'Nederland moet islam-bashen stoppen'quote:De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) vindt dat het 'islam-bashen' in Nederland moet stoppen. In een rapport dat dient als advies aan de regering, stelt de WRR dat de islam niet principieel strijdig is met democratie en mensenrechten. Het onafhankelijk adviesorgaan deed drie jaar onderzoek en biedt de resultaten, onder de noemer 'Dynamiek in islamitisch activisme', woensdag aan de regering aan.
WRR-onderzoeker Jan Schoonenboom liet vandaag aan het ANP weten dat politici zouden moeten stoppen met het 'islam-bashen', het beschimpen van de islam. ''Moslims worden voor veel problemen de zondebok gemaakt. Ze voelen zich in Nederland ook steeds minder thuis, omdat angst voor moslims en de islam in Nederland heeft postgevat. Moslims voelen zich vanwege hun religie steeds meer onwelkome vreemdelingen. Als je als moslim in Nederland steeds maar hoort dat de islam gelijk staat aan geweld en dat je behoort tot een vijfde colonne, dan voel je je onwelkom'', aldus Schoonenboom.
Volgens de WRR moeten Nederland en de Europese Unie openlijk steun verlenen aan bewegingen zoals de Moslimbroederschap in Egypte en de Hizbollah in Libanon. Deze stromingen binnen het islamitisch activisme streven naar democratische hervormingen, zo stelt de wetenschappelijke raad. De invoering van de sharia wil ook niet automatisch zeggen dat er lijfstraffen worden ingevoerd, zo zegt de WRR. Dat geldt alleen voor landen als Sudan, Iran en Saudi-Arabië. Maar in andere landen vinden democratische hervormingen plaats onder de vlag van sharia, zoals in Marokko en Egypte waar nieuwe wetten in het voordeel van vrouwen uitvallen.
Erkenning
In Nederland moet volgens de WRR een cultuuromslag plaatsvinden: ''erkend moet worden dat de islam wel degelijk een rol kan spelen bij het realiseren van democratie en mensenrechten. Het debat in Nederland is nu veelal gevoerd met onvoldoende kennis van de islam en de verscheidenheid in islamitische stromingen in Nederland. Een partij die zich baseert op de islam of de moslimidentiteit kan een constructieve bijdrage leveren aan het politieke debat. Islamitisch geďnspireerde politieke partijen kunnen een stem geven aan degenen die zich in de vertegenwoordigende organen van moslims niet vertegenwoordigd weten'', aldus de WRR.
Er zijn nog geen politieke reacties op het stuk binnen. Het wordt ook, zoals eerder vermeld, pas woensdag aan de regering (minister Bot) aangeboden. De diverse publicaties hierover, zijn vanaf 12 april verkrijgbaar.
een beter milieu begint bij jullie zelfquote:''Moslims worden voor veel problemen de zondebok gemaakt. Ze voelen zich in Nederland ook steeds minder thuis, omdat angst voor moslims en de islam in Nederland heeft postgevat. Moslims voelen zich vanwege hun religie steeds meer onwelkome vreemdelingen. Als je als moslim in Nederland steeds maar hoort dat de islam gelijk staat aan geweld en dat je behoort tot een vijfde colonne, dan voel je je onwelkom''
Tja, ze pakken het snel op. Trouwens ikzelf en velen met mij zijn de discussies over allochtonen, moslims, islam, terroristjes enzovoorts een beetje moe. Zullen we gewoon eens ophouden met huilen en weer eens samen aan de toekomst werken.quote:Op maandag 10 april 2006 20:08 schreef Posdnous het volgende:
Wordt de term bashen nu ook al in wetenschappelijke kringen gebruikt?.
Binnenkort nog door de koninginquote:Op maandag 10 april 2006 20:08 schreef Posdnous het volgende:
Wordt de term bashen nu ook al in wetenschappelijke kringen gebruikt?.
Waar baseren ze dat dan op?quote:stelt de WRR dat de islam niet principieel strijdig is met democratie en mensenrechten.
Ze streven blijkbaar naar democratische hervormingenquote:Op maandag 10 april 2006 20:14 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het merkwaardig dat we Hizbollah moeten steunen. Dat zijn gewoon terroristen.
Ja ruim begrip hanteren ze dan. Zelfmoordaanslagen zie ik niet direct als streven naar democratische hervormingen.quote:Op maandag 10 april 2006 20:14 schreef Triggershot het volgende:
Ze streven blijkbaar naar democratische hervormingen
quote:6 Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie;
7 Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u ontroeren, en het Evangelie van Christus willen verkeren.
8 Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.
9 Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu wederom: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt.
Hoor jij laatste tijd iets van zelfmoordaanslagen dan?quote:Op maandag 10 april 2006 20:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja ruim begrip hanteren ze dan. Zelfmoordaanslagen zie ik niet direct als streven naar democratische hervormingen.
Heel vreemd.
Volgens wikipedia is het zelfs door de EU benoemd als terroristische organisatie.quote:Op maandag 10 april 2006 20:22 schreef Monidique het volgende:
Hezbollah heeft al een poosje geen zelfmoordaanslagen meer gepleegd en het een sluit het ander niet uit. En trouwens, we steunen toch ook de Irakese regering, dus een terroristisch verleden hoeft geen obstakel te zijn, kennelijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hezbollahquote:On March 10, 2005 the European Parliament voted overwhelmingly (473 in favor, 8 against, 33 abstain) on a resolution branding Hezbollah in whole as a terrorist organization. The resolution stated that the "Parliament considers that clear evidence exists of terrorist activities by Hezbollah. The (EU) Council should take all necessary steps to curtail them"
Ik denk niet dat alle middelbare scholieren, bij voorbeeld, het daarmee eens zijn.quote:Op maandag 10 april 2006 20:29 schreef Megumi het volgende:
Bashen kost geen mensenlevens extremisme wel.
Maar is het dan niet vreemd dat we dezelfde organisatie moeten steunen.quote:Op maandag 10 april 2006 20:30 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, "zelfs" door de EU? De EU heeft een hele lijst. Samen met Amerika en de VN. Terecht, hoor, dat Hezbollah er op staat, maar het heeft, bij mijn weten, al een tijdje geen zelfmoordaanslagen gepleegd.
quote:
Helaas wordt die kritiek door de ontvangende partij altijd als bashen gezien.quote:Op maandag 10 april 2006 20:39 schreef lionsguy18 het volgende:
Bashen is nooit goed want dat is niet produktief.
Kritiek leveren mag wel.
Nu ik daarover nadenk moet ik je gelijk geven.quote:Op maandag 10 april 2006 20:58 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Helaas wordt die kritiek door de ontvangende partij altijd als bashen gezien.
Ja, niet bij alle moslims. Maar ja, dat heb je bij alle geloven wel, figuren zonder zelfkritiek. Dan geloven ze dat hun gelovigen superieur zijn aan andere mensen en dat ze de waarheid in pacht hebben. Pffff ... Bizar, niet?quote:Op maandag 10 april 2006 21:00 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nu ik daarover nadenk moet ik je gelijk geven.
Er is aan die kant weinig zelfreflectie.
Zou zou je het ook kunnen zien ja.quote:Op maandag 10 april 2006 21:06 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ja, niet bij alle moslims. Maar ja dat heb je bij alle geloven wel. Dan geloven ze dat hun religie superieur is en dat ze de waarheid in pacht hebben. Pffff ... Bizar, niet?
Je sig.quote:Op maandag 10 april 2006 21:07 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Zou zou je het ook kunnen zien ja.
quote:Op maandag 10 april 2006 21:09 schreef Ippon het volgende:
[..]
Die moslims zijn wolven in schaapskleren, als ze de macht hebben in Nederland gaat het Grote Uitroeien beginnen.
Als moslims eens ophielden met hoofden van Westerlingen afzagen, dan zou het gemor een stuk minder zijn.quote:Op maandag 10 april 2006 21:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Nederland geeft helemaal geen kritiek maar zit elke seconde andere mensen zwart te maken![]()
Dat is wel erg off topic vind je niet?quote:Op maandag 10 april 2006 21:08 schreef MrBean het volgende:
[..]
Je sig.
Of telt dat niet voor christenen?
vooroordelenquote:Op maandag 10 april 2006 21:10 schreef Ippon het volgende:
[..]
Als moslims eens ophielden met hoofden van Westerlingen afzagen, dan zou het gemor een stuk minder zijn.
Bron, bron? Kijk eens naar de TV zou'k zeggen.quote:Op maandag 10 april 2006 21:12 schreef Meki het volgende:
[..]
vooroordelen![]()
doen dat Moslims ???
bron aub ?
Jij ziet moslims alleen op TV.quote:Op maandag 10 april 2006 21:12 schreef Ippon het volgende:
[..]
Bron, bron? Kijk eens naar de TV zou'k zeggen.
Goh, ik zeg net iets over hoe kritiek ontvangen wordt en zie daar...quote:Op maandag 10 april 2006 21:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Nederland geeft helemaal geen kritiek maar zit elke seconde andere mensen zwart te maken![]()
Zie wat?quote:Op maandag 10 april 2006 21:16 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Goh, ik zeg net iets over hoe kritiek ontvangen wordt en zie daar...
Nee, het zijn door Iran gesteunde terroristen. Wel even de feiten goed op een rij houdenquote:Op maandag 10 april 2006 20:14 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het merkwaardig dat we Hizbollah moeten steunen. Dat zijn gewoon terroristen.
Hier ben ik maar gestopt met lezen. Het broederschap is een gevaar voor de hele wereld, niet voor niets is Egypte het ideologische afvalputje van het gehele Midden-Oosten geworden. Het is overigens wel een kweste van tijd voordat ze echte macht verwerven zodat ze hun schuimbekkerij in de praktijk kunnen brengen. Dan zullen de rapen goed gaar zijn.quote:Moslimbroederschap in Egypte
Ik zou niet weten waarom.quote:Op maandag 10 april 2006 20:35 schreef MrX1982 het volgende:
Een terroristische organisatie die streeft naar democratische hervormingen. Bijna een belediging voor het woord democratie of een uitholling van dat woord.
Een terroristische organisatie die zich zogenaamd hard maakt voor democratische hervormingen. Klinkt mij een beetje vreemd in de oren.quote:Op maandag 10 april 2006 21:45 schreef Monidique het volgende:
Ik zou niet weten waarom.
Mij absoluut niet. Het terrorisme is natuurlijk maar één gezicht van Hezbollah. Ik weet trouwens niet of die zich inzet voor democratie, maar tegenstrijdig of vreemd vind ik het niet.quote:Op maandag 10 april 2006 21:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een terroristische organisatie die zich zogenaamd hard maakt voor democratische hervormingen. Klinkt mij een beetje vreemd in de oren.
hoe bedoel je?quote:Op maandag 10 april 2006 21:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik weet niet of mensen het doorhebben, maar juist dit soort onderzoekjes is stigmatiseerd en werkt averechts.
daar bedoel ik mee dat meer of minder goedbedoelende clubjes, theekransjes, stichtinkjes, overheidsorgaantjes, what ever steeds een probleem oprakelen zonder dat er een oplossing is. of dat ze die bieden.quote:
quote:Door speknek - maandag 10 april 2006 @ 19:36 - (0 - Normaal)
Tsja, het zou ook wel wat zijn als de raad zou concluderen dat de Islam strijdig is met de democratie. Dat is een politiek onmogelijke uitkomst van een onderzoek. Ben dus benieuwd of het wel altijd het wetenschappelijk kritische niveau behaalt, eigenlijk ben ik daar vrij pessimistisch over. Maar goed, ik zou het eerst moeten lezen natuurlijk.
Veels te veel geitenneuckers en Linkse Luie uitvreters aangesteld daar onder het mom van positieve discriminatie en melkertbanen.quote:Op maandag 10 april 2006 19:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Nederland moet islam-bashen stoppen'
Een beter NL begint bij Fok!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Dat is waarquote:Op maandag 10 april 2006 21:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik weet niet of mensen het doorhebben, maar juist dit soort onderzoekjes is stigmatiseerd en werkt averechts.
Als ik dit lees vraag ik me wel af hoe de moslims in nederland dan gebashed worden.quote:Op maandag 10 april 2006 19:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[upd] 'Nederland moet islam-bashen stoppen'
Een beter NL begint bij Fok!
ik mag hopen dat mensen tegenwoordig niet meer in 'agenda's denken. het komt toch wel uit.quote:Op maandag 10 april 2006 23:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
"studeerkamerpolitiek" is natuurlijk niet het juiste woord. Het broederschap, een onvervalst kwaadaardige groepering, ophemelen als zijnde democratisch is een teken van professionele propaganda. Maar voor wiens agenda?
Ja, als mensenrechten niet universeel zijn, dan kan de islam ook mensenrechten bevorderen. Dit klinkt behoorlijk achterlijk.quote:Op maandag 10 april 2006 21:02 schreef Battlegrim het volgende:
In dit boek geeft auteur Maurits Berger een beknopte introductie in de islamitische wetgeving, de sharia. Berger belicht zowel de klassieke wetgeving als de moderne ontwikkelingen op de vier terreinen van het staatsrecht, het familierecht, het strafrecht en het economische recht. In het laatste hoofdstuk besteedt hij aandacht aan de relatie tussen sharia en mensenrechten. Hierin komt o.a. de discussie aan de orde die zich in de afgelopen twintig jaar onder moslims en moslimstaten heeft afgespeeld over ‘islamitische mensenrechten’als mogelijk alternatief voor de universele (of ‘westerse’) mensenrechten.
Dit staat dus op de site van de WRR
?quote:Op maandag 10 april 2006 23:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik ben altijd aardig tégen buitenlanders
Dat is dus vrij vertaald wat ik in mijn spoiler schreef: [quote]Op maandag 10 april 2006 22:14 schreef desiredbard het volgende:quote:Op maandag 10 april 2006 23:28 schreef rutger05 het volgende:
Ik proef in het rapport een verlangen naar de 'goede oude tijd van doorgeschoten politieke correctheid'. Toen bepaalde problemen niet genoemd mochten worden en critici van de 'multiculturele samenleving' werden uitgemaakt voor racist, idioot en extremist.
lolquote:
quote:Op maandag 10 april 2006 23:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
"studeerkamerpolitiek" is natuurlijk niet het juiste woord. Het broederschap, een onvervalst kwaadaardige groepering, ophemelen als zijnde democratisch is een teken van professionele propaganda.
hij moet niet zo nuilen, wat een opruiertje is het soms toch ook!quote:Op maandag 10 april 2006 23:36 schreef R@b het volgende:
zei Wilders over het WRR-rapport. ,,Ik blijf erbij dat de islam onverenigbaar is met democratie.''
Je bedoelt als in, Amerika die zich hard maakt voor democratie?quote:Op maandag 10 april 2006 21:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een terroristische organisatie die zich zogenaamd hard maakt voor democratische hervormingen. Klinkt mij een beetje vreemd in de oren.
Pot ...Ketel... Zwartquote:Op maandag 10 april 2006 23:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij moet niet zo nuilen, wat een opruiertje is het soms toch ook!
gewoon netjes zeggen dat "de uitwassen van de islam niet verenigbaar zijn met democratie".
lulhannes. hij vergeet steeds te nuanceren.
Zegt de grootste dwaas.quote:Op maandag 10 april 2006 23:36 schreef R@b het volgende:
Geert Wilders heeft inmiddels ook een mening laten horen: ,,Dit is naďef en gevaarlijk. Dit is de taal der dwazen'', zei Wilders over het WRR-rapport.
helemaal mee eens, we moeten weer terug Nederlanders worden en overal voor onze schouders op halen ... als er iets kapot is dan heeft de dader het gedaan en is het verder nobody's business ipv dat iedereen ineens voor iedereen weet wat goed voor hem is want daar zijn we blijkbaar niet zo heel goed in.quote:Op maandag 10 april 2006 21:53 schreef zoalshetis het volgende:
Dan weet jij als Turk zjinde net zo goed als ik dat het secularisme in Turkijke met wapens is/wordt afgedwongen. Dat heeft weinig met een democratische beslissing te maken... Je reactie raakt dus, spijtig genoeg, kant nog wal.quote:Ik ben moslim en turk. En ik zeg jullie (iedereen excl. ippon want das een hoer) dat de islam gemakkelijk kan werken icm democratie. En dat gebeurd op dit moment in turkije
Als je de VS wilt vergelijken met Hezbollah moet je dat zelf weten. Ik weet niet wat jij onder democratie verstaat maar blijkbaar heb jij daar een andere opvatting over dan ik.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:39 schreef Diablo_GT het volgende:
Je bedoelt als in, Amerika die zich hard maakt voor democratie?
Wou me eigenlijk niet mengen in deze discussie wetende waar het uiteindelijk belandt.
happen?quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:17 schreef RaisinGirl het volgende:
De WRR durft wel zeg.. Lekker de knuppel in het hoenderhok gooien en jawel. Maxime hapt al.
het komt over alsof wrr even bij de les wordt geroepen en wellicht ontbonden kan worden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:34 schreef RaisinGirl het volgende:
Hij geeft zijn reactie op een aanvallende wijze waarmee hij de WRR probeert te diskwalificeren (studeerkamerpolitiek?), dat komt niet sterk over. Integendeel, het komt geprikkeld over, alsof hij zich persoonlijk beledigd voelt. Het is in ieder geval niet erg inhoudellijk zo'n reactie.
Ga weg.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
happen?
lijkt me logisch dat verhagen een reactie geeft.
Hij wordt toch met naam genoemd, logisch dat je er dan op "hapt"quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:34 schreef RaisinGirl het volgende:
Hij geeft zijn reactie op een aanvallende wijze waarmee hij de WRR probeert te diskwalificeren (studeerkamerpolitiek?), dat komt niet sterk over. Integendeel, het komt geprikkeld over, alsof hij zich persoonlijk beledigd voelt. Het is in ieder geval niet erg inhoudellijk zo'n reactie.
Als de WRR alleen maar zou schrijven wat politici als Maxime Verhagen willen horen, dán zouden ze ontbonden kunnen worden. Met dit rapport, en de discussie die nu kan worden gevoerd hierover, bewijzen ze juist dat ze wel bestaansrecht hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het komt over alsof wrr even bij de les wordt geroepen en wellicht ontbonden kan worden.
Het WRR spreekt Verhagen persoonlijk aan op zijn uitlatingen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:39 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ga weg.
Politici geven al veel te snel reacties op het gebrabbel van het plebs. Ze moeten gewoon hun werk doen en buiten de hypes staan.
Tja. Zal wel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Het WRR spreekt Verhagen persoonlijk aan op zijn uitlatingen.
Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat Verhagen reageert.
De manier waarop is natuurlijk wel erg happerig. Je zou denken dat Verhagen niet zo'n beginnersfoutje maakt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Het WRR spreekt Verhagen persoonlijk aan op zijn uitlatingen.
Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat Verhagen reageert.
Dat deden inderdaad zich moslim noemende mensen.quote:Op maandag 10 april 2006 21:12 schreef Meki het volgende:
[..]
vooroordelen![]()
doen dat Moslims ???
bron aub ?
WRR 'gebiedt' de media om een en ander niet eerder dan woensdag te publiceren.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:46 schreef MrBean het volgende:
[..]
Tja. Zal wel.
Maar niet via de media.
Stuur maar een briefje of zo.
Ik word moe van dit soort hypes om niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |