abonnement Unibet Coolblue
pi_36823942
Ik lig al een minuut of vijf naar adem happend in een scheur om haar cover van Watskeburt. (hier te beluisteren) Ze staat in de OOR, ze heeft laatst de Grote Prijs van Nederland gewonnen voor de beste Singer/Songwriter, ze is zo hip als het maar kan.

Ik ben erg benieuwd naar haar cd, en ik vond dat ze eigenlijk wel een topic waard was. Dames en Heren, Roosbeef !

It's my party and I'll cry if I want to.
pi_36824104
Waarom beef? Is ze een rapnegert?

Okee, ik snapt hem Ze haalt ze wel heel diep door het slijk heen
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:18:13 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_38651853
Zo, dit topic verdient wel een enorme schop vind ik.
Ik heb Roosbeef nu in totaal 4 keer gezien geloof ik, twee keer in de Doornroosje te Nijmegen, een keer in Bosch in Arnhem en laatst op Bevrijdingspop Zwolle.
Zwolle was de enige keer dat de rest van de band er ook bij was, meestal spelen alleen Roos en drummer Tim.

Ik blijf het geweldige muziek vinden, zowel de wat speelsere nummers als de serieuze, hoewel ik wel een voorkeur heb voor hun Nederlandse nummers. Het is een van de weinig bands zelfs waarvan ik Nederlandstalige muziek kan waarderen.
Op roosbeef.nl kan je een aantal nummers downloaden, waaronder mijn favoriet Volle Magen Klagen. Jopperdepop (stond er ooit op meen ik, nu iig niet meer), Boerderij en Sing (beide niet op de site maar spelen ze wel vaak live) vind ik ook erg tof.

Nog wat leuke pics van roos:






(Tim, Roos, Misha? en Reinier?)

[ Bericht 17% gewijzigd door Litso op 08-06-2006 12:23:48 ]
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zaterdag 27 januari 2007 @ 02:30:24 #4
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45717738
Vandaag in De Kroeg in Arnhem gezien, erg tof. Ze speelde 3 of 4 nummers die ik nog niet kende, en ze bewoog wat meer dan gewoonlijk (ze kwam achter haar keyboard vandaan tijdens het laatste nummer om wat te dansen )

En ik heb hun 'halve cd' (6 nummers). O.a. Boerderij en I Choose staan erop



"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zaterdag 27 januari 2007 @ 02:31:40 #5
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45717759
Ik vind het maar niks
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 27 januari 2007 @ 11:15:08 #6
11502 nipeng
The last ride is free
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:01:59 #7
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_46062706
Erg, erg leuk, dat Roosbeef. Ik heb ze nu in totaal een keer of zes, zeven, acht gezien en ik ben elke keer weer onder de indruk van Roos. De rest van de band is tamelijk inwisselbaar, maar Roos is uniek.

Ze mogen wat mij betreft nog even 'low profile' blijven. Over een jaar of twee mag het grote publiek met hen kennismaken. Dan zijn ze er wel klaar voor, denk ik.
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:06:21 #8
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46062768
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 01:01 schreef broer het volgende:
Erg, erg leuk, dat Roosbeef. Ik heb ze nu in totaal een keer of zes, zeven, acht gezien en ik ben elke keer weer onder de indruk van Roos. De rest van de band is tamelijk inwisselbaar, maar Roos is uniek.

Ze mogen wat mij betreft nog even 'low profile' blijven. Over een jaar of twee mag het grote publiek met hen kennismaken. Dan zijn ze er wel klaar voor, denk ik.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd wanneer ze weer wat meer doorbreken. Ze hebben een tijd terug toen wel de Buzz award gewonnen, maar vooralsnog blijft het bij (soms wel erg) kleine zaaltjes en hier en daar een klein podium op een festival (iig. Bevrijdingspop). Wat op zich absoluut zijn charmes heeft
Ik heb ze vorig jaar gemist op Lowlands (Essent Awards tent) maar ik hoop stiekem dat ze dit jaar weer spelen, liefst op een 'echt' podium

Ik ben Roos trouwens nog een keer tegengekomen in The Move, een alternatief danscafe in Arnhem waar ik vroeger regelmatig kwam. Nog even gecomplimenteerd met haar optreden de dag ervoor maar jammergenoeg is het niet bepaald de plek voor een praatje

Die handtekening was erg leuk trouwens, ze had eerst geen pen dus die heb ik speciaal nog even gehaald (want kom op, hoe gaaf is het om een gesigneerde cd van ze te hebben ). Ze moest een beetje blozen toen ik alsnog voor een handtekening terug kwam Maargoed, ze is volgens mij ook een aantal jaar jonger dan ik dus het was wel een vreemde situatie
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:14:41 #9
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_46062874
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 01:06 schreef Litso het volgende:
Maargoed, ze is volgens mij ook een aantal jaar jonger dan ik
Ze is nog niet zo heel lang geleden achttien geworden, dacht ik.
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:15:38 #10
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_46062889
Grappig trouwens dat je haar in Zwolle hebt gezien. Daar was ik ook bij. En in Roosje heb ik haar ook een keer gezien. Tijdens de finale van Kaf & Koren, of zo. Geloof ik.
  woensdag 7 februari 2007 @ 01:22:52 #11
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46062988
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 01:15 schreef broer het volgende:
Grappig trouwens dat je haar in Zwolle hebt gezien. Daar was ik ook bij. En in Roosje heb ik haar ook een keer gezien. Tijdens de finale van Kaf & Koren, of zo. Geloof ik.
Die heb ik geloof ik gemist.
Ik heb ze gezien in Doornroosje bij eehm, zZz? Ze waren in elk geval een voorprogramma. Een keer in Bosch (Arnhem), laatst in De Kroeg (Arnhem), een keer in Zwolle, en minstens nog 1 keer die ik me niet meer kan herinneren Volgens mij nog wel een keer in de Doornroosje.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_46089902
Heb ze jaar of 2 terug volgens mij gezien een aantal keren.. Ook gefotografeerd trouwens..
Laatste x is wel al een tijd geleden... Als ik er over nadenk denk ik toch zeker wel jaar geleden... ben benieuwd hoe het nu klinkt, want op 1 of andere manier was ik het op het einde beetje zat

Zal binnenkort eens kijken waar ze spelen...
Zag hierboven dat ze inmiddels weer een nieuwe demo uit hebben.. da's ook altijd leuk...
pi_46192541
Het album viel gisteren op m'n deurmat; super!

Ik volg de band al een tijdje, vanaf begin 2005. Ben altijd al erg gecharmeerd geweest van de lekker maffe podiumpresentatie van Roos. En dan dat stemgeluid.
Sindsdien zijn ze zeker gegroeid. Met name 't feit dat ze nu ook Nederlandstalig spelen vind ik 'n vooruitgang.
pi_50110734
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 01:14 schreef broer het volgende:

[..]

Ze is nog niet zo heel lang geleden achttien geworden, dacht ik.
Kan wel kloppen, ze zat op school geloof ik 1 of 2 klassen lager dan ik.
Heel gaaf om te zien wat ze allemaal bereikt hebben!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:12:29 #15
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_50113588
Ik vind het echt verschrikkelijk, de keren dat ik haar, helaas, heb gehoord wilde ik niet verder leven. Haar stem trek ik gewoon niet, live niet mooi/krachtig/helder/zuiver genoeg. De liedjes zijn marginaal (de band ook trouwens) en haar podiumpresentatie is verveeld (zo kwam ze op mij over).

Toch afsluiten met een positieve noot. Ze is jong, heeft blijkbaar talent want ze heeft de grote prijs gewonnen, dus misschien komt het nog wel goed in de toekomst. Laat ik het hopen.
pi_50150245
ok.. edit.. zie nu pas dat ik eerder in dit topic heb zitten reageren sorry
pi_50154214
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 00:12 schreef bigshadow het volgende:
Toch afsluiten met een positieve noot. Ze is jong, heeft blijkbaar talent want ze heeft de grote prijs gewonnen,
Ze heeft zo'n beetje alle grote prijzen gewonnen
pi_50160054
Ik vind het leuke muziek, maar ik vind de zangeres zo'n vreselijk irirtante stem hebben
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:54:04 #19
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50160162
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 12:50 schreef NiekL het volgende:
Ik vind het leuke muziek, maar ik vind de zangeres zo'n vreselijk irirtante stem hebben
Ik vind juist dat ze een geweldige stem heeft

Laatst weer gezien op koninginnedag in Arnhem, hopelijk binnenkort weer een keer
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:06:01 #20
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_50183831
Ik vind dat ze piept. Toen met Koninginnedag kwam er echt niks uit.
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:07:29 #21
137079 Chowi
Lonerism.
pi_50183898
Roosbeef vind ik niet erg bijzonder, moet ik zeggen. Maar die Watskeburt-cover hoor ik nu voor het eerst, en ik moet érg lachen.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:19:21 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_51463223
Ik vind Roosbeef erg erg goed. Heb haar gezien op Crossing Border in Den Haag, vorig jaar november. Vreemd mooie, krachtige stem, fantasierijke liedjes en een mengeling van onschuld en zelfbewust charisma waar ik helemaal koud van werd.

Hier twee nummers van haar, uit Vrije Geluiden (VPRO):

http://youtube.com/watch?v=2i-EO_UIilQ
http://youtube.com/watch?v=v8ScAMB_k9A

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 17 december 2008 @ 18:01:41 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_64094713
Ze schijnt een nieuwe cd uit te hebben, "Ze willen wel je hond aaien, maar niet met je praten". Sinds maandag. De 'no-risk-disc' van Plato, dus als je 'm kunt vindt, dan krijg mag je de cd terug brengen en krijg je je geld terug. De eerste single is Onder invloed, te horen op haar Myspace: http://www.myspace.com/roosbeef

Ik heb de single nu een paar keer op Kink FM gehoord, maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Ik had tot vorige week nog nooit van haar gehoord.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 17 december 2008 @ 18:10:08 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_64094943
Geen loverboy wil me hebben al leg ik er zelf een gouwen ketting bij.

Ik vind het een mooi liedje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 17 december 2008 @ 18:16:52 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_64095134
De cd is heel mooi
Ik vind Inder Invloed trouwens niet het beste nummer, die mannelijke zanger er bij verpest het een beetje.

Maar stukjes van de tekst...
quote:
ben onder invloed van jou

en alle liedjes op de radio lijken heel veel op elkaar
maar ik zing nu alles mee, vind de gekste dingen mooi
zelfs Blof die brak bij mij een snaar
[..]
maar ik zing nu alles mee, vind de gekste dingen mooi
zelfs Xander de Buisonje die brak bij mij een snaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')