Ik draai het nog steeds vaak ED. Ben nu alles van DJ Bobo aan het downloaden. Heerlijke muziek hoor.
En wat vind jij van ED?
Hmm, Eurodance? check h**p://mp3.nu/apipe voor nieuwe eurodance nummers.
Have fun
Scream and scream it out of your soul
Try to escape and get out of control
Get out of control and save your soul
Stop this violence, say no no no
No more pain, no more lies
No more panic in the children's eyes
Freedom, believe in it
Take a piece of heaven
And you will win
quote:......Ik ook. Ik was ook fan (algemeen bekend op Fok). Maar je had ze eens live moeten horen. Dan word je spontaan doof, als je met name dat wijf hoort 'zingen'. Getuige een oud bandje met live-opnamen van hun, dat ik uit jeugdsentiment bewaard heb (Ja, optredens van die twee waren in vocaal opzicht altijd 100 % live. Overduidelijk geen autotune.). Ongetwijfeld de meest komische tape die ik in huis heb.
Op zaterdag 08 december 2001 14:25 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
hmm ik vond 2 Unlimited destijds erg goed... veel "bands" waren daar maar een slap aftreksel van...
Gelukkig is mijn smaak er door de jaren heen op vooruit gegaan. Nog steeds dance, maar 'anders'. En nu hoor ik bovendien het verschil tussen 'vals' en 'niet vals'.
quote:Ray roeleert!
Op zaterdag 08 december 2001 15:19 schreef menjo het volgende:
Eurodance.. maar goed dat het niet meer populair is, al is de meuk die ervoor in de plaats gekomen is mischien wel nog vreselijker.
maar als ik het vaker dan 1x per maand hoor begin ik het irritant te vinden
quote:CJ is zeker op vakantie ...
Op zaterdag 08 december 2001 13:27 schreef SunChaser het volgende:
Vooral in en rond 1995 was Euro Dance erg hot. Captain Hollywood, U96, Zig&Zag en ga zo maar uren door.Ik draai het nog steeds vaak ED. Ben nu alles van DJ Bobo aan het downloaden. Heerlijke muziek hoor.
En wat vind jij van ED?
Ik vond zelf Livin' Joy altijd heel erg goed. "Keep on movin'" en "Dreamer".
edit: typo
quote:Ja, die gaat 'zijn' fan-tas-ti-sche bandje weer volledig zitten verdedigen, natuurlijk. Als 'ie dit topic ziet.
Op zaterdag 08 december 2001 16:47 schreef Devnull het volgende:
CJ is zeker op vakantie ...Dit is echt zo'n CJ topic, haha.
Sorry CJ.
quote:Hier sluit ik mij gaarne bij aan.
Op zaterdag 08 december 2001 15:10 schreef MuadDib het volgende:
Ik vond het niks en vind het nog steeds niks!
quote:Das Boot vind ik ook wel leuk, idd. Maar bij 'Eurodance' denk ik vooral aan die uitgekauwde formule van slechte rapper + matig zangeresje met te veel make-up.
Op zaterdag 08 december 2001 15:17 schreef ullie het volgende:
U96 - Das Boot draai ik nog steeds welleens, best grappig hoor
Okay dan omdat jullie het zo lief vragen ook maar even een reactie van mij.
Sunchaser, als je DJ Bobo's muziek zo leuk vindt, dan moet je ons vorige album ook eens zien te scoren... Die is namelijk mede-geproduceerd door Axel Breitung, de man die verantwoordelijk is voor zo'n beetje alle nummers van DJ Bobo. Dus ook "Summerlove" en "Delicious" zijn van zijn hand afkomstig... En verder kun je zijn DJ Bobo stijl zeker horen in de nummers "Heaven In My Hand" en "One In A Million".
Wat betreft tekst zijn die echter een stuk minder tenenkrommend als die van DJ Bobo... en dezelfde achtergrond zangeresjes doen ook mee.
Axel schrijft/schreef verder ook voor de Backstreet Boys, N'Sync, Ricky Martin, Lou Bega, Rednex, Vanessa Amorosi (deze is zeker een aanrader).
Postinggirl, 2 Unlimited deden vaak wel alles live. Op de albums echter hoorde je ook vaak Sylvia Samson. Zij moest er voor zorgen dat alles wat voller klonk... Geweldige meid trouwens die Sylvia met een dijk van een stem. Zij zong ook meestal de demo's in voor Ray & Anita. Ze had ook het complete album "II" opgenomen en ze was zelfs benaderd om in haar eentje de nieuwe 2 Unlimited te vormen, maar ze wilde niet vast zitten aan een 'wurgcontract', waar Ray & Anita destijds ook al over klaagden. Dus werden Romy en Marion benadert. Marion die deed wel alles zelf. Ik heb haar Tribal Dance live horen zingen... kippevel kreeg ik er van...
Oh ja, en uhm... T-Spoon had natuurlijk ook leuke eurodance liedjes (dat wilden jullie toch horen? )
- No Time 2 Waste
- Take Me 2 The Limit
- It's About Time
- Mercedes Benz
- See The Light
- Delicious
- A Part Of My Life
- Smiling
- Where R U Now
- Rockstar
- Higher Higher
- etc.
Andere eurodance acts die ik ook leuk vind:
2 Brothers On The 4th Floor, "I Can't Help Myself", "Never Alone" en vooral de laatste single "Stand Up & Live" die geremixed is door DJ Jose & G-Spott vind ik geweldig.
Twenty 4 Seven, "I Can't Stand It", "Slave 2 The Music", "Is It Love", "We Are The World"... hmm..
Sonic Surfers (en dan vooral Shine On, Everybody, Don't Turn Your Back On Me)
La Bouche, "Be My Lover", "Sweet Dreams", "You Won't Forget Me"
Culture Beat, "Mr Vain", "Pay No Mind", "Walk The Same Line"
Maxx "Get Away", "No More (I Can't Stand It)", "I Can Make You Feel Like"
En mijn favoriet sinds lange tijd:
Cappella, die al sinds eind jaren 70 bestaan, toen als de Cappella Project en later gewoon als Cappella.
"Move On Baby", "U Got 2 Know", "U Got 2 Let The Music", "U & Me", "Move it Up", "I Need Your Love", "Do You Run Away Now", "Turn It Up & Down", "Walking Away", "Hey Paluppa", "Can U Feel It Babe", "Enough Is Enough"... allemaal geweldige eurodance liedjes....
Zo... genoeg titels genoemd om te downloaden lijkt me...
En voor de nostalgie nog even wat websites:
http://www.danceartistinfo.com
http://www.eurodancehits.com met een leuk forum
http://come.to/eurodance (mijn website )
quote:Vond ik wel leuk... Tot ik het origineel hoorde waar ze de sample uit haalden...
Op zondag 09 december 2001 11:35 schreef CJ het volgende:En mijn favoriet sinds lange tijd:
Cappella, die al sinds eind jaren 70 bestaan, toen als de Cappella Project en later gewoon als Cappella.
"Move On Baby", "U Got 2 Know", "U Got 2 Let The Music", "U & Me", "Move it Up", "I Need Your Love", "Do You Run Away Now", "Turn It Up & Down", "Walking Away", "Hey Paluppa", "Can U Feel It Babe", "Enough Is Enough"... allemaal geweldige eurodance liedjes....
Trouwens ik vond 'Haddaway' altijd erg goed. Wat doet hij nu eigenlijk?
[Dit bericht is gewijzigd door Zero_As_A_Limit op 09-12-2001 17:43]
Das Boot
Club Bizarre
Heaven
That's it..
quote:http://www.u96.de
Op zondag 09 december 2001 14:48 schreef Acathla het volgende:
Kan iemand me eens wat meer over U96 vertellen? Het is Duits (neem ik aan) .. maar verder weet ik er weinig van.Das Boot
Club Bizarre
HeavenThat's it..
quote:Hij had vorig jaar nog een verzamelaar uit met al z'n grote hits en wat minder grote hits.
Op zondag 09 december 2001 13:23 schreef Zero_As_A_Limit het volgende:[..]
Vond ik wel leuk... Tot ik het origineel hoorde waar ze de sample uit haalden...
Trouwens ik vond 'Haddaway' altijd erg goed. Wat doet hij nu eigenlijk?
Ik hoorde een paar maanden geleden dat-ie weer terug wilde komen met een nieuwe single, maar ik denk dat-ie flink van stijl is veranderd, net zoals Captain Hollywood, die laatst een poging deed met een rock-achtige single...
quote:Ons als in T-Spoon? Jij bent niet Albert he? Want dan ken je me wel.
Op zondag 09 december 2001 11:35 schreef CJ het volgende:
Sunchaser, als je DJ Bobo's muziek zo leuk vindt, dan moet je ons vorige album ook eens zien te scoren...
Delicious is trouwens een vette ripoff van Lick It (40 fingers, of zoiets)
quote:
Op maandag 10 december 2001 02:00 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ons als in T-Spoon? Jij bent niet Albert he? Want dan ken je me wel.
Delicious is trouwens een vette ripoff van Lick It (40 fingers, of zoiets)
En het waren geloof ik 20 Fingers samen met Roula. En "vet" was-ie inderdaad , maar niet een rechtstreekse rip-off. Dan heb je de Room 711 Radio mix nog niet gehoord... die leunt namelijk sterk op French Affairs "My Heart Goes Boom".
De vocalen van Linda zijn er op gebaseerd ja... tenminste... als je het gedeelte bedoelt van "You're so Delicious... Sometimes Your Vicious" en "Sometimes I'm Wicked... When We Kick It"... Origineel "You've got to lick it... when we kick it..."
quote:Voor zover ik weet doet Remy (de Groot) het management van T-Spoon zelf, tenminste als SBM. Maar dat heeft-ie altijd toch eigenlijk al gedaan?
Op dinsdag 11 december 2001 00:19 schreef SunChaser het volgende:
Ja en tel daarbij op dat Boemlalalalaboem (zoiets)
Is Albert nog steeds de manager eigenlijk?
Op tour is Gerrit de tourmanager, misschien dat je die ook kent (grote kerel, bril, breakdancer)?
Ps... bij Delicious ging het "ladi dadi dada" en bij Lick It ging het "Boom... dadadanana.. Boom"...
quote:dat is toch geen eurodance????
Op zaterdag 08 december 2001 15:17 schreef ullie het volgende:
U96 - Das Boot draai ik nog steeds welleens, best grappig hoor
Euro-dance aka Happy Hardcore aka Happy Rave
rulez trouwens wel!!!!!!!!!!!!!
Dune , Dj Paul Elstak , Critical mass , 4 tune fairytales zijn goede voorbeelden
Wat bedoel je precies met de term euro-dance??? er zijn veel stromingingen!
quote:Daar valt natuurlijk over te discussieren. Iedereen heeft zo zijn eigen opvatting over wat eurodance, future trance, eurotrance, happy hardcore etc is. In Amerika worden onze liedjes als "Sex On The Beach" als R&B aangeduid
Op woensdag 12 december 2001 09:41 schreef Trancentral het volgende:[..]
dat is toch geen eurodance????
Euro-dance aka Happy Hardcore aka Happy Rave
rulez trouwens wel!!!!!!!!!!!!!
Dune , Dj Paul Elstak , Critical mass , 4 tune fairytales zijn goede voorbeelden [afbeelding]Wat bedoel je precies met de term euro-dance??? er zijn veel stromingingen!
Je kan een artiest niet echt op 1 stroming vast pinnen. Dat zou te kortzichtig zijn. En ik zou happy hardcore toch zeker niet gelijk willen stellen aan eurodance. Daarvoor is het aantal beats per minuut toch iets te hoog...
Als je het aan mij vraagt dan zou ik zeggen... De volgende liedjes typeer ik als typische eurodance:
* 2 Unlimited - No Limit (en verder bijna alles van hun)
* 2 Brothers On The 4th Floor - Never Alone, Let Me Be Free (idem)
* Cappella - U Got 2 Let The Music, Move On Baby, U & Me, Walking Away
* Twenty 4 Seven - Slave 2 The Music, Is It Love, We Are The World
* Snap - Rhythm Is A Dancer, See The Light
* T-Spoon - Where R U Now, Take Me 2 The Limit, No Time 2 Waste
* La Bouche - Be My Lover, I Love To Love
* Haddaway - Life, What Is Love, Rock My Heart
U96 zou ik ook onder eurodance willen stoppen, maar dan nog een gradatie verder... als euro-techno. Andere nummers die er onder vallen:
* U96 - Moving, Love Religion
* Dune - Electric Heaven
* Milk Inc - La Vache
Nummers als "Sex On The Beach", "Coco Jambo", "Summer Love", "Jojo Action", "Land Of Dreaming" etc vallen voor mij onder de noemer euro-reggae.
Happy hardcore/Happy rave zijn voor mij de liedjes die een BPM hebben van zo'n 160 of meer (uitzonderingen daargelaten). Dan heb ik het vooral over nummers als:
* DJ Paul Elstak - The Promised Land, Life Is Like A Dance, Unity, Rave On, Rainbow In The Sky
* C.Lownoise & M. Theo - Wonderful Days, Hardcore Feelings
* T-Spoon - Smiling
* Dune - Rainbow To The Stars, Can't Stop Raving
* RMB - Spring, Reality
* Blumchen - Hertz an Hertz, Kleiner Satelit, Bicycle race
Maar goed, zoals ik al eerder zei... dit is de indeling die ik hanteer en iedereen heeft hier toch weer verschillende opvattingen over.
U96 - Das Boot is gewoon house.. (en de plaat is heilig
)
quote:Vergeet It's My Life van DJ Bobo niet.
Op woensdag 12 december 2001 11:47 schreef CJ het volgende:
Nummers als "Sex On The Beach", "Coco Jambo", "Summer Love", "Jojo Action", "Land Of Dreaming" etc vallen voor mij onder de noemer euro-reggae.
quote:RMB valt kwa tempo in het happy genre, maar daarom had ik er ook happy rave bij gezet. De duitsers noemen het zelf rave muziek.
Op woensdag 12 december 2001 11:50 schreef Acathla het volgende:
RMB - Spring zou ik toch niet "happy" durven noemen CJ. Misschien zie ik het verkeerd, maar Spring is toch niet happy?!? (Als in happy happy joy joy muziek)U96 - Das Boot is gewoon house.. (en de plaat is heilig
![]()
![]()
![]()
)
En wat Das Boot betreft... Alex Christensen, de grote man achter U96, noemt het zelf 'techno', maar dat was te verwachten, want in het nummer (en ook in Das Boot 2001) wordt heel vaak "Techno" geroepen. Kijk maar eens op http://www.u96.de En wie ben ik dan om daar tegen in te gaan? Maar goed, als jij het house vindt, ook goed.
Als je maar niet alles over 1 kam scheert, want er zijn mensen die alles waar een beat onder zit 'house' noemen...
quote:daar heb je hem weer
Op woensdag 12 december 2001 13:20 schreef SunChaser het volgende:[..]
Vergeet It's My Life van DJ Bobo niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |