Misschien is het een betere omschrijving dat je een theorieverschuiving nodig hebt om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.quote:Op maandag 8 mei 2006 01:25 schreef SingleCoil het volgende:
OK, anders gezegd dan: het heelal dijdt helemaal niet uit.
Overigens gebeuren er buiten die grenzen van Red Alter echt hele erge dingen, zo erg dat z eniet een sop de map mogen komen. Vooral onvermelde personages van romans maken zich schuldig aan wandaden.
Maar als je dat zinloos vindt moet je er vooral niet over nadenken, het zou maar kunnen verwarren.
ja nou, met uitdijen bedoelen ze volgens mij dat de hemellichamen verder uit elkaar komen te staan. het zegt niks over de ruimte waarin die lichamen zich bevinden.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 05:25 schreef Doderok het volgende:
"Het heelal" is een ongelukkig gekozen begrip. Het suggereert dat het een voorwerp of verzameling voorwerpen betreft, zoals een planeet, een zonnestelsel, een sterrenstelsel...
Het heelal is dat waarin voorwerpen zich bevinden, de ruimte die ze tot hun beschikking hebben. En die beschikbare ruimte wordt groter, maar de vraag waarin dit gebeurt is zinloos. Er is per definitie geen "buiten" aan het heelal, want als dat er wel was, dan zou het een deel van het heelal zijn.
kun je dat nog een keer uitleggenquote:Op woensdag 10 mei 2006 10:36 schreef Haushofer het volgende:
Wat misschien een aardige vergelijking is, is het concept van negatieve temperaturen.
Op de middelbare school leer je dat dat onzinnig is; het absolute nul-punt is het laagste wat je kunt bereiken. Maar iedereen die wat statistische fysica heeft gehad, weet dat een negatieve temperatuur wel degelijk mogelijk is, en dat het zelfs een meer energetische toestand is dan een willekeurig heet systeem; in een systeem met een negatieve temperatuur en positieve temperatuur zal de warmte van de negatieve naar de positieve kant vloeien. Ik kan me voorstellen dat een nieuw inzicht in de fysica wellicht een inzicht geeft wat nog veel verrassender is dan dit concept
Pfff, moeilijke vragen, vond net dat ik iets leuk bedacht hadquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:39 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
ja nou, met uitdijen bedoelen ze volgens mij dat de hemellichamen verder uit elkaar komen te staan. het zegt niks over de ruimte waarin die lichamen zich bevinden.
of lul ik nu weer onzin![]()
Oef, een uitleg gevonden die mijn idee niet volledig overhoop gooit (denk ik ?quote:What is the edge of the universe like? Is it a brick wall or what? Will we be able to go past our universe someday?
Too bad it's not a brick wall or something like that. Actually, there really is no "edge" of the universe so we can't go past it. There are two cases that could happen. One is that the universe will expand forever. This means that the universe is infinite in size so it doesn't have an end. It just goes on and on and on. The second case is that the universe will end in a Big Crunch. In this case the universe is finite in size because of gravity.
So if it's finite in size, why isn't there an edge we can go to? That's because of a weird little thing gravity does to space--it curves it!
Einstein first came up with the idea of gravity curving space. That's how the Earth orbits the sun. It wants to go straight but the Sun curves the space around it so the Earth can't go flying off.
There is so much matter in the universe that space is bent back on itself! It's sort of like how you can bend a wire until its ends touch, you come up with a circle. You can walk around a circle forever without coming to an edge.
So, the universe can be finite but have no edge. It's similar to the Earth. The Earth has a finite surface area but it doesn't have an edge that you can fall off (lucky for Columbus...)
Met bepaalde definities van temperatuur en voor bepaalde systemen is het mogelijk om negatieve temperaturen te hebben:quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:41 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
kun je dat nog een keer uitleggen![]()
en, even offtopic; is er ook een absoluut ehh... maximumpunt? dus dat het gewoon niet heter kan?
je komt veel te overtuigend over man, en daarom word ik onzeker over mezelfquote:Op donderdag 11 mei 2006 22:04 schreef Doderok het volgende:
[..]
Pfff, moeilijke vragen, vond net dat ik iets leuk bedacht had![]()
[..]
Oef, een uitleg gevonden die mijn idee niet volledig overhoop gooit (denk ik ?)
Disclaimer: dit is niet mijn vakgebied!
Nog sterker, als je te snel gaat dan kom je weer terugquote:Op donderdag 11 mei 2006 22:14 schreef Doderok het volgende:
[..]
Met bepaalde definities van temperatuur en voor bepaalde systemen is het mogelijk om negatieve temperaturen te hebben:
http://math.ucr.edu/home/(...)neg_temperature.html
wtfquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nog sterker, als je te snel gaat dan kom je weer terughttp://www.scienceblog.co(...)backwards-10590.html
krijgen we dat weerquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:17 schreef Pangaea het volgende:
Weer anderen suggereren dat wij de relativiteitstheorie omgekeerd beredeneren.
Zo is de lichtsnelheid niet de snelst mogelijke snelheid, maar is juist absolute stilstand.
Lees maar eens verder op: http://rudeonline.forumup.nl/post-2-rudeonline.html#2
die regel ging vroeger op, ik denk dat je dat nu niet meer kan zeggenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:38 schreef Pangaea het volgende:
Meestal werden alle genies die we NU kennen,
vroeger afgedaan als 'dwaas'...
Is dit nou je derde kloon al, Rude?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:38 schreef Pangaea het volgende:
Meestal werden alle genies die we NU kennen,
vroeger afgedaan als 'dwaas'...
Maar, het is maar een verhaal hoor.
Waarom zou je het ene verhaal meer waarde aangeven als het andere?
Awhhh wat liefquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:17 schreef Pangaea het volgende:
Zo is de lichtsnelheid niet de snelst mogelijke snelheid, maar is juist absolute stilstand.
Ha! dan kun je ook redeneren dat de bomen niet heen-en-weer bewegen omdat het waait, maar dat het waait omdat de bomen hard heen-en-weer bewegenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:17 schreef Pangaea het volgende:
We kunnen lang over definities praten natuurlijk, maar wind wordt (grotendeels) veroorzaakt door de draaiing van de aarde (de bomen draaien dus mee met de aarde), dus je kan inderdaad (indirect) zeggen dat het waait omdat de bomen 'bewegen'.quote:Op zondag 14 mei 2006 08:24 schreef buachaille het volgende:
Ha! dan kun je ook redeneren dat de bomen niet heen-en-weer bewegen omdat het waait, maar dat het waait omdat de bomen hard heen-en-weer bewegen![]()
Dan zou je dus theoretisch niet rechtomhoog gaan maar met een kleine afwijking wat ervoor zorgt dat je uiteindelijk een circulaire beweging maaktquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:12 schreef Agiath het volgende:
[..]
Zie het als een groot rondje dat je maakt
Tja, een elektromagnetisch veld ( of welk krachtveld dan ook ) kun je ook niet zien, maar wel ervaren. Tot Einstein was de ruimte-tijd gewoon een statische achtergrond, maar Einstein kwam op het idee om de ruimte-tijd als een manifold te bekijken en daarmee zwaartekracht te beschrijven. Op die manier kun je dus ruimte-tijd nu wel "ervaren".quote:Op zondag 14 mei 2006 22:59 schreef Tatutatu het volgende:
In de ruimte..
En ruimte is in principe niks.. altijd raar gevonden het principe van ''niets''. Niets is niks maar alles tegelijk.
Bedoel je kan een computer programma maken, in feite bestaat dat programma uit het niets maar toch is het er.
Het zijn 11111 en 00000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |