abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 april 2006 @ 10:20:59 #1
16874 creno
born this way
pi_36913550
Vorig jaar rond deze tijd hoorde ik dat ik in aanmerking kwam voor een nieuwbouwhuis/starterswoning.
Na een hypotheek te hebben geregeld, kon ik de papieren tekenen en was ik dus de bezitter van een huis. Het moest alleen nog gebouwt worden, en dat duurt lang !

Maar ik heb het afgelopen jaar wel regelmatig foto's gemaakt:

fundering oktober

december, de buitenmuren staan en de bovenverdieping zit erop

de benedenverdieping

metselwerk is begonnen in januari

eind januari, de trap is geplaatst

februari, de binnenmuren staan en de stellage voor de keuken is geplaatst

keukenmuur is geplaatst, eind februari

veel leidingen in de badkamer

(meer foto's volgen later)
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_36915536
Wanneer mag je er hoogstwaarschijnlijk in?

Ziet er tot nu toe wel goed uit.
  donderdag 13 april 2006 @ 12:15:50 #3
16874 creno
born this way
pi_36916889
Eind maart zijn de vloeren gestort

Alles is gevoegd, en de steigers zijn weg

fundering voor de berging in de tuin

De oplevering zal zijn in week 22, eind mei ! Het wachten duurt nog zo lang
Het huis is op dit moment glasdicht, en het stucwerk zit er ook op. Ik ga morgen weer kijken, ik kan niet in mijn huis, dus zal ik door het raam foto's moeten maken.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
  donderdag 13 april 2006 @ 12:59:18 #4
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36918251
Ziet er goed uit Creno
maar wat duren die 2 extra maanden wel lang hè
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  donderdag 13 april 2006 @ 13:18:07 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36918855
Dat lijkt me ook altijd zo moeilijk van nieuwbouwhuizen, dat het zo lang duurt voordat het eindelijk klaar is.
Maar het is ook weer wel heel leuk om het helemaal opgebouwd te zien worden.
pi_36919015
Creno, wij hadden ook een huis wat glasdicht zat. Er is wel een oplossing voor
Zorg dat je een oude deurkruk standaard in je jaszak hebt zitten......
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
  donderdag 13 april 2006 @ 14:16:13 #7
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_36920793
Ik vind het altijd wel een spannend gezicht, hoe huizen zo vanaf de grond worden opgebouwd. Ben erg benieuwd naar nog meer foto's!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_36923298
Oh, jij mocht wel kijken hoe je huis gebouwd werd.

Als je bij ons je neus vertoonde op de bouw, stond je een boete van bijna 100 euro te wachten. Ik heb dus ook helemaal geen foto's van het bouwproces.
pi_36923857
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:16 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het altijd wel een spannend gezicht, hoe huizen zo vanaf de grond worden opgebouwd. Ben erg benieuwd naar nog meer foto's!
vind ik ook apart..
zo zie je grond / weiland.. en dan ineens een fundering waar een heel huis op komt te staan..
dag
  donderdag 13 april 2006 @ 15:48:45 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36923859
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:33 schreef _Arual_ het volgende:
Oh, jij mocht wel kijken hoe je huis gebouwd werd.

Als je bij ons je neus vertoonde op de bouw, stond je een boete van bijna 100 euro te wachten. Ik heb dus ook helemaal geen foto's van het bouwproces.
Huh? Waarom dan?
Ik zou denken dat je toch mag zien hoe je eigen huis nota bene wordt opgebrouwd?
Komt dit vaker voor?

Leuke stek creno! Nog even geduld joh!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36924132
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Huh? Waarom dan?
Ik zou denken dat je toch mag zien hoe je eigen huis nota bene wordt opgebrouwd?
Komt dit vaker voor?
ik weet niet of het vaker voorkomt. We hebben één kijkdag gehad, maar dat bleek een misverstand. De uitnodiging was naar ons verstuurd, maar was in feite bedoeld voor een wijk verderop. Die werd door een andere aannemer gebouwd.

Ik vind het wel jammer

We hebben gezien hoe het er nog polderachtig bij lag. Eén jaar later kom je terug, en dan plop, dan staat je huis er.
pi_36927697
Spannend allemaal hoor!
#geen
pi_36927769
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:56 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

ik weet niet of het vaker voorkomt. We hebben één kijkdag gehad, maar dat bleek een misverstand. De uitnodiging was naar ons verstuurd, maar was in feite bedoeld voor een wijk verderop. Die werd door een andere aannemer gebouwd.

Ik vind het wel jammer

We hebben gezien hoe het er nog polderachtig bij lag. Eén jaar later kom je terug, en dan plop, dan staat je huis er.
voor hetzelfde geld liggen er 3 vermoordde bouwvakkers in het beton en is de spouwmuur vol met cement gestort.. weird..
gaven ze ook nog een reden op?
( of liepen er illegale medewerkers rond oid? )
dag
pi_36927913
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:38 schreef petre86 het volgende:

[..]

voor hetzelfde geld liggen er 3 vermoordde bouwvakkers in het beton en is de spouwmuur vol met cement gestort.. weird..
gaven ze ook nog een reden op?
( of liepen er illegale medewerkers rond oid? )
We kregen nog een soort van onbeschofte "dreigbrief" dat het echt niet mocht. Want stel dat er beschadigingen aan de huizen zouden komen, en ze konden niet achterhalen wie het was, dan zou de oplevering op zich kunnen laten wachten. Of de garantie zou vervallen.

We zeiden ook al, houden ze daar mensen gevangen of zo.

irritant is het wel. Bij de oplevering zat er een foutje in het huis dat niet meer hersteld kon worden. Waren we eerder wezen kijken, dan hadden we het wel bijtijds gezien.
  Moderator donderdag 13 april 2006 @ 18:49:40 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36929721
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:43 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

We kregen nog een soort van onbeschofte "dreigbrief" dat het echt niet mocht. Want stel dat er beschadigingen aan de huizen zouden komen, en ze konden niet achterhalen wie het was, dan zou de oplevering op zich kunnen laten wachten. Of de garantie zou vervallen.

We zeiden ook al, houden ze daar mensen gevangen of zo.

irritant is het wel. Bij de oplevering zat er een foutje in het huis dat niet meer hersteld kon worden. Waren we eerder wezen kijken, dan hadden we het wel bijtijds gezien.
Komt wel vaker voor bij bedrijven die erg streng iso en vca gecertificeerde normen opvolgen.
Officeel moet je bij een bezoek op een bouw zo ie zo al veiligheidsschoenen (stalen neus / stalen zool - S3) dragen.

Het ligt er ook maar net aan wat voor uitvoerder er op de bouw loopt; want er zijn genoeg types tussen

Genoeg types; die je het daglicht niet in de ogen gunnen als je op de bouw komt en die alleen maar lopen te zeuren en het gewoon lastig vinden als er teveel mensen op de bouw zijn die zicht overal mee bemoeien
  donderdag 13 april 2006 @ 20:49:10 #16
16874 creno
born this way
pi_36933771
Ik ga zelf ook alleen maar op vrijdag na mijn werk (na vijf uur) kijken. In eerste instantie stonden er grote hekken omheen, en ik durfde ook zelf niet eens te gaan kijken, maar toen ik hoorde van toekomstige buren dat die er overheen waren geklommen had ik ook zoiets van "tis mijn huis toch, ik ga het ook van dichtbij bekijken".

Wij hebben ook maar één kijkdag gehad. (en toen kon ik er zelf niet bij zijn). Een van de toekomstige buurtbewoners heeft zelfs een internetsite gemaakt. Heel leuk gedaan. Ik zelf heb nog meer foto's geplaatst op http://creno.mijnalbums.nl maar om die allemaal hier te posten ging me net te ver.

via dit topic hou ik iedereen op de hoogte van de vorderingen.
  donderdag 13 april 2006 @ 21:42:47 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36935864
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36945094
Crene, ziet er leuk uit.
Wachten duurt altijd lang, maar heb geduld!!
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:55:06 #19
16874 creno
born this way
pi_36975035
Gisteren ben ik weer eenkijkje gaan nemen, ik heb gezien dat er verwarmingen staan. Die zullen wel geinstalleerd worden komende week. Boven de voordeur zijn ze begonnen met het afdakje en de verlichting.
pi_36976705
Leuk. .
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:30:36 #21
73888 DIA
die ja .....
pi_36980317
apparte trap
lijkt me niet fijn lopen
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:22:33 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36981486
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:30 schreef DIA het volgende:
apparte trap
lijkt me niet fijn lopen
Lijkt me niets mis met de trap hoor!

Ik vind het afdakjewel geinig.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:06:49 #23
16874 creno
born this way
pi_37168095

in de keuken en in de hal (zie foto) hangen de verwarmingen. (en ik neem aan boven ook al, want de huiskamer was verder leeg)
pi_37168187
Leuk stekkie wordt het hoor... daar kom ik straks een paar keer logeren...

Liefs
Soms zit het mee.. en soms zit het tegen.
  MOL-held vrijdag 21 april 2006 @ 19:14:49 #25
44635 XMN8R
mag dat?
pi_37168277
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 19:11 schreef anne1982 het volgende:
Leuk stekkie wordt het hoor... daar kom ik straks een paar keer logeren...

Liefs
Anne-Marie !!! Hoest met jou dan??

Een paar keer logeren? Hij moet ons maar snel adopteren! En dan elk een eigen kamertje enzo.. en gezellig met z'n allen ontbijten en afwassen!
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')