Please enlighten me:quote:Op donderdag 20 april 2006 20:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik weet daar wel wat van, lijkt me een heel mooi topic om eens te openen in C&H.
Het ging toen niet enkel om afscheiding van noord en zuid maar ook om andere belangen waaronder idd belastingen.
Mag ik mee huilen?quote:Op dinsdag 11 april 2006 06:11 schreef MissMenita het volgende:
Oh, ik word GEK van die belastingen!!!
Grmbl *beter laat dan nooit*
Wie kan mij helpen?
Ik heb van 2005 10 maanden in NL gewoond
en dus 2 maanden in de USA, met USA loon.
Moet ik 2005 dan op een M-biljet aangeven?
Of gewoon gewoon online,
waar -zover ik nu kan nagaan-
geen rekening wordt gehouden met de belasting
die al door de USA is ingehouden?
Moeras is het, drijfzand, niet doorheen te komen!
![]()
De fiscus is er inderdaad om geld van terug te vragenquote:Op zaterdag 22 april 2006 04:39 schreef Libris het volgende:
Ben ook al een jaartje bezig om flink wat euro's van de Nederlandse belasting terug te krijgen... Net weer twee bezwaarschriften de deur uit gedaan.
Hier begreep ik eens in de 5 jaarquote:Op zondag 23 april 2006 20:02 schreef maartena het volgende:
Ah, Ierland kent dus ook een volkstelling
In de VS doen ze het eens in de 10 jaar, de laatste keer was in 2000, de volgende is in 2010.
Schatting is 12 miljoen ongeveer idd, en illegalen worden meegeteld in de volkstelling. Men gaat hier simpelweg langs elk huis, en telt alle bewoners. Illegalen worden niet opgepakt, maar simpelweg meegeteld. (Als je gaat arresteren, dan krijg je bij de volgende volkstelling 12 miljoen onderduikers, en klopt er niets meer van) De census afnemers zijn voornamelijk vrijwilligers.quote:Op zondag 23 april 2006 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat doen ze met de 12(?) miljoen illegalen?
Dan ken je de Ieren nog niet, die hebben echt geen ideequote:
Die hebben we hier 7 maart gehad.quote:Op zondag 23 april 2006 12:37 schreef troma78 het volgende:
Voor de Ierland gangers; ga jij vanavond de census invullen, of heb je dat stiekem al eerder gedaan? Of ga je het helemaal niet invullen?
Het oorlogje voeren zonder grootschalige tegenstanders kost op dit moment al $10 miljard per maand extra. Dan moeten ze die paar miljard voor een telling toch kunnen missen (lees als extra schuld/tekort er bij kunnen nemen).quote:Op zondag 23 april 2006 20:58 schreef maartena het volgende:
Er gaan dus steeds meer stemmen op voor een invoering van een burgerlijke stand, of iets dergelijks, alleen dat gaat dus echt miljarden kosten in een land als de VS, want de burgerlijke stand intact houden kost een land een flinke bom duiten aan belastinggeld, ook in Nederland.
Hier is de eerste 20.000 euro 2.5% en de volgende 20.000 9%... In Nederland betaalde ik 5 keer zoveel. Maar omdat ik van 2003 - 2005 gedetacheerd was via Nederland heb ik zowel in NL and in SG betaald.. En nu probeer ik dus mijn Nederlandse geld terug te krijgen..quote:Op zondag 23 april 2006 01:28 schreef poohy het volgende:
Ik krijg niets terug![]()
Maar gelukkig betaal ik niet veel belasting over mijn inkomsten, het is 'maar' 19 % wat er van mijn loontje wordt afgehaald![]()
Kijk, dat zijn tenminste normale belasting tarieven.quote:Op maandag 24 april 2006 04:23 schreef Libris het volgende:
[..]
Hier is de eerste 20.000 euro 2.5% en de volgende 20.000 9%...
Tja... en die "paar" miljard voor een beter sociaal stelsel, en die "paar" miljard voor een ziekenfonds. En zo simpel is het invoeren van een burgerlijke stand niet in een land met 300 miljoen inwoners, zeker niet voor een land waarvan de mensen over het algemeen het niet zo op hebben met gegevens geven aan de regering....quote:Op maandag 24 april 2006 03:00 schreef PLAE@ het volgende:
Het oorlogje voeren zonder grootschalige tegenstanders kost op dit moment al $10 miljard per maand extra. Dan moeten ze die paar miljard voor een telling toch kunnen missen (lees als extra schuld/tekort er bij kunnen nemen).
En dus kom je maar even baggeren in een topic dat door de wereldwijde tijdzones nog wel eens actief is zo midden in de nacht Nederlandse tijd?quote:Op dinsdag 25 april 2006 05:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat een dooie boel op Fok...
Ligt eraan wat voor forums je over praat. Ik zit eigenlijk alleen op een paar technische forums, en behalve dat ze geen replique gebruikten (quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:19 schreef M.vgroen het volgende:
Vraagje voor de import-Amerikanen hier: welke verschillen merk je tussen een Nederlands forum en een Amerikaanse?
Je doet alsof we nooit meer onze familie zouden mogen bezoeken omdat we toevallig kiezen om in een ander land te wonen....quote:En waarom komen jullie hier eigenlijk nog steeds, terwijl jullie VS blijven ophemelen?
Dat Amerikanen zich niet echt interesseren in de wereld buiten de VS. Dat er ook volop mensen zijn die de Amerikaanse versie van d's en t's (their, there, they're, its, it's, than, then) niet uit elkaar kunnen houden.quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:19 schreef M.vgroen het volgende:
Vraagje voor de import-Amerikanen hier: welke verschillen merk je tussen een Nederlands forum en een Amerikaanse?
En waarom komen jullie hier eigenlijk nog steeds, terwijl jullie VS blijven ophemelen?
Mis jij je familie niet? Ik bedoel, ik mis Nederland als land totaal niet.... maar ik heb een ontzettend goede band met mijn ouders, broer, zus, etc.... nu woont mijn zus op Oost Timor, dus die is ook al ver weg... maar ik wil toch zo eens in de 2 jaar naar Nederland voor een familie bezoek.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:26 schreef StefanP het volgende:
Als je "hier" in Nederland bedoelt, daar kom ik dus inderdaad niet meer tenzij het echt moet, en dat is nog niet het geval
-edit-quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:44 schreef StefanP het volgende:
Ik spreek mijn ouders om de paar weken en in mei komen ze hierheen. Ze komen liever naar de VS dan dat ik daar heen ga, dus dat is mooi meegenomen. Verder is er voor mij weinig in NL. Ik heb er nog een oma en een broer maar die zag ik sowieso al weinig, dus het heeft weinig zin een vakantie te boeken om bij beiden 2 uur langs te gaan. Als het nou naast de deur was OK, maar dat is het niet.
-edit-quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:47 schreef StefanP het volgende:
Ja he, gelukkig is het toch nog goed gekomen met me, in tegenstelling tot sommige anderen toch Diego?
-edit-quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
-edit-
Tja... mijn vriendenkring in Nederland verwaterd ook een beetje de laatste tijd. We hebben met een paar nog goed contact, maar een Amerikaans gezegde luidt: Out of sight, out of mind.....quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:44 schreef StefanP het volgende:
Ik spreek mijn ouders om de paar weken en in mei komen ze hierheen. Ze komen liever naar de VS dan dat ik daar heen ga, dus dat is mooi meegenomen. Verder is er voor mij weinig in NL. Ik heb er nog een oma en een broer maar die zag ik sowieso al weinig, dus het heeft weinig zin een vakantie te boeken om bij beiden 2 uur langs te gaan. Als het nou naast de deur was OK, maar dat is het niet
Ik ben ook pas op m'n 20e weer teruggekomen in NL om te studeren (in meerdere plaatsen), ben daarna nog een paar keer verhuisd dus zo'n hechte vriendenkring als iemand die heel z'n leven op 1 plek gewoond, had ik ook niet.
Hmmmz, dat is zo ongeveer het klimaat in Singaporequote:Op woensdag 26 april 2006 04:36 schreef devzero het volgende:
Wees dan maar blij dat je niet in noord-florida woontOver een tijdje begint hier het "regen seizoen", overdag lekker zonnig en warm (tussen de 30 en 35 celcius), met een enorme luchtvochtigheid. Rond 5 uur 's middags begint het enorm te onweren, wat ongeveer een half uurtje duurt en daarna is het nog steeds warm en nog vochtiger. De warme vochtige golf lucht die botst met koude droge lucht uit het noorden. Ongeveer een sub-tropisch klimaat, dus.
Maar voor de rest is het heerlijk weer met slechts een paar dagen in het jaar dat het (licht) vriest.
Tsja, ik weet niet of ik dat zou uithouden. Maar ach, alles went. Tenslotte ben ik hier ook aan gewend geraakt, terwijl ik eigenlijk best wel van kou houquote:Op woensdag 26 april 2006 04:42 schreef Libris het volgende:
[..]
Hmmmz, dat is zo ongeveer het klimaat in SingaporeMaar dan het hele jaar door
Ik mis de kou soms wel, maar eigenlijk voornamelijk de wisseling van seizoenen... Het weerbericht is hier saai: Between 26 and 32 and thunderstorms in the late afternoon.quote:Op woensdag 26 april 2006 04:47 schreef devzero het volgende:
[..]
Tsja, ik weet niet of ik dat zou uithouden. Maar ach, alles went. Tenslotte ben ik hier ook aan gewend geraakt, terwijl ik eigenlijk best wel van kou hou
quote:Op woensdag 26 april 2006 04:49 schreef Libris het volgende:
Het weerbericht is hier saai: Between 26 and 32 and thunderstorms in the late afternoon.
Het heeft inderdaad voor zuid-California best regelmatig geregend. Maar niet meer dan in Nederland hoor, maar als je 9 maanden zomer hebt dan lijkt alle regen veel. Op zich ook wel lachwekkend, het regend en de lokale TV gaat er op uit om te staan reporteren bij een onder gelopen viaduct alsof het wereldnieuws is....quote:Op woensdag 26 april 2006 04:27 schreef StefanP het volgende:
Maar hoe is het weer in CA nu Maartena/Vampier? Ik begreep dat het de laatste maanden onwijs veel geregend heeft. Hier is het kurkdroog geweest en beginnen de reservoirs aardig leeg te raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |