'het zal niet regenen'quote:Op maandag 17 april 2006 19:26 schreef dewaal het volgende:
er zal geen oorlog komen
gelukkig heb je een uitgebreide redenering toegevoegdquote:Op maandag 17 april 2006 19:26 schreef dewaal het volgende:
er zal geen oorlog komen
Economie & vergelding, goed genoeg?quote:Op maandag 17 april 2006 19:29 schreef indahnesia.com het volgende:
gelukkig heb je een uitgebreide redenering toegevoegd![]()
goed genoeg? Die twee woorden zeggen veel ja, maar dat zijn vast geen doorslaggevende argumenten om géén oorlog te beginnen. Er worden toch al triljarden dollars bijgedrukt, daar kunnen er vast nog wel enkele miljarden bij.quote:Op maandag 17 april 2006 19:46 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Economie & vergelding, goed genoeg?
Ik spreek jou niet persoonlijk aan, het is algemeen bedoeld. (ik neem tenminste aan dat jij het bewijs niet toevallig thuis hebt liggenquote:Op maandag 17 april 2006 09:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hoort mijniet zeggen dat ze dit wel of niet aan het doen zijn of wel?
ik geef alleen antwoord op de vraag waarom dit problemen zou geven
Right.....quote:Zorgen VS over nieuwe kerncentrifuge Iran
Telegraaf
NEW YORK - Amerikaanse deskundigen vermoeden dat Iran in het geheim onderzoek doet naar een geavanceerde techniek om uranium te verrijken. De aankondiging van Teheran, vorige week, dat het kernbrandstof had verrijkt baarde Washington al veel zorgen. Maar de opmerking van de Iraanse president Ahmadinejad dat zijn land onderzoek deed naar een nieuw soort kerncentrifuge deed de alarmbellen nog harder rinkelen.
Het gaat om de zogenoemde P2 centrifuge, waarmee uranium sneller en beter kan worden verrijkt. Iran heeft eerder gezegd dat het onderzoek naar het gebruik van P2 was gestaakt. Uit de opmerking van de president zou blijken dat deze research weer op gang is gekomen of nooit is weggeweest. Dat zou kunnen betekenen dat Iran veel sneller in staat zal kunnen zijn om een kernbom te ontwikkelen dan waarnemers nu inschatten. Iran kreeg een prototype van de P2 van de Pakistaanse kerngeleerde en -spion Khan, meldde maandag de New York Times.
Het Internationaal Atoomenergie Agentschap IAEA probeert te achterhalen of Khan ook een operationele P2-centrifuge aan Iran heeft geleverd. De Pakistani, die in de jaren zeventig uit Nederland de technologie meesmokkelde om uranium te verrijken, leverde eerder ook P2-centrifuges aan Libië en Noord-Korea.
Iran zegt dat het uitsluitend voor vreedzame doeleinden kernenergie wil opwekken. De internationale gemeenschap twijfelt hieraan. Volgens de VS streeft Teheran er naar een kernbom te produceren.
Eeh, ja, maar die hoge olieprijs dan?quote:Op maandag 17 april 2006 19:51 schreef indahnesia.com het volgende:
goed genoeg? Die twee woorden zeggen veel ja, maar dat zijn vast geen doorslaggevende argumenten om géén oorlog te beginnen. Er worden toch al triljarden dollars bijgedrukt, daar kunnen er vast nog wel enkele miljarden bij.
Economie? Oorlogs-economie schijnt zo slecht nog niet te zijn, zeker niet als het oude spul eens opgemaakt wordt.
Hoe gemakkelijk dat wordt gezegd.quote:Op maandag 17 april 2006 20:06 schreef Drugshond het volgende:
Iran zegt dat het uitsluitend voor vreedzame doeleinden kernenergie wil opwekken. De internationale gemeenschap twijfelt hieraan. Volgens de VS streeft Teheran er naar een kernbom te produceren.
quote me dan ook nietquote:Op maandag 17 april 2006 20:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik spreek jou niet persoonlijk aan, het is algemeen bedoeld. (ik neem tenminste aan dat jij het bewijs niet toevallig thuis hebt liggen)
kan ik ook over jouw Israelische Harpoon kruisraketten met nucleare kop zeggenquote:
De enigen die zeggen dat Iran nucleaire wapens wil maken zijn Israel en de VS. Beide hebben niet bepaald een 'schoon' verleden als het op betrouwbare inlichtingen aankomt en beide zijn niet bepaald onpartijdig in deze kwestie.
Dus voordat "Iran wil kernwapens maken" als feit aangenomen wordt hebben we eerst nog het kleinigheidje van daadwerkelijk bewijs.
Die zijn al sinds tijden extreem hoog, en de economie ligt nog altijd niet op z'n gat.quote:Op maandag 17 april 2006 20:07 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eeh, ja, maar die hoge olieprijs dan?
Hey, wie had Khan ook alweer laten lopen?quote:
ik dacht dat de EU toch op dezelfde lijn zitquote:Op maandag 17 april 2006 20:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoe gemakkelijk dat wordt gezegd.
Links?quote:Op maandag 17 april 2006 20:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hey, wie had Khan ook alweer laten lopen?
quote:
De conclusie van Stiglitz houd in dat het nu niet economisch interessant is om te investeren in alternatieve energiebronnen omdat de markt verwacht dat de prijs van olie weer zover zal dalen dat investeringen niet rendabel zullen zijn.quote:Op maandag 17 april 2006 14:55 schreef gronk het volgende:
[..]
En hoe zit 't met dingen als 'peak oil'? Volgens mij is 't totaal onduidelijk hoeveel oliereserves de saudiers nog hebben, en ik kan me voorstellen dat 't wel zo prettig is om een alternatief achter de hand te hebben, wat je direct kunt inzetten, ipv dat je eerst vijf jaar moet wachten voor je $60-oliebronnen kunt exploiteren.
(afgezien daarvan, olie staat nu op $70..)
Dan moet je natuurlijk geen overheid hebben die aan de leiband van het bedrijfsleven cq de oliemaatschapijen loopt.quote:Op maandag 17 april 2006 21:33 schreef Godslasteraar het volgende:
Mischien dat hier een taak voor de overheid is weggelegd. De kosten, de politieke kosten die de afhankelijkheid van olie op dit moment veroorzaken worden (imo) niet meegewogen in de prijs van een vat olie, daar ligt een keuze die de overheid moet maken, investeren of niet, ongeacht of het nu economisch rendabel is of niet.
Mwoah..quote:
En Nova, die door sommigen als links wordt bestempeld, nouja, bekijk de uitzending maar.quote:
Ik haal dat uit een nieuwsbericht en post de bron erbij. Ik geil niet op militair wapentuig dus hoe of wat welke raket wel kan weet ik niet, daarvoor ben ik afhankelijk van het bericht. Als je zegt dat het niet klopt neem ik dat gerust aan.quote:Op maandag 17 april 2006 20:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan ik ook over jouw Israelische Harpoon kruisraketten met nucleare kop zeggen
gaat ook gewoon over een gerucht wat verspreid wordt door Israel's vijanden, ze zouden hun harpoons gemodificeerd hebben om kernwapens te dragen, voor zover ik weet is dat niet mogelijk en bovendien is het absoluut geen kruisvluchtwapen.
het is een antischeepsraket net als bv Exocet, staat dan ook niet bekend om zijn zware payload maar om de mogelijkheid vijandelijke schepen te penetreren en vernietigen ... misschien kun je er met veel moeite een klein kernkopje aan kunnen hangen maar dat is eigenlijk alleen nuttig tegen vliegdekschepen
Nee nee, zo werkt dat niet. Als de overheid gaat investeren in alternatieve energiebronnen is er niemand in het bedrijfsleven die daar bezwaar tegen heeft. Uiteindelijk leveren dergelijke investeringen ook het bedrijfsleven opdrachten en omzet op.quote:Op maandag 17 april 2006 21:42 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dan moet je natuurlijk geen overheid hebben die aan de leiband van het bedrijfsleven cq de oliemaatschapijen loopt.
Mja...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |