abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36940055
http://www.nu.nl/news/712(...)publieke_sector.html
quote:
Salaris minister wordt hoogste in publieke sector

Uitgegeven: 13 april 2006 15:53
Laatst gewijzigd: 13 april 2006 16:12

DEN HAAG - Het salaris van een minister wordt voortaan het hoogste van de publieke sector. Dat heeft het kabinet donderdag besloten op voorstel van minister Remkes (Binnenlandse Zaken).

Aanleiding is het advies van de commissie-Dijkstal die het salarisniveau, de onkostenvergoedingen en de inkomsten uit nevenfuncties onderzocht voor gekozen en benoemde bestuurders.

Daartoe behoren de leden van de Eerste en Tweede Kamer, commissarissen van de koningin, gedeputeerden, statenleden, burgemeesters, wethouders, raadsleden en waterschapsbestuurders.

Verhoging

Al eerder bracht de commissie onder leiding van oud-minister Dijkstal een advies uit over de beloning en rechtspositie van de politieke en ambtelijke top. Daaruit kwam onder meer naar voren dat de beloning van ministers met 30 procent omhoog moest. Voorstellen hiervoor liggen bij de Tweede Kamer. De verhoging zou met ingang van de volgende kabinetsperiode moeten ingaan.

Met de wijzigingen wil het kabinet een samenhangend beloningsgebouw creëren voor politieke ambtsdragers. Het nieuwe salaris van een minister moet als hoogste salaris de norm aangeven, aldus het kabinet.
gewoon een ordinaire salarisverhoging met wat vage gevoelsargumenten die nergens over gaan om het goed te praten... en dat in een tijd dat de meeste mensen juist minder te besteden krijgen. en ook nog eens met instemming van de pvda nu - waar ze een maand of 2 terug nog tegen waren. strakke actie van de politiek
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_36940093
heel goed
Ze kregen al jaren onderbetaald.
Misschien dat er eindelijk eens fatsoenlijke mensen op die posities afkomen
pi_36940120
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:49 schreef Godlike02 het volgende:
heel goed
ja want zoals we weten is dat beetje extra een motiverende reden om zo'n positie aan te nemen

donderdag 13 april 2006 @ 23:52:57 #4
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36940198
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:50 schreef Aarde het volgende:

[..]

ja want zoals we weten is dat beetje extra een motiverende reden om zo'n positie aan te nemen
1% minder en het museumplein staat vol. 30% meer en het trekt niet meer capabele mensen aan? Nee, ik volg je niet.
pi_36940246
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

1% minder en het museumplein staat vol. 30% meer en het trekt niet meer capabele mensen aan? Nee, ik volg je niet.
Dat zegt hij niet. Le-zen.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 13 april 2006 @ 23:54:41 #6
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_36940250
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:50 schreef Aarde het volgende:

[..]

De meest capabele mensen zitten in het bedrijfsleven, want die kunnen de hypotheek niet betalen van het karige ministersalaris. Dus het is niet zozeer motiverend alswel praktisch.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  donderdag 13 april 2006 @ 23:55:03 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_36940261
Geweldig... de wachtgeldregeling wordt ook gelijk aangepast??
Oh wacht... die wordt natuurlijk ook gelijk 30% hoger... hoeven ze iig nooit "uit de bijstand gesleurd" te worden
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 april 2006 @ 23:56:35 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36940306
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:54 schreef Shivo het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet. Le-zen.
Dat zegt hij wel, alleen niet in zijn OP.
pi_36940308
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

geld is geen motiverende factor... hooguit een demotiverende als het te weinig is... daarbij is het wat onhandig als je het land wijs wil maken dat iedereen de broekriem aan moet trekken en je vervolgens zelf leuke salarisverhogingen regelt... en zo slecht verdienen de dames en heren politici nou ook weer niet, zeker niet met alle nevenfuncties die aangehouden worden. vergeet ook niet dat bekendheid in de politiek voor velen een mooie opstap is naar een dure chique baan... dus eigenlijk ga je nu n00bs meer betalen en zodra ze eenmaal hun netwerk hebben opgebouwd zijn ze weg... zo kun je het ook zien

de stelling dat door deze salarisverhoging goeie mensen aangetrokken zullen worden is echt uit het niets gegrepen

pi_36940367
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:54 schreef NJ het volgende:

[..]

De meest capabele mensen zitten in het bedrijfsleven, want die kunnen de hypotheek niet betalen van het karige ministersalaris. Dus het is niet zozeer motiverend alswel praktisch.
prestaties van ministers en andere lieden zijn moeilijk meetbaar... door iedere minister lekker veel te betalen krijg je nog echt geen betere mensen in de politiek... daarbij zijn de verschillen te groot en dat krijg je nooit rechtgetrokken.

pi_36940429
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:58 schreef Aarde het volgende:

[..]

prestaties van ministers en andere lieden zijn moeilijk meetbaar... door iedere minister lekker veel te betalen krijg je nog echt geen betere mensen in de politiek... daarbij zijn de verschillen te groot en dat krijg je nooit rechtgetrokken.
De hoogte van het ministerssalaris is niet alleen van belang voor de minister maar werkt door op het gehele ambtelijke apparaat. En seriously, dat was al jaren veel te laag.
Jesus saves but death prevails.
pi_36940487
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:01 schreef Shivo het volgende:

[..]

De hoogte van het ministerssalaris is niet alleen van belang voor de minister maar werkt door op het gehele ambtelijke apparaat. En seriously, dat was al jaren veel te laag.
kan wezen maar het is wel een vreemde tijd om zoiets door te voeren... de economie is niet wat het moet zijn. het signaal is een beetje krom zeg maar.

vrijdag 14 april 2006 @ 00:04:43 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_36940514
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:58 schreef Aarde het volgende:

[..]

Hoezo moeilijk meetbaar??
BNP en welvarendheid zijn prima meetbaar hoor...
Zo ook criminialiteit, verkeersdoorstroming en bijvoorbeeld het milieu.
Het is met sommige zaken alleen een beetje lastig om ze op korte termijn (binnen de ambstperiode dus) te meten.

Maar laten we wel wezen.. Mevr. May-Weggen heeft het duidelijk NIET goed gedaan op Verkeer en Waterstaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 april 2006 @ 00:17:24 #14
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36940840
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:03 schreef Aarde het volgende:

[..]

kan wezen maar het is wel een vreemde tijd om zoiets door te voeren... de economie is niet wat het moet zijn. het signaal is een beetje krom zeg maar.
Als het aan de afgunstige burger ligt is de het altijd de foute tijd. Goede zaak dit.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 14 april 2006 @ 00:22:26 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_36940967
Graaien gaat maar door.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_36941602
Ik krijg 1,8 % loonsverhoging.Yesss!
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
pi_36941677
Wat een onzin. De minister wil zo graag de grootste "piemel" hebben. Gewoon duidelijke afspraken maken en wanneer een gemeente of overheidsbedrijf iets meer loon meent te willen geven aan een ambtenaar omdat die het waard zou moeten zijn dan moet dat ook kunnen. Maar het is helemaal te gek dat we een ministersloon maar even omhoog gooien.
  vrijdag 14 april 2006 @ 01:13:06 #18
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36942159
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat alle te hoog betaalden in de publieke sector minder verdienen (graaien) dan de ministers.
Waarschijnlijk mag je deze mensen niet meer naar beneden bijstellen (naar boven mocht wel natuurlijk) en daarom blijft alles zoals het is.
Hoe wil je een persoon aannemen die een hogere postie krijgt maar minder zou moeten verdienen dan de al zittende die te veel verdiend.
Voordat je mensen uit het bedrijfsleven in de politiek krijgt moet je minimaal 5 keer (te)zoveel betalen als dat nu het geval is en dat is natuurlijk onzin.
Maar als de topbestuurders hun graaigedrag verklaren door naar het buitenland te wijzen dan moeten de poltici ook een reden hebben om mee te doen. Als dit kabinet zou dreigen met vertrek naar het buitenland dan krijgen ze waarschijnlijk een gratis koffer van de burgers dus dat is niet zo'n goed plan en daarom gooien ze het maar op de (graai)kwaliteit van het bedrijfsleven.
Om die kwaliteit binnen te halen moet het salaris omhoog en dat is nou precies hetgene wat de burgers niet gegund wordt, gek he dat er een kloof is.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
pi_36942376
Hoeveel was het salaris vóór Balkenende I. Hoeveel % is toen het loon gestegen. En hoeveel stijgt het nu.

Je zou denken dat de kwaliteit evenredig stijgt, maar hoe meer ze verdienen, hoe minder ze presteren. Ik zeg prestatieloon.
Wartaal.
pi_36942401
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:22 schreef Megumi het volgende:
Graaien gaat maar door.
Onzin.
De huidige ministers zien hier niets van terug, dit gaat pas in bij het volgende kabinet.
clown hat-curly hair-smiley face
  vrijdag 14 april 2006 @ 01:45:55 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36942697
hoe zit dat bij Ferari. Schumacher is daar niet de hoogste (feit) maar verdient hij wel het meest (vraag)?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_36943062
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 01:45 schreef McCarthy het volgende:
hoe zit dat bij Ferari. Schumacher is daar niet de hoogste (feit) maar verdient hij wel het meest (vraag)?
Simpele kwestie van vraag en aanbod, Schumacher bezit een uniek talent, en is moeilijk te vervangen. Veel moeilijker dan bijvoorbeeld di Montezemolo.
pi_36943094
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:54 schreef NJ het volgende:

[..]

De meest capabele mensen zitten in het bedrijfsleven, want die kunnen de hypotheek niet betalen van het karige ministersalaris.
Van een ministersalaris kun je een zeer riante hypotheek nemen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_36943112
walgelijk
ministers het zou verboden moeten worden
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:23:20 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36943159
Krijgen ze nu ook een hoer van de zaak?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:23:47 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36943162
Waar praten we concreet over?
Welke getallen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:28:09 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36943199
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:23 schreef golfer het volgende:
Welke getallen?
150.000 euro, plus 30 procent? Zoiets?

Dat ministersalaris, daar komt de gemiddelde accountmanager zijn bed nog niet voor uit. Wat dat betreft mag het best iets hoger, gezien de modder die je over je heen krijgt. Risicogeld.

Aan de andere kant vraag ik me af of het zo'n zware baan is. Riante vakanties in elk geval, daar kunnen docenten niet eens tegenop.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_36943233
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:23 schreef golfer het volgende:
Welke getallen?
In 2004 was het ¤ 122.109,90
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:32:17 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_36943237
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:28 schreef Ringo het volgende:

Oké, daar wil ik best mijn bed een keer voor uitkomen.
Zit wel bij de ondergrens, maar net voldoende om zo'n baan aan te nemen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 14 april 2006 @ 07:57:44 #30
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36944250
quote:

Dat ministersalaris, daar komt de gemiddelde accountmanager zijn bed nog niet voor uit. Wat dat betreft mag het best iets hoger, gezien de modder die je over je heen krijgt. Risicogeld.
Wachtgeld is het risicogeld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:01:00 #31
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36944263
Leidinggevenden worden beloond op basis van verantwoordelijkheden. Ministers hebben een hoge verantwoordelijkheid, maar het is sterk afhankelijk van de controlerende taak van het parlement. Ik zou dus zeggen, laten we het maar niet doen.
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:15:08 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36944335
Terecht, maar wel een slechte timing.
Vampire Romance O+
pi_36944350
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 08:01 schreef Sidekick het volgende:
Leidinggevenden worden beloond op basis van verantwoordelijkheden. Ministers hebben een hoge verantwoordelijkheid, maar het is sterk afhankelijk van de controlerende taak van het parlement. Ik zou dus zeggen, laten we het maar niet doen.

Het is toch godgeklaagd ook! Eerst is er ophef over adviseurs die méér verdienen dan (notabene) de minister president. De verontwaardiging was niet (ik herhaal: niet) dat de ministers zo weinig verdienen, maar dat die adviseurs zo veel opstrijken.

Dus komt er een richtlijn: adviseur mogen niet meer verdienen dan minsters.
En hoe lossen we het probleem op: we verhogen het salaris van de ministers.

Dat was niet de bedoeling! Het salaris van adviseurs moest naar beneden!

Wedden dat ze onafhankelijk advies hebben ingewonnen over de voorgestelde salarisverhoging voor ministers ?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:21:19 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36944367
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 08:17 schreef sigme het volgende:

Wedden dat ze onafhankelijk advies hebben ingewonnen over de voorgestelde salarisverhoging voor ministers ?
Voor zover je Dijkstal onafhankelijk kan noemen natuurlijk.
pi_36944400
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 08:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Voor zover je Dijkstal onafhankelijk kan noemen natuurlijk.
Voor zover je een willekeurig adviseur; wiens bovengrens van de mogelijke beloning afhangt van het salarisniveau van de ministers afhangt, onafhankelijk kan noemen.
Op het gebied van advies over de salarishoogte van de ministers dan..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:52:53 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36944652
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:49 schreef Godlike02 het volgende:
heel goed
Er KUNNEN geen fatsoenlijke mensen op af komen, want er zit geen SOLLICITATIECOMMISSIE!
Welnee, 't is een kwestie van populair doen en hielen likken, dan kan elke nono minister worden! Verstand van het onderwerp hoeft niet. Hoe minder, hoe beter, lijkt het wel...
censuur :O
pi_36951340
quote:

[..]

Aan de andere kant vraag ik me af of het zo'n zware baan is. Riante vakanties in elk geval, daar kunnen docenten niet eens tegenop.
Je moet ook niet voor het salaris je bed uit komen maar voor de roeping. Het is niet een vergoeding voor de diensten maar een tegemoetkoming. Stel je voor dat je als minister gaat staken voor een beter loon omdat het een gewone werknemer is geworden. Ontslaan kan niet zomaar, daar zit je dan als land. Er moeten naast capabele mensen ook mensen zijn die iets met het land hebben. Dat is het premium die zou moeten zorgen dat men met minder loon genoegen neemt.
  maandag 17 april 2006 @ 04:47:09 #38
46960 StefanP
polemicist
pi_37024623
En hoe willen ze dat doen? Door 2 miljoen euro per jaar te bieden?

Of gaan ze het structureel aanpakken door in de overheid EN de semioverheid de salarissen in te binden?

Drie keer raden wat het zal worden. In plaats van dat alle riant betaalde "top" ambtenaren (prachtig toch, het beste van zowel de publieke als private sector? ) een forse salarisverlaging krijgen, de ziekenhuisdirecteuren drie ton per jaar mogen inleveren en de woningcorporatiedirecties een half miljoen minder krijgen, zal het salaris van de premier gewoon omhoog gaan. Daar wordt niets mee opgelost. De belastingbetaler blijft al die excessen betalen. Want presteren, daar doen ze natuurlijk niet aan, we zijn tenslotte wel nonprofit he en hoeven niet hard te werken! Tenzij het op salaris aankomt... dan dreigen ze "op te stappen" naar het bedrijfsleven dat zogenaamd "op ze zit te wachten" (proest), want ze doen toch echt wel hetzelfde als hun private tegenhangers!

Bah.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 17 april 2006 @ 10:15:17 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37025689
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 08:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Er KUNNEN geen fatsoenlijke mensen op af komen, want er zit geen SOLLICITATIECOMMISSIE!
Welnee, 't is een kwestie van populair doen en hielen likken, dan kan elke nono minister worden! Verstand van het onderwerp hoeft niet. Hoe minder, hoe beter, lijkt het wel...
Ja, er zou eigenlijk een sollicitatiecommissie moeten komen. Want soms is de persoon uit de regerende partij niet de juiste persoon op die post.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 17 april 2006 @ 12:25:30 #40
61927 DaveM
uitgefokt
pi_37028533
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 08:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is toch godgeklaagd ook! Eerst is er ophef over adviseurs die méér verdienen dan (notabene) de minister president. De verontwaardiging was niet (ik herhaal: niet) dat de ministers zo weinig verdienen, maar dat die adviseurs zo veel opstrijken.

Dus komt er een richtlijn: adviseur mogen niet meer verdienen dan minsters.
En hoe lossen we het probleem op: we verhogen het salaris van de ministers.

Dat was niet de bedoeling! Het salaris van adviseurs moest naar beneden!

Inderdaad.

Met de huidige salarissen is het nooit een probleem geweest om ministers te vinden (behalve toen bij de LPF maar dat is een verhaal apart), dus totaal geen reden voor een verhoging.

Probleem is verder dat ze niet of nauwelijks afgerekend worden op hun prestaties.
En financieel lopen ze al helemaal geen risico.

Nee, dan kan de overheid een voorbeeld nemen aan het bedrijfsleven.
Daar krijgen managers alleen een hoog salaris als ze uitzonderlijke prestaties leveren.
Halen ze hun doelen niet dan krijgen ze slechts een schamel basissalaris.
En na hun ontslag wil niemand ze meer hebben en kloppen ze vroeg of laat bij de voedselbank aan.
[/sarcasme]

[ Bericht 1% gewijzigd door DaveM op 18-04-2006 11:26:31 ]
pi_37028639
Lijkt me terecht. Nu nog zorgen dat salarissen van topambtenaren in bedwang worden gehouden en we zijn er.
pi_37030600
Meer dan terecht dit. Ze hebben een zeer zware taak waar iedereen op afgeeft, maar niemand als functie in wil nemen. Toch denk ik dat het wel een soort van roeping moet zijn en niet het geld als motiverende factor moet spelen. Te laag is ook niet goed, dan gaan ze alleen maar weg.

Misschien is het een idee om wat meer met bonussen te werken, voor goede ideeen, kostenbesparingen, etc.
YOU'RE THE MAN NOW DOG !
http://www.ytmnd.com/
  maandag 17 april 2006 @ 17:36:49 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_37036997
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:36 schreef davonovski het volgende:
Meer dan terecht dit. Ze hebben een zeer zware taak waar iedereen op afgeeft, maar niemand als functie in wil nemen. Toch denk ik dat het wel een soort van roeping moet zijn en niet het geld als motiverende factor moet spelen. Te laag is ook niet goed, dan gaan ze alleen maar weg.

Misschien is het een idee om wat meer met bonussen te werken, voor goede ideeen, kostenbesparingen, etc.
Hoezo "niemand wil die functie"? We HEBBEN toch ministers? En ze lopen duidelijk niet weg omdat ze elders een beter salaris kunnen krijgen voor hetgeen ze te bieden hebben...

Bonussen voor geldbesparing? Leuk! 1 % van alles wat ze besparen, wedden dat er opeens MILJARDEN over blijven?
censuur :O
pi_37037010
en meer dan terecht

er moeten degelijke mensen komen
pi_37045111
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoezo "niemand wil die functie"? We HEBBEN toch ministers? En ze lopen duidelijk niet weg omdat ze elders een beter salaris kunnen krijgen voor hetgeen ze te bieden hebben...

Bonussen voor geldbesparing? Leuk! 1 % van alles wat ze besparen, wedden dat er opeens MILJARDEN over blijven?
Hoeveel mensen met de juiste kwalificaties willen die functie bekleden? Het is nou niet echt dat er een ruime keuze is. Ze worden alleen maar afgezeken en zijn gebonden door de kleinste klote regels. De meeste doen het uit overtuiging oid en niet bepaald voor het geld. De meeste ministers kunnen zeker weten minstens evenveel of meer verdienen in het bedrijfsleven.

Wat betreft je tweede opmerking; ik heb geen procenten genoemd of w/e. De bonus is voor de motivatie.

Maarja, ik heb in ieder geval met je hulp wel aan kunnen tonen wat ik bedoel. Er zijn altijd mensen die alleen maar reageren en niet zelf durven nadenken, heh.
YOU'RE THE MAN NOW DOG !
http://www.ytmnd.com/
pi_37053771
Ik vind het een slecht plan om een boven (en ook een onder) grens te stellen voor de complete publike sector. Het verhogen van een Ministerssalaris ligt politiek zo gevoelig dat het meestal maar 1 keer per 10 jaar gebeurd. De arbeidsmarkt gaat wat sneller. Bovendien gaat het het een probleem worden om goede mensen (niet alleen ministers, ook managers en weet ik veel niet wie) te krijgen gezien de bovengrens.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 18 april 2006 @ 08:52:50 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_37053874
Alsof ministers naar het buitenland vertrekken als ze aldaar meer verdienen...

Ik vind dit een gotspe. Je kunt niet uitleggen dat het loon van bijvoorbeeld een leraar bevroren wordt terwijl je jezelf een absurde loonsverhoging toeschuift.

Minister moet je worden uit overtuiging, en niet om een beetje te schuiven en een riant inkomen op te strijken.

Het is wel belastinggeld, hoor.
pi_37086673
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:52 schreef Floripas het volgende:
.

Minister moet je worden uit overtuiging,
Klopt ook wel, maar kandidaat Ministers zijn ook mensen. Hans WIjers zag destijds toen hij minister van economische zaken werd in Paars I zijn inkomen halveren. Overtuiging is prima, maar ik denk dat voor heel veel mensen dit soort achteruitgangen te gortig is.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_37089352
Tweede Kamerlid was toch het hoogste democratische ambt Of nemen we trias politica niet meer zo serieus en is dit hiervan een blijk?

Nee, graag zoveel mogelijk macht naar een paar personen , heel goed.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_37093978
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:52 schreef Floripas het volgende:
Alsof ministers naar het buitenland vertrekken als ze aldaar meer verdienen...

Ik vind dit een gotspe. Je kunt niet uitleggen dat het loon van bijvoorbeeld een leraar bevroren wordt terwijl je jezelf een absurde loonsverhoging toeschuift.
Nee, maar wel naar het bedrijfsleven. Bovendien, zoals mensen die niet wild zijn over de huidige coalitie maar al te graag vergeten, het is een loonsverhoging voor de opvolger, niet voor henzelf. Ga de PvdA (die hoogstwaarschijnlijk deel uit gaan maken van de opvolgers) eens vragen waarom ze hier nauwelijks oppositie tegen voeren .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')