Ongeveer 1 1/4 a 1 1/2 uur per kilo bij deze temp, ligt aan je oven hoe lang extact..quote:Op zondag 16 april 2006 04:24 schreef Chielus het volgende:
[..]
hoe lang moet zoiets dan in de oven op zo'n temperatuur, zeg voor een stuk van een kilo.
tot ie lekker bruin is, dan is ie gaar.quote:Op zondag 16 april 2006 07:19 schreef Isabeau het volgende:
Piet, ik ga straks appeltaart bakken, maar omdat ik maar voor 4 personen hoef te koken wilde ik morgen geen halve appeltaart in mijn eentje moeten opeten. Daarom heb ik een kleine springvorm gekocht, zo één waar eigenlijk net 4 kleine puntjes appeltaart uit kunnen. Ik bedacht me ineens dat dit waarschijnlijk niet zo lang in de oven hoeft als een 'gewone grote' appeltaart. Enig idee hoe lang ik een klein appeltaartje moet bakken en anders hoe ik kan zien wanneer hij gaar is. (ik vind bijna gaar eigenlijk het lekkerst...)
Ik weet natuurlijk niet wat jij verstaat onder 'behoorlijke appels' maar de AH heeft gewoon goudreinetten liggen.quote:Op zondag 16 april 2006 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar haal jij trouwens behoorlijke appels voor appeltaart vandaan in deze tijd van het jaar?
is het verstandig om ze in te pakken in alufolie om uitdroging te voorkomen of kan je beter om de zoveel tijd wat bakvet eroverheen gieten?quote:Op zondag 16 april 2006 04:24 schreef Chielus het volgende:
[..]
hoe lang moet zoiets dan in de oven op zo'n temperatuur, zeg voor een stuk van een kilo.
Hoeft het niet in te pakken, juist door de lage temp blijft het sappig.quote:Op zondag 16 april 2006 10:19 schreef Chielus het volgende:
[..]
is het verstandig om ze in te pakken in alufolie om uitdroging te voorkomen of kan je beter om de zoveel tijd wat bakvet eroverheen gieten?
Nee het is een stuk zonder bot en volgens haar is het filet.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met een filet bedoel je dus geen haas, maar zeg maar een stel ribkarbonades aan elkaar waar het bot is verwijdert?
Ja dat kan je in de oven braden, maar let wel, dat wordt snel droog, omdat het mager is.
Bedankt voor je tips, het is super gegaan, mooi appig vlees. Had een lekkere vulling gemaakt voor de filet en mooi laten geren op lage temp, vaak vet over doen en samen met een kern temperatuur meter geen centje pijn.quote:Op zondag 16 april 2006 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeft het niet in te pakken, juist door de lage temp blijft het sappig.
Als je het vlees uit de oven neemt wel even laten rusten voor je het snijdt.
Dan blijft het sap in het vlees als je het snijdt.
Je denkt toch niet dat ik me serieus over zoiets smerigs ga uitlaten, laat staan een recept te gaan verzinnen daarvoor? Koop lekker een boek over Pate maken en zoek het zelf uit. Culinesse is er voor culinariteiten, niet voor zelfzoekenden halfzachten die een tekort aan realiteitsbinding hebben.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:23 schreef Adagio het volgende:
Tom Cruise wil placenta opeten
Een pate? Hoe maak je in hemelsnaam zoiets eetbaar?
In OUD is daar wel een topic over: Wat te doen met de placenta na de bevalling? .quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:23 schreef Adagio het volgende:
Tom Cruise wil placenta opeten
Een pate? Hoe maak je in hemelsnaam zoiets eetbaar?
Ik bak tonijnsteak.quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:34 schreef Pracissor het volgende:
Piet, hoe maak jij tonijn klaar? Grillen of bakken?
Ga ik dan eens proberen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Je kunt tonijn ook bakken als een biefstukje erg lekker met mangochutney
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |