Mooie gewichtenquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:34 schreef ElisaB het volgende:
Pjèr: 110 gram
Dirkje: 96 gram
Herman: 106 gram
Wow!quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik geloof dat we vergeten zijn het te vragen vanmorgen. Maar zeker weten doe ik het niet; ik was er namelijk niet bij. Ben alleen even naar daar gereden om ze te gaan halen.
Ik ga even wegen
Pjèr: 110 gram
Dirkje: 96 gram
Herman: 106 gram
Wij kwasi houden van voetbal. En mn beeb is fan van Dirk Kuyt, omdat ie van die leuke Groningse Hollandse bloemkool-oren heeft (ik dacht tenminste dat het daarom was). En we vinden Pierre van Hooijdonk leuk, omdat ie zo'n geinig gebit heeft. En omdat een van onze miniatuurtjes hem eens Pie-re noemde (dus niet Pjèr, maar uitgesproken zo je het schrijft). En eigenlijk vanaf dat duidelijk was dat Pluim weer redelijk gezond was, zeiden we tegen haar: "Toe, ga eens naar buiten om Pjèr en Dirkjes te maken." En Herman kwam vanmorgen op. Beeb zei: "Die ander lijkt wel een beetje op een koe.... alleen dan anders; Herman dus."quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:57 schreef Nilasha het volgende:
Pjer.. zucht..
Hoe kom je aan de namen Elisa? Speciale reden?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:07 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Ik ben verliefd!
stinkie vraagt wanneer we er eentje kunnen komen halen.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
. En eigenlijk vanaf dat duidelijk was dat Pluim weer redelijk gezond was, zeiden we tegen haar: "Toe, ga eens naar buiten om Pjèr en Dirkjes te maken."
quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik hoor wel eens dat men de kittens insmeert met iets lekkers, dan vindt de moeder ze vaak ineens veel liever en krijgt ze ook makkelijker door hoe ze hen moet ontlasten enzo.
40 gram ??? En je schrijft ook nog dat het een kaal kittentje was, dat klinkt echt als een prematuurtje, wat mooi dat dat goed afgelopen is.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:06 schreef ennuik het volgende:
[..]
Wow!Onze Oja was met 4 dagen pas 40 gr... Deze poesjes zien er zoveel mooier uit!
Deze poes heeft een historie, vandaar de hysterie zhiquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:10 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben zo geneigd om in de auto te springen en ff te kijken of er bij het asiel wat kittens zijn die geknuffeld willen worden.
Pluim ligt nu lekker op bed een beetje bij te komen. Ze raakt helemaal overstuur als we haar de kleintjes laten zien, en de kleintjes slapen nu. We hebben net besloten het maar even zo te laten. Het moet op een of andere manier, maar Pluim zo van streek in deze toestand, kan ook de bedoeling niet zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:14 schreef Nilasha het volgende:
Hoe gaat het nu met Plumeau? Zoekt ze al wat toenadering bij d'r kitjes?
Pluim moet eerst weer tot rust komen en zich weer wat beter voelen. Zo'n operatie en de narcose dat is niet niks. Je doet er heel verstandig aan om haar nu niet lastig te vallen met wat ze nog niet aan kan.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Pluim ligt nu lekker op bed een beetje bij te komen. Ze raakt helemaal overstuur als we haar de kleintjes laten zien, en de kleintjes slapen nu. We hebben net besloten het maar even zo te laten. Het moet op een of andere manier, maar Pluim zo van streek in deze toestand, kan ook de bedoeling niet zijn.
De DA heeft vást een goed idee
owwww die vlekjes op het koppiequote:Op dinsdag 11 april 2006 15:28 schreef ElisaB het volgende:
Herman zou ook nog van een panda kunnen zijn
[afbeelding]
als ie plotseling een ongezonde hang naar bamboe krijgt zou ik me zorgen gaan makenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:28 schreef ElisaB het volgende:
[afbeelding]
Ja, was een rare zwangerschap (moeder had een soort keelontsteking, kittens hadden bijna met keizersnee moeten komen) en de 5 poesjes waren veuls te klein! Vier van de vijf hebben het ook niet gehaald, alleen Oja was een vechter. Misschien dat ze daarom zo bitchy is?quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
40 gram ??? En je schrijft ook nog dat het een kaal kittentje was, dat klinkt echt als een prematuurtje, wat mooi dat dat goed afgelopen is.
Ik als Feijenoordsupporter ben er trots op dat je 2 kittens vernoemt naar rotterdamse heldenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wij kwasi houden van voetbal. En mn beeb is fan van Dirk Kuyt, omdat ie van die leuke Groningse bloemkool-oren heeft (ik dacht tenminste dat het daarom was). En we vinden Pierre van Hooijdonk leuk, omdat ie zo'n geinig gebit heeft. En omdat een van onze miniatuurtjes hem eens Pie-re noemde (dus niet Pjèr, maar uitgesproken zo je het schrijft). En eigenlijk vanaf dat duidelijk was dat Pluim weer redelijk gezond was, zeiden we tegen haar: "Toe, ga eens naar buiten om Pjèr en Dirkjes te maken." En Herman kwam vanmorgen op. Beeb zei: "Die ander lijkt wel een beetje op een koe.... alleen dan anders; Herman dus."
*mine*mine*mine*quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:28 schreef ElisaB het volgende:
[afbeelding]
Wat een schatjes!!!quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:01 schreef ElisaB het volgende:
Daar zijn ze dan
[afbeelding]
Van links naar rechts (de werktitel): Pjèr, Herman en Dirkje
quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ben erg nieuwsgierig naar wat de DA heeft gezegd.
Mij ook, ze is helemaal van slag af. Het is ontzettend sneu dat het zo gelopen is......quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:20 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Arme Pluimke, ik hoop zo dat de natuur z'n gang gaat bij haar... dat ze zo bozig en schrikachtig is baart me best wel zorgen.![]()
bella is 16 april uitgerekend maar het kan eerder of laterquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:11 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij zijn ElisaB en Beeb nu samen heel hard in de weer met flesjes enzo.
Het blijft zo stil vanuit daar!
En hoe is het met Bella dan?
Ja mij dus ookquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:20 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Arme Pluimke, ik hoop zo dat de natuur z'n gang gaat bij haar... dat ze zo bozig en schrikachtig is baart me best wel zorgen.![]()
Aan de andere kant.... ze heeft de afgelopen nacht ook wel erg weinig geslapen. Die ligt wss voor pampus in de stoel. Gelukkig maar uitgeput.quote:
Dat lieve Pluimpje moet gauw weer beter worden en weer lol in het leven krijgenquote:Op dinsdag 11 april 2006 13:11 schreef ElisaB het volgende:
Pluim is echt nog een beetje sneu. Ze hobbelt wat rond en ziet er absoluut uit alsof ze het leven niet leuk vindt. Ik hoop dat het snel bijtrekt
[afbeelding]
Baat het niet dan schaadt het niet he? Ik zit me hier ook al de hele dag zorgen te maken maar toch te hopen dat alles in orde komt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:43 schreef nokwanda het volgende:
Zou een beetje positief denken helpen?
Nope. DA Marian was er snel klaar mee: "Pluim heeft er geen zin in en die moet in elk geval even rust en tijd krijgen om op te klooien. Niet teveel aandringen, want als ze er zo van overstuur raakt, dan wordt niemand daar beter van." Daar hou ik van: spijkers met koppen slaan en knopen doorhakken. Ze heeft samen met ons de drie poesjes middels een sonde gevoederd en daarna was het aan ons.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ahh, dus de beebietjes zogen nog niet bij moederlief?
dan loont het zeker de moeite te proberen wat van pluim haar geur over te brengen op de kleintjes...quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:22 schreef ElisaB het volgende:
Wat ons zonet te binnenschoot: toen de broer van Pluim twee weken geleden bij de DA was geweest voor zijn gebit, heeft Pluim ook daar anderhalve dag tegen lopen blazen. Het zou zomaar kunnen dat ze de kleintjes teveel naar DA vindt ruiken en dat haar dat bang maakt (ze is erg bang van de dierenarts... en daar kunnen de DA's niets aan doen; ik ken geen lievere DA's dan de onze).
Dat wilde ik net gaan typenquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Als het de DA-lucht is waar Pluim een hekel aan heeft, leg de kleintjes dan een poos op een gedragen shirt van een van jullie en wrijf ze er een beetje mee in. Dan ruiken ze vertrouwd
*smelt*quote:Op woensdag 12 april 2006 00:07 schreef ElisaB het volgende:
Pluim gaat even checken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geef ze eens ongelijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:13 schreef ElisaB het volgende:
Ik zal morgen eens proberen een foto te maken als de beeb er een het speentje geeft. Dat is ook zo zoet. Het duurt even voor ze 'm beethebben, maar dan laten ze ook niet meer los
We wilden er eerst een tong80 noemen, maar dat ging wat te verquote:
quote:Op woensdag 12 april 2006 00:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
We wilden er eerst een tong80 noemen, maar dat ging wat te ver
Hij lijkt best op tong80, of niet soms? Maar tong80 bekt niet zo lekker: "Tong80, binnenkomen, ééétennnn...." Da's nix hequote:
Dat snap ik wel, maar poezen willen liever het doosje op een rustig en donker plekje hebben!quote:Op woensdag 12 april 2006 00:59 schreef PrintScreen het volgende:
Volgens mij is die lamp om de kittens warm te houden.
Als Pluim zelf de zorg op zich neemt zal die lamp niet meer nodig zijn.
De doos stond daar omdat het op de convectorput het warmst is in het hele huis. Doos (kleiner formaat; we hadden vele keuzes voor Pluim) staat inmiddels in mijn opgewarmde kantoor.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:00 schreef zhe-devilll het volgende:
Dat snap ik wel, maar poezen willen liever het doosje op een rustig en donker plekje hebben!
Sorry, niet mijn ervaring.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar poezen willen liever het doosje op een rustig en donker plekje hebben!
Ik zou ook het liefst in het donker zitten, maar ze schijnen zo hard af te koelen, dat kruikjes alleen niet voldoende is. So be it... Zal over een poosje ook wel weer anders zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:06 schreef PrintScreen het volgende:
Sorry, niet mijn ervaring.
Mijn poezebeesten zijn het liefst dicht bij ons, met of zonder kittens
Ik bedoel te zeggen, dat ze misschien dan iets sneller bij haar jongen gaat liggen misschien als de lamp even uit is, dus het is bedoeld als tipquote:Op woensdag 12 april 2006 01:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou ook het liefst in het donker zitten, maar ze schijnen zo hard af te koelen, dat kruikjes alleen niet voldoende is. So be it... Zal over een poosje ook wel weer anders zijn.
De tijd zal leren wat voor Pluim en de kittens het prettigste is.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou ook het liefst in het donker zitten, maar ze schijnen zo hard af te koelen, dat kruikjes alleen niet voldoende is. So be it... Zal over een poosje ook wel weer anders zijn.
Bij de boerenbond een *biggenlamp* halen, die schijnt rood en heb ik vroeger met mijn puppies ook gebruikt. Ik weet niet waar dat ding gebleven is anders mocht je hem best van me hebben.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen, dat ze misschien dan iets sneller bij haar jongen gaat liggen misschien als de lamp even uit is, dus het is bedoeld als tip
Hey, Pluim is geinteresseerd!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |