abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36889010
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:33 schreef Leonoor het volgende:
Ben benieuwd.. Was dat het liedje van Homes under the Hammer? ( BBC ).
Ah, dát was het, kwam me al zo bekend voor. (mede-fan hier)

Ik heb niet alles kunnen zien, maar ik ben dan ook niet echt een fan van dit heerschap.
Volgende week maar weer eens kijken, wie weet went het.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 12 april 2006 @ 19:02:53 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36895750
Ik ben benieuwd hij de koks zich gaan ontwikkelen hun smaken vielen nog niet echt binnen wat Herman zocht kreeg ik het idee.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 12 april 2006 @ 19:11:17 #28
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_36896000
Ik gok dat John of Walter de nieuwe Chef-kok gaat worden. Herman heeft inderdaad wel een bepaalse arrogantie over zich heen, maar hij dwingt zo wel gezag af. Het lijkt me inderdaad geen makkelijke man om mee te werken.

Ga volgende week weer kijken (Al vind ik "Herrie in de keuken" leuker)
Positive thinking, my way of thinking!
pi_36899864
Ik vind het nog even moeilijk om een oordeel te geven over de koks. Het is voor de tv maker leuker om nu te laten zien wat er allemaal fout gaat, en de koks steeds beter te laten lijken. Op tv kan de slechste kok winnen door goed montage werkt.
Moest wel lachen om die chefs die met 10 lagen zweet boven een pan staan voor iets simpels als een ommelet. Kwestie van nooit goed geleerd, idem dito voor die mayonaise. Lekker alles in 1 bekken, en dan de garde er door. Ja even doortikken dan heb ik hem zo uit de schift. En eentje die meteen al eigenwijs is tegen die blijker, ja ik doe het liever zo. Maar ik wil wel wat van je aannemen hoor
Een van de eerste dingen die ik ooit als leerling geleerd heb vroeger was dat de chef altijd gelijk heeft. Dus ook als dat niet zo is
pi_36904199
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:02 schreef Pilootje het volgende:
Een van de eerste dingen die ik ooit als leerling geleerd heb vroeger was dat de chef altijd gelijk heeft. Dus ook als dat niet zo is
Bon chef bon!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 19 april 2006 @ 00:35:58 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_37083779
Net even de video van aflevering 2 bekeken en die Sandra zakte zwaar door het ijs.
Verder staan wat mij betreft Bas en John ook op de nominatie om niet verder tegaan.
Basis-kooktechnieken ontbreken bij vrij veel kandidaten.

Erwin komt voor mij tot nu toe het meest in de buurt van een chef-kok waar ik wel vertrouwen in zou kunnen hebben.

Overigens blijft Den Blijker een vreselijk arrogante kwal als ie het heeft over "mijn kandidaat-kokjes".
Dat denigrerende verkleinwoord-gebruik van hem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 19 april 2006 @ 08:38:44 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37086745
Moet de aflevering van deze week nog kijken heb hem op de video staan
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 19 april 2006 @ 08:45:47 #33
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_37086843
Ik zat op de bank en zeg tegen m'n vrouw dat ik het vermoeden had dat die Sandra ging afvallen. Had alleen niet verwacht dat het deze aflevering al zou zijn
Where law ends, tyrrany begins.
pi_37088671
Vraag me af of er geen acteurs tussen de koks zitten. Koks die geen hollandaise, mayonaise, soezen uit hun handen krijgen is echt een "no-go"
  woensdag 19 april 2006 @ 11:19:34 #35
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37090139
tja, je weet nu al van een aantal koks dat ze af gaan vallen, let op, de volgende week waarschijnlijk die knuppel met die bril. Begint ie te praten over dat ie meer tijd vrij maakt voor z'n familie en dat hij daardoor steeds makkelijker gaat koken. Met die instelling ga je er wel komen.
Het is een bekend selectie gegeven. Voor TV is het misschien leuk wie er elke week afvalen maar voorde selecteurs zijn hooguit de beste 3 of 4 intressant. Het maakt hun eigenlijk niet uit wie er als nummer 6 of 7 afvalt. Daarom vond ik het ook vreemd dat hij Hobbykoks mee laat doen. Leuk voor TV maar Herman weet ook dat ze het niet gaan redden.
Ik betwijfel of er acteurs tussen zitten, want als dat zou zijn geweest zouden ze er wel een wat "boeiendere" nep- persoonlijkheid tussen hebben gezet.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_37111716
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:45 schreef Gunner het volgende:
Ik zat op de bank en zeg tegen m'n vrouw dat ik het vermoeden had dat die Sandra ging afvallen. Had alleen niet verwacht dat het deze aflevering al zou zijn
Volgens mij zat ze er alleen als excuus-truus in.
  donderdag 20 april 2006 @ 11:52:57 #37
83951 rashudo
project 2501
pi_37122760
Ik snap niet waarom die een eigen restaurant heeft, zich opgeeft voor dit programma. Lijkt mij dat hij al zijn culinaire ambities in zijn eigen keuken al kan botvieren. NEXT.

Verder vind ik dat herman juist erg netjes omgaat met iedereen.. hij kan mensen kritiek geven op een respectvolle manier. Hij zegt ook niet dat hij een 3-sterren restaurant heeft / chef is, maar voor zijn eigen restaurant, een chef die hij zelf uitkiest, lijkt het me logisch dat die persoon zich aan herman's smaak moet aanpassen.
Their eyes opaque.
pi_37256530
Ik geef dennis een goeie kans je ziet hem nu niet echt veel in beeld maar ik denk omdat ie nog veel in beeld moet komen , heb een keer bij hem gegeten toen hij ze eigen restaurant had echt super..
Zeer goeie kok.

[ Bericht 0% gewijzigd door -dS- op 24-04-2006 20:51:02 ]
ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
pi_37256686
Denk trouwens dat die Bas er snel uitvliegt die kan echt bijna niets.. prutser
ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  maandag 24 april 2006 @ 21:11:34 #40
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37257737
Gisteren de aflevering op video zitten kijken. Ik denk dat die hobby koks het eerste er uitvliegen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37260397
Die mensen zitten er puur in voor opvulling. Hij weet dondersgoed dat hobbykoks nooit een restaurant kunnen runnen als chef zonder ervaring.
pi_37269832
Die missen ook gewoon basiskennis.
Ik vind zelf dat ik best aardig kan koken, maar in een professionele keuken zou ik alleen maar in de weg staan.
pi_37283007
Het is niet het kunnen koken. Ik kan een leek in een jaar alles leren wat ik weet. Die zal dan ook prima kunnen koken. Mits je natuurlijk een beetje gevoel hebt voor smaak etc. Vergt toch aanleg, anders duurt het langer. Maar met koken alleen kom je er niet in een professionele situatie. Het is timing, uithoudingsvermogen, incasseringsvermogen, stressbestendigheid, creativiteit, enthousiasme, inzicht, prijsbewustheid, planningsvermogen,
  dinsdag 25 april 2006 @ 19:56:06 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37289983
Vanavond om 21:30 weer
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37294274
Is het horecaonderwijs zo slecht, zijn de kandidaten zo slecht of zijn Hermans eisen (9 van de 14 goed) zo hoog?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_37294419
Ik denk dat er nog maar weinig koks zijn die daar alles van weten. Ze krijgen alles kant en klaar aangeleverd en maken hun menu's denk ik.
pi_37295547
Vind het een beetje moeilijk om nu jullie of hem gelijk te geven. In het tv programma wordt het gebracht alsof het vreselijk is dat die koks dat niet weten. Natuurlijk moet je bepaalde dingen als ossenhaas, vanglap, entrecote wel kennen. Als je op wat hoger niveau werkt is het normaal dat je grote delen vlees binnen krijgt en die gaat verwerken. Daar wil je namelijk precies zelf bepalen hoe of wat je er aan laat zitten, en hoe dik je alles snijd. Als je een klein zaakje hebt met minder gekwalificeerd personeel dan vind ik het niet gek dat je geportioneerd vlees koopt, uiteindelijk is dat goedkoper.
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:41:26 #48
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_37296627
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:19 schreef Pilootje het volgende:
Vind het een beetje moeilijk om nu jullie of hem gelijk te geven. In het tv programma wordt het gebracht alsof het vreselijk is dat die koks dat niet weten. Natuurlijk moet je bepaalde dingen als ossenhaas, vanglap, entrecote wel kennen. Als je op wat hoger niveau werkt is het normaal dat je grote delen vlees binnen krijgt en die gaat verwerken. Daar wil je namelijk precies zelf bepalen hoe of wat je er aan laat zitten, en hoe dik je alles snijd. Als je een klein zaakje hebt met minder gekwalificeerd personeel dan vind ik het niet gek dat je geportioneerd vlees koopt, uiteindelijk is dat goedkoper.
Niet uiteindelijk, al-tijd is dat goedkoper. Je betaald welliswaar iets minder per kilo als je een heel ribstuk binnen laat komen, maar er is ook altijd meer afval.

Trouwens, VRAAG altijd. Gewoon niet bang zijn om dingen te vragen, hoe debiel ze ook mogen klinken. Bijvoorbeeld die John, ja, ik dacht ik probeer maar eens wat..

En die Bas is helemaal een aap, iedereen weet toch dat delen vlees van een dier die veel gebruikt worden ook taaier zijn, en daardoor een langere bereiding nodig hebben? Daarom is een entrecote ook zo mals, het zit aan de rug, en wordt nooit gebruikt.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:54:00 #49
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_37297131
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:41 schreef Euc- het volgende:

En die Bas is helemaal een aap, iedereen weet toch dat delen vlees van een dier die veel gebruikt worden ook taaier zijn, en daardoor een langere bereiding nodig hebben? Daarom is een entrecote ook zo mals, het zit aan de rug, en wordt nooit gebruikt.
Idd, ik had echt zoiets, wil je het nou gewoon niet snappen, vele hobbykoks zijn nog wel zo snugger om dat te begrijpen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:57:13 #50
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_37297264
tja maar als mensen in een keuken staan en zae hebben daar de leiding noemen ze zichzelf chefkok...
maarre chefkok is heel wat anders... dat is dus wél iemand die alle stukken vlees kan herkennen ed
kom op dat is al lts niveau hoor... als je klapstuk al niet eens herkent ben je echt waardeloos als kok zijnde...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')