mooiquote:
do I wanna know?quote:
nee? ..quote:
neuhquote:
aahquote:
oehquote:Op donderdag 13 april 2006 21:09 schreef Re het volgende:
[..]
neuh... die fluister ik je wel een keer in
trouwens deze besteld
[afbeelding]
moet ik eerst achter de computer vandaanquote:
Vooruit danquote:Op donderdag 13 april 2006 21:11 schreef fraubitch het volgende:
[..]
moet ik eerst achter de computer vandaan
geef me een minuut![]()
ligt nog aan een paar factoren ...quote:Op donderdag 13 april 2006 21:14 schreef PdeHoog het volgende:
zeg Re, als je nog mee wil naar de treintjes moet je wel ff mailen he
voor Canon is er zelfs een 85/1,2quote:Op donderdag 13 april 2006 20:58 schreef CrazyCharlie het volgende:
die wil ik ook!....en ook in 85 mm als het effe kan.....
![]()
Depth Of Field, gebied waarbinnen objecten scherp zijn. Zie lenzentopicquote:Op donderdag 13 april 2006 21:34 schreef EchnaDarr het volgende:
DOF?
En waarom niet de 50/1,8?quote:Op donderdag 13 april 2006 21:36 schreef EchnaDarr het volgende:
ah ja oke. Ik ga wel voor de 50mm 1.4.
als je alleen naar het geld zou kijken zou dat geen motivatie moeten zijn, dan kan je beter naar 1.8quote:Op donderdag 13 april 2006 21:44 schreef EchnaDarr het volgende:
Dat scheelt 300 euro. Dat moet ergens inzitten.
ja preciesquote:Op donderdag 13 april 2006 21:44 schreef EchnaDarr het volgende:
Dat scheelt 300 euro. Dat moet ergens inzitten.
jaquote:Op donderdag 13 april 2006 21:50 schreef EchnaDarr het volgende:
indoor fotografie zonder flits. ...
heej heej heej, ontopic jij hequote:Op donderdag 13 april 2006 21:51 schreef Xilantof het volgende:
Goedenavond.
Ik zie hier allemaal mooie lensjes voorbij komen![]()
Ik praat mee over de lensjesquote:
als je kan rationaliseren dat die extra 0.4 het waard is (ik kan dat wel want ik schiet graag op 1.4) denk dat de mate van scherpte met vol open diafragma bij de 50 mm lenzen niet superveel scheeltquote:Op donderdag 13 april 2006 22:04 schreef CrazyCharlie het volgende:
Maar.... dat een objectief een diafragma van 1.4 of desnoods 1.2 aankan wil toch niet zeggen dat je altijd met 100% open diafragma moet werken..... dat een objectief dat aankan zegt wat meer over de kwaliteit, lijkt mij....oftewel...mijn stelling, een objectief wat lichtsterker is is van een betere kwaliteit dan eenzelfde objectief wat minder lichtsterk is..
oei oei, ik heb wat aangesneden.....
dat is gewoon ONZINquote:Op donderdag 13 april 2006 22:04 schreef CrazyCharlie het volgende:
.mijn stelling, een objectief wat lichtsterker is is van een betere kwaliteit dan eenzelfde objectief wat minder lichtsterk is..
nee?quote:Op donderdag 13 april 2006 22:02 schreef Re het volgende:
wist niet dat deze lens ook nog bestond
AFS VR Micro 105 f/2.8G
[afbeelding]
wat doet die VriesOS erin dan? ijsco's maken?quote:Op donderdag 13 april 2006 22:11 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nee?
Hij lijkt me best tof
't is de eerst macro lens ter wereld met een VR/IS/OS unit erin![]()
Hmm..quote:Op donderdag 13 april 2006 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat is gewoon ONZIN
hetis WEL zo dateen objectief zijn optimale scherpte meestal niet bereikt bij zijn maximale diafragma-opening.
DUS
een 50/1,4 op f/1,8 is scherper dan een 50/1,8 op f/1,8.
Tenminste, over het algemeen. Dat gezegd hebbende, vind ik dat wat meer scherpte en wat meer lichtvang in moeilijke condities, nog niet opwegen tegen een viervoudige prijs. Het verhaal zou een stuk beter worden als bij de 50/1,4 de interne reflecties (waar de 50/1,8 nogal veel last van heeft) een stuk beter onderdrukt zouden kunnen worden. Ik heb geen 50/1,4, dus ik kan datniet beoordelen
quote:Op donderdag 13 april 2006 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
tering, je zou bijna denken datik me wat van ronV aantrek
Watvoor cam heb je? En wat voor lensaansluiting? EN kom je naar de stoomtreinmeet? Dan kunnen we ff vergelijken misschienquote:Op donderdag 13 april 2006 22:15 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Hmm..
Ik wil je stelling niet bestrijden, gevoelsmatig (voorlopig moet ik het gevoelsmatig doen, ervaring heb ik nog weinig, rationaliseren doe ik al helemaal niet) maar iets zegt me dat een lichtsterker objectief toch ergens in kwaliteit beter moet zijn dan een minder lichtstek objectief...anders was ie niet lichtsterker.....
toch?
2 minuten zoekwerkquote:Op donderdag 13 april 2006 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]
Deze is ook wel hitsig. Ik was eigenlijk op zoek naar de 24-105 F/4 L IS maar die kan ik niet meer vinden?
Ja precies. Dat lijkt me ook een bloedgeil dingeskequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |