abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37053903
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:28 schreef fee-tje het volgende:
* fee-tje heeft haar bijbaantjes via een soort intern uitzendbureau in het UMC. Beetje leuke cv hebben, vlotte babbel en flink willen werken helpt enorm iig, en hoe vaker je voor ze gewerkt hebt in het UMC hoe beter verkoopbaar je bent. Ook gewoon docenten polsen als je eens met ze praat is gewoon handig, beetje netwerken enzo.
Wat voor een bijbaantjes als ik vragen mag? Drinken rondbrengen?
pi_37055080
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:55 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Wat voor een bijbaantjes als ik vragen mag? Drinken rondbrengen?
Atm ben ik medisch typiste. Beetje brieven uittikken die artsen gedicteerd hebben op zo'n bandje. Relaxt achter de computer en dat voor zo'n 15-20 uurtjes in de week. In de zomer werk ik meestal in een verpleeghuis; das wat minder relaxt maar iig wel fulltime en meestal forse vakantietoeslag.
pi_37055747
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:15 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Atm ben ik medisch typiste. Beetje brieven uittikken die artsen gedicteerd hebben op zo'n bandje. Relaxt achter de computer en dat voor zo'n 15-20 uurtjes in de week. In de zomer werk ik meestal in een verpleeghuis; das wat minder relaxt maar iig wel fulltime en meestal forse vakantietoeslag.
Ah ok en kom je dan ook nog een beetje in contact met die doctoren die die bandjes gedicteerd hebben, of is het meer van hier heb je de bandjes en aan het einde van de week moet het klaar zijn?
pi_37055824
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:48 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Ah ok en kom je dan ook nog een beetje in contact met die doctoren die die bandjes gedicteerd hebben, of is het meer van hier heb je de bandjes en aan het einde van de week moet het klaar zijn?
Je ziet ze wel voorbij huppelen en je kan ze wel aanspreken. Een aantal van hen ken ik wel via keuzeonderwijs en projecten, dat scheelt. Maar goed, al zou je ze niet echt spreken, tis altijd een leuke binnenkomer voor een sollicitatie voor een onderzoek of een keuzestage ofzo. "Ja, ik ken de afdeling wel, kheb hier nog brieven zitten tikken verleden jaar."

En het zijn gewoon lekker wat uren en het verdient goed, niet onbelangrijk voor een bijbaan .
pi_37062406
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:31 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Nee ik weet zelf niet precies wat het is, tenminste niet dieper dan jij beschreven hebt, maar ik heb wel iets voor je gevonden, als je tenminste een beetje engels kan.

http://www.medcyclopaedia(...)/e/enthesopathy.aspx
quote:
Op zondag 16 april 2006 10:56 schreef Asclepius het volgende:
Op pubmed is ook een hoop info te vinden over enthesopathieën. En nu is een hoop niet fulltext te verkrijgen, maar ik heb hier wel een vrij goed review artikel voor je, wel al een oud artikel (1983) maar volgens mij staat er meer dan genoeg in.
Hebben?
Thnx mensen!!
Eureka ! I get it

@ Asclepius: ik heb je artikel dan ook niet meer nodig (toch bedankt voor de moeite!)
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:38:17 #56
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_37063695
Ik heb nu ook een bijbaantje in het UMC, ik help de verpleging met een aantal taken, zoals het rondbrengen van eten, drinken en het bijvullen van kastjes, waskarren en verbandkarren. Verder mogen we urine, bloedbuisjes en kweekjes wegbrengen e.d. Het aantal uren dat we kunnen werken is niet zo veel, ongeveer 5 uur per week.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_37064564
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:38 schreef gohan16 het volgende:
Ik heb nu ook een bijbaantje in het UMC, ik help de verpleging met een aantal taken, zoals het rondbrengen van eten, drinken en het bijvullen van kastjes, waskarren en verbandkarren. Verder mogen we urine, bloedbuisjes en kweekjes wegbrengen e.d. Het aantal uren dat we kunnen werken is niet zo veel, ongeveer 5 uur per week.
fulltime zorgstage?
pi_37066355
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:38 schreef gohan16 het volgende:
Schiet dat wel een beetje op dan, financieel gezien? 5 uur is wel erg weinig .
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:24:50 #59
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_37068745
het verdient wel goed, want ik de werktijden zijn 's avonds en in het weekend en dan hebben we extra toeslag boven het al goede loon .
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_37069432
Whehe, Bollen verdient een lintje. In een ZSO vind je als huisarts een patiënt op straat. Daarna, 2 vragen verderop: "Door een bij de huidige stand der wetenschap niet te verklaren transformatie bent u plots algemeen arts op de EHBO."

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_37069831
Bollen = Koning
Wel zielig, iedereen vond die vent koel totdat de cijfers van hzenuwstelsel binnenkwamen.
pi_37070214
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:24 schreef gohan16 het volgende:
het verdient wel goed, want ik de werktijden zijn 's avonds en in het weekend en dan hebben we extra toeslag boven het al goede loon .
Ahja, dat is erg relaxt idd. Vond ik ook altijd lekker aan verpluighuiswerk. In de zomer 30% vakantietoeslag, zondag 200% uitbetaald en dan doordeweeks extra dagen vrij .
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:28:50 #63
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_37073829
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:53 schreef Hoolaa het volgende:
Bollen = Koning
Wel zielig, iedereen vond die vent koel totdat de cijfers van hzenuwstelsel binnenkwamen.
Ik dus ook
pi_37094411
Zwangere robot voor medici in opleiding

Heeft iemand al gewerkt met de bovenstaande veredelde kreunende plaspop?
pi_37094474
quote:
Zwangerschappen hoeven daardoor niet meer op dieren, zoals cavia's, te worden geoefend.
cavia's

Kan ik me dus echt niet voorstellen
pi_37094584
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

cavia's

Kan ik me dus echt niet voorstellen
Ik ook niet echt en wat als je zo'n beest nou een ruggenprik moet geven? Vraag me af of hij het dan overleefd.
  woensdag 19 april 2006 @ 21:37:38 #67
119987 Bhai
pi_37109183
Dit gebeurt ook echt alleen in Leiden he.

In plaats van een boek krijg je een cd-rom waar je alles van moet lezen.... alsof ik dan ook echt 1) van mn scherm ga lezen 2) alles ga uitprinten (teveel) 3) niks beters te doen hem op mn pc

Kortom: waardeloos idee. Om alle stof voor een tentamen op een cd te zetten
pi_37109831
al die klabunde shizzle staat ook wel in boron & boulpaep
dat staat ook vaak in je bloekboek: deze onderwerpen zijn tevens te vinden in boron & boulpaep blz xxx

Maar ik ben wel met je eens, als je al die teksten op die cd bekijkt, dat is idd (bijna) dat hele boek. Laat ons het dan gewoon kopen, maar ga niet zo moeilijk doen met "aanbevolen boeken" oid....
  woensdag 19 april 2006 @ 23:43:26 #69
119987 Bhai
pi_37114172
Dat boek heb ik nog niet eens gebruikt volgens mij Ik kan het nl nu niet vinden.
Volgens mij is dat boek is veel ingewikkelder dan klabunde...
pi_37114313
ja ik snap er ook geen reet van
staat vol met formules enz, dat wil ik helemaal niet weten
  woensdag 19 april 2006 @ 23:54:09 #71
119987 Bhai
pi_37114480
lol, inderdaad.

Kortom: het komt erop neer dat ik het tentamen niet haal door de organisatie van dit blok. Als dat boek gewoon op de lijst stond had ik het gekocht en niet die cd (waar volgens mij ook nog eens apart voor betaald moest worden) hoeven te gebruiken
Dit lokt gewoon studieontwijkend gedrag uit

pi_37114729
--

[ Bericht 50% gewijzigd door Repeat op 20-04-2006 00:09:49 ]
pi_37115434
ja voel hier ook sog...
ik heb dat boek gekocht maar heel veel relaxer is het niet. alleen het formaat is wat beter
  donderdag 20 april 2006 @ 00:42:43 #74
119987 Bhai
pi_37115580
quote:
Op donderdag 20 april 2006 00:35 schreef Hoolaa het volgende:
ja voel hier ook sog...
ik heb dat boek gekocht maar heel veel relaxer is het niet. alleen het formaat is wat beter
Shit man, ga leren ipv half een op FOK! rondhangen
pi_37127567
ach, leren gaat pas goed onder druk. Dus vanaf 22.00 vanavond

wat ik tegenkwam tijdens mn soa:
quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam gaat de onnatuurlijke dood van een patiënte van het Medisch Centrum Rotterdam Zuid (MCRZ) onderzoeken. De oudere vrouw overleed aan een acute hartstilstand nadat een verpleegkundige een onverdunde kaliumoplossing direct in de bloedbaan had ingespoten. Een woordvoerder van het ziekenhuis heeft donderdag een bericht daarover in het AD bevestigd.

De net afgestudeerde verpleegster beging de fatale fout in maart op de locatie Zuider van het MCRZ. Ze maakte daarbij drie cruciale misstappen. Ze vergat voor het toedienen het protocolhandboek te raadplegen, zag de waarschuwing op de ampul over het hoofd en liet de spuit niet checken door een collega. "Bovendien wordt tijdens de opleiding op het gevaar van onverdunde kalium gehamerd", aldus de zegsman van het MCRZ. Kalium is verdund een onschuldige stof, maar dodelijk als het onverdund direct in het bloed komt.
echt, als je 3 belangrijke dingen nalaat te doen... Denk dat deze persoon zeker aangeklaagd gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')