Goedemorgen allemaal
![]()
Ik doe even een combi-reactie, want anders is dit topic ook zo weer vol
![]()
quote:
Op woensdag 12 april 2006 01:12 schreef zhe-devilll het volgende:Ik bedoel te zeggen, dat ze misschien dan iets sneller bij haar jongen gaat liggen misschien als de lamp even uit is, dus het is bedoeld als tip
Pluim is een lampjespoes: als er ergens een lamp aan is, gaat ze er onderliggen. Het duidelijkst is dat op het aanrecht: als de lampen onder de bovenkastjes aangaan, dan zoekt ze altijd een plekje daaronder (desnoods boven op de vuile afwas). Dus daar boffen we mee
![]()
quote:
en:
quote:
Ik had het best zwaar, want ik had de nacht hiervoor eigenlijk alleen geslapen van 7:30 tot 9:30. Toen het dus afgelopen nacht tegen 1:30 liep, had ik het wel gehad.
De voeding van 3:30 - 4:00 ging moeizaam: ik was niet echt wakker, maar de kleintjes al helemaal niet. Ik geloof waarachtig dat ze de voeding als een inbreuk op hun privacy beschouwden. Ik heb er bij alledrie de helft ingekregen (ze zuigen zelf), maar meer wilde niet; ze vielen al lurkend gewoon weer in slaap. Ik besloot daarop de volgende voeding maar een half uurtje later te doen. En toen kwam net mn beeb uit bed, dus die heeft 'm overgenomen. Die voeding ging weer prima.
Vanmiddag maar eens aan de DA vragen of het nou elke 2 uur (advies van de DA), of 9 keer per etmaal (advies op de pot met melkpoeder) moet zijn. We hebben de indruk dat elke 2 uur teveel voor ze is; we moeten ze steeds zo vreselijk wakker maken namelijjk.
En nu ben ik dus wakker. Heb ongelofelijke koppijn, maar voel me verder best goed. Kortom: de nacht was best goed
![]()
quote:
Yeps. Pokkehontas & ElisaB Creatief met karton en plakband, deel 1. We hadden er vier gemaakt. Verschillende modellen en groottes, met verschillende binnenbekleding. Zo kon Pluim kiezen. Niet dat ze dat wilde of zo, maar het had wel gekund
![]()
quote:
Met Pluim gaat het voorspoedig. Ze eet, ze drinkt, en loopt weer rond. Ze is niet meer zo boos en niet meer zo daas. Maar de kleintjes zijn niet van haar heeft ze vanmorgen verteld. Ze komen haar niet bekend voor, en heeft er ook geen interesse voor. Dat is jammer, maar was te verwachten. Niets aan te doen; het zij zo. Met de stagnerende bevalling van eergisteren (dat roze flupje was waarschijnlijk de vochtblaas die voor de ontsluiting had moeten zorgen en de bevalling op gang had moeten brengen) hadden we geen keuze. Een keizersnee, of het risico dat de kleintjes (en misschien Pluim ook wel) het er niet levend vanaf zouden brengen. Dat is geen keuze. In elk geval geen moeilijke keuze.
We hebben de tijd, we hebben de vrijheid, we hebben de ruimte: we gaan de rol van Pluim gewoon overnemen de komende weken en die kleine hummels gezond groot schoppen
![]()
We hebben weinig moederpoeservaring, maar doen het niet slecht volgens mij: ze groeien, ze plassen, ze poepen, ze eten en ze slapen. Wat missen we nog?
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:58 schreef deedeetee het volgende:@ ElisaB
Stel ik in dit topic ook nog ff voor om bij de boerenbond zo'n biggen/warmtelamp te halen voor de ukkies. Géén last meer van 't licht en Pluim vind de warmte mss ook aantrekkelijk
Hoe 'st nu met Pluim ? De arme ziel heeft gisteren een lelijke opdonder gehad
Kijk, daar heb ik op zitten broeden. Ik wilde vanmiddag al even bij de DA langsgaan om hen zo'n ding afhandig te maken. Kon niet bedenken waar ik anders zo'n lamp vandaan moest halen.
Ik moet even wachten tot Pokkehontas weer thuis is en dan ga ik op grote inkoop tocht: biggenlamp. digicam waarmee je ook met minder licht foto's kunt maken, ander setje spenen, handdoeken terugbrengen naar de DA, en een dikke pot hoofdpijnpillen
![]()
En natuurlijk: jullie allemaal bedankt voor het meedenken, de tips, de felicitaties en gewoon het met ons meegenieten