quote:
Sterk punt. Dat maakt de stand 3000 (?) doden door de hand van Osama en handlangers en hoeveel ook alweer door de hand van atheisten en co? Mijn teller is blijven steken op 30.000.000. Daarna ben ik maar gestopt met tellenquote:Vergeet jij nu maar even Bin Laden en de zelfmoordaanslagplegers
En maar zeuren om koranteksten in de context te lezen.quote:
Daar horen dan niet de slachtoffers van Hilter bij. Hitler was immers géén atheist.quote:Sterk punt. Dat maakt de stand 3000 (?) doden door de hand van Osama en handlangers en hoeveel ook alweer door de hand van atheisten en co? Mijn teller is blijven steken op 30.000.000. Daarna ben ik maar gestopt met tellen![]()
De oorsprong (de oorsprong van het jodendom dus) is onherroepelijk polytheistisch.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Het christendom is een monotheistische religie net als de islam.
Hoe kom je op die gedachte Akkersloot?quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De oorsprong (de oorsprong van het jodendom dus) is onherroepelijk polytheistisch.
Gezien de parallellen met soemerische godsdiensten, het gebruik van de meervoudsvorm Elohim in het Hebreeuws, de archeologische vindingen, et cetera.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:41 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Hoe kom je op die gedachte Akkersloot?
het denken van Hitler in termen van uber-rassen en survival of the fittest is zeer evolutionair... niet bepaald bijbels bijvoorbeeld. het is sowieso niet bijbels om joden en homo's en gehandicapten uit te roeien. dus ik weet niet wat voor religie hij aanhing, maar het zeker geen Christendom.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En maar zeuren om koranteksten in de context te lezen.![]()
[..]
Daar horen dan niet de slachtoffers van Hilter bij. Hitler was immers géén atheist.
3000 doden door zelfmoordaanslagplegers. Vergeet Irak niet.
Elohim... vader,zoon, heilige geestquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:31 schreef Nekto het volgende:
[..]
Gezien de parallellen met soemerische godsdiensten, het gebruik van de meervoudsvorm Elohim in het Hebreeuws, de archeologische vindingen, et cetera.
geen mens heeft de behoeft om God te vermenselijken, God is zelf naar de aarde gekomen om het ultieme offer te (vol)brengen en het 'goede' voorbeeld te geven. het heeft niks met menselijke behoeften te maken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is nog moeilijker begrijpen waarom christenen de behoefte hebben om God te vermenselijken. Kunnen ze God anders niet bevatten?
[..]
En zo is het.
Juist zeer bijbels. Dat hele boek staat vol met uitverkorenen, unter-andersgelovigen, 'de enige waarheid' etc.quote:Op woensdag 12 april 2006 03:10 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het denken van Hitler in termen van uber-rassen en survival of the fittest is zeer evolutionair... niet bepaald bijbels bijvoorbeeld. het is sowieso niet bijbels om joden en homo's en gehandicapten uit te roeien. dus ik weet niet wat voor religie hij aanhing, maar het zeker geen Christendom.
Zeer typerend voor christenen om goede daden doen in naam van God te zien als dwang. Daarom leven veel christenen er maar op los, al het andere zou namelijk onder dwang kunnen vallenquote:Op woensdag 12 april 2006 03:13 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het trouwens super mooi om iets goeds te doen uit dwang, dat zouden meer mensen moeten doen!
Er was ooit es iemand die de vergelijkingen trok tussen Hitler en Mozes. Was een aardig stukje, probeer de overeenkomsten maar es te vindenquote:Op woensdag 12 april 2006 03:10 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het denken van Hitler in termen van uber-rassen en survival of the fittest is zeer evolutionair... niet bepaald bijbels bijvoorbeeld. het is sowieso niet bijbels om joden en homo's en gehandicapten uit te roeien. dus ik weet niet wat voor religie hij aanhing, maar het zeker geen Christendom.
Goed dat je me daaraan herinnert. Dan rekenen we dus ongeveer 2000 gedode Amerikaanse soldaten door mensen die hun land willen beschermen tegen de bezetters en meer dan 100.000 burgerslachtoffers door de hand van dezelfde bezetters.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:34 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
3000 doden door zelfmoordaanslagplegers. Vergeet Irak niet.
goede daden doe je uit liefde en liefde kun je niet dwingen (ook God niet). een geloof zonder daden is leeg, want dan is het liefdeloos. een daad zonder liefde is net zo goed leeg.quote:Op woensdag 12 april 2006 09:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zeer typerend voor christenen om goede daden doen in naam van God te zien als dwang. Daarom leven veel christenen er maar op los, al het andere zou namelijk onder dwang kunnen vallenStel je voor. Want wie is God nou (haşa) dat Hij jou kan dwingen, niet waar?
En die hoogmoed is ook typerend. Maar je weet waar hoogmoed toe leidt, niet waar?quote:Op woensdag 12 april 2006 11:38 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
goede daden doe je uit liefde en liefde kun je niet dwingen (ook God niet).
Als je iedere allochtoon met zwart haar als moslim ziet, dan heb je een punt.quote:Daarnaast denk ik dat Moslims zich in Nederland iig meer misdragen dan Christenen.
Het was wel duidelijk dat je onbekend bent met de Koran en de Islam. Dat hoef je echt niet te benadrukken hoor.quote:Of mag stelen wel van de Koran? en het slaan van vrouwen? oh wacht, dat mag natuurlijk wel! haast vergeten!
"Allochtoon" aka "Crimineel" aka "Werkweigeraar" aka "Islamiet" aka "Asielzoeker" aka "Probleemleerling" aka "Moslim" aka "Turken en/of Marokanen" aka "Overlastjongere"quote:Op woensdag 12 april 2006 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als je iedere allochtoon met zwart haar als moslim ziet, dan heb je een punt.
hoogmoed? hoe kom je nou bij hoogmoed?????quote:Op woensdag 12 april 2006 11:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En die hoogmoed is ook typerend. Maar je weet waar hoogmoed toe leidt, niet waar?![]()
nee hoor er is geen probleemquote:[..]
Als je iedere allochtoon met zwart haar als moslim ziet, dan heb je een punt.
er is helemaal geen probleem! totaal niet...quote:[..]
Het was wel duidelijk dat je onbekend bent met de Koran en de Islam. Dat hoef je echt niet te benadrukken hoor.![]()
Het is nog een redelijk genuanceerde term die ik gebruikte. Hoe noem jij iemand die denkt boven God te staan door te zeggen dat (zelfs) God je nergens toe kan dwingen?quote:Op woensdag 12 april 2006 12:21 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
hoogmoed? hoe kom je nou bij hoogmoed?????![]()
quote:[..]
nee hoor er is geen probleem
quote:[..]
er is helemaal geen probleem! totaal niet...
Ja.quote:jij denkt dat als God bestaat uit Vader, Zoon en HG het gelijk polytheisme is....
God heeft er voor gekozen mij vrije keuze te geven om Hem lief te hebben. liefde kan niet gedwongen worden. een robot heeft niet lief. free choice is a necessary condition for love. niet?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is nog een redelijk genuanceerde term die ik gebruikte. Hoe noem jij iemand die denkt boven God te staan door te zeggen dat (zelfs) God je nergens toe kan dwingen?
ben jij bekend met de term 'sarcasme'?quote:[..]Ben je naief? Natuurlijk zijn er problemen. Maar hebben die met religie te maken of met een slechte opvoeding en een individueel persoon?
God heeft je ook een aantal geboden en verboden opgelegt. Jij geeft aan dat jij wel uitmaakt welke je daarvan volgt. Zelfs God heeft daar volgens jou niets over te zeggen. Mij maakt het niet uit hoor. Ik zal niet beoordeeld worden op jouw daden en woorden. Jij wel.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:00 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
God heeft er voor gekozen mij vrije keuze te geven om Hem lief te hebben. liefde kan niet gedwongen worden. een robot heeft niet lief. free choice is a necessary condition for love. niet?
Ja, en ik kan ook prima sarcasme in sarcasme zien. Vandaar de uitleg.quote:[..]
ben jij bekend met de term 'sarcasme'?
Ja hoor.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:38 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
goede daden doe je uit liefde en liefde kun je niet dwingen (ook God niet). een geloof zonder daden is leeg, want dan is het liefdeloos. een daad zonder liefde is net zo goed leeg.
Daarnaast denk ik dat Moslims zich in Nederland iig meer misdragen dan Christenen. Of mag stelen wel van de Koran? en het slaan van vrouwen? oh wacht, dat mag natuurlijk wel! haast vergeten!
quote:Op woensdag 12 april 2006 16:46 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja hoor.
Het wegvallen van jouw zogenaamde dwang lijdt tot een golf van misdaad, moorden en (groeps)verkrachtingen. Jij bent wel blij met een samenleving waar God ontbreekt en de bewakingsbedrijven de lachende derden zijn.
En vrouwen of ouwe mensen die niet meer de straat op durven. Dat was vroeger wel anders toen Nederland nog gelovig was. Toen kon je zelfs nog een touwtje uit de brievenbus laten hangen.
Juist de normloosheid heeft tot verloedering geleid.
Ik merk dat je weigert inhoudelijk in te gaan op mijn post, dus laat maar.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:01 schreef Nekto het volgende:
[..]
Vroeger, toen alles beter was. In de VS is het gelukkig nog stukken beter, want daar is iedereen gelovig. En in Saoedie Arabie bestaat ook geen prostitutie. En in Italië geen maffia.
Je vergeet nog steeds de Iraakse burgerslachtoffers van de zelfmoordaanslagen.quote:Op woensdag 12 april 2006 10:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Goed dat je me daaraan herinnert. Dan rekenen we dus ongeveer 2000 gedode Amerikaanse soldaten door mensen die hun land willen beschermen tegen de bezetters en meer dan 100.000 burgerslachtoffers door de hand van dezelfde bezetters.
Toch bedankt voor het melden![]()
En ik benquote:Op woensdag 12 april 2006 10:32 schreef roobje het volgende:
Leuk topic, islam fundi vs. christen fundi.
Game on.![]()
Wie zou anders verzinnen dat een almachtige God mensen die niet in hem geloven zou straffen. Dat kan toch alleen maar op basis van de gedachte dat die God jaloers zou zijn op andere Goden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:41 schreef lionsguy18 het volgende:
[De oorsprong (de oorsprong van het jodendom dus) is onherroepelijk polytheistisch.]
Hoe kom je op die gedachte Akkersloot?
Vroeger, toen Nederland nog gelovig was, toen bestond de doodstraf nog. Vroeger, toen Nederland nog gelovig was, toen waren vrouwen nog wilsonbekwaam. Vroeger, toen Nederland nog gelovig was, was er nog een dubbele moraal.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:42 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik merk dat je weigert inhoudelijk in te gaan op mijn post, dus laat maar.
Geloof jij maar lekker in je betere wereld die elk jaar beter wordt.
Als je een enquete zou houden zouden mensen je tegenspreken, maar voor sommigen geldt, ik steek mijn kop in het zand of na mij de zondvloed.
waar geef ik dat aan?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
God heeft je ook een aantal geboden en verboden opgelegt. Jij geeft aan dat jij wel uitmaakt welke je daarvan volgt. Zelfs God heeft daar volgens jou niets over te zeggen. Mij maakt het niet uit hoor. Ik zal niet beoordeeld worden op jouw daden en woorden. Jij wel.
komt deze jongen weleens op dit forum?quote:Op woensdag 12 april 2006 16:46 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja hoor.
Het wegvallen van jouw zogenaamde dwang lijdt tot een golf van misdaad, moorden en (groeps)verkrachtingen. Jij bent wel blij met een samenleving waar God ontbreekt en de bewakingsbedrijven de lachende derden zijn.
En vrouwen of ouwe mensen die niet meer de straat op durven. Dat was vroeger wel anders toen Nederland nog gelovig was. Toen kon je zelfs nog een touwtje uit de brievenbus laten hangen.
wat is er mis met de doodstraf? is dat niet mensen de ultieme verantwoordelijkheid over hun eigen leven geven?quote:Op woensdag 12 april 2006 17:57 schreef Nekto het volgende:
[..]
Vroeger, toen Nederland nog gelovig was, toen bestond de doodstraf nog.
ik kan me die tijd niet meer herinneren, jij wel?quote:Vroeger, toen Nederland nog gelovig was, toen waren vrouwen nog wilsonbekwaam.
toen al? nu niet?quote:Vroeger, toen Nederland nog gelovig was, was er nog een dubbele moraal.
Wel eens in China of Japan geweest? Geen God te bekennen maar wel oude vrouwtjes die om middernacht hun hondjes durven uit te laten en de laagste misdaadcijfers ter wereld. Wel eens in de VS geweest? Een van de meest Christelijke landen ter wereld en tien keer zoveel mensen (per 100.000 inwoners) in de gevangenis dan in nederland terwijl de misdaadcijfers hoger zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:46 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja hoor.
Alleen al vanwege dergelijke stompzinnige redeneringen (ik geloof in de ware god en jij nieiieieiet! Lekker puh!) blijf ik het wonderlijk vinden dat er nog steeds zo ontzettend veel mensen zijn die religie serieus nemen. Nou ja, de mensheid staat nog ver af van volwassenheid, zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:42 schreef lionsguy18 het volgende:
Het christendom is een monotheistische religie net als de islam.
Alleen gelooft een christen in de ware God en de muzelman in een maangodin.
ik geloof in de ware god en jij nieiieieiet! Lekker puh! (wat is het verschil)quote:Op woensdag 12 april 2006 22:27 schreef onemangang het volgende:
. Nou ja, de mensheid staat nog ver af van volwassenheid, zullen we maar zeggen.
Nee hoor, ik kan me nog herinneren dat profeet Akkersloot zijn tegenstanders maar al te graag uitmaakt voor temporaalkwab epilepsie patienten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:57 schreef Akkersloot het volgende:
Ironisch ? Het is je wellicht volledig ontgaan dat gelovigen hun tegenstanders als geestesziek bestempelen.
Ik onderschrif dit voor een groot gedeelte, maar de 'sinten' zijn toch echt geen goden, dus daarom is de term polytheisme toch niet echt op z'n plaats.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:08 schreef LXIV het volgende:
De discussie is tot nu toe eerder over de bijbel gegaan als over het christendom zélf. Het christendom bestaat echter uit meer als alleen de bijbel. Het gaat er ook om hoe het in de praktijk beleden en geloofd wordt. Zeker de Katholieke en Oosters-Orthodoxe Kerk wijken in dat opzicht op heel veel vlakken van de bijbel af.
De Katholieke kerk kan gezien worden als een voortzetting van het Romeinse Godenwereld, waarvan er een afbeelding van bijna iedere God wel terug te vinden is in een katholieke heilige.
Niet alleen de Heilige drie-eenheid, maar ook Maria en alle Heiligen zijn in dit pantheon terug te vinden. Zoals de Romeinen een God voor de oogst, voor een behouden thuiskomst, voor het haardvuur, voor de schrijnwerkers et cetera et cetera hadden, heeft de katholieke kerk hier een heilige voor.
Dus het christendom is zeker deels polytheïstisch, waarbij opgemerkt moet worden dat het protestantisme veel en veel minder sporen hiervan heeft.
Dn ben je zeker nog nooit in Afrika of Zuid-Amerika geweest waar oogluikend de aldaar aanwezige godvereringen en festiviteiten (zoals bijvoorbeeld de overal aanwezige mijngod El Tio in landen als Bolivia of natuurgodsdiensten in Afrika die vermengd worden met Jezus, het mexicaans skelettenfestival, noem maar op) gewoon worden toegelaten door de daar aanwezige Christelijke kerken. Waarom? Omdat ze anders nooit geaccepteerd zouden worden door de plaatselijke bevolking die al eeuwen tradities koesterd die los staan van het Christendom. Denk ook eens aan feesten als kerstmis met de kerstboom... het lichtfeest is in stand gehouden door de kerk omdat ze op die manier de schijn hoog konden houden ook de 'heidenen' te vertegenwoordigen, oftewel, door bestaande godsdienstgebruiken te assimileren met de Christelijke hebben ze hun macht weten uit te breiden en uit te buiten.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:52 schreef lionsguy18 het volgende:
Er zijn geen argumenten aangevragen die wijzen op polytheisme binnen het Christendom, zelfs niet binnen de Roomse Kerk.
Dit stel ik met voldoening vast
Alleen die "profeten" met hun "visioenen", sukkel.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:33 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Nee hoor, ik kan me nog herinneren dat profeet Akkersloot zijn tegenstanders maar al te graag uitmaakt voor temporaalkwab epilepsie patienten.
Waarom niet? Lijken me duidelijke voorbeelden van polytheistische vermenging met het Christendom.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:08 schreef lionsguy18 het volgende:
Jouw mening is voor mij waardeloos. Voorbeelden er bij halen uit zuid amerika slaan nergens op.
Het verschil lijkt me evident. Iedere gelovige van een bepaalde religie claimt 'de ware God' te volgen.quote:Op donderdag 13 april 2006 08:06 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik geloof in de ware god en jij nieiieieiet! Lekker puh! (wat is het verschil)
Ja jongen. Jij gelooft nu eenmaal dat Jezus het woord van God sprak.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:16 schreef Triggershot het volgende:
Christendom is van oorsprong ongetwijfeld monotheistisch, al ga je er alleen vanuit van een bekende uitspraak van Jezus(vzmh)
leg uitquote:Op maandag 24 april 2006 23:48 schreef pmb_rug het volgende:
overigens wel komisch dat ik laatst las dat bij wat integratiegesprekken tussen oa moslims en christenen bleek dat de moslims neerkeken omdat ze vonden dat het Christendom polytheistisch was en daarom ver achter liep bij hun (Islamitische) geestelijke ontwikkeling.
daar kan ik alleen maar meewarige om glimlachen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |