Dank je!quote:Op maandag 1 mei 2006 16:01 schreef Remco_h het volgende:
goed bezig conflict, knapt goed op met zown sloot witte verf!
die brandblusser vind ik een + punt op je boot/schip, is die brandblusser de enige die aan boord is?? is die nog goed?
ga je ook nog wat aan de kussens en bekleding doen?
geef moeder de vrouw een naaimachine, paar m2 stof en een lading schuimrubber...quote:Op maandag 1 mei 2006 16:06 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dank je!
Dat is de enige branblusser. Ik had er ook al aan gedacht om er ook nog een in de kajuit te hangen. De blusser is goed, ik heb het nagekeken. Geschikt voor A, B en C branden.
Ik heb eens zo'n bedrijfscursus gedaan voor brandbestrijding, ik weet er dus wel wat van![]()
De kussens en de bekleding wil ik ook gaan vervangen. Dat is alleen iets van latere zorg, eerst schilderen![]()
Biancavia en een naaimachinequote:Op maandag 1 mei 2006 16:08 schreef Remco_h het volgende:
[..]
geef moeder de vrouw een naaimachine, paar m2 stof en een lading schuimrubber...
probleem opgelost...
een extra brandblusser zou geen kwaad kunnen, better safe than sorry....
Alleen het schilderen?quote:Op maandag 1 mei 2006 16:15 schreef skiczukie het volgende:
Wat heeft het nu gekost in totaal?
Stoer hoor.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Alleen het schilderen?
Ik schat ongeveer 70 euro.
Okee dan, dat valt ook nog mee. En wat kost de ligplaats vanaf nu per maand of per jaar, of hoe werkt zoiets?quote:Op maandag 1 mei 2006 16:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Alleen het schilderen?
Ik schat ongeveer 70 euro.
Vanaf het begin, met ligplaats, aankoop, verzekering en alles wat ik erbij heb gekocht, ongeveer 3300 euro.
Ja maar ik had best veel nog. Ik heb alleen drie blikken verf, een blik menie en een blik grondverf + wat schuurpapier gekocht.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:21 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Stoer hoor.Ik ben al bijna meer kwijt als ik een vouwfietsje opknap.
Ik heb net de rekening binnen. Het gaat per vierkante meter van de boot. Mijn boot is 14,3 vierkante meter, dan komt er nog 35 euro servicekosten (dat is dus ook de walstroom en drinkwater) bij. Je moet per jaar betalen, in mijn geval is de totale jaarrekening 469,86quote:Op maandag 1 mei 2006 16:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Okee dan, dat valt ook nog mee. En wat kost de ligplaats vanaf nu per maand of per jaar, of hoe werkt zoiets?
Dat is wel een fijne gedachte,dat je auto veilig staat en dat ze ook niet zomaar bij je boot kunnen.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik heb net de rekening binnen. Het gaat per vierkante meter van de boot. Mijn boot is 14,3 vierkante meter, dan komt er nog 35 euro servicekosten (dat is dus ook de walstroom en drinkwater) bij. Je moet per jaar betalen, in mijn geval is de totale jaarrekening 469,86![]()
Nu heb ik dus een vaste ligplaats en er is een afsluitbaar terrein waar je je auto kan parkeren als je aan het varen bent.
Nee, nog geen kachel. Ik moet eens kijken wat de mogelijkheden zijnquote:Op maandag 1 mei 2006 17:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat is wel een fijne gedachte,dat je auto veilig staat en dat ze ook niet zomaar bij je boot kunnen.
Zit er overigens ook een kachel in?
Zo weinigquote:Op maandag 1 mei 2006 16:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik heb net de rekening binnen. Het gaat per vierkante meter van de boot. Mijn boot is 14,3 vierkante meter, dan komt er nog 35 euro servicekosten (dat is dus ook de walstroom en drinkwater) bij. Je moet per jaar betalen, in mijn geval is de totale jaarrekening 469,86![]()
Nu heb ik dus een vaste ligplaats en er is een afsluitbaar terrein waar je je auto kan parkeren als je aan het varen bent.
Als het een watergekoelde moter is dan zou je er een kachel radiateur in kunnen hangen,die de kajuit kan verwarmen.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:01 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee, nog geen kachel. Ik moet eens kijken wat de mogelijkheden zijn![]()
Meteenquote:Op maandag 1 mei 2006 18:51 schreef Duderinnetje het volgende:
O wat wordt 'ie mooi!!
Ik wil verdorie meteen ook een boot
Ik kom een keertje meevaren hoor!!
Dat klinkt ook goed.quote:Op maandag 1 mei 2006 16:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
huhquote:Op maandag 1 mei 2006 20:50 schreef R_ON het volgende:
Opknappen van een bootje? Hulp is altijd welkom, Freddy.
Ik zou het niet doen ,plexi is zeer weersgevoelig en krast snel .quote:Op maandag 1 mei 2006 15:58 schreef Conflict het volgende:
[..]
. Ik ga er trouwens gewoon plexiglas in zetten, gehard glas is niet te betalen.
Is dat lexan niet heel erg veel duurder? Ik zal me er toch eens wat beter in verdiepen. Het moet wel zelf te doen zijn en zeker niet al te duur. Ik kan niet zo heel veel geld uitgeven op het moment.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 07:35 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen ,plexi is zeer weersgevoelig en krast snel .
Met een lage zon zie je geen ruk meer,dan kan je beter voor lexan gaan.
Gehard glas is overgens ook niet zo fijn aangezien dit bij breuk in duizenden stukjes uiteen valt.
Vroeger gebruikten we nog wel eens een soort staalglas (gelaagd) wat je met een goede decoupeerzaag kon bewerken om ruiten in kranen en grondverzetmachine's te vervangen.
Weet echter niet wat je daar op dit moment voor betaald ,toendertijd was je een gulden of veertig kwijt voor een ruit twee maal de grootte van jou schuit.
Je schiet lekker op ,kit je je naden ook vooraf af met overschilderbare polyurethaankit.?
Scheelt je een hoop roestvorming aangezien vocht zich niet meer in holtes kan verzamelen.
Interessant, als het past, ik weet niet hoe hoog die ramen zijn. Er staan iig meer van zulke advertenties.quote:Nieuw Lexan polycarbonaat HELDER 3mm stukken van 30 x 74 cm
10 stukken voor 60,- euro
20 stukken voor 110,- euro
30 stukken voor 150,- euro
Nieuw in folie gesealed.
Er zit nu ook plexiglas in, dat is echt aan vervanging toe. Eens in de tien jaar vervangen lijkt me niet zo'n probleem eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ken de eigenschappen van plexiglas niet, maar van Lexan weet ik (been there, seen that) dat het na een jaar of 10 ook oerlelijk is van de zon! Er door heen kijken is dan niet leuk meer, en moet het vervangen worden...
Is je huidige glas zo slecht dat je het wil vervangen? (de rubbers kan ik me voorstellen, maar het glas zelf?)
Nee is niet verplicht, al hoort het wel een beetje natuurlijk bij dit bootjequote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:18 schreef Conflict het volgende:
Weet iemand trouwens of zo'n mastje verplicht is? Of wat het nut ervan is? Het doet me denken aan een jezuskruis![]()
Ik heb er nu dus een op mijn boot en ik vind het zo enorm lelijk. Ik zet liever gewoon een toplichtje op een pijpje, dat een meter boven de stuurhut uitsteekt.
NEE, geen vlaggetjesquote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou hem laten staan! Lelijk of niet, het is een hele mooie plek voor je toplicht, ankerboei, vlaggetjes, waslijn (!), etc.!
Bij C branden kun je beter de gaskraan dichtdraaien... anders heb je wel t brandje uit, maar zegt het daarna alsnog heel hard boemquote:Op maandag 1 mei 2006 16:06 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat is de enige branblusser. Ik had er ook al aan gedacht om er ook nog een in de kajuit te hangen. De blusser is goed, ik heb het nagekeken. Geschikt voor A, B en C branden.
Ik heb eens zo'n bedrijfscursus gedaan voor brandbestrijding, ik weet er dus wel wat van![]()
Als je een C brand op zo'n klein bootje hebt kan je beter over boord springenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:56 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Bij C branden kun je beter de gaskraan dichtdraaien... anders heb je wel t brandje uit, maar zegt het daarna alsnog heel hard boem![]()
Ieder zijn ding, maar ik zou hem ook zeker laten staanquote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:41 schreef Conflict het volgende:
Ik vind het knap lelijk, zo'n paal op mijn boot en of 'ie er nou bij hoort, ik sloop 'm er af, hup op marktplaats ermee![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |