Ja, of je gaat effe liggen met het doel 15 minuten te slapen, en je wordt de volgende morgen wakkerquote:Op maandag 10 april 2006 15:22 schreef soylent het volgende:
Met name in de vroege avond heb ik wel eens een 15minuten slaapje geprobeerd, maar ik word er alleen maar verkenkerd van... Maar misschien napte ik niet power genoeg.
dat is geen powernap want je hebt 1,5 uur gelegen, geen 15 minutenquote:Op maandag 10 april 2006 18:29 schreef mic_forever het volgende:
ik ben juist altijd dubbel zo moe als ik ff pit
zoals gister, was ik echt kapot na tennis want kwas lam die avond daarvoor en laat thuis en moest gisterochtend 8uur op.. rond uur of 5 ff gaan liggen tot half 7, nouu ik wilde er echt niet uit voor t avondeten![]()
powernappen zuigt dus piemel
Volgens die website in de OP:quote:Op maandag 10 april 2006 20:04 schreef SickBitch het volgende:
[..]
dat is geen powernap want je hebt 1,5 uur gelegen, geen 15 minuten![]()
quote:THE LAZY MAN'S NAP: 50 to 90 minutes Includes slow-wave plus REM sleep; good for improving perceptual processing; also when the system is flooded with human growth hormone, great for repairing bones and muscles.
ík doe een powernap zodra ik daar behoefte aan heb, daarna kan ik weer een paar uur vooruit. In jouw voorbeeld zou ik het dus waarschijnlijk 2x doen... voor en na die korte nachtquote:Op maandag 10 april 2006 19:59 schreef Desdinova het volgende:
en stel nou ik heb vandaag veel te doen en ik wil de dag ver doortrekken tot zeg 2u 's nachts. als ik dat normaal doe gaat de wekker weer om half 7 en ben ik echt een wrak. zou een powernap daar verschil in maken? ennn zou de powernap dan op de doortrekdagof op de dag erna moeten?
Dat doe ik dan ook wel weer...alleen dan gelijk een heel uur na het eten als mijn eten gezakt is...en daarna douchen op mijn gemak en dan kan ik er nog uren tegenaan...anders trek ik het niet tot laat...quote:Op maandag 10 april 2006 22:00 schreef manou het volgende:
op zaterdag doe ik wel aan een powernap vordat ik op stap ga...20/25 min ff tukken en dan er volgas tegen aan!! helpt echt!
juist niet, door je aangepaste slaapritme heb je vrijwel alleen nog REM slaap. van de 20 minuten slaap heb je 15 minuten REM.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:12 schreef Baleog het volgende:
maar dan heb je dus nooit de kans om in je REM slaap te komen, word je dan niet na een paar weken gillend gek?
mm okquote:Op dinsdag 11 april 2006 00:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
juist niet, door je aangepaste slaapritme heb je vrijwel alleen nog REM slaap. van de 20 minuten slaap heb je 15 minuten REM.
als je het samen doet heb je de hele nacht tijd voor seksquote:Op dinsdag 11 april 2006 00:23 schreef Baleog het volgende:
[..]
mm ok![]()
lijkt me trouwens wel matig als je een relatie hebt..
quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:29 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
als je het samen doet heb je de hele nacht tijd voor seks
bron?quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
juist niet, door je aangepaste slaapritme heb je vrijwel alleen nog REM slaap. van de 20 minuten slaap heb je 15 minuten REM.
google maar op polyphasic sleep cycle. veel REM slaap is juist het grote voordeel van dit systeem. als je op een 4 uurs schema slaapt, zoals ik het heb gedaan, dan slaap je 6 keer per dag 20 minuten, oftewel 2 uur. elke 20 minuten heb je ongeveer 15 minuten REM slaap. anderhalf uur in totaal dus. dat haal je niet met normaal slapen.quote:
ja maar als je een baan en/of sociaal leven hebt is het dus never nooit haalbaarquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:00 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
google maar op polyphasic sleep cycle. veel REM slaap is juist het grote voordeel van dit systeem. als je op een 4 uurs schema slaapt, zoals ik het heb gedaan, dan slaap je 6 keer per dag 20 minuten, oftewel 2 uur. elke 20 minuten heb je ongeveer 15 minuten REM slaap. anderhalf uur in totaal dus. dat haal je niet met normaal slapen.
daarom ben ik er ook mee gestopt. jezelf bezatten gaat niet, want na 20 minuten powernappen ben je nog steeds dronken. Op je werk moet je ook slaappauzes zien te regelen. Erg lastig dus.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:03 schreef Baleog het volgende:
[..]
ja maar als je een baan en/of sociaal leven hebt is het dus never nooit haalbaar![]()
idd, hoe werkt dat als je 't op een zuipen gooit? Kom je dan nog wel goed in je REM-slaap?quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
daarom ben ik er ook mee gestopt. jezelf bezatten gaat niet, want na 20 minuten powernappen ben je nog steeds dronken. Op je werk moet je ook slaappauzes zien te regelen. Erg lastig dus.
dat werkt gewoon niet, je bent dan extreem brak en moe.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:28 schreef Sloper het volgende:
[..]
idd, hoe werkt dat als je 't op een zuipen gooit? Kom je dan nog wel goed in je REM-slaap?
dat komt vanzelf als je je maar strak aan het schema houdt. je lichaam went aan het ritme. het is haast zo dat je vanzelf in slaap valt op de slaap momenten, en dus snel een slaapplek moet zoeken. alleen de eerste twee weken dat je overschakelt van normaal naar polyphasic, lukt het nog niet. dood en doodmoe ben je dan. maar je moet vooral niet toegeven aan langer slapen, dan duurt het alleen maar langer voordat je gewend bent, of het lukt helemaal niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:42 schreef EsDe het volgende:
klinkt wel handig, maaar... hoe slaag je er in godsnaam in om BINNEN 15 minuten in slaap te komen? Dit haal ik net na een avond flink stappen, wanneer ik zo gaar als een kanarie ben... iemand tips voor het snel in slaap komen?![]()
quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
dus al met al in 99% van de gevallen totaal zinloos dit.
Maar leuk als je werkloos bent en net als Leonardo Davinci nog wat achterstallig uitvindwerk te verrichten hebt.
Slotje
Nee, soms wil ik gewoon effe zeiken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:01 schreef Desdinova het volgende:
[..]
jij bent meer van het zo-snel-mogelijk-concluderen-en-verder-met-het-volgende-principe
standaard is 4 tot 6 keer per dag. elke 6 tot 4 uur dus.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:26 schreef Desdinova het volgende:
maar leo deed het bijvoorbeeld elke 2u. is deze periode niet te rekken?
Als wij vroeger (keurige huisvrouw inmiddelsquote:Op maandag 10 april 2006 22:00 schreef manou het volgende:
op zaterdag doe ik wel aan een powernap vordat ik op stap ga...20/25 min ff tukken en dan er volgas tegen aan!! helpt echt!
Tegenwoordig snuiven we coke.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:59 schreef schatje het volgende:
[..]
Als wij vroeger (keurige huisvrouw inmiddels![]()
) van plan waren om naar de Lexion en/of Dino's te gaan gingen we altijd eerst even om 5:00 naar huis om eerst even een half uurtje de ogen dicht te doen.
ja ik zie het al voor me idd, zo'n grote stoere directeur van een bank die zegt 'ik doe aan powernapping'.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:18 schreef doppelgänger het volgende:
hm ja, "power-napping" komt op mij vooral over als gebral van blaaskaken die zichzelf belangrijker willen voordoen dan ze zijn, maar goed das mijn mening..
Die term "power" en de associatie met grootheden zijn wat mij betreft aanwijzigen in die richting..
Als je het mij vraagt is het dan efficiënter om te leren plannen en leren prioriteiten stellen, dan dat je je hoop vestigt op "power-nappen"..quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:25 schreef Desdinova het volgende:
het gaat mij er meer om om meer tijd over te houden voor meer dingen.
ik vind het ook een beetje vage term. ik noem het gewoon zoals het echt heet: polyphasic sleep cycle, wat neerkomt op meerfasig slaappatroon.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:18 schreef doppelgänger het volgende:
hm ja, "power-napping" komt op mij vooral over als gebral van blaaskaken die zichzelf belangrijker willen voordoen dan ze zijn, maar goed das mijn mening..
Die term "power" en de associatie met grootheden zijn wat mij betreft aanwijzigen in die richting..
quote:Op woensdag 19 april 2006 21:05 schreef intoxicated het volgende:
Is iemand het ondertussen al gaan proberen? En?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |