cola wordt vrij duur.quote:Op woensdag 12 april 2006 18:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Indien het om kleine onderdelen gaat dan wil een nachtje in de coca-cola wel eens werken
Anders zit je wel vast aan zandstralen e.d. technieken
Wat voor een schijf is dat dan?quote:Op woensdag 12 april 2006 18:51 schreef CreativeMind het volgende:
Haakse slijper met een schuurschijf is denk ik de makkelijkste methode als het om middelgrote plekken gaat.
Je kunt ze eens opbellen en vragen wat dat gaat kostenquote:Op woensdag 12 april 2006 18:50 schreef Conflict het volgende:
[..]
cola wordt vrij duur.
Nee maar ik bedoel gewoon een flink oppervlak met her en der roest. Oppervlakkig dan.
En ik heb geen zandstraalapparaat![]()
Voor de binnenkant van het dak. Onder de verf zit roest. Die verf heb ik eraf gehaald met een verfbrander vandaag. Het waren ongeveer zes lagen verf. Op de menie zitten roestplekken en die wil ik kwijt.quote:Op woensdag 12 april 2006 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
haakse slijper.
Maar wat voor opp. heb je het over?
Dikte staal maakt nogal verschil qua methodes/resultaat
ik wil er denk ik ijzermenie op doen, wittequote:Op woensdag 12 april 2006 19:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Goed schuren en dan kun je bij de autohandelspul hallen wat de achter gebleven roest neutraliseerd een een harde laag van maakt waar je gewoon overheen kunt schilderen.
Dn zou ik toch eerder voor dat spul gaan wat ik beschrijf of hameritequote:Op woensdag 12 april 2006 19:37 schreef Conflict het volgende:
[..]
ik wil er denk ik ijzermenie op doen, witte
Ja dat weet ik, die verf staat al klaar.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:38 schreef catch het volgende:
IJzermenie is niet luchtdicht. Hierdoor blijft het doorroesten, je moet er daarna nog wel een keer met gewone verf overheen om het luchtdicht af te sluiten.
Weet je wel hoeveel ik nodig heb? En hammerite neem ik niet. Ik heb al lak staanquote:Op woensdag 12 april 2006 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dn zou ik toch eerder voor dat spul gaan wat ik beschrijf of hamerite
En bij lak kun je tenminste zelf een kleur uitzoeken, die hammerite is er maar in 3 kleuren ofzo.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:40 schreef Conflict het volgende:
[..]
En hammerite neem ik niet. Ik heb al lak staan
ja!quote:Op woensdag 12 april 2006 19:43 schreef catch het volgende:
[..]
De lak is toch wel op terpentinebasis?
Ik denk ik vraag het maar even, je zal niet de eerste zijn die lak op thinnerbasis over ijzermenie of grondverf op terpentinebasis heen verft. En als je dan pech hebt kun je weer overnieuw beginnen.quote:
Dat is ook waarschijnlijk de reden dat het nu zo ver verroest is, onder de verf.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:50 schreef catch het volgende:
[..]
Ik denk ik vraag het maar even, je zal niet de eerste zijn die lak op thinnerbasis over ijzermenie of grondverf op terpentinebasis heen verft. En als je dan pech hebt kun je weer overnieuw beginnen.
Cola misschien?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja kom maar op met die foto's!Conflict in actie
![]()
Over roest gesproken: ik heb een klein geldkistje van mijn ouders geërfd (zonder inhoud, de grapjassenen dat vind ik een prachtig ding. Op de één of andere manier zitten er dikke plakken roest op hier en daar. Hoe krijg ik dat eraf zonder de gegraveerde tekening te beschadigen (schuren kan dus niet)?
Of is er niks meer aan te doen?
Ik lift even mee op je topic Conflict![]()
quote:Op donderdag 13 april 2006 15:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
Cola misschien?
Of met de dremel?
Eigenlijk weet ik het niet, maar ik wilde gewoon wat zeggen, omdat ik je zo lief vind![]()
FF foto van mijn machine maken, ik ga vanavond pas schuren.
Donequote:Op donderdag 13 april 2006 15:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]![]()
Kistje in de cola pleurt![]()
Ja, graag een foto van je nieuwe machine![]()
Ja! Dan staat alles mooi bij elkaar!quote:Op donderdag 13 april 2006 15:41 schreef Conflict het volgende:
[..]
Done![]()
Zal ik hier anders een topic van maken over het opknappen van mijn bootje? Dan maak ik wel een mooie OP![]()
http://www.vankaathoven-tt.nl/Ned/ned.htmquote:Op donderdag 13 april 2006 15:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja kom maar op met die foto's!Conflict in actie
![]()
Over roest gesproken: ik heb een klein geldkistje van mijn ouders geërfd (zonder inhoud, de grapjassenen dat vind ik een prachtig ding. Op de één of andere manier zitten er dikke plakken roest op hier en daar. Hoe krijg ik dat eraf zonder de gegraveerde tekening te beschadigen (schuren kan dus niet)?
Of is er niks meer aan te doen?
Ik lift even mee op je topic Conflict![]()
O ja, die link had je al gegeven. Ik ga me erin verdiepen, thanksquote:Op donderdag 13 april 2006 17:28 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
http://www.vankaathoven-tt.nl/Ned/ned.htm
KLOTE! Doordat hij excentrisch draait sla je je schuurpapier kapot tegen de hoeklijnen onder je dak,roterend is beter.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
Cola misschien?
Of met de dremel?
Eigenlijk weet ik het niet, maar ik wilde gewoon wat zeggen, omdat ik je zo lief vind![]()
FF foto van mijn machine maken, ik ga vanavond pas schuren.
Edit:
[afbeelding]
¤ 25,-
Met stofzak en regelbare snelheid, zo maak ik geen stof en geen herrie, zoals met een slijptol. Ik heb ook nog lamellenschijven van iemand gekregen dus het hardnekkige roest kan met de slijptol, gewone verflagen kan ik hiermee verwijderen. Ik hoop dat het beter gaat dan met de brander.
Ik ben net geweest en het gaat echt heel goed! Ik wil gewoon niet met de slijptol aan de gang vanwege de herrie en ook omdat ik boven mijn hoofd moet werken.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:33 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
KLOTE! Doordat hij excentrisch draait sla je je schuurpapier kapot tegen de hoeklijnen onder je dak,roterend is beter.
Als je wijs ben koop je er nog een slang bij en sluit je hem aan op een stofzuiger niet alleen minder troep maar je schuurpapier gaat ook langer mee.
Koop je wel white paint schuurpapier korrel 60 80 is het beste voor kaalhalen.
Afbijt gaat ook geruisloos enkel heel goed naspoelen
Gamma van 5 euro de beste kwaliteit ,vooral met een beetje warm water.
Brander is kut he,werkt niet metaal geleid de warmte![]()
Ik zei toch dat je niet moet slijpen in ons mooie haventje![]()
Ik maak een mooie op en dan post ik 'm.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:20 schreef Brighteyes het volgende:
TR gezien. Leuk!Weer eens wat anders dan anders hier!
Jeetje, ik ben niet zo van de meetingsquote:Op donderdag 13 april 2006 18:21 schreef Brighteyes het volgende:
Btw... conflict: We bestaan (bijna) 1 jaar: tijd voor K&W meet.
Gezien?
Ik heb een ander topic gemaakt, deze en die van het tentzeil mogen van mij wel dicht, anders zijn het er zo veel.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ok. Het moet niet hoor. Ik wilde alleen even zeker zijn of je het gezien had.
Doe ik 'm dichtquote:Op donderdag 13 april 2006 19:30 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik heb een ander topic gemaakt, deze en die van het tentzeil mogen van mij wel dicht, anders zijn het er zo veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |