In de huidige Volvo's kan je nog steeds de lijn van de 240 herkennen.quote:Op maandag 10 april 2006 14:23 schreef Sunrise het volgende:
Wat ben ik blij dat Volvo overgegaan is op een ander model... vierkante koekblikken uit jaren 80/90![]()
Wel veel ruimte dat wel
En juist daardoor is t'ie zo mooi.quote:
Sommige GLT's hadden airco en/of leer (wij hadden beidequote:Op maandag 10 april 2006 16:14 schreef Klonk het volgende:
te verklonken
enige idee waar ik mee loop is om er bijvoorbeeld een airco of leren bekleding in te laten zetten (indien technisch mogelijk), voor de rest, gewoon netjes origineel houden met mooie volvo velgen ofzo.
Het is inderdaad mogelijk om zelf een airco in te bouwen. Mijn vader heeft net (3 mnd geleden) zijn volvo 240 estate uit 1988 weggedaan. Het was een diesel met die met de 2e (revisie)motor 420.000 gelopen had en met de eerste motor al 400.000 gelopen had. Hij had in die auto zelf de airco ingebouwd en had die laten afvullen bij een lokale aircoboer. Je moet alleen het complete dashboard weghalen om dat er in te bouwen.quote:Op maandag 10 april 2006 16:14 schreef Klonk het volgende:
te verklonken
enige idee waar ik mee loop is om er bijvoorbeeld een airco of leren bekleding in te laten zetten (indien technisch mogelijk), voor de rest, gewoon netjes origineel houden met mooie volvo velgen ofzo.
Die PRV (PeugeotRenaultVolvo)zescylinder zuipt alleen maar, verder veel herrie en veel verbruik. Wij hadden thuis zo'n ding; 265 GLE, zuipen niet normaal meer; ding had trouwens ook een waardeloze wegligging. Ik zou proberen een 2.3i te scoren, met 5-bak/overdrive, lijkt mij goed compromis kosten/plezier. Turbo is ook lachen, maar beetje duurder.quote:Op maandag 10 april 2006 16:22 schreef Klonk het volgende:
ik ben op de site van Nordicar aan het snuffelen hebben leuk spul
een 262 Bertone voor bijna 9000 euro
[afbeelding]
Onverwoestbaar maar echt lelijk het lijkt wel een stalen kist met wielenquote:Op maandag 10 april 2006 14:02 schreef Klonk het volgende:
Zoals een deel van van de PTA-ers nog wel weet was ik op zoek naar een auto ''voor erbij'' gezien mijn huidige vervoermiddel moest het weer iets aparts worden, en van het weekend is besloten dat we gaan zoeken naar een -insert roffellll- Volvo 240 Estate![]()
De redenen ?
- vroeger als klein Klonkje tekende ik auto's die bestonden uit een paar vierkanten en een schuine streep door de gril![]()
- de laatste echte vierkante kluisvolvo's
- klassieker in wording ?
Het plan is om (indien noodzakelijk) alles terug te brengen in nieuwstaat, motorblok reviseren, carroserie aan laten pakken enz.
Nu vroeg ik me af of er Fok!kers zijn die Volvo specialisten garage's kennen (en dan niet de lokale volvo dealer)
Kortom alle info is welkom in mijn zoektoch naar een pre 1990 Volvo 240 Estate
[afbeelding]
Deze is dan wel weer tof.quote:Op maandag 10 april 2006 16:22 schreef Klonk het volgende:
ik ben op de site van Nordicar aan het snuffelen hebben leuk spul
een 262 Bertone voor bijna 9000 euro
[afbeelding]
Met een 262C of 242 ben je pas echt een koning.quote:Op maandag 10 april 2006 16:22 schreef Klonk het volgende:
ik ben op de site van Nordicar aan het snuffelen hebben leuk spul
een 262 Bertone voor bijna 9000 euro
[afbeelding]
Die 262 roesten trouwens ook meer dan de gewone 240/260; met dank aan Italiaans "vakmanschap". Er is toch ook een 780!? van Bertone, die ziet er stukken vlotter uit.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:24 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Met een 262C of 242 ben je pas echt een koning.
Eensch.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die 262 roesten trouwens ook meer dan de gewone 240/260; met dank aan Italiaans "vakmanschap". Er is toch ook een 780!? van Bertone, die ziet er stukken vlotter uit.
Foto's!quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Een 780 is een mooie auto, doch onbetaalbaar. Carlo Schmidt in Gemert heeft er een aantal staan. Voor dat geld kocht ik een 850 T5R.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |