdag 20 april 2006 09:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat meeeen je niet?
Ik heb ook eens een debat van haar gezien met andere europese lijsttrekkers. Kan me eigenlijk alleen herinneren dat ze "opviel".
Ik weet niet wat beter is. Als verdonk LT'er wordt, dan zullen ze meer van rechts afpakken (wilders enzo) en verliezen wat aan links. Die linkse verliesers zouden goed naar D66 kunnen. Maar anderzijds: leuke discussies waarschijnlijk, rutte vs Sophie/Alexander/Lousewiesquote:Op donderdag 20 april 2006 12:15 schreef dewitteparel het volgende:
Sophie
Als Rutte lijsttrekker wordt van de VVD wordt het helemaal lastig trouwens... Die heeft een D66 imago met een iets 'betrouwbaarder' partij imago
De VVD is nu zo goed als stuurloos. D66 heeft nog wel een fractievoorzitter, maar de VVD zo goed als niet. Dus dan is het te verklaren dat ze snel een fractievoorzitter kiezen. En tsja, als de VVD dat dan in de zomer doet, waarom D66 ook niet?quote:Op donderdag 20 april 2006 12:24 schreef Kozzmic het volgende:
Waarom willen die partijen allemaal zo snel al hun lijsttrekker bekend hebben? Hebben D66 en VVD wellicht voorinformatie dat het kabinet in het najaar gaat vallen?
Aangezien de verkiezingen gepland staan voor mei '07 lijkt het mij niet nodig om eerder dan ongeveer oktober/november de lijsttrekker gekozen te hebben. Het lijkt mij bijvoorbeeld voor kabinetsleden alleen maar lastig om zo'n lange tijd en als lijstaanvoerder en als lid van de regering te functioneren.
Ik bedoelde de 'Nederlandse kiezer' in zijn algemeenheid. Niet de doorsnee kiezer, maar het electoraat als totaal.quote:Op zondag 16 april 2006 20:36 schreef Sickie het volgende:
Er bestaat niet zoiets als "de kiezer", dus je bewering slaat nergens op.
Ik heb alleen vastgesteld dat ze samen 72 zetels halen, wat onvoldoende was voor een kamermeerderheid. Dus NIET het vertrouwen van een meerderheid van het totale electoraat.quote:Op zondag 16 april 2006 20:37 schreef Sickie het volgende:
Ze (CDA en VVD) kregen vertrouwen van de mensen die op hen stemden en niet van de mensen die niet op hen stemden. Nogmaals, je redeneert vanuit het punt van een soort gemiddelde kiezer en dat is onzin.
*proest* Solide basis?quote:Op donderdag 20 april 2006 12:26 schreef RM-rf het volgende:
D66 kan de volgende verkiezingen enkel verliezen, maar ik denk niet dat het het einde vand e partij zal zijn..... eerder kunnen ze gewoon veilig in de oppositie hun wonden likken en dan, juist omdat ze een veilig gematigd alternatief zijn, weer een sterke groei terug maken...
ze zullen volgens mij tussen de 1 en 3 zetels halen (dat is erg weinig voor D66, maar blijft de solide basis)
ik ben het in deze roerend met je eens.quote:Op donderdag 20 april 2006 13:00 schreef dVTB het volgende:
En ongeloofwaardig is D66 nu al jarenlang. Laat D66 nu eens één keer een geloofwaardig besluit nemen: onmiddellijke opheffing.
alles hardstikke leuk, maar D66 gaat altijd al heen-en-weer... het groeit snel in de oppositie, en daalt even snel als het verantwoordelijkheid neemt ..quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |