Sinds het ontstaan is.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Sinds waarneer heeft het heelal een grootte?
goh, dus ook een eind?quote:
het is wel een fysieke omgeving alleen de grootte kunnen wij ons niet voorstellenquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:33 schreef DemonRage het volgende:
--» WFL misschien?
Het heelal dijt uit in... ... de toekomst,
dus NIET in een fysieke omgeving zoals wij die 3-dimensionaal voorstellen... die is gewoon oneindig groot.
Met of zonder eind?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:35 schreef C2C het volgende:
[..]
het is wel een fysieke omgeving alleen de grootte kunnen wij ons niet voorstellen
Ja op een gegeven moment is er gewoon geen afstand meer mssquote:
Er was toch ooit een wetenschapper die zoiets beweerde over de afstand bij ons op aarde?quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:38 schreef C2C het volgende:
[..]
Ja op een gegeven moment is er gewoon geen afstand meer mss
Dimitriej_ zegt:
dat je wel tijd verliest
Dimitriej_ zegt:
ma gewoon niet verder komt
zo gek is dat nog niet
Overmorgenquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Sinds waarneer heeft het heelal een grootte?
Zichzelfquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:49 schreef Orealo het volgende:
Ik denk dat de vraag heel simpel is, maar met een lastig antwoord.
Wat is er achter 't laatste steentje in 't universum?
Het geeft me altijd een beetje een raar idee als ik erover nadenk.
Ook al is het universum een rondje,wat zit daaromheen?![]()
hoe stel je je dat dan voor,quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Zichzelf
Er zit een 4de demensie in die zorgt dat als je recht omhoog zou gaan van de aarde je weer onderaan uit zou komen na een tijdje (moet je wel geluk hebben dat de aarde dan niet ergens anders staat rond de zon)
Dus het is oneindig
Teminste zo denk ik erover
Zie het als een groot rondje dat je maaktquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:00 schreef C2C het volgende:
[..]
hoe stel je je dat dan voor,
hoe wou je weer onderaan komen, dat kan via de natuurkundige wetten nl niet.
Iemand heeft hier teveel naar Donnie Darko gekekenquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:04 schreef RobertvanWinkle het volgende:
[..]
Je zou zeggen van wel, misschien leven we hier wel in verschillende dimensies. Dat de toekomst zich gewoon nu afspeelt.
Lan lang geleden moet dit ook als iets zijn begonnen.
Dat is helaas 1 van de films die ik nog nooit heb gezien.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:55 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Iemand heeft hier teveel naar Donnie Darko gekeken
Of het exact weer begint is niet te zeggen, dat zou ook betekenen dat er wederom een wereld zal worden geschapen. Misschien dat daar onze dejavu gevoelens vandaan komen? Van een mogelijke vorige wereld?quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:42 schreef maartena het volgende:
[quote]
Er is een theorie die stelt dat er naast de Big Bang, uiteindelijk ook weer een Big "Implosion" zal zijn, ofwel dat het heelal eerst uitdijt, en op een gegeven moment weer begint te krimpen, en dan begint alles weer van voren af aan.... Volgens wetenschappers duurt dat nog minstens 20 miljard jaar of zoiets.
Volgens mij zijn er enorme krachten door de uitdijing waardoor je misschien niet eens in de buurt zou kunnen komen.quote:Stel nou.... dat je een enorm schip kan maken, en daar mee naar de grens van het heelal vliegt, en dan gewoon een stuk door blijft vliegen..... waar kom je dan in uit? Ik bedoel, de ruimte om je heen is al zo goed als niets eigenlijk, en wat zit er nou eigenlijk om je tegen te houden? Als het inderdaad zo is dat het heelal weer krimpt na verloop van tijd, zou je in theorie niet gewoon even een stukje verder kunnen vliegen en er buiten blijven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |